Strona 1 z 1

[P10/WP10]Problem z pompą wspomagania

: 2015-10-21, 16:05
autor: L3s
Witam,
na początku chciałbym przeprosić, jeżeli temat jest w złym dziale, bo tak na prawdę nie wiem który by lepiej pasował. Problem mój jest następujący: podczas wymiany przewodu układu wspomagania wykręciłem z pompy wspomagania zawór (części nr 49170MA, 49160M, 49162M). Część nr 49160M w mojej pompie ma z jednej strony trzpień o średnicy otworu znajdującego się wewnątrz części 49170MA. Jak powinien być zmontowany zawór:
1. Czy trzpień ma być w otworze wewnątrz króćca ( część nr 49170MA)?
2. Czy trzpień części nr 49160M ma się znajdować wewnątrz sprężyny?
Zmontowałem wg pkt 1 to przy wolnych obrotach nie ma wspomagania, przy dużych chodzi bardzo ładnie. Gdzie popełniłem błąd?

Z góry dziękuję za pomoc
Schemat do którego odwołują się numery części:
Obrazek

: 2015-10-21, 16:43
autor: vixo
Dobrze odpowietrz jak na wolnych nie ma wspomagania :)

: 2015-10-21, 17:10
autor: L3s
Odpowietrzanie tzn. machanie od lewej do prawej kierownicą przy otwartym zbiorniku oleju do wspomagania tak? Jeśli tak to było to robione i na początku wszystko było ok, dopiero na następny dzień podczas próby skrętu na niskich obrotach wspomaganie zaczęło ciężko chodzić, natomiast na wysokich wszystko działa bardzo lekko.

: 2015-10-21, 17:17
autor: vixo
Gdzieś może być nieszczelnośc i się znowu zapowoetrzyl

: 2015-10-21, 18:11
autor: L3s
W sumie jest to możliwe. Przewód na pewno jest szczelny ponieważ był sprawdzany. Zostaje więc zawór który może być źle podłączony, ponieważ nie jestem powiem jak powinny być podłączone części z punktów 1 i 2.

: 2015-10-21, 18:19
autor: vixo
Trzpien powinien być wewnątrz sprężyny i krocca

: 2015-10-21, 18:52
autor: L3s
Ogólnie chyba źle mnie zrozumiałeś albo ja Ciebie. Ten trzpień (nr 49162M) wygląda mniej wiecej tak:
Obrazek
i teraz pytanie jest czy ten górny wąski prostokąt wchodzi w sprężynę (nr 49162M) czy w króciec (nr 49170MA) bo pasuje w obie strony.