[P10/WP10] Wyskakuje piąty bieg
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Wyskakuje piąty bieg
Nadejszla wiekopomna chwila aby zabrac sie za klasyczna usterke P10 - wyskakujacy 5 bieg. Kiedys zdarzalo sie to rzadko ostatnio coraz czesciej lub prawie zawsze (bez wzgledu na aktualna predkosc). Co moze sie stac jezeli nadal bede jezdzil na 5 biegu (bo jazda na samej czworce przez kilkaset km to koszmar) przytrzymujac go na sile tak aby nie wyskakiwal ? Czy postepujac w ten sposob moge uszkodzic nieodwracalnie skrzynie ?
_________________________________________________________________________________________
poszukaj warsztatu w siedlcach, gdzie chłopaki robili wyskakujące 5 i są zadowoleni. Gość robi skrzynie i daje gwarancje.
_________________________________________________________________________________________
Wiem ze jedynym slusznym rozwiazaniem jest warsztat w siedlcach ( do wyboru kilka opcji - zakup samych czesci, wizyta osobiscie z primerka, wyslanie skrzyni poczta) ale tez chcialbym dowiedziec sie jak dlugo mozna jezdzic z tak uszkodzona skrzynia i co moze sie stac gdy bede jezdzil w opisany wczesniej sposob ?
_________________________________________________________________________________________
ja jezdziłem długo na przytrzymywanym piątym biegu az juz nie dało sie trzymac cały czas wyskakiwała i nic sie nie stało tylko coraz zazgrzytało w skrzyni pozniej jezdziłem na 4 biegu nie dało sie inaczej, wreszcie pojechałem do siedlec(mam niedaleko) w dwie godzinki sie uwineli juz rok jezdze i jest wsio oki
polecam naprawic bo tak naprawde to szkoda skrzyni mi sie nic nie stało ale moze...
_________________________________________________________________________________________
Witam. Jazda z wyskakującą piątką grozi tylko jednym- nadwyrężeniem łokcia i nadgarstka .Przesuwka i synchronizator kół zębatych pracuje tylko w momencie zazębiania - później przesuwka zazębiona i pracują zęby a nie synchronizator. Reasumując: ból łokcia tak- przyśpieszone zużycie - bez przesady. Ale jakby nie patrzeć lepiej jest tą 5 zrobić.
_________________________________________________________________________________________
Na szczescie jestem juz po naprawie wyskakujacej piatki i przy okazji dowiedzialem sie kilku ciekawych rzeczy zwiazanych z tematem. Mianowicie czesci zakupione w warsztacie w siedlcach nie sa nowe ( zakupilem tam wszystkie elementy potrzebne do wymiany i byly uzywane nawet z widocznymi opilkami i zuzytym smarem/olejem) jednak po ich zalozeniu wszystko jest w jak najlepszym porzadku , wiec mam mieszane uczucia. Okazalo sie rowniez ze jedna ze zuzywajacych sie czesci - chyba kolo zebate - mozna obrocic co rowniez moze (ale nie musi) przyniesc zamierzony efekt (czyt. brak zeskakujacej piatki). Po wymianie przejechalem ok 4000 km i zadnych problemow piatka wchodzi ciasno i utrzymuje swoja pozycje
_________________________________________________________________________________________
Witam ja dokonałem naprawy 5 biegu w Siedlcach i przejechałem już 35.000 io jest O.K
_________________________________________________________________________________________
Która zębatka się wyciera?
Atakująca na wałku sprzęgłowym czy ta na wałku głównym?
Pilne;-)
Widzieliście czy robi przez dekielek czy rozbiera skrzynię bez wyciagania jej z auta?
_________________________________________________________________________________________
Skrzynię rozpoławia na samochodzie bez wyjmowania. Cała operacja ok 1,5 godz. i po krzyku i jeszcze daje gwarancję . Oczywiście odnoszę się do warsztatu w Siedlcach
_________________________________________________________________________________________
u mnie na początku tez wyskakiwał tylko przy dodaniu gazu i wiekszym obciążeniu, a potem to juz i bez tego od razy wypadał.
_________________________________________________________________________________________
źródło: NKP
_________________________________________________________________________________________
poszukaj warsztatu w siedlcach, gdzie chłopaki robili wyskakujące 5 i są zadowoleni. Gość robi skrzynie i daje gwarancje.
_________________________________________________________________________________________
Wiem ze jedynym slusznym rozwiazaniem jest warsztat w siedlcach ( do wyboru kilka opcji - zakup samych czesci, wizyta osobiscie z primerka, wyslanie skrzyni poczta) ale tez chcialbym dowiedziec sie jak dlugo mozna jezdzic z tak uszkodzona skrzynia i co moze sie stac gdy bede jezdzil w opisany wczesniej sposob ?
_________________________________________________________________________________________
ja jezdziłem długo na przytrzymywanym piątym biegu az juz nie dało sie trzymac cały czas wyskakiwała i nic sie nie stało tylko coraz zazgrzytało w skrzyni pozniej jezdziłem na 4 biegu nie dało sie inaczej, wreszcie pojechałem do siedlec(mam niedaleko) w dwie godzinki sie uwineli juz rok jezdze i jest wsio oki
polecam naprawic bo tak naprawde to szkoda skrzyni mi sie nic nie stało ale moze...
_________________________________________________________________________________________
Witam. Jazda z wyskakującą piątką grozi tylko jednym- nadwyrężeniem łokcia i nadgarstka .Przesuwka i synchronizator kół zębatych pracuje tylko w momencie zazębiania - później przesuwka zazębiona i pracują zęby a nie synchronizator. Reasumując: ból łokcia tak- przyśpieszone zużycie - bez przesady. Ale jakby nie patrzeć lepiej jest tą 5 zrobić.
_________________________________________________________________________________________
Na szczescie jestem juz po naprawie wyskakujacej piatki i przy okazji dowiedzialem sie kilku ciekawych rzeczy zwiazanych z tematem. Mianowicie czesci zakupione w warsztacie w siedlcach nie sa nowe ( zakupilem tam wszystkie elementy potrzebne do wymiany i byly uzywane nawet z widocznymi opilkami i zuzytym smarem/olejem) jednak po ich zalozeniu wszystko jest w jak najlepszym porzadku , wiec mam mieszane uczucia. Okazalo sie rowniez ze jedna ze zuzywajacych sie czesci - chyba kolo zebate - mozna obrocic co rowniez moze (ale nie musi) przyniesc zamierzony efekt (czyt. brak zeskakujacej piatki). Po wymianie przejechalem ok 4000 km i zadnych problemow piatka wchodzi ciasno i utrzymuje swoja pozycje
_________________________________________________________________________________________
Witam ja dokonałem naprawy 5 biegu w Siedlcach i przejechałem już 35.000 io jest O.K
_________________________________________________________________________________________
Która zębatka się wyciera?
Atakująca na wałku sprzęgłowym czy ta na wałku głównym?
Pilne;-)
Widzieliście czy robi przez dekielek czy rozbiera skrzynię bez wyciagania jej z auta?
_________________________________________________________________________________________
Skrzynię rozpoławia na samochodzie bez wyjmowania. Cała operacja ok 1,5 godz. i po krzyku i jeszcze daje gwarancję . Oczywiście odnoszę się do warsztatu w Siedlcach
_________________________________________________________________________________________
u mnie na początku tez wyskakiwał tylko przy dodaniu gazu i wiekszym obciążeniu, a potem to juz i bez tego od razy wypadał.
_________________________________________________________________________________________
źródło: NKP
[P10/WP10] Dopadła mnie chyba wypadająca piątka
Więc i mnie dopadło prawdopodobnie Wczoraj na niemieckiej autostradzie.Zacznę od tego,że mam w skrzyni olej hipol Straszny syf ale wcześniej nie miałem pieniędzy na lepszy.Teraz zmienię.Wracając do biegu...Jechałem jakieś 120-130 i wcisnąłem gaz ostro w podłogę.Auto rozpędzało się i nagle ostry zgrzyt i silnik wskoczyl do odciny.Wystraszyłem się niemiłosiernie.Pierwsza myśl,skrzynia się rozsypała.Zatrzymałem auto,żeby ocenić sytuację.Obejrzałem skrzynię,było ok.Zacząłem się rozpędzać na każdym biegu ostro w celu sprawdzenia,wszystko cacy aż do piątego biegu,który znowu ostro zgrzytał i obroty wskoczyły.Czy to ta nieszczęsna,wypadająca piątka?
[ Dodano: 2010-04-25, 10:27 ]
Dodam,że auto ma przejechane 280 tyś i nigdy nic w skrzyni nie było robione.
[ Dodano: 2010-04-25, 10:27 ]
Dodam,że auto ma przejechane 280 tyś i nigdy nic w skrzyni nie było robione.
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
a nie wchodzi ciężko piątka i wsteczny ? moze poduszka Ci sie rozsypała ?
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
Posypał się synchronizator 5 biegu. Jeśli masz pojęcie o mechanice to możesz sam naprawić poprzez odwrócenie go na wałku. Jest on symetryczny. A nie jeździsz przypadkiem na oleju w klasie GL-5 ?
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Przeczytaj to: viewtopic.php?t=326
[P10/WP10] Wyskakuje piąty bieg
Macie namiary na ten warsztat w siedlcach jakie są koszty naprawy skrzyni??
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wyskakuje piąty bieg
Dariusz DmowskiGoguss pisze:Macie namiary na ten warsztat w siedlcach jakie są koszty naprawy skrzyni??
ul. Żytnia 121 Siedlce
604 26 44 28
Taka wizytówkę dostał poprzedni właściciel mojej P11 jak robił 5tke w 2008r.
Jeśli się nic nie zmieniło.