Strona 1 z 1
[P/WP11.144] Primera wp11.144 sam skręca
: 2015-01-05, 17:16
autor: michal404
Witam,
zakupiłem primere WP11.144, od momentu zakupu auto ściągało do prawej strony podczas jazdy. Pojechałem na zbieżność, po ustawieniu jest jeszcze gorzej. Po tym zabiegu udałem się na stacje diagnostyczną, tam diagnosta wskazał na amortyzatory... faktycznie jeden nadawał się do wymiany.
Dzisiaj wymieniłem obydwa na nowe i dalej jest to samo..
Gdy rusza się autem kierownica sama się przekręca w prawo, natomiast gdy hamuję auto ściąga do prawej strony, a kierownica się prostuje...
Miał ktoś taki problem?
Gdzie szukać przyczyny?
Jak sprawdzić czy maglownica jest dobra?
Dodam tylko, że całe zawieszenie jest zrobione... diagnosta wykluczył ten czynnik
: 2015-01-05, 17:26
autor: bombel
Bankowo coś z układem skrętnym. NIech ktoś kręci kierownicą a Ty obserwuj koła
: 2015-01-05, 17:46
autor: michal404
W miejscu , na zgaszonym czy odpalonym silniku jest ok.
Problem powstaje przy ruszaniu (zwiekszanie predkosci) i przy hamowaniu bo auto sciaga na prawo, a kierownica samoczynnoe zmienia swoje położenie
: 2015-01-05, 18:41
autor: janusz
Sprawdź hamulce to raz, dwa to opony.....
: 2015-01-05, 19:56
autor: majchrzok
zamien kola przod z tylem i wtedy zdaj relacje czy cos sie zmienilo..
: 2015-01-05, 20:34
autor: michal404
Hamulce sa jeszcze dobre, kola tez. Wyważone, opony nowe..
: 2015-01-05, 20:42
autor: janusz
Michal404, a kiedy robiłeś przegląd hamulców - sprawdzałeś prowadnice, wymieniałeś płyn hamulcowy? Równie dobrze ręczny może Ci delikatnie trzymać.
To, że opony są nowe o niczym nie świadczy. Ja u siebie zakładam zimówki i mnie ciągnie w prawo - opony wyważone, zbieżność zrobiona, opon nie tnie a ściąga. Zakładam letnie buty i nie mam problemu - wina opon.
: 2015-01-06, 10:58
autor: michal404
Jakke prowadnice masz na mysli?
Sciaganie swoją drogą, ale dlaczego kierownica sie przestawia? Raz jade prosto w położeniu zerowym, a raz jest skrecona i dalej jade prosto....
: 2015-01-06, 11:46
autor: Toudi1995
michal404,
Rozumiem, że gdy puścisz kierownicę dodajesz gazu to kierownica skręca w prawo i auto również jedzie w prawo, a gdy hamujesz jest tak samo?
U mnie ściąganie również występuje w niewielkim stopniu, przez delikatnie ugięty prawy dolny wahacz, ale występuje cały czas.
A gdy rozpędzisz auto wyrzucisz na luz i puścisz kierownicę co się dzieje?
Jeśli po ustawieniu zbieżności auto jeszcze bardziej ściąga to omijaj ten warsztat z daleka.
Jeśli kierownica sama się u ciebie ''przestawia'' to masz problem z przekładnią.
Podczas rozpędzania, a zwłaszcza na niskich biegach tzn 1,2 problem ściągania będzie występował ze względu na to które koło w danym momencie ciągnie bardziej.
: 2015-01-06, 12:10
autor: marlos90
ja bym sprawdził luzy w górnych wahaczach, zdejmujesz koło, łapiesz za tą blachę nad tarczą hamulcową i jedną ręką od silnika drugą ręką do silnika szarpiesz na boki i patrzysz po śrubach czy tam luzu niema..
kolejna kwestia to łożyska między zwrotnicą a tą blachą nad tarczą do sprawdzenia ale to też zauważysz przez szarpanie
ew. może dzwonek był przodem?
: 2015-01-06, 12:12
autor: Zielkq
michal404 pisze:Jakke prowadnice masz na mysli?
Zacisk hamulcowy porusza się na dwóch prowadnicach - muszą luźno chodzić.
: 2015-01-06, 14:01
autor: michal404
Sprawdzilem wahacze i okazalo sie ze prawy wahacz od dolu trzyma sie na jedna śrubę... gwinty niestety nie trzymaja.. prawdopodobnie bez wymiany sanek się nie obejdzie
: 2015-01-06, 14:38
autor: radziejwwl
Nie zdazylem Ci odpisac i sam doszedles

zadne hamulce pierdulce

, miałem to samo kiedys jak wystartowałem ze swiateł . Wyrwał mi się dolny wahacz i te same objawy byly. Po wymianie sanek i srub mocujacych wahacz wszystko wrocilo do normy. Pozdrawiam
: 2015-01-06, 17:39
autor: michal404
A pamiętasz gdzie dostales sruby mocujące?
: 2015-01-07, 08:18
autor: nice-wawa
O śruby pytaj się tej osoby od której bierzesz sanki ,ale gwint pewnie na sankach wywalony wiec stare śruby powinny być ok.
: 2015-01-07, 11:56
autor: michal404
Tak wywalony, problem w tym ze jedna sruba wypadla, a druga się nie nadaje do użytku. Mam tylko jedna dobrą..
: 2015-01-07, 13:40
autor: Wiooreck
Można by spróbować uratować stare sanki, albo rozwiercić i nagwintować, albo wbić ciasno nagwintowaną tuleję. Z tym, że nie mam bladego pojęcia ile to może kosztować.
: 2015-01-07, 14:40
autor: radziejwwl
Kupiłem uzywane sanki z polifta za 100 zł plus kw , nie wiem czy warto bawic sie w tulejowanie nabijanie itd . Sruby dostałem od zaprzyjaznionego rozbieracza nissanow

: 2015-01-07, 15:39
autor: nice-wawa
Ja sam sanki wymieniałem z kanału robiłem z 4h i raczej nie widzę sensu bawić się w tulejowanie , sam się zastanawiałem nad tulejowaniem ale dałem sobie spokój bo dobrze to zrobić więcej wyniesie niż kupno sanek .Jak będziesz kupował sanki zwróć uwagę żeby nie było żadnych ukręconych śrub np. od mocowania stabilizatora .
: 2015-01-20, 16:34
autor: michal404
Auto naprawione. Wymiana sanek pomogła
