Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Primera] Półosie napędowe

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-06, 22:42

Vixo, palnik też się czasami przydaje :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-05-07, 09:26

Odkręcanie odkręcaniem. Ale trzeba wziąć pod uwagę moment dokręcania nakrętki na przegubie do piasty. Jak się za mocno przykręci, można spalić łożysko.

Awatar użytkownika
zigurt7
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-12-29, 13:47
Lokalizacja: Siołkowa

Post autor: zigurt7 » 2014-05-07, 18:52

vixo ja rurę zagiąłem a pneumatem chyba 10 min kręciłem :D

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-05-08, 09:48

zigurt7 pisze:ja rurę zagiąłem
To miałeś w takim bądź razie cienką rureczkę ;)

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2014-05-08, 22:01

zigurt7, a może nie w tę stronę kręciłeś? :mrgreen:
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
zigurt7
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-12-29, 13:47
Lokalizacja: Siołkowa

Post autor: zigurt7 » 2014-05-09, 07:28

Wiooreck, ąż taka ciennka to nie była :P
vincetti, tak, to na pewno to :P

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-05-09, 16:15

Ja mam dwie, krótszą o grubości ścianki 1 mm i dłuższą o większej średnicy zewn. oraz ściance 2mm. Tą większą odkręcam wszystko czego nie odkręci ta mniejsza. A ta mniejsza się trochę już wygięła ;)

Jeśli nakrętka nie chce puścić, to walnij w nią przez tulejkę i tak w przypadku okręcania przegubów, powinno się używać nowych nakrętek do zakręcenia ich spowrotem.

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-05-10, 10:52

wymieniłem lewa półoś z problemami :P zeszło wszystko odrazu na strzał ,wyciągnięty przegub zewnętrzny jedno puknięcie i kikut ośki wyszedł , wewnętrzny wyciągnięty krzyżak z kikutem ściągnięcie zabezpieczenia "zegera" i wylazł . Założenie nowej ośki złożenie przegubów i tutaj problem bo wyhaczyłem wahacz z przegubu na dole i lipa nie idzie włożyć półosi :( musiałem wyhaczyć cała piastę od wahaczy i wtedy weszło lecz aby z powrotem zakręcić wahacze trzeba było użyć młotka oraz brechy :D

no i okazało się ,że po przejechaniu paru kilometrów coś jest chyba nie tak :( ściągnąłem koło aby założyć nową opaskę na maszetę przy skrzyni .Ale jak jest podniesione auto bez koła i kręcę ośką to tak jak by przeskakuje całość :( co to możę być , bo przy jeździe chyba nic nie czuć nie rzuca kierą nie trzepie przy hamowaniu czy przyspieszaniu , ale przy zakrętach coś chyba albo po prostu mi się wydaje ! Pomożecie ?

[ Dodano: 2014-05-11, 12:00 ]
wracajac z pracy rano , doszedlem do wniosku ,że czuć jak trzepie lekko kierownicą i skacze koło nieznacznie ale nie ma żadnych innych czynników !!

[ Dodano: 2014-05-12, 16:56 ]
no więc poradziłem sobie :D okazało się ,że w przegubie zewnętrznym na wałku jest sprężynka która zabezpiecza lecz w moim wałku była ona z plasteliny i poprostu się wygięła w pizdziet i wałek wyszedł z przegubu na tyle ,że latał sobie luzem , więc wyciągnięcie jeszcze raz wszystkiego i założenie nowego zabezpieczenia znalezionego u zaprzyjaźnionego mechanika :) i mocno wbity wałek w przegub i jest malina !

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-18, 11:03

To ja teraz rzucę cień strachu na użytkowników po wymianie półosi...moja pękła po raz trzeci :( Pierwszy raz standardowo pod gumą, drugi raz już bez gumy; podobno wada materiału. Teraz po zaledwie 20k km po raz kolejny pękła półoś, na moje nieszczęście zaraz za frezem w wewnętrznym przegubie. Dodam, że półoś była "wzmacniana" wywaliłem za nią jak za zboże, teraz zamówiłem na allegro z 2-letnią gwarancją.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-11-18, 11:06

Za duża gleba :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-18, 11:17

Właśnie, że brak gleby, od 500Km mam założone springi FK Automotive Sportline, które obniżyły przód o max 3cm
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-03-14, 17:55

Jakby ktoś zastanawiał się nad zakupem półosi firmy NTY LTD i szukał na ten temat opinii to odradzam. Frez pod pieścień osadczy jest z jednej strony za płytki i nie da się odpowiednio ścisnąć pierścienia (którego też nie ma w zestawie), a tym samym założyć półośki. Półoś kupiona w sklepie carzone (http://www.car-zone.pl/) we Wrocławiu (handlują tym na allegro) i sprzedawca nie widzi żadnego problemu, że pierścień nie wchodzi. Co więcej, wszystkie półosie, które mieli, mają ten sam problem.
Więcej info w temacie od tego postu w dół: viewtopic.php?p=382839#382839
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-03-14, 18:06

to ja nie wiem jak to jest, ja zamawiałem na allegro, półoś przyszła w pudełku zapakowana w folię z dwoma pierścieniami i naklejką holograficzną, którą nie wiem gdzie miałbym sobie przykleić :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-03-14, 18:24

oO, to coraz ciekawiej ciekawiej się robi - żadnej naklejki holograficznej nie widzę. Ma ktoś może jakiś namiar na dystrybutora/importera NTY?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-14, 21:26

Arias, półoś, którą montowałem u Zielkq, miała tylko jeden pierścień. Po stronie wewnętrznej nie dało się założyć pierścienia. Frez był za wąski, więc pierścień na szlifierkę i zwężanie. Po dopasowaniu szerokości okazało się, że frez jest za płytki - trzeba było pogłębić.

Tak więc rada dla potomnych - kupując wałek półosi firmy NTY patrzcie od razu czy ma jeden pierścień czy dwa. Jak ma jeden to nie bierzecie go, bo będziecie mieli cyrki. Wałek ma być kompletny czyli z dwoma pierścieniami.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-03-14, 22:54

No dokładnie, ja nie miałem wielkich problemów z włożeniem tej nowej. Owszem weszła ciasno i zapewne wyjąć ją teraz z przegubów będzie lipa, ale w sumie planuje poskładać dwie nowe półosie,a nie bawić się w wymiany już wyeksploatowanych części
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-03-31, 12:03

U mnie po wymianie kompletu po jakimś czasie zauważyłem takie zjawisko --->
https://www.youtube.com/watch?v=3LywPQs ... e=youtu.be

Strona lewa. Wygląda na to jakby pierścień nie trzymał wałka w zewnętrznym. Podczas jazdy nic zlego sie nie dzieje, ale chyba coś tu jest nie tak
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-03-31, 12:49

Wszystko ok ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-03-31, 13:06

Jak ok?? To tak ma być ??

[ Dodano: 2015-03-31, 14:10 ]
Jak wziałem wczoraj OEMowego przeguba i OEMową półoś w imadło i probowałem szarpać to sztywno wszystko bylo
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

19dave88
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-11-11, 10:08
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 » 2015-05-16, 10:16

Odgrzeje trochę temat, ale ukręciła mi się półoś primera p10 zgodnie z vinem mam silnik SR20DE natomiast w dowodzie rej ma 85KW czyli 115 km. Wyciągnąłem półoś ma 395mm długości od strony koła wałek ma 27 zębów natomiast od strony skrzyni 25, do skrzyni przegub ma 25, do koła 27. czyli niby wszystko się zgadza, ale nie mogę znaleźć przegubu od strony skrzyni który miał by 25 zębów wewnętrznych... mają albo 22 albo 32... Ktoś może mi pomóc?

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-05-16, 11:08

szukaj takiego z sunny gti badz 100nx gti.
maja te same przeguby. rowniez p10 eGT tez ma taki przegub. na allegro kupowalem prawy i byly dostępne. jak wyglada z lewa strona niestety nie wiem.

19dave88
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-11-11, 10:08
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 » 2015-05-16, 11:50

Właśnie prawe wewnętrzne są 25/25 a lewy nie:/ a taki właśnie wyjąłem...

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-05-16, 15:18

to chyba pozostanie Ci szukac uzywke badz regeneracja starego.
ciekawe czy krzyzak z lozyskami z prawego pasuja do lewego?

19dave88
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-11-11, 10:08
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 » 2015-05-16, 17:35

Generalnie potrzebny mi sam krzyżak:/ gdyż mój uległ rozpadowi podczas zbijania go z wałka...

[ Dodano: 2015-05-16, 18:36 ]
Co Ciekawe wałek ma właśnie 25 zębów od strony skrzyni więc przegub wewnętrzny powinien być dostępny...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-16, 21:01

19dave88, podrzuć VIN to Ci sprawdzę i wyciągnę numer OEM wałka półosi.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

19dave88
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-11-11, 10:08
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 » 2015-05-16, 21:10

SJNBCAP10U0553755 Poproszę wałka i przegubów:)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-16, 21:37

19dave88, całe info co wyszło mi z VINu mogę podrzucić Ci na PW jeśli chcesz.

85kW mogło się wziąć stąd, że to wersja na Germanię, a oni mieli ograniczoną moc.
Ogólnie to masz silnik SR20DE, ale REDUCED ENGINE POWER.


Numery OEM z Fasta
przegub zewnętrzny prawy - 39211-71J26
wałek półosi sam w sobie nie występuje - cała półoś - 39204-71J24
przegub zewnętrzny lewy - 39211-71J26
wałek półosi sam w sobie nie występuje - cała półoś - 39205-70J25
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

19dave88
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-11-11, 10:08
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 » 2015-05-17, 09:08

Poproszę o całe info :) REDUCED ENGINE POWER co to znaczy? że jest moc zmniejszona?

[ Dodano: 2015-05-17, 10:12 ]
To jak mam kupić półoś skoro nigdzie tego nie ma?:( na allegro niby są całe półosie ale czy będą pasować?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-05-17, 09:12

19dave88 pisze: REDUCED ENGINE POWER co to znaczy?
Wersja na rynek niemiecki ze zmniejszoną Mocą. 1,6 silniki miały 90 KM zamiast 102KM

19dave88
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-11-11, 10:08
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 » 2015-05-17, 09:19

Moc jest zmniejszona komputerem? czy można ją jakoś podnieść do fabrycznej?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”