[Primera] Osłony przegubów
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[Primera] Osłony przegubów
Witam.
Mam pytanko,
Jaki musze kupić rozmiar opaski metalowej do Przegubów wewnętrznych jak i zewnętrznych w P10 GT ?
Mam pytanko,
Jaki musze kupić rozmiar opaski metalowej do Przegubów wewnętrznych jak i zewnętrznych w P10 GT ?
Ostatnio zmieniony 2014-01-20, 16:01 przez Ryba, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli kupujesz osłonę to w komplecie powinieneś mieć opaski. Opaski stosowane w osłonach mają dość dynamiczny rozmiar - ale min to 20-40mm od strony półośki i koło 70-100mm od strony zewnętrznej
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Ryba, Przy standardowej opasce metalowej ze ściągaczem ślimakowym jest pewien problem,właśnie z tym ściągaczem,który może haczyć o pewne elementy w pobliżu.Niezłym rozwiązaniem z braku oryginalnych opasek jest zastosowanie opasek plastikowych do przewodów.W Charzykowy zakładaliśmy je przy obydwu ukręconych półosiach u michiego jak i u Jarkka w primerach.Ja osobiście mam u siebie już trzeci rok taką opaskę i trzyma się dobrze.Zmierz obwód jaki potrzebujesz i kup w sklepie elektrycznym,na pewno nie zardzewieje
[P11/WP11] Osłona przegubu zewnętrznego
Witam.
Muszę wymienić osłonę przegubu zewnętrznego - stara pękła. Czy są jakieś bardziej polecane i bardziej odradzane? Ta, która teraz pękła służyła niecałe pół roku - Autofren.
Co polecacie?
Muszę wymienić osłonę przegubu zewnętrznego - stara pękła. Czy są jakieś bardziej polecane i bardziej odradzane? Ta, która teraz pękła służyła niecałe pół roku - Autofren.
Co polecacie?
Ja obecnie mam JapanLine 6kkm zrobione i nadal jest cała. W P10 też jeździłem na nich i nie miałem problemu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
[p10] wewnętrzna osłona przegubu Lewego przedniego
Czy ktoś wymieniał ? czy jest to integralna część półosi ?
mechanik nie poradził sobie z wymianą gumowej osłony.
Na razie zamontowano to co było, ale zostało odtłuszczone i owinięte powertape'em
Pozdrawiam
MichaliK
mechanik nie poradził sobie z wymianą gumowej osłony.
Na razie zamontowano to co było, ale zostało odtłuszczone i owinięte powertape'em
Pozdrawiam
MichaliK
Jak integralna czesc? Oslona to oslona, mozna ja sama wymienic, ale trzeba rozlaczyc przegub
W 2.0 jest ona taka sama w p10 jak i p11.
(mam akurat cala poloske na wierzchu)
W 2.0 jest ona taka sama w p10 jak i p11.
(mam akurat cala poloske na wierzchu)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Da się normalnie , tylko trzeba pozbyć się tego tłumika drgań na półosi co z resztą wyjdzie na dobre. Wtedy zdejmuje się przegub zewnętrzny i osłonę wsuwa się na półoś.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
MichaliK potrzebne Ci są klucze 36, 17, 12 oraz 10. Najpierw odkręcamy uchwyty trzymające przewód od czujnika ABS - klucz 10. Następnie ściągasz zacisk hamulca - klucz 12. Palnikiem podgrzewasz sobie nakrętkę półosi 36 i odkręcasz ją. Później musisz ściągnąć kapturek metalowy, pod którym jest ukryta nakrętka trzymająca zwrotnicę - nie pogiąć kapturka. Do nakrętki jest klucz 17. skręcasz koła, opuszczasz zwrotnicę i wyciągasz z niej przegub. Kolejno ściągasz opaski trzymające osłonę. Jak już masz na wierzchu przegub to pukasz w niego młotkiem - powinien zeskoczyć (ja z Zielkq mamy nieco inne doświadczenia, choć na moim z P10 zeskoczył bez bólu, ale z jego ukręconej półosi to.... sklep mięsny można było otwierać ).
Zdjęty przegub wycierasz ze starego smaru - można też umyć ON lub naftą. Później zakładasz nową osłonę do niej i na przegub nowy smar molibdenowy!!. Zakładamy przegub - trzeba puknąć młotkiem, żeby zaskoczyło zabezpieczenie, zaciskamy tą większą opaskę - od strony przegubu, następnie tą małą - na wałku. Składamy w odwrotnej kolejności. Zakładając kapturek na nakrętkę zwrotnicy - nie nabijać jej od góry, żeby nie spłaszczyć. Delikatnie śrubokrętem z każdej strony po trochu.
Myślę, że w miarę łopatologicznie napisałem.
Zdjęty przegub wycierasz ze starego smaru - można też umyć ON lub naftą. Później zakładasz nową osłonę do niej i na przegub nowy smar molibdenowy!!. Zakładamy przegub - trzeba puknąć młotkiem, żeby zaskoczyło zabezpieczenie, zaciskamy tą większą opaskę - od strony przegubu, następnie tą małą - na wałku. Składamy w odwrotnej kolejności. Zakładając kapturek na nakrętkę zwrotnicy - nie nabijać jej od góry, żeby nie spłaszczyć. Delikatnie śrubokrętem z każdej strony po trochu.
Myślę, że w miarę łopatologicznie napisałem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Maniek-ol masz rację, ale do wymiany osłony wewnętrznego przegubu trzeba wyszarpać jeszcze półoś ze skrzyni - tylko uważać na olej, który można wylać sobie ze skrzyni - trzeba mocno podnieść jedną stronę auta.
Żeby wyjąć półoś ze skrzyni trzeba wyposażyć się w porządny śrubokręt lub łom.... Procedura wymiany osłony jest taka sama.
MichaliK przyjedź do Wrocławia to Ci wymienię
Żeby wyjąć półoś ze skrzyni trzeba wyposażyć się w porządny śrubokręt lub łom.... Procedura wymiany osłony jest taka sama.
MichaliK przyjedź do Wrocławia to Ci wymienię
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ale jakby usunąć tłumik drgań z półosi to można wymienić bez jej wyjmowania. Trzeba tylko zsunąć zewnętrzną osłonę i wsunąć nową wewnętrzną. Dalej po prostu złożyć. A tłumik drgań warto usunąć , bo nie będzie miała gdzie zbierać się rdza i półoś się nie ukręci.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Maniek-ol, ale to i tak trzeba zdjąć przegub zewnętrzny Chyba, że wypniemy się z przegubu wewnętrznego, ale wtedy bez kanału lub podnośnika nawet do tego nie należy podchodzić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_