[P11/WP11] Czy to objawy kończącego się sprzęgła?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Byczynho to i tak skrzynię musisz wyciągnąć - inaczej się nie da.
MałyOLN, a sprzęgło nie jest podparte? Linka jest luźno czy napięta?
MałyOLN, a sprzęgło nie jest podparte? Linka jest luźno czy napięta?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Samej skrzyni to nie ma sensu zdejmować, bo i tak nic nie zobaczysz. Musisz okręcić od koła zamochowego docisk i wtedy zobaczysz w jakim to jest stanie. Ja na początku stycznia się szarpnąłem i wymieniłem kompletne sprzęgło za około 650 zł luk'a i powiem, że jedna z lepszych inwestycji w życiu. Tobie coś tam chyba się ciężko ruszało. A biegi się zmienia dobrze?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
janusz, u mnie pedał sprzęgła jest do połowy tzw. luźny, miękki. Bierze od samej podłogi, tylko że jak pojeżdzę z 20min to już biegi tak ciężko wchodzą a o wpięciu 1 i wstecznego można zapomnieć Sprzęgło ma licznikowe prawie 300tyś. przebiegu, więc myślę że warto je wymienić Wszyscy polecają Valeo,Luk-a czy Aisina lecz nie mam tyle forsy bo jeszcze trzeba za wymianę dać są jakieś sprzęgła z niższej półki które trochę pojeżdżą ? SLR, MaxGear czy Nexus warte wymiany?
była P11 SR20de
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0
małyOLN, jak chcesz mam dobrą tarczę sprzęgła (LUK) oddam za 50PLN z przesyłką kurierem.
https://imageshack.com/i/g1h87tj
https://imageshack.com/i/f7cdltj
https://imageshack.com/i/jj1z8xj
nice-wawa, sprzedaje też na forum docisk ori za 200PLN więc komplet miałbyś po kosztach -> viewtopic.php?t=15590
https://imageshack.com/i/g1h87tj
https://imageshack.com/i/f7cdltj
https://imageshack.com/i/jj1z8xj
nice-wawa, sprzedaje też na forum docisk ori za 200PLN więc komplet miałbyś po kosztach -> viewtopic.php?t=15590
MaxGear to nie jest firma pakująca? SRL to chińczyk, na którego dają podobno 2 lata gwarancji. Nexus, nie wiem co to jest.
Kolego, powiem Ci tak od siebie, że 350 zł za dobre sprzęgło (do diesla tyle kosztuje chińczyk, a Ty i tak masz po kosztach) od chłopaków z forum to nie jest dużo. Zaoszczędzisz na takiej rzeczy 50-100 zł i później w razie problemów z chińczykami dasz drugie tyle, bo to trzeba rozebrać i złożyć. A weź pod uwagę, że auto jest ciężkie i ma sporą moc.
Kolego, powiem Ci tak od siebie, że 350 zł za dobre sprzęgło (do diesla tyle kosztuje chińczyk, a Ty i tak masz po kosztach) od chłopaków z forum to nie jest dużo. Zaoszczędzisz na takiej rzeczy 50-100 zł i później w razie problemów z chińczykami dasz drugie tyle, bo to trzeba rozebrać i złożyć. A weź pod uwagę, że auto jest ciężkie i ma sporą moc.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Tak a propos, oryginalnie montują Luk'a.małyOLN pisze:więc zbieram w takim razie na valeo
Mac'u kiedyś mi mówił, że te tańsze Aisiny to są regenerowaneulisses pisze:Tak samo Aisin za 400pln to jest chińczyk
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Ja w zeszłym roku u siebie wymieniałem i miałem w rękach Aisina (cena ok 400pln) z interteamu i wyglądał gorzej niż chińczyki (zero oznaczeń, nity wyglądały tak sobie) podejrzewam, że dystrybutor Aisina na PL robi wałki (takie same sprzęgła można spotkać na allegro i w IC).
Ze swojej strony polecam Exedy ale to już cena od 700PLN w górę.
Ze swojej strony polecam Exedy ale to już cena od 700PLN w górę.
No właśnie jest problem z ruszaniem, a powiedz jak u Ciebie się rusza? jak trochę szybciej puścisz pedał sprzęgła co się dzieje?Wiooreck pisze:Samej skrzyni to nie ma sensu zdejmować, bo i tak nic nie zobaczysz. Musisz okręcić od koła zamochowego docisk i wtedy zobaczysz w jakim to jest stanie. Ja na początku stycznia się szarpnąłem i wymieniłem kompletne sprzęgło za około 650 zł luk'a i powiem, że jedna z lepszych inwestycji w życiu. Tobie coś tam chyba się ciężko ruszało. A biegi się zmienia dobrze?
Biegi wchodzą dobrze, największy problem jest ze wstecznym ale na niego mam taki patent, że jak nie chce wejść to puszczam trochę pedał i wskakuje bez problemu. Problem jest również czasami jak gdzieś dojeżdżam i potrzeba zredukować do 1. Jeśli się nie zatrzymam to jedynki nie włączę.
Jak sprzęgło się ślizga i jest problem z ruszeniem, to głownie dzieje się to przez cienką już tarczę. Nie klei się ona z taką samą siłą jak nowa i nie przenosi momentu. Ja docisk miałem jeszcze dobry po zdjęciu kompletu (od nowości 250k km), ale wymieniłem wszystko naraz, żeby mieć spokój. Co do wstecznego, to wystarczy puścić i wcisnąć jeszcze raz pedał, też tak czasem mam.
A obecnie jak szybciej puszczę sprzęgło to zaczyna zrywać przyczepność, a wcześniej się ślizgało.
A obecnie jak szybciej puszczę sprzęgło to zaczyna zrywać przyczepność, a wcześniej się ślizgało.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Ja u siebie jak szybciej puszcze sprzęgło to mogę go zgasić Ostatnio jeździłem kuzyna Saabem 150KM TDI i trzeba wręcz strzelić ze sprzęgła żeby silnik spadł z obrotów. Inaczej można bez problemu bardzo szybko ruszać bez gazu. U mnie żeby gwałtownie ruszyć, puszczam tak 1/3 sprzęgła, czuć że auto zaczyna ciągnąc i dopiero wtedy gaz i puszczam sprzęgło całkowicie. Inaczej kupa.
[ Dodano: 2014-02-24, 14:05 ]
A powiedz mi jeszcze Wiooreck, sam zmieniałeś sprzęgło? Dużo przy tym roboty?
[ Dodano: 2014-02-24, 14:05 ]
A powiedz mi jeszcze Wiooreck, sam zmieniałeś sprzęgło? Dużo przy tym roboty?
Nie, sam nie wymieniałem z tego względu, że nie miałem nikogo do pomocy, żeby zdjąć skrzynię. A drugi czynnik to taki, że było wtedy mega zimno i też z tego względu nie chciało mi się. ALe na innym przykładzie mogę Ci podpowiedzieć, należy odpiąć napęd, zdemontować akumulator wraz z podstawą i puszkę filtra, żeby mieć dostęp do poduszki skrzyni, odkręcić skrzynię i przewód od hydrauliki. A później zostaje tylko wymienić łożysko, wykręcić docisk z tarczą, ale trzeba pamiętać żeby ją wycentrować. Na oko ciężko, a jak się źle wycentruje to się później nie włoży skrzyni, dlatego dobrze mieć jakieś narzędzie odpowiednie (np oryginalny wałek ze skrzyni). Ogólnie jest więcej odkręcania i przykręcania niż całej filozofii. No i później najlepiej odpowietrzyć układ wysprzęglania (można też wymienić płyn przy okazji).
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Ori Aisin kosztuje około 600zł , bierz Luka starczy
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Pisałem parę postów wyżej, że luk był oryginalnie pakowany do p11... Chyba, że Sporty, GTki i inne lepsze wozy miały coś innego.Boro1989 pisze:bierz Luka starczy
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Witam ponownie
Panowie, czy nasze hydrauliczne sprzęgło można w jakiś sposób wyregulować? Mnie się wydaje, że mój wysprzęglik wykonuje strasznie krótki ruch przy wciskaniu sprzęgła, tak ma być?
Druga sprawa, ostatnio u wujka na podnośniku zauważyłem, że koła kręcą się na luzie przy włączonym silniku. Tak ma być?
Strasznie mnie zastanawia ten wysprzęglik. Ostatnio taki sam "problem" zaobserwowałem u kolegi w Nubirze. Odpowietrzyliśmy sprzęgło i wysprzęglik wykonuje teraz na oko 2x dłuższy ruch. U niego przy naciśnięciu sprzęgła płyn hamulcowy płynął jak głupi, a u mnie przy odpowietrzaniu raczej słabo.
Panowie, czy nasze hydrauliczne sprzęgło można w jakiś sposób wyregulować? Mnie się wydaje, że mój wysprzęglik wykonuje strasznie krótki ruch przy wciskaniu sprzęgła, tak ma być?
Druga sprawa, ostatnio u wujka na podnośniku zauważyłem, że koła kręcą się na luzie przy włączonym silniku. Tak ma być?
Strasznie mnie zastanawia ten wysprzęglik. Ostatnio taki sam "problem" zaobserwowałem u kolegi w Nubirze. Odpowietrzyliśmy sprzęgło i wysprzęglik wykonuje teraz na oko 2x dłuższy ruch. U niego przy naciśnięciu sprzęgła płyn hamulcowy płynął jak głupi, a u mnie przy odpowietrzaniu raczej słabo.