Strona 1 z 1

[P10/WP10] Prostowanie przedniej osi

: 2014-02-25, 18:13
autor: pawio15
Witam

Dzisiaj byłem na ustawieniu zbieżności i okazało się, że mam przednią oś krzywą. Była ona kupiona od poprzedniego właściciela, który stuknął ją w bok i chyba to, było spowodowane tym skrzywieniem.

Moje pytanie brzmi. Czy można jakoś to wyprostować?

Oto wykaz ze zbieżności:
(Kąt WSZ) Lewy przód 2-36"
Prawy przód 3-45"

: 2014-02-25, 19:38
autor: Maniek-ol
Co masz na myśli pisząc krzywą oś? Chodzi Ci o półoś, zwrotnicę czy może któryś z wahaczy?

: 2014-02-25, 21:01
autor: Wiooreck
Maniek-ol pisze:Co masz na myśli pisząc krzywą oś?
No dokładnie. Może kolego masz krzywą podłużnicę i stąd te kwiatki z geometrią...

: 2014-02-25, 21:09
autor: pawio15
No właśnie nie wiem. Zielony jestem w tym temacie. Stary H...j (niby wykropkowany, ale ort :D ) za przeproszeniem mi to robił i nawet nie powiedział co może być nie tak. Czy takie nierówności da się zrobić?

Dodam, że odkąd jestem właścicielem tej Primery to wahacze wymieniłem i półoś też.

A może to coś właśnie z zwrotnicą się stało. Może jest skrzywiona. Tylko jak to sprawdzić :/


Znalazłem taki obrazek:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2142396.html
On powinien zobrazować co się dzieje u mnie.

: 2014-02-25, 21:16
autor: Wiooreck
Podajesz wartości wyprzedzenia stopnia zwrotnicy, nie wiem jak je dokładnie zinterpretować, bo diagnostą nie jestem ;) ale jeśli kąt jest ujemny, to koło wraz z całą kolumną pochyla się w pionie dołem w stronę tyłu auta (patrząc od boku). Może to też być wina wybitych tulei wahacza górnego.

: 2014-02-25, 21:25
autor: pawio15
Zeskanowałem te końcowe parametry tej zbieżności. Skan poniżej

http://zapodaj.net/f2987b4e623cd.jpg.html

Wachacze wymieniałem w tamtym roku górne i jak dobrze pamiętam z lewej strony koło zawsze było bardziej wychylone w stronę tyłu auta :/ .

A chciałem sobie ładne aluski kupić i chciałbym, żeby to równo wszystkie opony wyglądały, a przy okazji by mnie nie ścigało w lewą strone! ;/

: 2014-02-26, 18:25
autor: hubert90
a zawieszenie seryjne czy obniżające? tył samochodu pewnie jest niżej niż przód..?

: 2014-02-26, 18:59
autor: pawio15
Z przodu wymieniałem amortyzatory na nowe kayaba a z tyłu nic nie ruszane i siedzi niżej tył niż przód

: 2014-02-27, 03:35
autor: smyndrok
może dolny wahacz jest skrzywiony? A jak tnie ci opony??

: 2014-02-27, 15:27
autor: pawio15
smyndrok pisze:może dolny wahacz jest skrzywiony? A jak tnie ci opony??
Wahacze mam nówki dolne kupione w tamtym roku

: 2014-02-27, 17:57
autor: Wiooreck
Podsumowując, wahacze górne i dolne wymienione, amortyzatory wymienione, czyli teoretycznie problem z tulejami wyeliminowany. Tnie Ci te opony czy nie?

: 2014-02-27, 19:31
autor: pawio15
Wydaje mi sie ze prawą opone mi tnie , to jest dziwne troche i niezrozumiałe dla mnie :razz:

: 2014-02-27, 20:40
autor: lordkain
W bok dostała podłużnica i źle wyciągnięta została najprawdopodobniej. Przyjrzyj się czy przód z tyłem jednakowo w osi idą po obu stronach.

: 2014-02-27, 21:41
autor: hubert90
u mnie też minimalnie kąt WSZ jest poza normą i wg Pana który ustawiał mi zbieżność powiedział żeby się nie martwić bo to wina obniżenia samochodu ( faktycznie jest obniżony na sprężynach weitec jakieś -45mm ) i to jest tylko kąt skrętu więc opony ciąć nie powinno i faktycznie bieżnik na oponach równy i nic nie ściąga, czterech śladów też nie zostawia..

: 2014-03-01, 16:33
autor: pawio15
Patrząc z przodu to tak-prosto . Tylko gryzie mnie najbardziej to ze patrząc na to koło to jest inne niż wszystkie. Taka duża szczelina jest miedzy błotnikiem

: 2014-03-01, 18:42
autor: vixo
Inną oponę może tam masz

: 2014-03-03, 16:05
autor: pawio15
vixo pisze:Inną oponę może tam masz
Nie . No co Ty

: 2014-03-03, 21:48
autor: Wiooreck
No to jeśli eliminujesz wszelkie "banalne" rzeczy, zostaje tylko jedno, krzywa kolumna po stłuczce.

: 2014-03-04, 15:17
autor: pawio15
Jaka kolumna ? Można takową wymienić czy coś ? Nie znam sie zbytnio na mechanice więc pytam..