Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Primera] Półosie napędowe

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Nissan p11 TD
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-08-24, 13:31
Lokalizacja: podkarpacie, UK

Post autor: Nissan p11 TD » 2010-10-17, 11:16

Dzięki Panowie koledzy za cynk.. Patyk był idealny.. - 32/32 zęby na 435mm długość.. czas wymiany przez mojego mechanika (miał trochę kłopotów z wyciągnięciem kikuta ze skrzyni) 2 godziny (na czysto); Koszty: nowa półoś - 200zł; guma na zewnętrzny przegub (stara była pęknięta) - 25zł, robocizna - 100zł, stracony czas i nerwy - bezcenne..!
Ale już po krzyku.. nie prosiłem dwa razy o przełożenie tłumika szmerów (pod którym zresztą półoś strzeliła); Bez niego i tak nie czuć różnicy - w dieslu to chyba nie istotne bo tu i tak nie ma pojęcia "kultura pracy"..;) Po wymianie półosi, wyczyszczeniu i nasmarowaniu przegubu zewnętrznego i założeniu nowej gumy oraz poskładaniu wszystkiego do kupy znów mogę jeździć - to najważniejsze.
Koszt to 325 zł +/- zależy od robocizny.. Wnioski na przyszłość: - nie warto próbować palić gumy w nissanach p11..
Pozdrawiam..;)
Moj NISSAN P11 na sprzedaz:

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Wole diesle bo choć to traktory i muły to są trwałe i niezawodne..;)

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2010-11-02, 22:22

Czyli w mojej Primie P11 SR20De 97r sedan również prawa półoś będzie 435/32/32 ?
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-11-03, 06:37

Tony212 pisze:Czyli w mojej Primie P11 SR20De 97r sedan również prawa półoś będzie 435/32/32 ?
NIe koniecznie :)

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2010-11-03, 08:12

bombel pisze:
Tony212 pisze:Czyli w mojej Primie P11 SR20De 97r sedan również prawa półoś będzie 435/32/32 ?
NIe koniecznie :)
Aczkolwiek prawdopodobieństwo jest duże ?
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-11-03, 08:18

Tony212 pisze: Aczkolwiek prawdopodobieństwo jest duże ?
A jest sens kombinować??

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2010-11-03, 08:23

Gdybym miał auto pod domem, to po prostu pomierzyłbym ukręconą a tak na odległość 120km będzie ciężko :?
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2010-11-14, 20:10

więc sprawa wygląda tak: ze dwa m-ce temu ukręciła mi się lewa półoś więc ją pospawałem, w piątek poszła prawa i też pospawana i tak jeżdżę, ale czas się wziąć i zakupić nowe zwłaszcza że prawy przegub się odzywa.
pytanie od kogo je kupić. wiem że polecają motomax z Torunia. skąd Wy kupowaliście do swoich aut i po ile ??

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-11-15, 09:41

nowak jeżeli te pospawane półosie są zrobione w porządnym warsztacie, na porządnym sprzęcie, i przez profesjonalistę, to możesz je spokojnie zostawić. Przy seryjnej mocy, nie powinny pęknąć przez kolejne 10-15 lat.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2010-11-15, 22:59

johny_fellow pisze:nowak jeżeli te pospawane półosie są zrobione w porządnym warsztacie, na porządnym sprzęcie, i przez profesjonalistę,
O tak !! z sąsiadem ze 20min. z nimi walczyliśmy :hihi:

pawel_102

Post autor: pawel_102 » 2010-11-16, 21:11

nowak jak mi strzeli to uderzę do Ciebie i Twojego sąsiada :mrgreen:

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-11-17, 09:47

nowak pisze:O tak !! z sąsiadem ze 20min. z nimi walczyliśmy :hihi:
Hmm... to może jednak rozważ zakup nowych :mrgreen:
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2010-11-18, 13:28

Ja brałem z Motomaxa w sklepiku internetowym mają wałek zaraz na pierwszej stronie :mrgreen: tak jak by to była typowa przypadłość nissanów :mrgreen:
Łączny koszt z wymianą 300 zł. Od 2 lat śmiga.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2010-11-18, 19:25

pisałem do nich i mają je po 188 zł.(jeśli się nie pomyliłem) Co do wymiany to we własnym zakresie.

Awatar użytkownika
Seboo991
fanatyk nissana
Posty: 861
Rejestracja: 2011-01-30, 21:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Seboo991 » 2011-01-30, 21:52

Mieliście szczęście że podczas ruszania wam szczeliła, moja walneła przy 120 w zakręcie przy okazji urywając przewód hamulcowy, aczkolwiek to nie było w tym nic mojej winy :) po dokładnych oględzinach okazało się że była raz mocno nakręcona i dopiero po troszke agresywniejszej jeździe puściła, ogólnie skróciła się o około 1,5cm, musze przyznać że jak ją zobaczyłem nie mogłem uwieżyć ;)) a wymiana na lewarku zajeła z 2 godziny na poboczu :) kupiłem używaną ze szrotu za 80 zł :) wyczyściłem i kolejne 20 tysi leci :)
~~->Usługi Transportowe<-~~
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju :) Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon :D

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-01-30, 22:28

powiem Ci że pierwsz raz słyszę żeby strzeliła w taki sposób. mi raz walnęła przy ruszaniu na światłach, a drugi przy zmianie z 1/2.

siwy77
wiem o czym pisze
Posty: 74
Rejestracja: 2009-12-10, 15:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siwy77 » 2011-01-31, 15:26

Mi wlasnie strzelila w niedziele przy ruszaniu, chcialem goscia wziasc w volvo i juz 2-ki nie wrzucilem :oops:
Juke 1.6 DIG-T + K12 160SR

Awatar użytkownika
Seboo991
fanatyk nissana
Posty: 861
Rejestracja: 2011-01-30, 21:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Seboo991 » 2011-01-31, 22:02

nie mam zdjęć a ona wylądowała na złomie (4.32 dostałem pamiętam jak dziś ;) ) widok strasznie fascynujący co drugi mechanik sie dziwił. W skrócie wyglądała jak namoczony "paluszek" (ten taki do jedzenia) były trzy skręcenia, jeden na prawie całej długości drugi zaś mniej więcej na środku i , z czego ten drugi zmniejszył średnice całej półosi o niemal połowe i trzeci na samym środku. W porównaniu z "nową" wyglądała jak by ją ktoś frezował :) wszyscy jednak sie cieszyli że nic sie nie stało po całym zajściu, musze przyznać że troche niebezpiecznie było :p // ależ sie rozpisałem :))
~~->Usługi Transportowe<-~~
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju :) Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon :D

siwy77
wiem o czym pisze
Posty: 74
Rejestracja: 2009-12-10, 15:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siwy77 » 2011-02-02, 10:38

Witam,
Pytanie z innej beczki, nakretka piasty rozmiar klucza 36, w ktora strone sie odkreca bo juz zglupialem, ani w jedna ani w druga strone nie chce pojsc, a jak wymienialem oslone przegubu to zakrecali pneumatykiem ta nakretke.
Od strony skrzyni polos (lewa) ma 32 zeby czy od strony przegubu tez tyle bedzie miala :?:
Juke 1.6 DIG-T + K12 160SR

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2011-02-02, 11:10

Gwint dokręca się w tą samą stronę co śruby od kół , nie ma tam lewego gwintu.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

siwy77
wiem o czym pisze
Posty: 74
Rejestracja: 2009-12-10, 15:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siwy77 » 2011-02-02, 11:25

nice-wawa pisze:Gwint dokręca się w tą samą stronę co śruby od kół , nie ma tam lewego gwintu.
Dzieki wielkie :-D
Juke 1.6 DIG-T + K12 160SR

LMNH
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-06-21, 09:33
Lokalizacja: KRK

[P11 2.0] Ukręcona prawa półośka

Post autor: LMNH » 2011-07-01, 16:38

Witam, tak jak w temacie, przedwczoraj przy ostrzejszym ruszaniu ukręciła mi się prawa półośka pod tą gumą (tlumikiem drgań), mam pytanie - czy wystarczy kupić sam 'wałek' ?
( http://allegro.pl/polos-polosie-walek-n ... 16545.html ) ?
Czy to ma być półoś krótka, czy długa? Bo takie określenia również spotkałem na aukcjach.
Mam nadzieje, ze wystarczy kupic sam ten wałek bo kompletne półosie nowe kosztują ok 600zł :O
Wrzucam fotki, zebyscie mogli zobaczyc jak to u mnie wyglada:)

I jeszcze jedno pytanko - teraz lepiej nie zakladac juz tej gumy, tego tlumika? Czy sa jakies odczuwalne negatywne skutki jesli go nie bedzie?

A moja Primera to P11, 97r, 2.0.

Fotki:
http://img840.imageshack.us/img840/8764/p5060005.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/9625/p5060004.jpg
http://img828.imageshack.us/img828/2424/p5060003l.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/3691/p5060002.jpg
http://img405.imageshack.us/img405/1636/p5060001o.jpg

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-07-01, 16:40


pawel123456
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2011-07-07, 21:41
Lokalizacja: Warszawa

[P10/WP10] Ukręcona półoś. Jaka ilość zębów?

Post autor: pawel123456 » 2011-07-07, 22:14

Witam serdecznie,

ruszając z pod świateł ukręciła mi się prawa półoś (od pasażera) Przebieg ok 300 000tysięcy. - i tak długo się trzymała :)

Zdemontowałem przegub zewnętrzny łącznie z jedną częścią półosi i mam problem z rozłączeniem przegubu z półością :(

Zamawiam w motomax.pl nową półoś, ale niestety nie wiem jak jest długa i ile ma zębów.

Wiem natomiast, że przegub ma 27 zębów(od strony piasty) i 42 zęby od ABS-u.

Na podstawie tych informacji możecie wskazać mi parametry nowej półosi??

Primera P10, 1993rok, 2.0 Benzyna(HATCHBACK) 115KM. - wyprodukowany w W. Brytanii.

Ten zestaw jest odpowiedni??

http://moto.allegro.pl/nowa-polos-nissa ... 20151.html


Ma ktoś może używaną półoś z przegubami ??

Pozdrawiam!

[ Dodano: 2011-07-08, 10:34 ]
udało się policzyć ilość zębów (na półosi) od strony koła (przegubu zewnętrznego) 32.

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-07-08, 14:39

półoś powinna mieć 32 zęby po obu stronach i 435mm długości.

pawel123456
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2011-07-07, 21:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pawel123456 » 2011-07-08, 15:52

Powiedz mi skąd taka pewność w Twojej wypowiedzi ? :)

Fachowcy z motomaxu stwierdzili że auto z tego rocznika i w tej wersji miało 2 rodzaje półosi. I do tego w dwóch wersjach ilość zębów od strony piasty wynosiła 32!

Tobie chodzi o ten model:

http://polosie.home.pl/pl/p/Walek-NISSAN-4353232/109

Wyjmę jutro drugą część półosi z przegubem wew i wszystko policzę i pomierzę.

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-07-09, 12:36

co do LUDZI z Motomaxu to miałem z nimi doczynienia i na pewno FACHOWCAMI ich bym nie nazwał. a z wiedzy którą posiadam do p10 2,0 16V na prawą stronę powinna być taka właśnie półoś.
jeśli się jednak mylę to z góry przepraszam i proszę nie wierzyć mi na słowo i nie zamawiać takiej jak pisałem. pozdrawiam.

[ Dodano: 2011-07-09, 13:42 ]
ja miałem na myśli sam ukręcony wałek, a nie całą półoś razem z przegubami, bo po co wymieniać dobre części.

[ Dodano: 2011-07-09, 13:45 ]
a jeszcze pisałeśże na dniach chcesz auto sprzedać i nie chcesz pakować w nie kasy to za wałek dasz 190, a za kpl. półoś 690zł.

[ Dodano: 2011-07-16, 22:12 ]
pawel123456, i jak z tą półosią wyszło ?? ??

Awatar użytkownika
Małolat
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2011-07-23, 16:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Małolat » 2011-07-23, 17:55

Najlepszym rozwiązaniem będzie wyjęcie starej i policzenie zebów. Fachowcy z motomaxu znają sie na robocie raczej. Dwie sztuki zamówione i żadnych problemów nie było. ;)
Nissan Primera P10 94' 2.0
Nissan Primera P10 95' 2.0
BMW E39 540i
BMW E46 330CI

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

[P11/WP11] Półoś w P11 GT

Post autor: Rysiu83 » 2011-08-21, 15:54

Witam...może i dobrze że teraz mi prawa półoś strzeliła a nie potem i nie wiadomo jak daleko od domu...ale pytanie brzmi następująco czy w GT była jakaś inna półoś niż w zwykłym 2.0? oczywiście wiem że może się różnić długością i liczbą zębów ale czy nie jest to jakaś hybryda co to nie wiem gdzie będzie jej szukać?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-08-21, 16:44

Rysiu83 normalna półoś bez udziwnień

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2011-10-03, 08:28

Ostatnio przyjrzałem się i widzę te tłumiki szmerów.Będę musiał profilaktycznie wymienić te półosie bo 305 tys przebiegu :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”