Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Primera] Półosie napędowe

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
misiek82
aktywny forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2010-01-14, 09:59
Lokalizacja: Wrocław

Półosie napędowe wymiary primera P10 P11

Post autor: misiek82 » 2012-03-08, 18:27

witam znalazłem cos takiego według mnie zgadza sie w 100% przynajmniej Ja nie miałem problemu z doborem. Ludzie piszący że są różne po prostu nie maja o tym pojęcia!! oto przykładowe wymiary. Mam nadzieje że to pomoże nie jednej osobie. polecić moge też gościa na allegro o nicku la_presidente dobrał do mojego modelu bez problemu półośke. Pozdrawiam

Modele (P10) 90-96r :
1.6 16v -lewa 410mm/32/22
2.0 16v -lewa 395mm/32/25
2.0 16v -prawa 435mm/32/32
2.0d -prawa 435mm/23/23

Modele (P11) 96r ->:
1.6 16v -lewa 420mm/22/22
1.8 16v -lewa 405mm/32/32
2.0 16v -prawa 435mm/32/32
2.0 TD-prawa 435mm/32/32
2.0TD-lewa 375mm/32/32
2.016v-lewa 390mm/32/32

Wymiary półosi:
1. 410mm 32 x 22frezy
2. 395mm 32 x 25
3. 420mm 22 x 22
4. 435mm 32 x 32
5.390mm/32/32
6.375mm/32/32
7.405mm/32/32

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-08, 18:34

misiek82 pisze:Ludzie piszący że są różne po prostu nie maja o tym pojęcia!!
A pomyślałeś, że piszą to z doświadczenia??

Awatar użytkownika
misiek82
aktywny forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2010-01-14, 09:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: misiek82 » 2012-03-08, 19:55

a o jakim doświadczeniu Ty mowisz?? chyba nie masz na mysli siebie skoro tak piszesz a nie masz pojecia...

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2012-03-08, 20:22

ja kiedyś znalazłem taką rozpiskę w sieci:

MODEL
WYMIARY (długość/ frezy/ frezy)
Primera P10 2.0 16V lewa strona
395mm/25/32
Primera P10 1.6 16V lewa strona
410mm/32/22
Primera P11 2.0 16V lewa strona
390mm/32/32
Primera P11 1.6 16V lewa strona
420mm/22/22
Primera P11 1.8 16V lewa strona
405mm/32/32
Primera P11 2.0TD lewa strona
375mm/32/32
Primera P10 2.0TD/ 2.0 16V prawa strona
435mm/32/32
Primera P10 2.0 D prawa strona
435mm/23/23
Primera P11 2.0TD/ 2.0 16V prawa strona
435mm/32/32

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-08, 21:33

misiek82 pisze:a o jakim doświadczeniu Ty mowisz?
NO na przykład takim, że półoś dobrana wg katalogu, takiego jak Ty podajesz nie pasowała, bo była inna wsadzona. Do P11.144 wsadzano np 2 rodzaje silnika SR20 i wg manuala jest inna skrzynia biegów w tej budzie (taka jak w 1,8).

Koniec OT

Awatar użytkownika
misiek82
aktywny forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2010-01-14, 09:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: misiek82 » 2012-03-09, 09:43

To skoro to wiesz to dobrze by było napisać żeby inni też mieli do tego wglad, nie sądzisz?? Poza tym z tego co słyszałem podobno w serwisie nie ma prętu półosi jako części zamiennej, tak mi powiedziano w sklepie więc wychodzi na to że ludzie którzy je sprzedaja wiedzą to z doświadczenia jakie maja być. Skoro piszesz ze były różne rodzaje silnika czyli wystarczy podać symbole jakie i tez bedzie wiadomo jakie półosie pasuja.. To chyba normalne ze w fabryce nie pakowali roznych półosi do tych samych aut w tym samym czasie co nie?? Ja podałem to co znalazłem i co powiedział mi sprzedawca który naprawde się na tym zna i myśle ze to pomoze nie jednej osobie z forum bo jak szukałem do siebie nie znalazłem żadnej konkretnej informacji a po to chyba jest ten dział. pozdrawiam wszystkich zainteresowanych

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-09, 11:12

misiek82, ale ja nie chce się z Toba kłocić, że to co wrzuciłes jest złe. Możliwe, że w 90% przypadków będzie ok.
misiek82 pisze:To chyba normalne ze w fabryce nie pakowali roznych półosi do tych samych aut w tym samym czasie co nie??
No i tu się zdziwisz

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2012-03-09, 15:26

misiek82 pisze:To chyba normalne ze w fabryce nie pakowali roznych półosi do tych samych aut w tym samym czasie co nie??
A co z autami z automatyczną skrzynią biegów :)?

Awatar użytkownika
misiek82
aktywny forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2010-01-14, 09:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: misiek82 » 2012-03-12, 09:10

co do automatów to nie mam pojęcia może ten gościu z allegro by wiedział co podałem nick...

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

[P11/WP11] Wałek półosi

Post autor: DiLGT » 2012-03-13, 18:43

Witam, czy ktos do swojej primery (najlepiej odmiany GT) wrzucał wałek półosi innego producenta niz MOTOMAX? Czy mozna bez wiekszych obaw montowac takie

http://allegro.pl/polos-polosie-walek-n ... 41593.html

http://allegro.pl/polos-prawa-lewa-wale ... 78314.html

http://allegro.pl/polos-pret-nissan-pri ... 71446.html

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-03-13, 18:52

Ja tam brałem pierwszą lepszą bo na szybko.GT ma takie same jak zwykłe 2.0 więc tym się nie kieruj,mogą być po prostu grubsze niż fabryczne i bez tęgo dzyndzla na środku.Już kilka miesięcy śmigam na niej i wszystko gra.

[ Dodano: 2012-03-13, 18:53 ]
Mam nadzieję że kolega policzył żeby w swojej starej półosi? :-D
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-13, 19:44

Mam taka jak w pierwszym linku i działa :)

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-03-13, 20:01

na razie jest u mechanika rano dostane info co mam zamowic. Generalnie wiem ze GT ma takie same walki polosi ale myslalem zze jakis producent robi wytrzymalsze albo cos. czyli generalnie nie ma co wydziwiac i brac pierwsza lepsza?

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-03-13, 20:03

Tak jest..nie ma co wydziwiać.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-13, 20:33

DiLGT pisze:czyli generalnie nie ma co wydziwiac i brac pierwsza lepsza?
Każda bez gumy jest lepsza. Zreszta zobacz ze w miejscu pekania jest nadlane materiału

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2012-03-13, 22:20

DiLGT pisze:czyli generalnie nie ma co wydziwiac i brac pierwsza lepsza?
Ja też kupowałem na allegro, i od roku nic złego z nią się nie dzieje :)
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-03-18, 22:14

dzieki, auto wrocilo do zycia.

beben1982
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2010-06-15, 20:44
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: beben1982 » 2012-03-24, 11:20

A czy w p11 1.6 dlugosc poloski nie wynosi czasem 425mm i po 22 frezy na stronie bo mialem taka na 420mm i mi sie ukrecila. Teraz zamowilem ta dluzsza o 5mm.

Awatar użytkownika
misiek82
aktywny forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2010-01-14, 09:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: misiek82 » 2012-03-26, 09:10

wiesz co ja tego nie sprzedaje i ogolnie sie nie znam to znalazłem w sieci i mi pomoglo bo zgadzalo sie wszystko , najlepiej zadzwon do tego goscia co dalem nick z allegro on naprawde ma pojecie mi pomogl.

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2012-04-18, 14:33

wymiary krótkiej prawej to Półoś nissan primera p10/p11 2.0 16v wymiary 435/32/32 strona prawa
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
smyndrok
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2009-12-12, 15:39
Lokalizacja: Podolany/Kraków

[P10/WP10] Pomocy!! Ukręciłem półoś

Post autor: smyndrok » 2012-05-11, 10:48

Witam Forumowiczów!!
proszę Was o poradę: Jak rozebrać przegub pływający (lewy)?? Nie mogę wyciągnąć tego pierścienia z trzema łożyskami z gniazda przegubu. Jak to jest zabezpieczone? Da się to w ogóle rozebrać?? Jeśli tak czy da się to zrobić na aucie czy jak całość jest wyciągnięta ze skrzyni?? Moja Primadonna to dwulitrowa benzyna z 95 roku.

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2012-05-11, 12:05

Przegub wewnetrzny tzw trzy kamienie-ja u siebie tylko zdjalem obejme z oslony tego przegubu i wysunalem go lekko z tego koszyczka czy jak to nazwac. Sproboj delikatnie szarpnac ale nie na chama bo jak Ci sie rozsypia te igielki to masz nowy do kupna
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-05-11, 12:59

to jest pewnie tak jak w p11, od strony piasty półoś jest zabezpieczana w przegubie takim dość grubym pierścieniem (coś koło 2 mm średnicy) w wytoczonym rowku. Należy dość mocno szarpać, żeby wyszło. A od strony skrzyni wystarczy zdjąć manszetę i delikatnie wyjąć samą wewnętrzną część przegubu. Z tej strony znowu jest pierścień zabezpieczający, tzw. "Seger"

Awatar użytkownika
smyndrok
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2009-12-12, 15:39
Lokalizacja: Podolany/Kraków

Post autor: smyndrok » 2012-05-11, 13:29

też mi się zdawało,że powinno lekko wyjść... przy samym końcu jest jakieś zacięcie i trzyma. Oczyszczę ze smaru bo może coś przeoczyłem...

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-05-11, 13:47

smyndrok pisze:też mi się zdawało,że powinno lekko wyjść
Lekko to wyjdzie tylko z tego wewnętrznego przegubu ;p po jednej i po drugiej stronie półosi masz zabezpieczenia. Oczyść dobrze ze smaru, a ujrzysz segerka. Powiem że bez szczypiec do segerów możesz mieć problem w pojedynkę, chyba że w imadle unieruchomisz pozostalości po wałku.

Awatar użytkownika
smyndrok
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2009-12-12, 15:39
Lokalizacja: Podolany/Kraków

Post autor: smyndrok » 2012-05-11, 16:33

no właśnie o wewnętrzny (pływający) się rozchodzi. Zewnętrzny jest już założony na nowej(używanej) półosi. Tak na marginesie to w sklepie (dosyć dobrym) mi powiedzieli,że do P10 nie kupie już półosi to samo tyczy się P11. Świat zwariował...

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2012-05-11, 18:17

szarpnij mocniej i wyjdzie, czasem stawia lekki opór ale tam nic więcej niema. Przy składaniu też będziesz musiał trochę puknąć.

Awatar użytkownika
smyndrok
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2009-12-12, 15:39
Lokalizacja: Podolany/Kraków

Post autor: smyndrok » 2012-05-12, 12:24

Wydarłem gadzinę:) Dziękuje za pomoc!!

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-05-12, 16:22

nowak pisze:Przy składaniu też będziesz musiał trochę puknąć.
O tak ;) ja na samym początku nie dobiłem do końca (a myślałem że już dalej nie da rady) i nie chciał pierścień wskoczyć na swoje miejsce.

Oryginalnej półosi się raczej już nie dostanie nowej... nie wiem jak w ASO :D wałek to wałek, wytoczyć nowy ;p jest gdzieś w Polsce firma, która się zajmuje fabrykowaniem półosi do samochodów. Gdzieś na forum jest chyba nawet do nich link.

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2012-05-13, 09:52

Wiooreck pisze:jest gdzieś w Polsce firma, która się zajmuje fabrykowaniem półosi do samochodów.
Firma MOTOMAX z Torunia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”