Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Wymiana sprzęgła w P11

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

[P11/WP11] Wymiana sprzęgła w P11

Post autor: koziro » 2010-02-20, 16:58

Dużymi krokami zbliża mi się wymiana sprzęgła w mojej primerze P11 2,0 115km.Z tego co znalazłem na forum to polecacie Valeo.czy we wszystkich sr20 nie zależnie czy to wersja 115km, 130km,150km sprzęgło jest takie samo?

czy te podejdzie?

http://moto.allegro.pl/item916662547_sp ... 0_gti.html
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-02-20, 19:56

Wszystkie 2,0 maja te samo sprzegło. Co do VAleo to podobno strasznie liche sie zrobiło. Poszukaj Aisin

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-02-20, 21:26

Ja mam u siebie Luka od 10 000km i jest ok. Chodzi bardzo płynnie i delikatnie.
Dałem 700zł z robocizną.

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2010-02-21, 14:02

Aisin niby dobre,nawet sam na nim jeżdżę,ale następnym razem wolę wydać więcej np.na Luk.
U mnie słychać terkotanie,a myślałem,że to skrzynia.Dopiero w Siedlcach uświadomiono mnie,że to częsta przypadłość Aisina,a nie mojej skrzyni.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-02-21, 14:33

Ja też mam LUK i jak na razie wszystko ok . W oryginale siedział aisin (pod nazwą na docisku ASCO )i też się dobrze sprawował - aż do czasu kiedy tarcza się skończyła .
Ja za LUK zapłaciłem w czerwcu okołu 400 zł , wychodziło taniej niż AISIN .
Kolego Valeo PHC - made in korea omijaj na kilometr straszne badziewnie , jak coś to tylko europejskie Valeo ale ja w sklepach do primery nie znalazłem .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-02-21, 16:54

w takim razie poszukam aisin bądź luk-a
nissan.. i wszystko jasne..

ArtLdz
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2009-12-10, 09:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ArtLdz » 2010-02-25, 22:24

w listopadzie wymieniałem w swojej primerce 2.0 i zakupiłem kompletne AISIN za chyba 550 i puki co jestem zadowolony, ważne jest to żeby po wymianie nie szaleć i przejechać spokojnie z 200-300 km żeby sprzęgło dobrze się ułożyło, bo jak się poślizgnie to już jest lipa

Awatar użytkownika
IvanH
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2009-12-09, 10:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: IvanH » 2010-02-25, 22:32

A ja mam to "straszne badziewie" PHC-Valeo i jestem zadowolony :)

Oby każde sprzęgło, w każdym aucie tak działało.


Wypowiadam się z pozycji normalnego użytkownika, nie zjeżdżam z co drugich świateł na półsprzęgle :P
ObrazekObrazekObrazek

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-02-26, 09:53

myślałem,że jeszcze troszkę przeciągne z tym sprzęgłem ale dzisiaj w drodze do pracy wyczułem,że się ślizga :/.czeka mnie wymiana..

[ Dodano: 2010-02-26, 12:27 ]
sprzęgło kupine :).jako,że będę wymieniał sam (200zł dać komuś za wymiane uważam pójście na łatwizne) to mam jedno pytanie : jak odłączyć prawą półoś od skrzyni?w sunnym prawa półoś była w całości więc ją całą wyciągnąłem i finito.a tutaj jaka jest recepta?
nissan.. i wszystko jasne..

yah00
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2009-12-16, 11:50
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: yah00 » 2010-03-03, 11:53

Ja u siebie wymieniałem ostatnio na AISIN'a i na razie jest okej.
Ps. Mój mechanik ma tez primerę 1.8 i tez ma takie samo sprzęgło.

jar

Post autor: jar » 2010-03-08, 15:09

Mam dokładnie ten sam problem - sprzęgło się kończy. Moja maszyna to SR20 115KM. Zastanawiam się tylko, skąd takie różnice w cenach zestawów ??

http://moto.allegro.pl/item944663340_sp ... 96_02.html - primera

http://moto.allegro.pl/item916662547_sp ... 0_gti.html - almera/sunny

Jesteście na 100% przekonani, że jedno i drugie będzie pasować do P11 ?

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-03-08, 15:51

JAR Są różnice bo były stosowane 2 różne średnice tarcz sprzęgłowych .
Ale kolego linki które podałeś to jest PHC valeo made in korea .
Dużo osób miało z tym wyrobem problemy , poszukaj wśród innych producentów .
np. Luk, NKK, aisin
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-03-11, 22:33

no i sprzęgło wymienione.trochę piep*** było bez kanału ale tak wywindowałem brykę w górę,że jakoś poszło.teraz pytanie czy drżenie auta podczas ruszania to normalny objaw po wymianie sprzęgła?jeżeli nie to co może być przyczyną?podobno są praktyki by planować koło zamachowe przy wymianie sprzęgła żeby tarcza dokładnie przylegała.to może być to?proszę o porady.
nissan.. i wszystko jasne..

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-03-11, 22:55

Drżenie przy ruszaniu nie powinno występować po wymianie sprzęgła.
Kolego wymieniałeś komplet czy tylko samą tarczę . Bo z tego co piszesz to rozumie że samą tarczę . Kolego podtoczyć można docisk żeby lepiej dolegał do tarczy a koło zamachowe się podtacza ale do obniżenia wagi koła .
Napisz jakiego producenta zamontowałeś części bo mam obawy że PHC Valeo .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Przem
wiem o czym pisze
Posty: 70
Rejestracja: 2009-12-09, 00:15
Lokalizacja: Szczecin/Dźwirzyno

Post autor: Przem » 2010-03-12, 00:15

w czerwcu ok 30 tys temu zamontowalem LUKa....i poki co jest ok...

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-03-12, 08:31

kupiłem aisina.wymieniłem komplet (tarcza,docisk,łożysko).dzisiaj rano stała się dziwna rzecz:jadąc do pracy sprzęgło wpadło mi w podłogę tak nisko,że brało już od samej podłogi.ruszanie odbywa się bez szarpnięć.zatrzymałem się kuken pod maskę i okazało się,że linka jest nie naciągnięta (była skontrowana).podkręciłem pod max ale i tak linka jest luźna.macie jakieś pomysły?
nissan.. i wszystko jasne..

sebaGT150
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2012-10-10, 17:40
Lokalizacja: Biała Podlaska

wymiana sprzęgła w GT

Post autor: sebaGT150 » 2013-01-02, 20:55

Witam. Niestety sprzęgło odmówiło posłuszeństwa musze je wymienić. Czy możecie mi powiedzieć jak wyjąć skrzynie biegów z nissana primery GT. Co trzeba po kolei robić? Chciałbym sam to zrobić gdy znajdę trochę czasu.

Karol_P88
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2011-06-27, 10:40
Lokalizacja: Siedlce

[P/WP11.144] Padło sprzęgło? 1,6 (99km) 2000r

Post autor: Karol_P88 » 2013-04-16, 20:05

Witam,

Z rana jeździłem autem wszystko było po staremu sprzęgło działało normalnie, potem postał na dworze parę godzin odpaliłem wrzucam wsteczny i sprzęgło do połowy idzie miękko i tak jakby z drgawkami, po ruszeniu są objawy ślizgania się. Domyślam się że padło sprzęgło ale nurtuje mnie dlaczego tak nagle, rano wszystko ok a potem od razu po ruszeniu padaka? I kolejne pytanko jakie nowe kupić, bo nie da się absolutnie jechać autem tak się ślizga.
Ostatnio zmieniony 2013-04-17, 14:41 przez Karol_P88, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-04-16, 20:41

Po pierwsze otaguj temat, bo nie wiadomo jaka primera, ani silnik

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-04-17, 14:24

Po 1. Nie P11 tylko P11.144


po 2.
Sprzęgło na linkę czy hydrauliczne? jeśli hydrauliczne to sprawdź płyn w zbiorniczku, jeśli na linkę, popuść trochę i zobacz czy coś pomaga. Mogło również rozlecieć się łożysko oporowe lub tarcza sprzęgłowa puściła na nitach. Tak czy inaczej, jeśli to nie problem z linką i pedałem, czeka cię 5 godzin w kanale ;-)
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kadi
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-03-02, 04:48
Lokalizacja: Warszawa(ZGR)

[P10] Sprzęglo do wymiany po 33tys km

Post autor: kadi » 2013-04-23, 09:29

Mam problem ze sprzęgłem Już pół roku temu zauważyłem pierwsze objawy. Miałem przekładkę silnika i przy okazji mechanik wymienił mi sprzęgło. Teraz po zaledwie 33tys km się ślizga. Nie wiem jakie było ostatnio założone.

Czy jest możliwe żeby przy normalnym użytkowaniu tak szybko się zużyło?

Moje spostrzeżenia:
1.Od początku jakoś tak słabo kleiło. Szczególnie wyczuwalne podczas podjeżdżania pod krawężnik. Noga ze sprzęgła w górze a auto ani nie jedzie ani nie gaśnie.
2.W dokumentacji znalazłem ze 5mm powinno być luzu na lince, u mnie luzu nie było. !?
3.Sprężynę na sprzęgle mam mocniejsza od poprzedniej wymiany i to nic nie dało, no może oprócz tego ze mam teraz silniejsza lewa nogę :)
4.Poprzednim razem miałem sprzęgło do nitów zjechane i kompletnie to nie było wyczuwalne.

Rozumiem ze jak jest sprzęgło na linkę to z biegiem zużywania pedał sprzęgła będzie brał coraz wyżej. Coś takiego zaobserwowałem u siebie. Spotkałem się z określeniem na forum "nie można wysprzęglić". To chyba raczej nie dotyczy linki, bo ja będę mógł zawsze wysprzęglic, gorzej z dobrym klejeniem na biegu po puszczeniu sprzęgła. Mam racje?

Jak sadzicie, co może być przyczyna szybkiego zużywania sprzęgła?

Czy taki wyciek jak poniżej może mieć znaczenie?
Link...

Te dwie śruby były lekko nie dokręcone. Kolor oleju żółty podobny do oleju w silniku o zapachu palonego sprzęgła, a może mi się tylko tak wydaje.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2013-04-23, 10:14

pierwsza sprawa to na regulacji linki sprzęgła odkręć tak aby był mały luz ok 5mm
jeśli to nie pomoże to zapewne jest już zchajcowana tarcza, a do tego wyciek oleju może(ale nie musi) powodować że tarcza jest zabrudzona olejem i sprzęgło się ślizga.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2013-04-23, 15:07

Jak miałeś wymieniane sprzęgło to wymieniono Ci też łożysko i docisk ?
Jeżeli nie to sprzęgło miało prawo się posypać tak szybko.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
kadi
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-03-02, 04:48
Lokalizacja: Warszawa(ZGR)

Post autor: kadi » 2013-04-24, 10:56

BaSsGrU, no własnie o to chodzi ze nie miałem tego 5mm luzu. Zaraz po pierwszych objawach poszperałem w dokumentacji i wtedy popuściłem linkę. Dzięki temu zimę jakoś przejeździłem (zaledwie 800 kilometrów od pierwszych objawów).

Wieshaq, może to się wydać dziwne ale nie wiem czy łożysko i docisk było zmienione. Wtedy to było trochę na wariackich papierach, kupiłem silnik, zostawiłem go u mechanika i wyjechałem zagranice. Później ktoś podrzucił samochód a ja go po jakimś czasie odebrałem. I wtedy dowiedziałem się że również sprzęgło zostało wymienione. Także mechanik sam podjął decyzje i uważam ze dobrze.

Temat sprzęgła jest dla mnie dosyć świeży. Czy to się kupuje wszystko w kompletach czy osobno? Macie jakiś namiar na sklep z dobrymi cenami?

Rozumiem ze jest do wymiany:
1.tarcza sprzęgłowa,
2.łożysko,
3.docisk,
4.ewentualnie uszczelniacz od strony silnika,

Coś jeszcze?

Czy jeśli wyciek będzie od strony skrzyni to może mi to drastycznie podnieść koszta naprawy?

Jeśli bym chciał tarcze, łożysko i docisk wymienić to ile to powinno w Warszawie kosztować? Na razie mechanik na Batyckiej mi zawołał 450pln za sama robociznę.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-04-24, 10:59

kadi pisze:Jeśli bym chciał tarcze, łożysko i docisk wymienić to ile to powinno w Warszawie kosztować?
Zadzwoń do BODKA. On Ci doradzi i potem zrobi.

Nr tel: 512 995 765

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2013-04-24, 11:59

słuszna rada, będziesz miał Pan dobrze zrobione i będziesz Pan zadowolony :mrgreen:
Dark Shadow

Awatar użytkownika
kadi
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-03-02, 04:48
Lokalizacja: Warszawa(ZGR)

Post autor: kadi » 2013-04-25, 09:46

dzięki bombel, temat dogadany :)

Karol_P88
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2011-06-27, 10:40
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Karol_P88 » 2013-04-28, 13:25

Sprzęgło wymienione, za części 240zł (LUK) za robote 300zł. Mam nadzieje że przez pare lat posiedzi.

[ Dodano: 2013-05-10, 21:51 ]
Mam kolejny problem, mianowicie teraz przy wciśnięciu sprzęgła na początku jest jakieś 3cm luzu, mógłbym wcisnąć małym palcem u ręki bez wysiłku, potem już jest normalnie. Co może być przyczyną?

stalmera
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2013-03-11, 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: stalmera » 2013-04-30, 15:07

Niemożliwe, żeby tarcza sama z siebie się skończyła.
Więc tak jak koledzy mówią - albo linka była dokręcona za bardzo i cały czas się ślizgała tarcza, albo został popełniony jakiś inny błąd podczas montażu.
Oby się historia nie powtórzyła...

Awatar użytkownika
kadi
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-03-02, 04:48
Lokalizacja: Warszawa(ZGR)

Post autor: kadi » 2013-05-09, 18:42

Naprawione! Exedy NSK2063 tym razem :-D

Teraz sprzęgło chodzi normalnie, lekko, tak jak kiedyś. Nie wiem co było poprzednio założone ale najprawdopodobniej to nie był cały komplet. Tarcza była zjechana z jednej strony do nitów także potwierdzone, zużyta.

Co do tego wycieku to w kołnierzu oleju nie było. Wyciek jest od strony skrzyni, z tym ze w skrzyni stan oleju był ok ?!?!

Mam nadzieje ze temat się nie powtórzy w końcu tarcza, docisk i łożysko wymienione i linka popuszczona tak żeby był lekki luz.

Dzięki wszystkim, za cenne wskazówki!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”