[P11/WP11] Wymiana sprzęgła w P11
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Wymiana sprzęgła w P11
Dużymi krokami zbliża mi się wymiana sprzęgła w mojej primerze P11 2,0 115km.Z tego co znalazłem na forum to polecacie Valeo.czy we wszystkich sr20 nie zależnie czy to wersja 115km, 130km,150km sprzęgło jest takie samo?
czy te podejdzie?
http://moto.allegro.pl/item916662547_sp ... 0_gti.html
czy te podejdzie?
http://moto.allegro.pl/item916662547_sp ... 0_gti.html
nissan.. i wszystko jasne..
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
Ja też mam LUK i jak na razie wszystko ok . W oryginale siedział aisin (pod nazwą na docisku ASCO )i też się dobrze sprawował - aż do czasu kiedy tarcza się skończyła .
Ja za LUK zapłaciłem w czerwcu okołu 400 zł , wychodziło taniej niż AISIN .
Kolego Valeo PHC - made in korea omijaj na kilometr straszne badziewnie , jak coś to tylko europejskie Valeo ale ja w sklepach do primery nie znalazłem .
Ja za LUK zapłaciłem w czerwcu okołu 400 zł , wychodziło taniej niż AISIN .
Kolego Valeo PHC - made in korea omijaj na kilometr straszne badziewnie , jak coś to tylko europejskie Valeo ale ja w sklepach do primery nie znalazłem .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
myślałem,że jeszcze troszkę przeciągne z tym sprzęgłem ale dzisiaj w drodze do pracy wyczułem,że się ślizga .czeka mnie wymiana..
[ Dodano: 2010-02-26, 12:27 ]
sprzęgło kupine .jako,że będę wymieniał sam (200zł dać komuś za wymiane uważam pójście na łatwizne) to mam jedno pytanie : jak odłączyć prawą półoś od skrzyni?w sunnym prawa półoś była w całości więc ją całą wyciągnąłem i finito.a tutaj jaka jest recepta?
[ Dodano: 2010-02-26, 12:27 ]
sprzęgło kupine .jako,że będę wymieniał sam (200zł dać komuś za wymiane uważam pójście na łatwizne) to mam jedno pytanie : jak odłączyć prawą półoś od skrzyni?w sunnym prawa półoś była w całości więc ją całą wyciągnąłem i finito.a tutaj jaka jest recepta?
nissan.. i wszystko jasne..
Mam dokładnie ten sam problem - sprzęgło się kończy. Moja maszyna to SR20 115KM. Zastanawiam się tylko, skąd takie różnice w cenach zestawów
http://moto.allegro.pl/item944663340_sp ... 96_02.html - primera
http://moto.allegro.pl/item916662547_sp ... 0_gti.html - almera/sunny
Jesteście na 100% przekonani, że jedno i drugie będzie pasować do P11 ?
http://moto.allegro.pl/item944663340_sp ... 96_02.html - primera
http://moto.allegro.pl/item916662547_sp ... 0_gti.html - almera/sunny
Jesteście na 100% przekonani, że jedno i drugie będzie pasować do P11 ?
no i sprzęgło wymienione.trochę piep*** było bez kanału ale tak wywindowałem brykę w górę,że jakoś poszło.teraz pytanie czy drżenie auta podczas ruszania to normalny objaw po wymianie sprzęgła?jeżeli nie to co może być przyczyną?podobno są praktyki by planować koło zamachowe przy wymianie sprzęgła żeby tarcza dokładnie przylegała.to może być to?proszę o porady.
nissan.. i wszystko jasne..
Drżenie przy ruszaniu nie powinno występować po wymianie sprzęgła.
Kolego wymieniałeś komplet czy tylko samą tarczę . Bo z tego co piszesz to rozumie że samą tarczę . Kolego podtoczyć można docisk żeby lepiej dolegał do tarczy a koło zamachowe się podtacza ale do obniżenia wagi koła .
Napisz jakiego producenta zamontowałeś części bo mam obawy że PHC Valeo .
Kolego wymieniałeś komplet czy tylko samą tarczę . Bo z tego co piszesz to rozumie że samą tarczę . Kolego podtoczyć można docisk żeby lepiej dolegał do tarczy a koło zamachowe się podtacza ale do obniżenia wagi koła .
Napisz jakiego producenta zamontowałeś części bo mam obawy że PHC Valeo .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
kupiłem aisina.wymieniłem komplet (tarcza,docisk,łożysko).dzisiaj rano stała się dziwna rzecz:jadąc do pracy sprzęgło wpadło mi w podłogę tak nisko,że brało już od samej podłogi.ruszanie odbywa się bez szarpnięć.zatrzymałem się kuken pod maskę i okazało się,że linka jest nie naciągnięta (była skontrowana).podkręciłem pod max ale i tak linka jest luźna.macie jakieś pomysły?
nissan.. i wszystko jasne..
wymiana sprzęgła w GT
Witam. Niestety sprzęgło odmówiło posłuszeństwa musze je wymienić. Czy możecie mi powiedzieć jak wyjąć skrzynie biegów z nissana primery GT. Co trzeba po kolei robić? Chciałbym sam to zrobić gdy znajdę trochę czasu.
[P/WP11.144] Padło sprzęgło? 1,6 (99km) 2000r
Witam,
Z rana jeździłem autem wszystko było po staremu sprzęgło działało normalnie, potem postał na dworze parę godzin odpaliłem wrzucam wsteczny i sprzęgło do połowy idzie miękko i tak jakby z drgawkami, po ruszeniu są objawy ślizgania się. Domyślam się że padło sprzęgło ale nurtuje mnie dlaczego tak nagle, rano wszystko ok a potem od razu po ruszeniu padaka? I kolejne pytanko jakie nowe kupić, bo nie da się absolutnie jechać autem tak się ślizga.
Z rana jeździłem autem wszystko było po staremu sprzęgło działało normalnie, potem postał na dworze parę godzin odpaliłem wrzucam wsteczny i sprzęgło do połowy idzie miękko i tak jakby z drgawkami, po ruszeniu są objawy ślizgania się. Domyślam się że padło sprzęgło ale nurtuje mnie dlaczego tak nagle, rano wszystko ok a potem od razu po ruszeniu padaka? I kolejne pytanko jakie nowe kupić, bo nie da się absolutnie jechać autem tak się ślizga.
Ostatnio zmieniony 2013-04-17, 14:41 przez Karol_P88, łącznie zmieniany 2 razy.
Po 1. Nie P11 tylko P11.144
po 2.
Sprzęgło na linkę czy hydrauliczne? jeśli hydrauliczne to sprawdź płyn w zbiorniczku, jeśli na linkę, popuść trochę i zobacz czy coś pomaga. Mogło również rozlecieć się łożysko oporowe lub tarcza sprzęgłowa puściła na nitach. Tak czy inaczej, jeśli to nie problem z linką i pedałem, czeka cię 5 godzin w kanale
po 2.
Sprzęgło na linkę czy hydrauliczne? jeśli hydrauliczne to sprawdź płyn w zbiorniczku, jeśli na linkę, popuść trochę i zobacz czy coś pomaga. Mogło również rozlecieć się łożysko oporowe lub tarcza sprzęgłowa puściła na nitach. Tak czy inaczej, jeśli to nie problem z linką i pedałem, czeka cię 5 godzin w kanale
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki
[P10] Sprzęglo do wymiany po 33tys km
Mam problem ze sprzęgłem Już pół roku temu zauważyłem pierwsze objawy. Miałem przekładkę silnika i przy okazji mechanik wymienił mi sprzęgło. Teraz po zaledwie 33tys km się ślizga. Nie wiem jakie było ostatnio założone.
Czy jest możliwe żeby przy normalnym użytkowaniu tak szybko się zużyło?
Moje spostrzeżenia:
1.Od początku jakoś tak słabo kleiło. Szczególnie wyczuwalne podczas podjeżdżania pod krawężnik. Noga ze sprzęgła w górze a auto ani nie jedzie ani nie gaśnie.
2.W dokumentacji znalazłem ze 5mm powinno być luzu na lince, u mnie luzu nie było. !?
3.Sprężynę na sprzęgle mam mocniejsza od poprzedniej wymiany i to nic nie dało, no może oprócz tego ze mam teraz silniejsza lewa nogę
4.Poprzednim razem miałem sprzęgło do nitów zjechane i kompletnie to nie było wyczuwalne.
Rozumiem ze jak jest sprzęgło na linkę to z biegiem zużywania pedał sprzęgła będzie brał coraz wyżej. Coś takiego zaobserwowałem u siebie. Spotkałem się z określeniem na forum "nie można wysprzęglić". To chyba raczej nie dotyczy linki, bo ja będę mógł zawsze wysprzęglic, gorzej z dobrym klejeniem na biegu po puszczeniu sprzęgła. Mam racje?
Jak sadzicie, co może być przyczyna szybkiego zużywania sprzęgła?
Czy taki wyciek jak poniżej może mieć znaczenie?
Link...
Te dwie śruby były lekko nie dokręcone. Kolor oleju żółty podobny do oleju w silniku o zapachu palonego sprzęgła, a może mi się tylko tak wydaje.
Pozdrawiam
Czy jest możliwe żeby przy normalnym użytkowaniu tak szybko się zużyło?
Moje spostrzeżenia:
1.Od początku jakoś tak słabo kleiło. Szczególnie wyczuwalne podczas podjeżdżania pod krawężnik. Noga ze sprzęgła w górze a auto ani nie jedzie ani nie gaśnie.
2.W dokumentacji znalazłem ze 5mm powinno być luzu na lince, u mnie luzu nie było. !?
3.Sprężynę na sprzęgle mam mocniejsza od poprzedniej wymiany i to nic nie dało, no może oprócz tego ze mam teraz silniejsza lewa nogę
4.Poprzednim razem miałem sprzęgło do nitów zjechane i kompletnie to nie było wyczuwalne.
Rozumiem ze jak jest sprzęgło na linkę to z biegiem zużywania pedał sprzęgła będzie brał coraz wyżej. Coś takiego zaobserwowałem u siebie. Spotkałem się z określeniem na forum "nie można wysprzęglić". To chyba raczej nie dotyczy linki, bo ja będę mógł zawsze wysprzęglic, gorzej z dobrym klejeniem na biegu po puszczeniu sprzęgła. Mam racje?
Jak sadzicie, co może być przyczyna szybkiego zużywania sprzęgła?
Czy taki wyciek jak poniżej może mieć znaczenie?
Link...
Te dwie śruby były lekko nie dokręcone. Kolor oleju żółty podobny do oleju w silniku o zapachu palonego sprzęgła, a może mi się tylko tak wydaje.
Pozdrawiam
BaSsGrU, no własnie o to chodzi ze nie miałem tego 5mm luzu. Zaraz po pierwszych objawach poszperałem w dokumentacji i wtedy popuściłem linkę. Dzięki temu zimę jakoś przejeździłem (zaledwie 800 kilometrów od pierwszych objawów).
Wieshaq, może to się wydać dziwne ale nie wiem czy łożysko i docisk było zmienione. Wtedy to było trochę na wariackich papierach, kupiłem silnik, zostawiłem go u mechanika i wyjechałem zagranice. Później ktoś podrzucił samochód a ja go po jakimś czasie odebrałem. I wtedy dowiedziałem się że również sprzęgło zostało wymienione. Także mechanik sam podjął decyzje i uważam ze dobrze.
Temat sprzęgła jest dla mnie dosyć świeży. Czy to się kupuje wszystko w kompletach czy osobno? Macie jakiś namiar na sklep z dobrymi cenami?
Rozumiem ze jest do wymiany:
1.tarcza sprzęgłowa,
2.łożysko,
3.docisk,
4.ewentualnie uszczelniacz od strony silnika,
Coś jeszcze?
Czy jeśli wyciek będzie od strony skrzyni to może mi to drastycznie podnieść koszta naprawy?
Jeśli bym chciał tarcze, łożysko i docisk wymienić to ile to powinno w Warszawie kosztować? Na razie mechanik na Batyckiej mi zawołał 450pln za sama robociznę.
Wieshaq, może to się wydać dziwne ale nie wiem czy łożysko i docisk było zmienione. Wtedy to było trochę na wariackich papierach, kupiłem silnik, zostawiłem go u mechanika i wyjechałem zagranice. Później ktoś podrzucił samochód a ja go po jakimś czasie odebrałem. I wtedy dowiedziałem się że również sprzęgło zostało wymienione. Także mechanik sam podjął decyzje i uważam ze dobrze.
Temat sprzęgła jest dla mnie dosyć świeży. Czy to się kupuje wszystko w kompletach czy osobno? Macie jakiś namiar na sklep z dobrymi cenami?
Rozumiem ze jest do wymiany:
1.tarcza sprzęgłowa,
2.łożysko,
3.docisk,
4.ewentualnie uszczelniacz od strony silnika,
Coś jeszcze?
Czy jeśli wyciek będzie od strony skrzyni to może mi to drastycznie podnieść koszta naprawy?
Jeśli bym chciał tarcze, łożysko i docisk wymienić to ile to powinno w Warszawie kosztować? Na razie mechanik na Batyckiej mi zawołał 450pln za sama robociznę.
Sprzęgło wymienione, za części 240zł (LUK) za robote 300zł. Mam nadzieje że przez pare lat posiedzi.
[ Dodano: 2013-05-10, 21:51 ]
Mam kolejny problem, mianowicie teraz przy wciśnięciu sprzęgła na początku jest jakieś 3cm luzu, mógłbym wcisnąć małym palcem u ręki bez wysiłku, potem już jest normalnie. Co może być przyczyną?
[ Dodano: 2013-05-10, 21:51 ]
Mam kolejny problem, mianowicie teraz przy wciśnięciu sprzęgła na początku jest jakieś 3cm luzu, mógłbym wcisnąć małym palcem u ręki bez wysiłku, potem już jest normalnie. Co może być przyczyną?
Naprawione! Exedy NSK2063 tym razem
Teraz sprzęgło chodzi normalnie, lekko, tak jak kiedyś. Nie wiem co było poprzednio założone ale najprawdopodobniej to nie był cały komplet. Tarcza była zjechana z jednej strony do nitów także potwierdzone, zużyta.
Co do tego wycieku to w kołnierzu oleju nie było. Wyciek jest od strony skrzyni, z tym ze w skrzyni stan oleju był ok ?!?!
Mam nadzieje ze temat się nie powtórzy w końcu tarcza, docisk i łożysko wymienione i linka popuszczona tak żeby był lekki luz.
Dzięki wszystkim, za cenne wskazówki!
Teraz sprzęgło chodzi normalnie, lekko, tak jak kiedyś. Nie wiem co było poprzednio założone ale najprawdopodobniej to nie był cały komplet. Tarcza była zjechana z jednej strony do nitów także potwierdzone, zużyta.
Co do tego wycieku to w kołnierzu oleju nie było. Wyciek jest od strony skrzyni, z tym ze w skrzyni stan oleju był ok ?!?!
Mam nadzieje ze temat się nie powtórzy w końcu tarcza, docisk i łożysko wymienione i linka popuszczona tak żeby był lekki luz.
Dzięki wszystkim, za cenne wskazówki!