Strona 1 z 1

[P11/WP11] Wymiana osłony przegubu - co dalej?

: 2016-01-16, 18:30
autor: Sidd
Poszła mi wczoraj osłona przegubu zew. Dostałem za darmo nową, tyle, że od innego auta. Średnice te same tylko 0,5 cm krótszą. Myślę, że da radę, tylko muszę ją najpierw założyć. Niestety poległem. Po całym dniu z głową w nadkolu mam dosyć. Żeby dużo nie pisać zrobiłem filmik:

https://youtu.be/767bDWPruPI

PS. Jeżeli to co nazwałem nakrętką zwrotnicy jest od czego innego to proszę mnie poprawić.

: 2016-01-16, 18:40
autor: nismo46
Odkrec sworzen wachacza i wtedy bedziesz mogl odchylic zwrotnice i wyjdzie przegub zadna filozofia

: 2016-01-16, 18:55
autor: vixo
Kolego odkręc łącznik stabilizatora i wtedy całą zwrotnica pójdzie na dół
Po to właśnie tą nakrętke odkręciles

: 2016-01-16, 20:32
autor: Sidd
Dzięki za podpowiedzi. Właśnie wróciłem z garażu i robię listę rzeczy do kupienia. Okazało się, że większość drobnych elementów jest krzywa. Sam przegub już prawie na zewnątrz. Zwrotnica opadła, wszystko fajnie, tylko końcówka drążka jest tak skrzywiona, że nie idzie jej wyciągnąć i blokuje mi się o stabilizator. Próbowałem podejść od drugiej strony odkręcając sworzeń wahacza, ale też jest krzywy i do tego nakrętkę blokuje mi przegub.

Ogólnie jest lipa. Garaż mam do jutra, sklepy nieczynne, a końcówkę drążka raczej trzeba będzie ciąć. Wychodzi na to, że cały dzień mordowałem się po to, żeby to poskręcać i rozkręcać potem jeszcze raz.

: 2016-01-16, 20:35
autor: vixo
Końcówki drążka nie trzeba zdejmować

: 2016-01-16, 21:34
autor: Sidd
Jeszcze jutro rano mam czas i tak właśnie myślałem olać tą końcówkę i zająć się wahaczem. Jak tylko wyrwę ten sworzeń to będzie, można powiedzieć, po robocie. Niby jedna z prostszych awarii, ale dla mnie to był cały dzień z głową w nadkolu. A o nakrętce przegubu to chce jak najszybciej zapomnieć.

: 2016-01-16, 21:47
autor: vixo
Sworznia też nie trzeba wybijac przecież

: 2016-01-16, 21:50
autor: janusz
Do wymiany osłony przegubu zewnętrznego nie trzeba odkręcać ani sworznia, ani końcówki drążka kierowniczego......

: 2016-01-16, 22:01
autor: vixo
To tez napisałem

: 2016-01-16, 22:21
autor: janusz
Vixo, wiem, dlatego napisałem to, co napisałem, celem potwierdzenia tego, co napisałeś :d

: 2016-01-16, 22:38
autor: DubSon
on chce wykrecic koncowke drazka i sworzen, bo sa krzywe i chce je wymienic. Panowie czytamy, czytamy porzadnie :D

: 2016-01-16, 22:46
autor: janusz
DubSon, jak końcówka drążka kierowniczego - to co wchodzi w zwrotnicę może być skrzywione? To samo dotyczy sworznia wahacza. Ja nie wiem co trzeba robić i jakiej siły użyć, żeby to skrzywić :-|

: 2016-01-16, 22:52
autor: DubSon
ja tez nie wiem. ale tylko poprawiam Was :-P

: 2016-01-16, 22:58
autor: janusz
Ogólnie, to żeby wytargać przegub zewnętrzny potrzebne jest 5 kluczy, młotek, śrubokręt płaski i kawałek drutu miedzianego (opcjonalnie trytka).

: 2016-01-17, 03:17
autor: vixo
Ale motyw przewodni jest o wymianie gumy

: 2016-01-17, 19:16
autor: Sidd
Zrobione. Faktycznie trochę za dużo się z tym cackałem i niepotrzebnie rozkręcałem niektóre elementy ale przynajmniej wiem w jakim są stanie. Jak przyjdzie kolej na drugą stronę to na pewno będzie sprawniej.

EDIT:

I coś zepsułem. Chciałem z garażu wyjechać i mi silnik nie odpala. Przy włączonym zapłonie pali mi się kontrolka check engine, rozrusznik kreci czasem coś złapie jakby miał zaskoczyć ale nie zaskakuje. Zastanawiam się czy nie uszkodziłem przewodu od czujnika ABS. Dałoby to taki efekt?

: 2016-01-17, 20:25
autor: vixo
Sidd pisze:uszkodziłem przewodu od czujnika ABS. Dałoby to taki efekt?
Nic to wspólnego nie ma
Predzej immobilizer

: 2016-01-17, 20:47
autor: Sidd
Odpalił. Po 10 minutach piłowania ale dał rade. Paliwo chyba się cofnęło. Teraz normalnie odpala. Jeszcze tylko osłonę tarczy jutro wyprostuję bo musiałem ją skrzywić.