[P10/WP10] Wymiana sprzęgła w P10
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- marceli
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
- Lokalizacja: Opatów/świętokrz.
[P10/WP10] Wymiana sprzęgła w P10
Witam!
Przymierzam sie do zmiany sprzęgła. Jako że serwisówki itp podają jako taki(teoretyczny) opis co trzeba odkręcić/odjąć zależałoby mi żeby ktoś podał w miarę praktyczny opis co i jak trzeba robić.
Jeśli ktoś wymieniał sam ,proszę o info.
Czy obowiązkowo nalezy wymieniac jakieś zabezpieczenia(półosi np),jakieś simmeringi
Jak w miarę sprawnie wyciągnąć półosie(żeby pół zawiechy nie wypinać)??
Dodam że mam dostęp do żurawia do podwieszenia, kanału,ściągaczy itp.
Przymierzam sie do zmiany sprzęgła. Jako że serwisówki itp podają jako taki(teoretyczny) opis co trzeba odkręcić/odjąć zależałoby mi żeby ktoś podał w miarę praktyczny opis co i jak trzeba robić.
Jeśli ktoś wymieniał sam ,proszę o info.
Czy obowiązkowo nalezy wymieniac jakieś zabezpieczenia(półosi np),jakieś simmeringi
Jak w miarę sprawnie wyciągnąć półosie(żeby pół zawiechy nie wypinać)??
Dodam że mam dostęp do żurawia do podwieszenia, kanału,ściągaczy itp.
odkręcasz przeguby i sworznie.odchylasz na maxa amortyzator z piastą i półoś i wyciągasz przegub z piasty potem przy skrzyni delikatnie najpierw śrubokrętem potem przecinakiem i półoś wyskoczy.na półosi jest zabezpieczenie.jeżeli nie pęknie to możesz je wykorzystać ponownie.
wiadomo,że odpinasz wszystkie kostki od skrzyni i linkę od sprzęgła.
nie wiem jak to jest w primerach ale w sunnym odkręcałem belkę pod silnikiem a sam silnik miałem podparty na lewarku.wiadomo skrzynię musisz poodkręcać a potem następuje rozłączenie i skrzynia idzie w dół
Co do uszczelniaczy to jeżeli nie ciekną to zostaw je tak jak są.
Proste jak barszcz
wiadomo,że odpinasz wszystkie kostki od skrzyni i linkę od sprzęgła.
nie wiem jak to jest w primerach ale w sunnym odkręcałem belkę pod silnikiem a sam silnik miałem podparty na lewarku.wiadomo skrzynię musisz poodkręcać a potem następuje rozłączenie i skrzynia idzie w dół
Co do uszczelniaczy to jeżeli nie ciekną to zostaw je tak jak są.
Proste jak barszcz
nissan.. i wszystko jasne..
Musisz odkręcić półosie przy piastach i łącznik stabilizatora ,wypiąć dolny sworzeń i końcówkę kierowniczą . Odkręcić amorek na dole od wspornika górnego wahacza i wahacz też . Zwrotnicę odchylić jak najbardziej w bok tak żeby wieloklin półosi mógł swobodnie wyjść z zwrotnicy. Ja bym wypinał z dwóch stron półosie żeby przy wyjmowaniu skrzyni nie uszkodzić uszczelniacza półosi , chyba że ktoś ci pomoże przy tym .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
marceli gdybyś miał problem to w klimontowie będę w 100nx`e gti wymieniał sprzęgło nie w tą sobotę tylko następną więc jakby co to podjedź i sam zobaczysz
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Auto będzie stało u znajomego mechanika jakby co to będę mu pomagał coby taniej było.... wysłałem ci na pw numer tel do mnie żeby się zdzwonić w sobotę.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
- Lokalizacja: Łask
wcisne swoje pięć groszy dotyczące 2.0 benzyna jednopunkt. szybki demontarz skrzyni nie koniecznie prawidłowy.. odkręcamy i wyciągamy: akumulator podstawke akumulatora rure od doprowadzenia powietrza odpinamy wszystko co widzimy od skrzyni i odkręcamy ją do okoła na ile jesteśmy w stanie siegnąć od góry popuszczamy pół oś od strony kierowcy.. piwko papieros. auto jedzie do gory badz wchodzimy do kanału odkręcamy sworzeń wachacza wypinamy pół os, wychodzi wypinamy ze skrzyni krótką.. odkręcamy sanki wybieraki podkladamy podnośnik pod silnik odkręcamy skrzynie z bocznej poduchy reszte śrub i skrzynia na zewnątrz.
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik
p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik
p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach