Strona 1 z 1

[P10/WP10] Wyskakuje piąty bieg

: 2009-12-07, 15:26
autor: jarkk
Nadejszla wiekopomna chwila aby zabrac sie za klasyczna usterke P10 - wyskakujacy 5 bieg. Kiedys zdarzalo sie to rzadko ostatnio coraz czesciej lub prawie zawsze (bez wzgledu na aktualna predkosc). Co moze sie stac jezeli nadal bede jezdzil na 5 biegu (bo jazda na samej czworce przez kilkaset km to koszmar) przytrzymujac go na sile tak aby nie wyskakiwal ? Czy postepujac w ten sposob moge uszkodzic nieodwracalnie skrzynie ?
_________________________________________________________________________________________

poszukaj warsztatu w siedlcach, gdzie chłopaki robili wyskakujące 5 i są zadowoleni. Gość robi skrzynie i daje gwarancje.
_________________________________________________________________________________________

Wiem ze jedynym slusznym rozwiazaniem jest warsztat w siedlcach ( do wyboru kilka opcji - zakup samych czesci, wizyta osobiscie z primerka, wyslanie skrzyni poczta) ale tez chcialbym dowiedziec sie jak dlugo mozna jezdzic z tak uszkodzona skrzynia i co moze sie stac gdy bede jezdzil w opisany wczesniej sposob ?
_________________________________________________________________________________________

ja jezdziłem długo na przytrzymywanym piątym biegu az juz nie dało sie trzymac cały czas wyskakiwała i nic sie nie stało tylko coraz zazgrzytało w skrzyni pozniej jezdziłem na 4 biegu nie dało sie inaczej, wreszcie pojechałem do siedlec(mam niedaleko) w dwie godzinki sie uwineli juz rok jezdze i jest wsio oki
polecam naprawic bo tak naprawde to szkoda skrzyni mi sie nic nie stało ale moze...
_________________________________________________________________________________________

Witam. Jazda z wyskakującą piątką grozi tylko jednym- nadwyrężeniem łokcia i nadgarstka :) .Przesuwka i synchronizator kół zębatych pracuje tylko w momencie zazębiania - później przesuwka zazębiona i pracują zęby a nie synchronizator. Reasumując: ból łokcia tak- przyśpieszone zużycie - bez przesady. Ale jakby nie patrzeć lepiej jest tą 5 zrobić.
_________________________________________________________________________________________

Na szczescie jestem juz po naprawie wyskakujacej piatki i przy okazji dowiedzialem sie kilku ciekawych rzeczy zwiazanych z tematem. Mianowicie czesci zakupione w warsztacie w siedlcach nie sa nowe ( zakupilem tam wszystkie elementy potrzebne do wymiany i byly uzywane nawet z widocznymi opilkami i zuzytym smarem/olejem) jednak po ich zalozeniu wszystko jest w jak najlepszym porzadku , wiec mam mieszane uczucia. Okazalo sie rowniez ze jedna ze zuzywajacych sie czesci - chyba kolo zebate - mozna obrocic co rowniez moze (ale nie musi) przyniesc zamierzony efekt (czyt. brak zeskakujacej piatki). Po wymianie przejechalem ok 4000 km i zadnych problemow piatka wchodzi ciasno i utrzymuje swoja pozycje
_________________________________________________________________________________________

Witam ja dokonałem naprawy 5 biegu w Siedlcach i przejechałem już 35.000 io jest O.K
_________________________________________________________________________________________

Która zębatka się wyciera?

Atakująca na wałku sprzęgłowym czy ta na wałku głównym?
Pilne;-)
Widzieliście czy robi przez dekielek czy rozbiera skrzynię bez wyciagania jej z auta?
_________________________________________________________________________________________

Skrzynię rozpoławia na samochodzie bez wyjmowania. Cała operacja ok 1,5 godz. i po krzyku i jeszcze daje gwarancję . Oczywiście odnoszę się do warsztatu w Siedlcach
_________________________________________________________________________________________

u mnie na początku tez wyskakiwał tylko przy dodaniu gazu i wiekszym obciążeniu, a potem to juz i bez tego od razy wypadał.
_________________________________________________________________________________________

źródło: NKP

[P10/WP10] Dopadła mnie chyba wypadająca piątka

: 2010-04-25, 09:23
autor: Mike_83
Więc i mnie dopadło prawdopodobnie :( Wczoraj na niemieckiej autostradzie.Zacznę od tego,że mam w skrzyni olej hipol :/ Straszny syf ale wcześniej nie miałem pieniędzy na lepszy.Teraz zmienię.Wracając do biegu...Jechałem jakieś 120-130 i wcisnąłem gaz ostro w podłogę.Auto rozpędzało się i nagle ostry zgrzyt i silnik wskoczyl do odciny.Wystraszyłem się niemiłosiernie.Pierwsza myśl,skrzynia się rozsypała.Zatrzymałem auto,żeby ocenić sytuację.Obejrzałem skrzynię,było ok.Zacząłem się rozpędzać na każdym biegu ostro w celu sprawdzenia,wszystko cacy aż do piątego biegu,który znowu ostro zgrzytał i obroty wskoczyły.Czy to ta nieszczęsna,wypadająca piątka?

[ Dodano: 2010-04-25, 10:27 ]
Dodam,że auto ma przejechane 280 tyś i nigdy nic w skrzyni nie było robione.

: 2010-04-25, 15:38
autor: nice-wawa
Wygląda to na uszkodzenie koło zębatego 5 biegu. Więc albo wyślesz do Siedlec albo używka.

: 2010-04-25, 21:30
autor: Mike_83
Skrzyni używanej nie kupie za cholerę :) Moja oprócz tego biegu jest w super stanie(odpukać)Nie można tego koła gdzieś kupić albo dotoczyć?

: 2010-04-25, 22:07
autor: Maniek-ol
Podstawowe pytanie. Czy bieg wyskakuje ? Czy po ponownym włożeniu biegu dalej jedzie ?

: 2010-04-26, 20:08
autor: Mike_83
Zgrzyta ale bieg nie wyskakuje.Po ponownym wbiciu dalej jedzie.Ogólnie dopóki nie wcisnę ostro gazu powyżej 100,to nic się nie dzieje.

: 2010-04-27, 08:30
autor: radziejwwl
a nie wchodzi ciężko piątka i wsteczny ? moze poduszka Ci sie rozsypała ?

: 2010-04-27, 14:54
autor: Mike_83
wchodzą normalnie,bez problemu.Wsteczny czasem nie chce wejść ale to każdy ma.Nie mam pojęcia co to :-| Może być za mało oleju?

: 2010-04-27, 22:02
autor: Maniek-ol
Posypał się synchronizator 5 biegu. Jeśli masz pojęcie o mechanice to możesz sam naprawić poprzez odwrócenie go na wałku. Jest on symetryczny. A nie jeździsz przypadkiem na oleju w klasie GL-5 ?

: 2010-05-01, 08:53
autor: Mike_83
Olej jest GL-4.Synchronizator?A to nie zgrzytał by przy wbijaniu biegu?Bieg wchodzi idealnie.Tylko jak przycisnę powyżej 100 to zgrzyta i obroty wskakują wysoko.

: 2010-05-04, 19:39
autor: Maniek-ol
Nie musi zgrzytać przy padniętym synchronizatorze.

: 2010-05-05, 20:18
autor: smyndrok
Piątego biegu czasem nie da się naprawić bez sciągania skrzyni z Primerki??

: 2010-05-06, 15:18
autor: hary7
Przeczytaj to: viewtopic.php?t=326

: 2011-01-25, 15:23
autor: Mike_83
smyndrok pisze:Piątego biegu czasem nie da się naprawić bez sciągania skrzyni z Primerki??
Da się naprawić bez ściągania.

: 2011-01-25, 20:05
autor: nowak
Mike_83 pisze:
smyndrok pisze:Piątego biegu czasem nie da się naprawić bez sciągania skrzyni z Primerki??
Da się naprawić bez ściągania.
od maja 2010 to pewnie już naprawione :lol:

: 2011-01-25, 23:03
autor: Mike_83
Hahahahaha,kto tam wie :P :)

: 2011-03-16, 21:36
autor: Drzewik
Objawia się to zgrzytaniem przy wrzucaniu biegu ?

: 2011-03-16, 23:49
autor: nice-wawa
Jak bieg ci nie wyskakuje tylko zgrzyta przy zmianie biegu znaczy że synchronizator biegu na wykończeniu.

: 2011-03-17, 07:11
autor: Drzewik
Aha. Dziękuje Pieknie :) Ile kosztuje tak mniej wiecej wymiana ?

[P10/WP10] Wyskakuje piąty bieg

: 2011-09-23, 09:59
autor: Goguss
Macie namiary na ten warsztat w siedlcach ?? jakie są koszty naprawy skrzyni??

: 2011-09-23, 12:13
autor: komorokoro
400 pln w zeszłym roku

Re: Wyskakuje piąty bieg

: 2011-09-23, 16:24
autor: Seba WWA
Goguss pisze:Macie namiary na ten warsztat w siedlcach ?? jakie są koszty naprawy skrzyni??
Dariusz Dmowski
ul. Żytnia 121 Siedlce
604 26 44 28
Taka wizytówkę dostał poprzedni właściciel mojej P11 jak robił 5tke w 2008r.
Jeśli się nic nie zmieniło.