Strona 1 z 1
[P11/WP11] Sprzęgło i linka sprzęgła
: 2013-12-25, 12:35
autor: małyOLN
Mam pytanko czy linka sprzęgła pasuje od P10 2.0D do P11 do 2.0 Benzyna? Czy są inne wymiary?
Wyczytałem że do P11 długość ma 720mm.
: 2013-12-25, 13:06
autor: janusz
małyOLN niestety nie. Linka z P10D nie będzie pasować do P11B. Również z P10B nie będzie pasować do P11B
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_2/
: 2014-02-24, 08:57
autor: małyOLN
Jeszcze mam pytanko, czy sprzęgło od P10 2.0B podejdzie do P11 2.0B ? Gdzieś widziałem jak ktoś napisał że tak właśnie zrobił, bo sprzęgło wyszło taniej

: 2014-02-24, 09:22
autor: Wiooreck
Poszukaj jakie są ich średnice oraz grubości okładzin, a także wymiary docisku, bo to od tego będzie zależeć czy podpasuje, czy nie.
: 2014-02-24, 11:14
autor: zuh
Ja mam u siebie w P11 sprzęgło (docisk, tarcza, łożysko) od P10 i pasuje bez żadnych problemów. I sprzęgło wyszło taniej. Mowa o silniku 2.0B. Warto jest szukać części do P11 właśnie z P10 bo niektóre pasują, a można taniej dostać.
Mój brat ma civica i np tuleje zawieszenia kupował od rovera bo są identyczne a dużo tańsze. I tu i tu ta sama firma.
: 2014-02-24, 11:59
autor: małyOLN
o taka odpowiedź mi chodziło

jakie sprzęgło i za ile kupiłeś

z tego co patrzyłem to tarcze parę mm srednicy się różnią
: 2014-02-24, 12:01
autor: bombel
GT i P11.144 mają chyba troche inne sprzegło bo tam jest hydraulika
: 2014-02-24, 12:05
autor: nice-wawa
To samo sprzęgło tylko różnica w łapie jest w skrzyni miedzy hydraulika a linką .
: 2014-02-24, 12:13
autor: bombel
Wg nissan4u wszystkie P11 i P11.144z sr20 mają to samo sprzęgło:
http://nissan4u.com/parts/info/301002F206/
Almera GTi ma cięższą tarczę:
http://nissan4u.com/parts/info/3010053J15/
i teroretycznie to samo ma Sunny GTi
http://nissan4u.com/parts/info/3010053J04/
: 2014-02-24, 12:57
autor: zuh
małyOLN, luka kupowałem ale ceny nie wspomnę.
Robili by dwie tarcze jedną lżejszą a drugą cięższą? Czy to zależy od konstrukcji tarczy?
: 2014-02-24, 13:14
autor: bombel
Wg katalogu AISINA:
P11:
Średnica zewnętrzna: 215
Średnica wewnętrzna: 145
Profil: 18x20,6
Almera i Sunny
Średnica zewnętrzna: 215
Średnica wewnętrzna: 140
Profil: 18x20,6
: 2014-02-24, 13:21
autor: nice-wawa
Czyli różnica jest tylko w średnicy wewnętrznej 5mm . Ja mam u siebie zamontowaną nową tarcze oryginał nissan z sunny GTI lub 100NX tak wychodziło z nr katalogowych nissana .Docisk mam jeszcze nowy też sunny lub 100nx i przed zmianą porównałem z LUK które miałem wcześniej zamontowane i żadnych różnic nie widziałem . Na tarczy przejechałem na ta chwile 35000-40000 kkm i wszystko ok .
: 2014-02-24, 21:53
autor: Emu89
Ludzie powiedzcie mi czy po za cena sie czyms roznia ? Pierwsze za 350 jeszcze pisze do p10 drugie za 659 do p11 ale przeciez skoro np.p10 gt i p11 gt maja te same silniki , sprzegla wiec tez powinny byc te same czy zle mysle
http://allegro.pl/sprzeglo-komplet-luk- ... 70508.html
http://allegro.pl/sprzeglo-kompletne-lu ... 82027.html'
I tak w ogóle interesuje mnie rzecz jedna :
Aisin , luk , valeo czy moze cos jeszcze innego do Gtka co byscie polecili ?
: 2014-02-24, 23:05
autor: zuh
Silniki z P10GT i P11GT nie są takie same. P11 ma np igreki na rolkach ale są bardzo podobne. I wiele części pasuje. Sprzęgło z P10 pasuje do P11 i to nie ma znaczenia czy GT czy zwykła. Podobnie jak sprzęgło z QG18 pasuje do SR20. Chociaż nr katalogowy jest inny być może, że jednak czymś się różnią. Tak czy siak pasuje i ja jeżdżę na sprzęgle z P10 i jestem zadowolony z tego sprzęgła. Spotkałem się z opiniami, że aisin w tych pieniądzach to podróbki a valeo to słabe jakościowo są.
: 2014-04-14, 18:20
autor: małyOLN
Hehe jakość linki sprzęgła firmy LINEX pozostawia wiele do życzenia... Na początku tego roku została założona i do dzisiejszego dnia przejeździła, stałem w korku, wciskam sprzęgło no i pedał został w podłodze i już nie wrócił

: 2014-04-14, 21:02
autor: Arias
Ja mam sprzęgło AISIN Japan od 3 lat, GT'ka używam jak na GT przystało

i nic nie ślizga, w zeszym roku w czerwcu ściągałem skrzynię i zarówno tarcza jak i docisk w bardzo dobrym stanie. Jedynie łożysko oporowe takie jakoś średnie, ale wrzuciłem je do oleju na jakiś czas, wyjąłem wytarłem i od roku nie mam problemow
Linka to już inny temat, ja w żadnym sklepie u siebie nie dopasowałem linki z primery 2.0, były albo za długie całe, albo miały za długą linkę a za krótki pancerz, nie wiem czemu. Koniec końców mam linkę z N14 jakąś Japan i jest dobrze
