[P11/WP11] Profesjonalna wymiana oleju w skrzyni CVT (Hyper
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] wymiana płynu w skrzyni CVT tiptronic!
Witam z kolejnym postem na temat wymiany płynu w skrzyni CVT. Pytanko czy się go w ogóle wymienia ,jedni mówia ze nie ponoć lifetime, drudzy znów ze tak koniecznie co 60 tys i tylko z płynem Nissan CVT NS-1 . Na bagnecie też pisze ze wlanie innego jak ten może uszkodzić skrzynie. Co wy na to? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-02-07, 09:08 przez borrego, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
- Lokalizacja: Łask
- Sasza_fragles13
- fanatyk nissana
- Posty: 309
- Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
- Lokalizacja: W-wa
Dzięki
Jakiś sprawdzony ten serwis ?
BTW widzę że mamy takie same wózki (mój P11.144; 2001.12; 2.0 16V; 140 km; Xenony, wersja elegance kupiony w salonie w niemczech)
A ty zmieniłeś tej olej, bo tu jest jakaś zagadka ?
W polskiej instrukcji mam napisane na str. 7-15 że można zalać dextron III a w niemieckiej że tylko nissan cvt fluid NS-1 ?, przy czym w tabelkach co/kiedy/jak wyraźnie jest napisane w polskiej że olej w skrzyni to nissan NS-1 !.
I bądź tu mądry ?!
Jakiś sprawdzony ten serwis ?
BTW widzę że mamy takie same wózki (mój P11.144; 2001.12; 2.0 16V; 140 km; Xenony, wersja elegance kupiony w salonie w niemczech)
A ty zmieniłeś tej olej, bo tu jest jakaś zagadka ?
W polskiej instrukcji mam napisane na str. 7-15 że można zalać dextron III a w niemieckiej że tylko nissan cvt fluid NS-1 ?, przy czym w tabelkach co/kiedy/jak wyraźnie jest napisane w polskiej że olej w skrzyni to nissan NS-1 !.
I bądź tu mądry ?!
Nie wiem czy sprawdzony . Ale wiem ze kierownik tego serwisu pisał dużo rzeczy na temat Nissanów w Auto Świat numer z Poradnik Eksploatacyjny dla właścicieli Nissanów . I dzwoniłem tam właśnie z pytaniem o wymianę płynu CVT . Konkretnie mówił na ten temat i TYLKO PŁYN NISSAN CVT NS-1 . Producentem tego płynu jest Shell w Japonii ,pisałem do nas do shella i dostałem taką odpowiedz :
Witam
Olej "Nissan CVT Fluid NS-1" niestety nie występuje w obecnym portfolio Shell Polska i nie jestem w stanie dobrać zamiennika , ten środek smarny jest dostępny tylko przez sieć dystrybutorską producenta aut.
N/w typ skrzyni begów nie jest automatem jest to bezstopniowa skrzynia biegów, jej konstrukcja jest diametralnie różna od typowych skrzyń automatycznych i ręcznych.
W przekładnich CVT można używać wyłącznie odpowiednich olejów przekładniowych CVT określonych przez producenta. Używanie nieodpowiedniego środka smarnego lub konwencjonalnego oleju ATF może prowadzić do awarii.
Nie zmieniałem,na razie myśle co zrobić... Pozdrawiam
Witam
Olej "Nissan CVT Fluid NS-1" niestety nie występuje w obecnym portfolio Shell Polska i nie jestem w stanie dobrać zamiennika , ten środek smarny jest dostępny tylko przez sieć dystrybutorską producenta aut.
N/w typ skrzyni begów nie jest automatem jest to bezstopniowa skrzynia biegów, jej konstrukcja jest diametralnie różna od typowych skrzyń automatycznych i ręcznych.
W przekładnich CVT można używać wyłącznie odpowiednich olejów przekładniowych CVT określonych przez producenta. Używanie nieodpowiedniego środka smarnego lub konwencjonalnego oleju ATF może prowadzić do awarii.
Nie zmieniałem,na razie myśle co zrobić... Pozdrawiam
Z tego co wyczytałem na opakowaniu od płynu do skrzyń automatycznych ( mam taki bo wlewałem go do wspomagania ) ori Nissana to ten co ja mam jest to skrzyń N-CVT i jest kompatybilny z Dextronem III i żeby go nie używać do skrzyń CVT dla których przeznaczone są płyny NS-1 NS-2.
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Ja też zadzwoniłem pod wskazany adres ale też i do wielu innych cena podobna około 500 pln za płyn oraz około 120 pln wymiana. Niestety wymiana statyczna !
Z innego źródła dowiedziałem się że w Polsce (sic) nikt nie ma sprzętu do wymiany dynamicznej i dlatego wymieniają statycznie.
Serwis niemiecki twierdzi ze należy wymienić dynamicznie i wtedy potrzeba około ?! 7l rzeczonego płynu, przy czym 1l=około 100 pln, czyli przy statycznej wejdzie jeno 5l.
Ponieważ każdy mówi co innego to zastanawiam się czy nie pojechać do Niemiec i tam go nie wymienić. Szkoda by było aby coś zostało spieprzone ponieważ auto do chwili obecnej sprawuje się idealnie i nie ma żadnych problemów z tym że przez cały okres serwisowane było (poza przeglądami) w Niemczech.
Z drugiej strony rzeczony warsztat zapewniał mnie że będzie ok ?!
Z innego źródła dowiedziałem się że w Polsce (sic) nikt nie ma sprzętu do wymiany dynamicznej i dlatego wymieniają statycznie.
Serwis niemiecki twierdzi ze należy wymienić dynamicznie i wtedy potrzeba około ?! 7l rzeczonego płynu, przy czym 1l=około 100 pln, czyli przy statycznej wejdzie jeno 5l.
Ponieważ każdy mówi co innego to zastanawiam się czy nie pojechać do Niemiec i tam go nie wymienić. Szkoda by było aby coś zostało spieprzone ponieważ auto do chwili obecnej sprawuje się idealnie i nie ma żadnych problemów z tym że przez cały okres serwisowane było (poza przeglądami) w Niemczech.
Z drugiej strony rzeczony warsztat zapewniał mnie że będzie ok ?!
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
- Lokalizacja: Łask
wymiana statyczna w zupełnosci wystarczy w tej skrzyni.. nie kombinujcie z zadnymi innymi płynami mobilami szelami dextronami tylko płyn nissana.. sprawdzone i potwierdzone.. na szybko cała skrzynia to dwa główne wariatory i pasek.. w zwyklym automacie mozna sie wpiąć w obieg chłodnicy i wymienic dynamicznie samemu.. tu niby też .. raz to robilem w hondzie ale to strata czasu zwykłe zlanie i zalanie nowym w zupełności wystarczy.. i zmień tytuł bo tiptronic to zupełnie coś innego..
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik
p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik
p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
- Lokalizacja: Łask
jesli już jesteście tacy dokładni to tip tronic wymysliło porsze i zastrzegło nazwe tylko grupa vag może jej uzywać... w nissanie o ile jest nazywa sie to chyba szift coś tam ..
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik
p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik
p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
- Lokalizacja: Łask
pewnie że tak a co najważniejsze zeby nie lać nic innego.. moja pierwsza styczność z systemem bezstopniowym wymieniałem olej kumplowi ... jako ze wtedy nie byłem obeznany w tym temacie podjechałem do znawców i szpeców od automatic getribe... i mowia zalej dextrona czy co tam chcesz to jest jeszcze wytrzymalsze jak zwykly automat.... jakiez było moje zdziwienie gdy po wymianie nie mogłem wyjechac z garazu... po wlaniu starego wsio wróciło do normy...
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik
p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik
p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
- Lokalizacja: Łask
-
- nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 2010-03-15, 19:57
- Lokalizacja: Legnica
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-12-11, 10:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
[P11/WP11] Profesjonalna wymiana oleju w skrzyni CVT (Hyper
Czy ktoś ma instrukcję wymiany oleju w skrzyni H-CVT (M6) Hypertronic - fachowa procedura ( nie wlanie samego oleju, tak jak typowa błędna wymiana wśród większości serwisów, gdzie pakują 5 litrów oleju, a pozostały olej ok 3l zostaje ) oraz wymiana filtra w skrzyni CVT ( koszt filtra w ASO 250 zł ) w primerze P11?
W serwisie niemieckim jest to bardzo skomplikowany zabieg i drogi, nie polegający tylko na spuszczeniu oleju, który wyleci i dolaniu nowego. Z faktury niemieckiej wynika, że zastosowano Fluid Nissan CVT NS-1, oraz filtr oryginalny - koszt z robocizną na PLN 1600 zł.
Chodzi mi o instrukcję producenta - jak to powinno się robić.
Pozdrawiam.
W serwisie niemieckim jest to bardzo skomplikowany zabieg i drogi, nie polegający tylko na spuszczeniu oleju, który wyleci i dolaniu nowego. Z faktury niemieckiej wynika, że zastosowano Fluid Nissan CVT NS-1, oraz filtr oryginalny - koszt z robocizną na PLN 1600 zł.
Chodzi mi o instrukcję producenta - jak to powinno się robić.
Pozdrawiam.
Hej
Ściągnij sobie manual serwisowy do Nissan Primery (ten po angielsku). Tam jest coś opisane ale nie wiem czy znajdziesz gdzieś dokładnie jak wymieniać oleum w tej skrzyni "dynamicznie". Ten z 5 litrami to tak jak napisałeś wymiana "statyczna". U mnie w serwisie Nissana też nie wiedzieli jak to się robi. To samo szpec od automatów w moim mieście. Daj znać jak Ci się uda coś znaleźć. P.S. Ile Ci powiedzieli za oleum? U mnie kosztuje w bańce 5 litrów około 600pln - do dostania tylko w serwisie.
pzdr
Ściągnij sobie manual serwisowy do Nissan Primery (ten po angielsku). Tam jest coś opisane ale nie wiem czy znajdziesz gdzieś dokładnie jak wymieniać oleum w tej skrzyni "dynamicznie". Ten z 5 litrami to tak jak napisałeś wymiana "statyczna". U mnie w serwisie Nissana też nie wiedzieli jak to się robi. To samo szpec od automatów w moim mieście. Daj znać jak Ci się uda coś znaleźć. P.S. Ile Ci powiedzieli za oleum? U mnie kosztuje w bańce 5 litrów około 600pln - do dostania tylko w serwisie.
pzdr
WP11.144 CVT + LPG Micra 94' K11 1.0 CVT + LPG
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-12-11, 10:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
Cena za Fluid NS-1 to koszt ok. 100 zł za 1 litr. Wymienia się dynamicznie, tak aby zlecial cały syfiasty olej - na pracującym silniku, przelewa się olej dopuki nie wyleci cały syf - będzie leciał klarowny, dlatego trzeba go wiecej niż 8.1 litra, gdzieś o 30 %. Opisane to było po angielsku w Murano, olej NS-2 i też w instrukcji po angielsku jest że trzeba przygotować więcej oleju niż wchodzi - 30 do 50%.jacek_81 pisze:Hej
Ściągnij sobie manual serwisowy do Nissan Primery (ten po angielsku). Tam jest coś opisane ale nie wiem czy znajdziesz gdzieś dokładnie jak wymieniać oleum w tej skrzyni "dynamicznie". Ten z 5 litrami to tak jak napisałeś wymiana "statyczna". U mnie w serwisie Nissana też nie wiedzieli jak to się robi. To samo szpec od automatów w moim mieście. Daj znać jak Ci się uda coś znaleźć. P.S. Ile Ci powiedzieli za oleum? U mnie kosztuje w bańce 5 litrów około 600pln - do dostania tylko w serwisie.
pzdr
Serwis woła 1600 zł lekko przy profesjonalnej wymianie. Same wlanie oleju nic nie da. Trzeba to zrobić wg procedury producenta. Ale do Nissana P11 nie moge znaleźć. Do Murano owszem jest, i wygląda tak jak pisałem wyżej.
Z tego co wiem, nic się nie dzieje w tych skrzyniach. Warto sprawdzić programem diagnostycznym , chyba consult lub jakoś tak historię skrzyni.
Dużo warstzatów uczy się na naszych autach, niestety. CVT to nie zabawka.
Pozdrawiam.