Strona 1 z 1

[Primera] Osłony przegubów

: 2010-06-21, 14:17
autor: Ryba
Witam.

Mam pytanko,
Jaki musze kupić rozmiar opaski metalowej do Przegubów wewnętrznych jak i zewnętrznych w P10 GT ?

: 2010-06-21, 15:14
autor: janusz
Jeśli kupujesz osłonę to w komplecie powinieneś mieć opaski. Opaski stosowane w osłonach mają dość dynamiczny rozmiar :D - ale min to 20-40mm od strony półośki i koło 70-100mm od strony zewnętrznej

: 2010-06-21, 15:35
autor: alfabox
Ryba, Przy standardowej opasce metalowej ze ściągaczem ślimakowym jest pewien problem,właśnie z tym ściągaczem,który może haczyć o pewne elementy w pobliżu.Niezłym rozwiązaniem z braku oryginalnych opasek jest zastosowanie opasek plastikowych do przewodów.W Charzykowy zakładaliśmy je przy obydwu ukręconych półosiach u michiego jak i u Jarkka w primerach.Ja osobiście mam u siebie już trzeci rok taką opaskę i trzyma się dobrze.Zmierz obwód jaki potrzebujesz i kup w sklepie elektrycznym,na pewno nie zardzewieje :mrgreen:

: 2010-06-21, 15:42
autor: nice-wawa
Tak jak napisał ALFABOX też można zrobić , u mnie ponad rok i wszystko ok .
Ja łączyłem dwie opaski ze sobą żeby lepiej ścisnąć . Równomiernie po dwóch stronach przegubu naciągałem .

: 2010-06-21, 16:26
autor: Ryba
kurcze chłopaki trochę nie dowierzam że taka opaska da radę choć może macie rację.

z drugiej strony nic nie szkodzi sprawdzić czy to zda egzamin.

dzięki za pomoc

: 2010-06-26, 13:33
autor: dominik86
Tez mam opaski i jest ok.Gosc co robi auta tez mowi ze tylko na to sklada tylko nie byle jakie-tylko wytrzymalsze

: 2010-06-26, 14:17
autor: misiek-ol
Ja tez mam opaske plastikową i sie jak naraze trzyma :-P

[P11/WP11] Osłona przegubu zewnętrznego

: 2013-09-08, 16:20
autor: byczynho
Witam.

Muszę wymienić osłonę przegubu zewnętrznego - stara pękła. Czy są jakieś bardziej polecane i bardziej odradzane? Ta, która teraz pękła służyła niecałe pół roku - Autofren.

Co polecacie?

: 2013-11-04, 12:08
autor: abc1234xx
Kupuj HART., Nie kupuj spidana

: 2013-11-04, 13:00
autor: PrzeRuSco
Ja rok temu założyłem GKN Lobro po 15.000 km wszystko w porządku.

: 2013-11-04, 13:23
autor: janusz
Ja obecnie mam JapanLine 6kkm zrobione i nadal jest cała. W P10 też jeździłem na nich i nie miałem problemu.

: 2013-11-04, 17:05
autor: byczynho
Gdybym do tej pory czekał na waszą odpowiedź to bym cały przegub już wymienił :-D

[p10] wewnętrzna osłona przegubu Lewego przedniego

: 2013-11-14, 19:11
autor: MichaliK
Czy ktoś wymieniał ? czy jest to integralna część półosi ? :?:
mechanik nie poradził sobie z wymianą gumowej osłony.
Na razie zamontowano to co było, ale zostało odtłuszczone i owinięte powertape'em :?
Pozdrawiam

MichaliK

: 2013-11-14, 19:19
autor: Zielkq
Jak integralna czesc? Oslona to oslona, mozna ja sama wymienic, ale trzeba rozlaczyc przegub :P
W 2.0 jest ona taka sama w p10 jak i p11.
(mam akurat cala poloske na wierzchu)

: 2013-11-14, 19:27
autor: Maniek-ol
Da się normalnie , tylko trzeba pozbyć się tego tłumika drgań na półosi co z resztą wyjdzie na dobre. Wtedy zdejmuje się przegub zewnętrzny i osłonę wsuwa się na półoś.

: 2013-11-14, 21:45
autor: janusz
MichaliK potrzebne Ci są klucze 36, 17, 12 oraz 10. Najpierw odkręcamy uchwyty trzymające przewód od czujnika ABS - klucz 10. Następnie ściągasz zacisk hamulca - klucz 12. Palnikiem podgrzewasz sobie nakrętkę półosi 36 i odkręcasz ją. Później musisz ściągnąć kapturek metalowy, pod którym jest ukryta nakrętka trzymająca zwrotnicę - nie pogiąć kapturka. Do nakrętki jest klucz 17. skręcasz koła, opuszczasz zwrotnicę i wyciągasz z niej przegub. Kolejno ściągasz opaski trzymające osłonę. Jak już masz na wierzchu przegub to pukasz w niego młotkiem - powinien zeskoczyć (ja z Zielkq mamy nieco inne doświadczenia, choć na moim z P10 zeskoczył bez bólu, ale z jego ukręconej półosi to.... sklep mięsny można było otwierać :D ).
Zdjęty przegub wycierasz ze starego smaru - można też umyć ON lub naftą. Później zakładasz nową osłonę do niej i na przegub nowy smar molibdenowy!!. Zakładamy przegub - trzeba puknąć młotkiem, żeby zaskoczyło zabezpieczenie, zaciskamy tą większą opaskę - od strony przegubu, następnie tą małą - na wałku. Składamy w odwrotnej kolejności. Zakładając kapturek na nakrętkę zwrotnicy - nie nabijać jej od góry, żeby nie spłaszczyć. Delikatnie śrubokrętem z każdej strony po trochu.
Myślę, że w miarę łopatologicznie napisałem.

: 2013-11-14, 22:13
autor: Maniek-ol
janusz, tak po mojemu to opisałeś przegub zewnętrzny.

: 2013-11-14, 22:16
autor: janusz
Maniek-ol masz rację, ale do wymiany osłony wewnętrznego przegubu trzeba wyszarpać jeszcze półoś ze skrzyni - tylko uważać na olej, który można wylać sobie ze skrzyni - trzeba mocno podnieść jedną stronę auta.
Żeby wyjąć półoś ze skrzyni trzeba wyposażyć się w porządny śrubokręt lub łom.... Procedura wymiany osłony jest taka sama.

MichaliK przyjedź do Wrocławia to Ci wymienię :D

: 2013-11-14, 23:16
autor: Maniek-ol
Ale jakby usunąć tłumik drgań z półosi to można wymienić bez jej wyjmowania. Trzeba tylko zsunąć zewnętrzną osłonę i wsunąć nową wewnętrzną. Dalej po prostu złożyć. A tłumik drgań warto usunąć , bo nie będzie miała gdzie zbierać się rdza i półoś się nie ukręci.

: 2013-11-14, 23:19
autor: janusz
Maniek-ol, ale to i tak trzeba zdjąć przegub zewnętrzny :] Chyba, że wypniemy się z przegubu wewnętrznego, ale wtedy bez kanału lub podnośnika nawet do tego nie należy podchodzić.