[P11/WP11] Jaki olej do skrzyni biegów
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Kiedyś wlałem GL-4+ i przy pierwszym ociepleniu nie mogłem biegów wbijać. Gość w serwisie powiedział mi , że tylko GL-4.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
cytat z artykułu poświęconego olejom przekładniowym
Synchronizowane skrzynie biegów wymagają zwykle olejów o klasie API GL-4 i SAE od 80W po xxW-90.
Częstym przypadkiem jest zalecenie używania oleju ATF w klasie min. Dexron IID lub GM typ A, Suffix A
itp., ewentualnie olej silnikowy - SAE 0W-40, 5W-50, 10W-40, 20W-50; czasami można używać
mieszanin olejów silnikowych i przekładniowych. Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w
których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozję chemiczną stopów metali kolorowych, np.
brązowych synchronizatorów.
Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5.
Synchronizowane skrzynie biegów wymagają zwykle olejów o klasie API GL-4 i SAE od 80W po xxW-90.
Częstym przypadkiem jest zalecenie używania oleju ATF w klasie min. Dexron IID lub GM typ A, Suffix A
itp., ewentualnie olej silnikowy - SAE 0W-40, 5W-50, 10W-40, 20W-50; czasami można używać
mieszanin olejów silnikowych i przekładniowych. Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w
których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozję chemiczną stopów metali kolorowych, np.
brązowych synchronizatorów.
Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5.
Wyjaśnię dlaczego:
Klasyfikacja API generalnie określa wymagania oleju dla przekładni a nie skrzyń biegów.
Skrzynia biegów ma zarówno przełożenia (przekładnie) jak i synchronizatory.
I jakiś olej może jak najbardziej podlegać pod klasyfikację API GL-5 w kwestii przełożeń, ale kompletnie nie nadawać się do synchronizatorów (ze względu na dodatki, które ścierają mosiężne synchra, a których brak w olejach klasyfikowanych jako GL-4).
Złota zasada dla skrzyń zsynchronizowanych wygląda tak:
Jeśli olej ma napisane GL-4 - kupujemy
Jesli olej ma napisane GL-4+ lub GL-4/GL-5 - kupujemy - gdyż jeśli podane są obie klasyfikacje, to pierwsza dotyczy właśnie skrzyń synchronizowanych, a druga przekładni hipoidalnych.
I najważniejsze:
Jeśli olej ma napisane tylko GL-5 - patrzymy dokładnie w kartę produktu i sprawdzamy czy posiada aprobatę danego producenta pojazdów (np. Valvoline RPC 75W80 GL-5 posiada rekomendację Renault i wyskakuje w dobieralni Valvoline'a do Clio II z lat 01-09, jednocześnie będąc klasyfikowanym jedynie jako GL-5). Jeśli nie ma tam aprobaty naszego producenta - NIE WOLNO GO STOSOWAĆ bo prawdopodobnie uszkodzi synchronizatory.
Klasyfikacja API generalnie określa wymagania oleju dla przekładni a nie skrzyń biegów.
Skrzynia biegów ma zarówno przełożenia (przekładnie) jak i synchronizatory.
I jakiś olej może jak najbardziej podlegać pod klasyfikację API GL-5 w kwestii przełożeń, ale kompletnie nie nadawać się do synchronizatorów (ze względu na dodatki, które ścierają mosiężne synchra, a których brak w olejach klasyfikowanych jako GL-4).
Złota zasada dla skrzyń zsynchronizowanych wygląda tak:
Jeśli olej ma napisane GL-4 - kupujemy
Jesli olej ma napisane GL-4+ lub GL-4/GL-5 - kupujemy - gdyż jeśli podane są obie klasyfikacje, to pierwsza dotyczy właśnie skrzyń synchronizowanych, a druga przekładni hipoidalnych.
I najważniejsze:
Jeśli olej ma napisane tylko GL-5 - patrzymy dokładnie w kartę produktu i sprawdzamy czy posiada aprobatę danego producenta pojazdów (np. Valvoline RPC 75W80 GL-5 posiada rekomendację Renault i wyskakuje w dobieralni Valvoline'a do Clio II z lat 01-09, jednocześnie będąc klasyfikowanym jedynie jako GL-5). Jeśli nie ma tam aprobaty naszego producenta - NIE WOLNO GO STOSOWAĆ bo prawdopodobnie uszkodzi synchronizatory.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Zuhu, wg strony Millersa wychodzi, że 3,6L, czyli tyle samo co w P11.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: [P11/WP11] Jaki olej do skrzyni biegów
Chciałbym zapytać o ilość oleju jaka wchodzi do skrzyni biegów w Nissan Primera P11 1.6 1997r z silnikiem GA16DE.
na jednej ze stron sprzedających oleje do skrzyń przeczytałem że 6 litrów jakoś mi się to dużo wydaje.
Jaki olej proponujecie do skrzyni tego silnika. Sprawdziłem te które tutaj zaproponowano jednak póki co jedyny wniosek to że GL-4
Może ktoś ma ten model i coś poleca. Obecnie moja skrzynia nie wiem czym jest zalana ale w zimie to chodzi słabo do póki silnik się nei nagrzeje. Poza tym czasem nie wchodzi od razu wsteczny. Trzeba drugi raz wcisnąć sprzęgło. Ktoś mi kiedyś powiedział, że te nissany tak mają
na jednej ze stron sprzedających oleje do skrzyń przeczytałem że 6 litrów jakoś mi się to dużo wydaje.
Jaki olej proponujecie do skrzyni tego silnika. Sprawdziłem te które tutaj zaproponowano jednak póki co jedyny wniosek to że GL-4
Może ktoś ma ten model i coś poleca. Obecnie moja skrzynia nie wiem czym jest zalana ale w zimie to chodzi słabo do póki silnik się nei nagrzeje. Poza tym czasem nie wchodzi od razu wsteczny. Trzeba drugi raz wcisnąć sprzęgło. Ktoś mi kiedyś powiedział, że te nissany tak mają
Re: [P11/WP11] Jaki olej do skrzyni biegów
Do skrzyni z pod silnik GA wchodzi 2,9L oleju - olej - Xado dobrze się sprawdza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: [P11/WP11] Jaki olej do skrzyni biegów
Dzięki za info. Olej kupiłem taki RAVENOL MTF-1 75W85 mam nadzieję, że dobry. Ktoś tutaj o nim pisał.
EDIT
Po ponad roku na tym oleju stwierdzam, że jest on całkiem dobry. Na pewno lepszy od tego co miałem. Ale ciężko też stwierdzić ile miał ten olej który tam był zalany i co to było. Biegi wchodzą o wiele lepiej, a gdy jest zimno skrzynia nie jest sztywna.
EDIT
Po ponad roku na tym oleju stwierdzam, że jest on całkiem dobry. Na pewno lepszy od tego co miałem. Ale ciężko też stwierdzić ile miał ten olej który tam był zalany i co to było. Biegi wchodzą o wiele lepiej, a gdy jest zimno skrzynia nie jest sztywna.