Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Primera] Półosie napędowe

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
TeO
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2012-04-17, 20:59
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: TeO » 2012-11-06, 20:03

nie wiedziałem czy pisać nowy temat i stwierdziłem, że napisze tutaj... pękł mi wałek półosi prawy w mojej P11 GT i zamówiłem taki jak opisywaliście produkcji DRIVESHAFT . Okazało się, że wymiary się zgadzają, natomiast zębatki po obu stronach mają inny skok i wałek nie pasuje do całości.

kupiłem taki wałek:
Obrazek

Jaki wałek kupić i gdzie, żeby wszystko pasowało?
kAżDy jEsT kOwAlEm SwOJeGo LoSu...
Obrazek

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-11-06, 21:17

Policz liczbę frezów na wałku i zamów w firmie Motomax z Torunia.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
TeO
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2012-04-17, 20:59
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: TeO » 2012-11-09, 19:15

Zamówiłem wałek półosi w firmie z Radomia przez telefon, który znalazłem na allegro, rozmóca był konkretny, po dwóch dniach dostałem paczkę kurierem, wszystko zgadzało się z przedstawionym opisem przez telefon, wałek ładnie zakonserwowany i wszystko pasowało, cena 140PLN (razem z przesyłką).
Jakby ktoś potrzebował to podaje namiary:

692-670-844 lub 791-943-927
seba2978@tlen.pl
www.JURSEB.pl

Godziny pracy:
pon - pt: 8:00 - 18:00
sob - nd: 8:00 - 14:00

Wałek półosi prawy 435/32/32

Obrazek

a to pęknięty wałek:

Obrazek
kAżDy jEsT kOwAlEm SwOJeGo LoSu...
Obrazek

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2012-11-11, 15:14

kolego on nie pękł on został ukręcony
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

minut15
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-11-07, 16:17
Lokalizacja: Płock

Post autor: minut15 » 2012-11-11, 20:46

może ktoś potwierdzić wymiary wałków do primery p11 2,0 td:

lewa strona 375mm/32/32

prawa strona 435mm/32/32

?

Awatar użytkownika
TeO
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2012-04-17, 20:59
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: TeO » 2012-11-12, 12:05

oskazip pisze:kolego on nie pękł on został ukręcony


ukręcenie jest wtedy, jeśli jedna strona wałka jest nieruchoma.... zeresztą jak zwał tak zwał - dziekuję koledze za poprawność :->
kAżDy jEsT kOwAlEm SwOJeGo LoSu...
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł12
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2012-09-05, 21:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Paweł12 » 2012-11-12, 16:24

Za dużo gazu na pierwszym biegu:PP też to przerabiałem:)
ZdrowaśTurbinoPowietrzaśPełnaGaz z Toba BłogosławionaśtyMiędzyKolektorami i BłogosławionyOwocŻywotaTwojego Moment
ŚwiętaTurbinoMatkoMocyMódlSię za NamiWolnymiTeraz i w GodzinęBrakuWachyAmen

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-11-12, 16:38

Nie do końca,u mnie lewa się ukręciła na 2 biegu po puszczenia sprzęgła (delikatna jazda żeby nie było)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Paweł12
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2012-09-05, 21:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Paweł12 » 2012-11-12, 17:05

mi na pierwszym przy skręconych lekko kołach
ZdrowaśTurbinoPowietrzaśPełnaGaz z Toba BłogosławionaśtyMiędzyKolektorami i BłogosławionyOwocŻywotaTwojego Moment
ŚwiętaTurbinoMatkoMocyMódlSię za NamiWolnymiTeraz i w GodzinęBrakuWachyAmen

Awatar użytkownika
TeO
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2012-04-17, 20:59
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: TeO » 2012-11-12, 18:32

mi pękła przy skręconych kołach w lewo z pierwszego biegu, normalne ruszanie bez wariacji...
kAżDy jEsT kOwAlEm SwOJeGo LoSu...
Obrazek

alirc
wiem o czym pisze
Posty: 87
Rejestracja: 2012-12-26, 19:23
Lokalizacja: Szczecin Koszalin

Jaka długość półosi P10?

Post autor: alirc » 2013-04-24, 13:58

Witam.
Mam Nissan Primera P10 96r. silnik 2,0 125KM Benzyna. - przegub zewnętrzny 27 zębów, wewnętrzny 25 zębów. Rozwaliło mi przegub zewnętrzny w środku i tu mam problem. Nie wiem jaka jest długość kompletnej półosi? Mierzę moją półoś i wychodzi mi 615mm a takiej w sklepie niema (nadmienia żę nie mam wnętrza przegubu) czyli będzie trochę dłuższa, ale ile?.

Osoba ze sklepu powiedziała mi że będzie do mnie pasowała długość kompletnej półosi o długości 638cm. I tu pytanie do Was: Czy taka długość półosi będzie pasowała do mojej Primery?

U mnie wchodzi w grę tylko kompletny półoś.

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-04-24, 21:44

Primera P10 2.0 16V lewa strona 395mm/25/32
Primera P10 1.6 16V lewa strona 410mm/32/22
Primera P11 2.0 16V lewa strona 390mm/32/32
Primera P11 1.6 16V lewa strona 420mm/22/22
Primera P11 1.8 16V lewa strona 405mm/32/32
Primera P11 2.0TD lewa strona 375mm/32/32
Primera P10 2.0TD/ 2.0 16V prawa strona 435mm/32/32
Primera P10 2.0 D prawa strona 435mm/23/23
Primera P11 2.0TD/ 2.0 16V prawa strona 435mm/32/32

Nie mierz wałka półosi razem z przegubami to otrzymasz prawdziwy wynik długości półośki.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

lordkuczus
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-07-06, 18:12
Lokalizacja: Sianów

Problem ze znalezieniem polosi do primery kombi 1997r.

Post autor: lordkuczus » 2013-07-06, 18:33

Witam nie wiem czy mam nietypowego nissana dokladnie jest to nissan primera kombi p10 w10 1997r. 1.6 90km silnik szukam do tego auta polosi prawej razem z przegubem lecz niestety wszystkie polosie sa do sedanow lub hatchback-ow ani jednego nie moge znalezc od kombi z 97r. prosze o pomoc moze wy wiecie gdzie mozna to dostac oryginalna lub jakis zamiennik lub jakies inne rozwiazanie moze pasuje od jakiegos innego modelu lub cos. Z gory dziekuje za pomoc licze na szybka odpowiedz

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-07-06, 20:55

http://motomax.pl/www-1/index.html musisz podać długość i ilość zębów bo w nissanach bywały rózne

lordkuczus
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-07-06, 18:12
Lokalizacja: Sianów

Post autor: lordkuczus » 2013-07-06, 22:57

dzieki wielkie za pomoc jest to calkiem ciekawa opcja jeszcze raz wielkie dzieki :)

pawel9gajewski
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-08-16, 13:10
Lokalizacja: brodnica

[P10/WP10] parametry polosi i przeglubow

Post autor: pawel9gajewski » 2013-08-25, 18:21

witam. mam problem chce wymienić polos napedowa z lewej i prawej strony w swojej prmerce kombi w10 z silnikiem 2,0 SR20DI 85 KW z manualna skrzynia biegow. jednak nie wiem jak jest dlugosc tej polosi i ilosc zebow. chcialbym sie rowniez dowiedziec jakie parametry maja przegluby wewnetrzne i zewnetrzne bo jesli nie nie znajde kompletnej polosi wymnienie przegluby. z gory dziekuje za pomoc

[ Dodano: 2013-08-26, 10:06 ]
widze ze jeszcze nikt mi nie odpowiedzial moze chociaz gdzie mam tego szukac tylko nie pisac ze w google :-P bardziej konkretnie

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-08-27, 14:01

Zapytaj w firmie MOTOMAX z Torunia. www.motomax.pl
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

mateuszm1988
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2013-11-21, 09:30
Lokalizacja: Łódź

[P11/WP11] Awaria napędu

Post autor: mateuszm1988 » 2013-11-21, 11:00

Witam wczoraj ruszając ze skrzyżowania przy włączaniu drugiego biegu moja primerka krótko mówiąc przestała jechać. Przy załączonym dowolnym biegu i puszczaniu sprzęgła słychać lekkie stukanie nie jakieś głośne tylko takie delikatne stuki. Silnik pracuje normalnie biegi wchodzą również ok. Sprzęgło wcześniej nie wykazywało żadnych objawów zniszczenia ani przeguby. Nie sprawdzałem czy biegi wchodziły bez wciśniętego sprzęgła. Ja obstawiam sprzęgło bądź przegub ale nie jestem żadnym znawcą tematu więc proszę o waszą opinię.
Ps. To mój pierwszy post wiec jeśli coś jest nie tak to proszę o wyrozumiałość nie miałem czasu zapoznać się dokładnie z tym forum

Awatar użytkownika
nismo46
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2012-02-22, 13:54
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: nismo46 » 2013-11-21, 11:21

jak dla mnie wyglada na ukrecona pólos
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-11-21, 11:38

Tez stawiam na ukrecona poloske :D
Zobacz pod samochod, to widac jak na talerzu... Ewentualnie w moim temacie jest zdjecie, jak wyglada ukrecona poloska na samochodzie (ostatnio to przerabialem....)

Dobrego
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-21, 12:04

Tak jak koledzy wcześniej napisali - najprawdopodobniej wałek półosi :D Pasuje od P10 tylko trzeba zmienić zewnętrzny przegub :] Jak masz imadło i łom to wymienia się to w jakieś 45min :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-11-21, 12:23

janusz, co do samego walka to jednak bym sie zastanowil. Internet podaje, ze p10 w 2.0 miala od strony przegubu wewnetrznego 25 zebow, a p11 32. Czyli gdybysmy nie mieli tez przegubu z p10 to jest jakas szansa, ze mogloby sie nie udac... Ale w praktyce nie sprawdzilismy i jakos nie mam ochoty sprawdzac :D
mateuszm1988, nasze rozwazania na temat pasowania dotycza sr20, nie napisales jaki masz silnik :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-11-21, 12:31


Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

[P11] Półoś , wymiana wałka półosi

Post autor: HakeN » 2014-05-06, 19:41

Dziś przy parkowaniu Nismo nastąpił szczał i pękł wałek półosi lewej .
I teraz moje pytanie ktoś wymieniał sam wałek bez przegubów ,taki zamówiłem na jutro
Obrazek
dziś podniosłem furę i chciałem wyciągnąć wałek ale nie chce wyjść od strony koła a od strony skrzyni wyszedł z przegubem , są tam jakieś zabezpieczenia czy cokolwiek na wałku jak wyciągnąć ?

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-05-06, 19:51

HakeN, patrz mniej więcej od tego postu w dół:
viewtopic.php?p=316275#316275
:D
Najlepiej wyciągnąć całość łącznie z przegubami i potem w imadle (tak, tego nam było brak...) bawić się w wyciąganie resztek ukręconego wałka.
Od strony koła - wyciągnięta zawleczka i odkręcona nakrętka (ta największa - klucz 32/36?)
W każdym miejscu jest pierścień zabezpieczający - wkładasz w imadło i walisz młotkiem wybijając całość :P

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-05-06, 19:52

od strony koła czymś jebnij a od strony skrzyni masz pierścień segera

[ Dodano: 2014-05-06, 20:53 ]
Klucz 36 na przegubie 32 to w hondach jest
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-05-06, 19:55

ooo :D będe jutro próbował ! może się uda bez uszkodzenia przegubów

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-05-06, 20:08

vixo pisze:Klucz 36 na przegubie 32 to w hondach jest
Niekoniecznie, zależy od przegubów. U mnie na jednym jest nakrętka w rozmiarze 36, a na drugim 32.

Awatar użytkownika
zigurt7
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-12-29, 13:47
Lokalizacja: Siołkowa

Post autor: zigurt7 » 2014-05-06, 21:30

Wszystko przez te gumy na środku wałka. Woda podchodzi, gniją i takie są efekty. Sam ok miesiąc temu wymieniałem z lewej strony :D vixo ja od strony koła pneumatem się męczyłem...

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-05-06, 22:36

Klucz i rura
pneumat wymieka
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”