Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Czy to objawy kończącego się sprzęgła?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-02-17, 19:37

Policzyli symboliczne grosze.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
małyOLN
wiem o czym pisze
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-24, 15:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: małyOLN » 2014-02-23, 21:58

Olej wymieniony lecz dalej to samo, padł docisk :-/ Słyszałem że sprzęgło od P10 pasuje do P11 a jest tańsze :) Luk-a po 360zł za kpl. + 25%zniżki więc opłacalny interes. Tylko żeby ktoś potwierdził czy pasuje wszystko :-P
była P11 SR20de
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-24, 01:42

Panowie, czy jest sens rozdzielać skrzynie od silnika tylko po to, żeby zobaczyć jaki jest stan sprzęgła? Myślę sobie, żeby nie wymieniać całego sprzęgła tylko iść po kosztach i wymienić tylko to co potrzeba.

Awatar użytkownika
małyOLN
wiem o czym pisze
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-24, 15:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: małyOLN » 2014-02-24, 08:40

Sens jest, tylko czy opłacalny dla ciebie ? Ja tam wole kupić nowe sprzęgło i od razu je wsadzić aby mieć problem z głowy :)
była P11 SR20de
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-02-24, 09:05

Byczynho to i tak skrzynię musisz wyciągnąć - inaczej się nie da.

MałyOLN, a sprzęgło nie jest podparte? Linka jest luźno czy napięta?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-02-24, 09:19

Samej skrzyni to nie ma sensu zdejmować, bo i tak nic nie zobaczysz. Musisz okręcić od koła zamochowego docisk i wtedy zobaczysz w jakim to jest stanie. Ja na początku stycznia się szarpnąłem i wymieniłem kompletne sprzęgło za około 650 zł luk'a i powiem, że jedna z lepszych inwestycji w życiu. Tobie coś tam chyba się ciężko ruszało. A biegi się zmienia dobrze?

Awatar użytkownika
małyOLN
wiem o czym pisze
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-24, 15:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: małyOLN » 2014-02-24, 09:46

janusz, u mnie pedał sprzęgła jest do połowy tzw. luźny, miękki. Bierze od samej podłogi, tylko że jak pojeżdzę z 20min to już biegi tak ciężko wchodzą a o wpięciu 1 i wstecznego można zapomnieć :-? Sprzęgło ma licznikowe prawie 300tyś. przebiegu, więc myślę że warto je wymienić :-) Wszyscy polecają Valeo,Luk-a czy Aisina lecz nie mam tyle forsy bo jeszcze trzeba za wymianę dać :/ są jakieś sprzęgła z niższej półki które trochę pojeżdżą ? ;-) SLR, MaxGear czy Nexus warte wymiany?
była P11 SR20de
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-02-24, 09:52

małyOLN, jak chcesz mam dobrą tarczę sprzęgła (LUK) oddam za 50PLN z przesyłką kurierem.
https://imageshack.com/i/g1h87tj
https://imageshack.com/i/f7cdltj
https://imageshack.com/i/jj1z8xj
nice-wawa, sprzedaje też na forum docisk ori za 200PLN więc komplet miałbyś po kosztach -> viewtopic.php?t=15590
Obrazek

Awatar użytkownika
małyOLN
wiem o czym pisze
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-24, 15:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: małyOLN » 2014-02-24, 10:07

to i tak wyjdzie około 350zł dolicząc przesyłk i łożysko :p chciałbym usłyszeć opinie na temat tych sprzęgieł które podałem wyżej :)
była P11 SR20de
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-02-24, 10:10

małyOLN, ja kiedyś miałem nipparts - zmieliło tarczę po ok 60kkm.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-02-24, 10:19

MaxGear to nie jest firma pakująca? SRL to chińczyk, na którego dają podobno 2 lata gwarancji. Nexus, nie wiem co to jest.

Kolego, powiem Ci tak od siebie, że 350 zł za dobre sprzęgło (do diesla tyle kosztuje chińczyk, a Ty i tak masz po kosztach) od chłopaków z forum to nie jest dużo. Zaoszczędzisz na takiej rzeczy 50-100 zł i później w razie problemów z chińczykami dasz drugie tyle, bo to trzeba rozebrać i złożyć. A weź pod uwagę, że auto jest ciężkie i ma sporą moc.

Awatar użytkownika
małyOLN
wiem o czym pisze
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-24, 15:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: małyOLN » 2014-02-24, 10:23

tak ja wiem, tylko ze teraz slabo z kasą dlatego pytam co to jest :) więc zbieram w takim razie na valeo. Po zniżkach wyjdzie około 400zł a auto sobie odpocznie parę tygodni :(
była P11 SR20de
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-02-24, 10:33

Tylko kup valeo nie PHC Valeo, taka subtelna różnica. Tak samo Aisin za 400pln to jest chińczyk.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-02-24, 10:58

małyOLN pisze:więc zbieram w takim razie na valeo
Tak a propos, oryginalnie montują Luk'a.
ulisses pisze:Tak samo Aisin za 400pln to jest chińczyk
Mac'u kiedyś mi mówił, że te tańsze Aisiny to są regenerowane ;)

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-02-24, 11:39

Ja w zeszłym roku u siebie wymieniałem i miałem w rękach Aisina (cena ok 400pln) z interteamu i wyglądał gorzej niż chińczyki (zero oznaczeń, nity wyglądały tak sobie) podejrzewam, że dystrybutor Aisina na PL robi wałki (takie same sprzęgła można spotkać na allegro i w IC).
Ze swojej strony polecam Exedy ale to już cena od 700PLN w górę.
Obrazek

Awatar użytkownika
małyOLN
wiem o czym pisze
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-24, 15:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: małyOLN » 2014-02-24, 12:05

valeo kosztuje około 570zł więc myślę ze to niejest ta podróbka
była P11 SR20de
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-24, 13:15

Wiooreck pisze:Samej skrzyni to nie ma sensu zdejmować, bo i tak nic nie zobaczysz. Musisz okręcić od koła zamochowego docisk i wtedy zobaczysz w jakim to jest stanie. Ja na początku stycznia się szarpnąłem i wymieniłem kompletne sprzęgło za około 650 zł luk'a i powiem, że jedna z lepszych inwestycji w życiu. Tobie coś tam chyba się ciężko ruszało. A biegi się zmienia dobrze?
No właśnie jest problem z ruszaniem, a powiedz jak u Ciebie się rusza? jak trochę szybciej puścisz pedał sprzęgła co się dzieje?
Biegi wchodzą dobrze, największy problem jest ze wstecznym ale na niego mam taki patent, że jak nie chce wejść to puszczam trochę pedał i wskakuje bez problemu. Problem jest również czasami jak gdzieś dojeżdżam i potrzeba zredukować do 1. Jeśli się nie zatrzymam to jedynki nie włączę.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-02-24, 13:44

Jak sprzęgło się ślizga i jest problem z ruszeniem, to głownie dzieje się to przez cienką już tarczę. Nie klei się ona z taką samą siłą jak nowa i nie przenosi momentu. Ja docisk miałem jeszcze dobry po zdjęciu kompletu (od nowości 250k km), ale wymieniłem wszystko naraz, żeby mieć spokój. Co do wstecznego, to wystarczy puścić i wcisnąć jeszcze raz pedał, też tak czasem mam.
A obecnie jak szybciej puszczę sprzęgło to zaczyna zrywać przyczepność, a wcześniej się ślizgało.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-24, 14:05

Ja u siebie jak szybciej puszcze sprzęgło to mogę go zgasić :D Ostatnio jeździłem kuzyna Saabem 150KM TDI i trzeba wręcz strzelić ze sprzęgła żeby silnik spadł z obrotów. Inaczej można bez problemu bardzo szybko ruszać bez gazu. U mnie żeby gwałtownie ruszyć, puszczam tak 1/3 sprzęgła, czuć że auto zaczyna ciągnąc i dopiero wtedy gaz i puszczam sprzęgło całkowicie. Inaczej kupa.

[ Dodano: 2014-02-24, 14:05 ]
A powiedz mi jeszcze Wiooreck, sam zmieniałeś sprzęgło? Dużo przy tym roboty?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-02-24, 14:25

Nie, sam nie wymieniałem z tego względu, że nie miałem nikogo do pomocy, żeby zdjąć skrzynię. A drugi czynnik to taki, że było wtedy mega zimno i też z tego względu nie chciało mi się. ALe na innym przykładzie mogę Ci podpowiedzieć, należy odpiąć napęd, zdemontować akumulator wraz z podstawą i puszkę filtra, żeby mieć dostęp do poduszki skrzyni, odkręcić skrzynię i przewód od hydrauliki. A później zostaje tylko wymienić łożysko, wykręcić docisk z tarczą, ale trzeba pamiętać żeby ją wycentrować. Na oko ciężko, a jak się źle wycentruje to się później nie włoży skrzyni, dlatego dobrze mieć jakieś narzędzie odpowiednie (np oryginalny wałek ze skrzyni). Ogólnie jest więcej odkręcania i przykręcania niż całej filozofii. No i później najlepiej odpowietrzyć układ wysprzęglania (można też wymienić płyn przy okazji).

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-02-24, 20:44

małyOLN, jakbyś miał miejscówę to może mógłbym Ci pomóc z wymianą. A Valeo omijam szerokim łukiem.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
małyOLN
wiem o czym pisze
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-24, 15:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: małyOLN » 2014-02-24, 23:01

Maniek-ol, miejsce by było, tylko że garaż z kanałem i podstawowy zestaw kluczy Stanley-a starczy? Pytałem to mówią że za wymianę około 200zł , może do 150zł bym wytargował :)
była P11 SR20de
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-02-25, 15:59

Jeśli chodzi o klucze to jeśli bym miał robić to wszystko mam , nawet sworzeń do ustawiania sprzęgła.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
małyOLN
wiem o czym pisze
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-24, 15:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: małyOLN » 2014-02-25, 19:15

Maniek-ol, tylko czy w garażu nie ocieplanym nie będzie nam za zimno :P chociaż mrozu nie ma w dzień więc nie powinno być :) ile mniej więcej zejdzie z wymianą ? z 7godzin?
była P11 SR20de
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-02-25, 19:39

To ile zejdzie zależy od tego jak będą śruby szły. 7 godzin to chyba przesada.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
małyOLN
wiem o czym pisze
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-24, 15:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: małyOLN » 2014-02-25, 20:12

Nie jest to nowe auto, więc pewnie jakieś niespodzianki mogą się pojawić haha :-D Znalazłem sprzęgło Luk-a do P10 2.0B za 360zł i Aisina za 480zł :)
była P11 SR20de
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-02-25, 21:00

To kupuj. Może w sobotę załatwimy temat.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-02-25, 21:02

Ori Aisin kosztuje około 600zł :P , bierz Luka starczy :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-02-25, 21:05

Boro1989 pisze:bierz Luka starczy
Pisałem parę postów wyżej, że luk był oryginalnie pakowany do p11... Chyba, że Sporty, GTki i inne lepsze wozy miały coś innego.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-05-01, 12:46

Witam ponownie

Panowie, czy nasze hydrauliczne sprzęgło można w jakiś sposób wyregulować? Mnie się wydaje, że mój wysprzęglik wykonuje strasznie krótki ruch przy wciskaniu sprzęgła, tak ma być?
Druga sprawa, ostatnio u wujka na podnośniku zauważyłem, że koła kręcą się na luzie przy włączonym silniku. Tak ma być?
Strasznie mnie zastanawia ten wysprzęglik. Ostatnio taki sam "problem" zaobserwowałem u kolegi w Nubirze. Odpowietrzyliśmy sprzęgło i wysprzęglik wykonuje teraz na oko 2x dłuższy ruch. U niego przy naciśnięciu sprzęgła płyn hamulcowy płynął jak głupi, a u mnie przy odpowietrzaniu raczej słabo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”