Strona 1 z 1
[P10/WP10] Wymiana sprzęgła w P10
: 2010-03-16, 07:49
autor: marceli
Witam!
Przymierzam sie do zmiany sprzęgła. Jako że serwisówki itp podają jako taki(teoretyczny) opis co trzeba odkręcić/odjąć zależałoby mi żeby ktoś podał w miarę praktyczny opis co i jak trzeba robić.
Jeśli ktoś wymieniał sam ,proszę o info.
Czy obowiązkowo nalezy wymieniac jakieś zabezpieczenia(półosi np),jakieś simmeringi

Jak w miarę sprawnie wyciągnąć półosie(żeby pół zawiechy nie wypinać)??
Dodam że mam dostęp do żurawia do podwieszenia, kanału,ściągaczy itp.
: 2010-03-16, 09:15
autor: koziro
odkręcasz przeguby i sworznie.odchylasz na maxa amortyzator z piastą i półoś i wyciągasz przegub z piasty potem przy skrzyni delikatnie najpierw śrubokrętem potem przecinakiem i półoś wyskoczy.na półosi jest zabezpieczenie.jeżeli nie pęknie to możesz je wykorzystać ponownie.
wiadomo,że odpinasz wszystkie kostki od skrzyni i linkę od sprzęgła.
nie wiem jak to jest w primerach ale w sunnym odkręcałem belkę pod silnikiem a sam silnik miałem podparty na lewarku.wiadomo skrzynię musisz poodkręcać a potem następuje rozłączenie i skrzynia idzie w dół

Co do uszczelniaczy to jeżeli nie ciekną to zostaw je tak jak są.
Proste jak barszcz

: 2010-03-17, 16:25
autor: marceli
koziro pisze:odkręcasz przeguby i sworznie.
No właśnie najbardziej mi chodzi o to jak najsprawniej odłączyć je, tak żeby całego zawieszenia nie wypinać.
Ktoś kto to robił będzie wiedział-praktyka
koziro pisze:odchylasz na maxa amortyzator z piastą
Czyli muszę odkręcić też ze zwrotnicy??
: 2010-03-17, 20:43
autor: nice-wawa
Musisz odkręcić półosie przy piastach i łącznik stabilizatora ,wypiąć dolny sworzeń i końcówkę kierowniczą . Odkręcić amorek na dole od wspornika górnego wahacza i wahacz też . Zwrotnicę odchylić jak najbardziej w bok tak żeby wieloklin półosi mógł swobodnie wyjść z zwrotnicy. Ja bym wypinał z dwóch stron półosie żeby przy wyjmowaniu skrzyni nie uszkodzić uszczelniacza półosi , chyba że ktoś ci pomoże przy tym .
: 2010-03-17, 21:09
autor: Pawel18PL
marceli gdybyś miał problem to w klimontowie będę w 100nx`e gti wymieniał sprzęgło nie w tą sobotę tylko następną więc jakby co to podjedź i sam zobaczysz
: 2010-03-17, 21:39
autor: marceli
nice-wawa ,fajnie ,już coś więcej wiem
Paweł , wiesz co ,jak będę miał wolne(a raczej tak) to podjadę na pewno.Od razu sie przydam do pomocy

: 2010-03-17, 23:57
autor: Pawel18PL
Auto będzie stało u znajomego mechanika jakby co to będę mu pomagał coby taniej było.... wysłałem ci na pw numer tel do mnie żeby się zdzwonić w sobotę.
: 2010-03-18, 10:16
autor: donn_primerra
wcisne swoje pięć groszy dotyczące 2.0 benzyna jednopunkt. szybki demontarz skrzyni nie koniecznie prawidłowy.. odkręcamy i wyciągamy: akumulator podstawke akumulatora rure od doprowadzenia powietrza odpinamy wszystko co widzimy od skrzyni i odkręcamy ją do okoła na ile jesteśmy w stanie siegnąć od góry popuszczamy pół oś od strony kierowcy.. piwko papieros. auto jedzie do gory badz wchodzimy do kanału odkręcamy sworzeń wachacza wypinamy pół os, wychodzi wypinamy ze skrzyni krótką.. odkręcamy sanki wybieraki podkladamy podnośnik pod silnik odkręcamy skrzynie z bocznej poduchy reszte śrub i skrzynia na zewnątrz.
: 2010-03-18, 18:54
autor: koziro
ja górnych wahaczy nie odkręcałem.jak zbijesz zwrotnicę ze sworznia i odchylisz na maxa to przegub wyjdzie.
aha i najpierw spuść olej żeby się nie wylał jak będziesz skrzynkę wyciągał.