Strona 1 z 1
[P/WP11.144] Wymiana sprzęgła - nowe sprzęgło jakiej firmy?
: 2010-03-08, 12:29
autor: BULI
Jak w temacie, przymierzam się do zakupu sprzęgła, może ktoś z Was już wymieniał takowe i na jakie wymienił i jak się sprawuje i jakie mieliście objawy zużytego sprzęgła. Może takie same jak ja.
Regulować już się nie da. Przy ruszaniu i puszczaniu sprzęgła szarpie autem, przy zmianie biegów na wyższe już tak nie czuć (im wyższy bieg tym mniej czuć).
: 2010-03-08, 13:13
autor: Mike_83
To ja może się spytam jak wyregulować w GA16DS?Bo już mi za wysoko bierze i czuć jak się ruszy po dłuższym postoju jakby się ślizgnęło lekko ale tylko raz.
: 2010-03-08, 13:58
autor: nice-wawa
Buli ja od siebie polecę LUK i Aisin i NKK tych firm mogę polecić lub dla zdecydowanych Exedy ale to już wieksze koszta.
Odradzam PHC Valeo made in Korea .
Mike_83 - sprzęgło możesz popuścić przy łapie skrzyni .
(proste jak budowa cepa)
: 2010-03-08, 14:04
autor: jarkk
Luk robił oryginalne dla Nissanów (przynajmniej w mojej P11 takowe było). Aisin również polecam.
To szarpanie to mogą być wyeksploatowane sprężyny przy tarczy lub nierówna powierzchnia tarczy.
: 2010-03-08, 14:12
autor: nice-wawa
Ja mam cały komplet LUK i na razie wszystko ok , a aisin (ASCO ) siedział u mnie mam nadzieje oryginalnie . Ja wymieniałem przy 220.000 km i tarcza już za cienka była a łożysko i docisk jeszcze można od biedy by wsadzić .
: 2010-03-10, 10:27
autor: Mike_83
nice-wawa pisze:Mike_83 - sprzęgło możesz popuścić przy łapie skrzyni .
(proste jak budowa cepa)
Ale to ma wpływ na tarczę a nie tylko regulacja pedału?Nigdy nie było regulowane,może jeszcze da się na tej tarczy pośmigać.
: 2010-03-10, 11:37
autor: lisek
nice-wawa pisze:Ja mam cały komplet LUK i na razie wszystko ok , a aisin (ASCO ) siedział u mnie mam nadzieje oryginalnie . Ja wymieniałem przy 220.000 km i tarcza już za cienka była a łożysko i docisk jeszcze można od biedy by wsadzić .
z tego co mi wiadomo to oryginalnie był LUK, więc aisina raczej ktoś założył. Chyba że rzeczywiście miałeś na nim Napisy Nissan.
: 2010-03-10, 11:53
autor: nice-wawa
Napis był ASCO - ale jak poszukałem w internecie to doszedłem że jest to AISIN
: 2010-03-12, 09:03
autor: BULI
Firma w której kupuję części czasami jak potrzebuję auto-hurt.pl AISIN - 445,- zł, Valeo z korei 340,- zł, jednak AISIN'a zamówię.
: 2010-03-13, 12:32
autor: grzeg255
Poszperaj lepiej po innych sklepach,bo coś mnie się wydaje drogo za tego Aisina.Za niewiele wiecej jest od Luk-a.
: 2010-04-06, 09:09
autor: BULI
No i dzisiaj oddałem auto do mechanika, żeby wymienili sprzęgło, po paru godzinach zadzwonili, że nie pasuje

. Wynika z tego że będzie pasowało (oby bo się zastrzelę chyba) sprzęgło do silnika GA16DE, bo to do QG16DE nie pasuje - nie ta wielkość.
W sobotę mam dostać nowe, w poniedziałek wymiana.
[ Dodano: 2010-03-29, 13:23 ]
Przyszło nowe i pasuje

Dzisiaj mam odebrać autko
Muszę jechać do mechaników co wymieniali mi sprzęgło bo przy puszczaniu sprzęgła przeraźliwe dźwięki ale tylko przy ruszaniu.
: 2010-06-22, 12:07
autor: koziro
nie będę zakładał nowego tematu i zapytam w tym..czy sprzęgło w P11 SR20DE/e a w P10 SR20DE/e czymś się powinno różnić??sprzęgła te mają inne numery katalogowe a silnik jest ten sam (chyba).mogę prosić o wyjaśnienie o co kaman??
: 2010-06-22, 12:21
autor: nice-wawa
jest różnica w sprzęgle
różnią się średnicą tarczy i docisku .
Różne średnice są zależne od mocy silnika.
: 2010-06-22, 12:57
autor: koziro
wg katalogu LUK-a sprzęgło do P10GT ma średnicę 220mm, do P11GT również więc chyba nie o to chodzi...