Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Wymiana sprzęgła w P10

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

[P10/WP10] Wymiana sprzęgła w P10

Post autor: marceli » 2010-03-16, 07:49

Witam!
Przymierzam sie do zmiany sprzęgła. Jako że serwisówki itp podają jako taki(teoretyczny) opis co trzeba odkręcić/odjąć zależałoby mi żeby ktoś podał w miarę praktyczny opis co i jak trzeba robić.
Jeśli ktoś wymieniał sam ,proszę o info.
Czy obowiązkowo nalezy wymieniac jakieś zabezpieczenia(półosi np),jakieś simmeringi ??
Jak w miarę sprawnie wyciągnąć półosie(żeby pół zawiechy nie wypinać)??

Dodam że mam dostęp do żurawia do podwieszenia, kanału,ściągaczy itp.

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-03-16, 09:15

odkręcasz przeguby i sworznie.odchylasz na maxa amortyzator z piastą i półoś i wyciągasz przegub z piasty potem przy skrzyni delikatnie najpierw śrubokrętem potem przecinakiem i półoś wyskoczy.na półosi jest zabezpieczenie.jeżeli nie pęknie to możesz je wykorzystać ponownie.
wiadomo,że odpinasz wszystkie kostki od skrzyni i linkę od sprzęgła.
nie wiem jak to jest w primerach ale w sunnym odkręcałem belkę pod silnikiem a sam silnik miałem podparty na lewarku.wiadomo skrzynię musisz poodkręcać a potem następuje rozłączenie i skrzynia idzie w dół :)
Co do uszczelniaczy to jeżeli nie ciekną to zostaw je tak jak są.

Proste jak barszcz :P
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-03-17, 16:25

koziro pisze:odkręcasz przeguby i sworznie.
No właśnie najbardziej mi chodzi o to jak najsprawniej odłączyć je, tak żeby całego zawieszenia nie wypinać.
Ktoś kto to robił będzie wiedział-praktyka ;-)
koziro pisze:odchylasz na maxa amortyzator z piastą
Czyli muszę odkręcić też ze zwrotnicy??

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-03-17, 20:43

Musisz odkręcić półosie przy piastach i łącznik stabilizatora ,wypiąć dolny sworzeń i końcówkę kierowniczą . Odkręcić amorek na dole od wspornika górnego wahacza i wahacz też . Zwrotnicę odchylić jak najbardziej w bok tak żeby wieloklin półosi mógł swobodnie wyjść z zwrotnicy. Ja bym wypinał z dwóch stron półosie żeby przy wyjmowaniu skrzyni nie uszkodzić uszczelniacza półosi , chyba że ktoś ci pomoże przy tym .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-03-17, 21:09

marceli gdybyś miał problem to w klimontowie będę w 100nx`e gti wymieniał sprzęgło nie w tą sobotę tylko następną więc jakby co to podjedź i sam zobaczysz
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-03-17, 21:39

nice-wawa ,fajnie ,już coś więcej wiem ;-)

Paweł , wiesz co ,jak będę miał wolne(a raczej tak) to podjadę na pewno.Od razu sie przydam do pomocy :-D

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-03-17, 23:57

Auto będzie stało u znajomego mechanika jakby co to będę mu pomagał coby taniej było.... wysłałem ci na pw numer tel do mnie żeby się zdzwonić w sobotę.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-03-18, 10:16

wcisne swoje pięć groszy dotyczące 2.0 benzyna jednopunkt. szybki demontarz skrzyni nie koniecznie prawidłowy.. odkręcamy i wyciągamy: akumulator podstawke akumulatora rure od doprowadzenia powietrza odpinamy wszystko co widzimy od skrzyni i odkręcamy ją do okoła na ile jesteśmy w stanie siegnąć od góry popuszczamy pół oś od strony kierowcy.. piwko papieros. auto jedzie do gory badz wchodzimy do kanału odkręcamy sworzeń wachacza wypinamy pół os, wychodzi wypinamy ze skrzyni krótką.. odkręcamy sanki wybieraki podkladamy podnośnik pod silnik odkręcamy skrzynie z bocznej poduchy reszte śrub i skrzynia na zewnątrz.
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-03-18, 18:54

ja górnych wahaczy nie odkręcałem.jak zbijesz zwrotnicę ze sworznia i odchylisz na maxa to przegub wyjdzie.


aha i najpierw spuść olej żeby się nie wylał jak będziesz skrzynkę wyciągał.
nissan.. i wszystko jasne..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”