[P12/WP12] sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe w P12 (1.9 d
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P12/WP12] sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe w P12 (1.9 d
cześć,
czy ktoś z kolegów lub koleżanek
wymieniał sprzegło i koło dwumasowe w swojej P12 1.9 dci?
Komplet sprzegła z dwumasem to koszt około (najmniej) 3,5 tysia,
a sprzęgło i koło jednomasowe (sztywne) to koszt 2,1 tysia.
Prosze o podpowiedz jak wygląda ekspolatacja auta na sztymnym kole.
pozdr.
czy ktoś z kolegów lub koleżanek
wymieniał sprzegło i koło dwumasowe w swojej P12 1.9 dci?
Komplet sprzegła z dwumasem to koszt około (najmniej) 3,5 tysia,
a sprzęgło i koło jednomasowe (sztywne) to koszt 2,1 tysia.
Prosze o podpowiedz jak wygląda ekspolatacja auta na sztymnym kole.
pozdr.
Jesli dwumas i sprzeglo podeszloby od laguny to koszt calej zabawy bylby duzo nizszy.
Eksploatacja nowego diesla na sztywnym kole to jednak ryzyko. Sa osoby ktore twierdza, ze jezdzi sie jak na dwumasie ale z drugiej strony slyszy sie glosy, ze strasznie telepie, prawda pewnie lezy gdzies posrodku. Jesli masz zamiar zostawic sobie to auto to zainwestuj w dwumas.
Eksploatacja nowego diesla na sztywnym kole to jednak ryzyko. Sa osoby ktore twierdza, ze jezdzi sie jak na dwumasie ale z drugiej strony slyszy sie glosy, ze strasznie telepie, prawda pewnie lezy gdzies posrodku. Jesli masz zamiar zostawic sobie to auto to zainwestuj w dwumas.
Dla zainteresowanych -
wrzuciłem zestał VALEO z kołem sztywnym.
Koszt 2,1 tysia cześci, bez kosztów robocizny, to była grubsza naprawa silnika (jest ten temat na forum) a sprzegło to dodatek.
Samochód odebrałem z warsztatu w piatek 26 sierpnia 2011, przez weekend przejechałem 500 kilometrów.
Jestem b. zadowolony i polecam innym to rozwiązanie. I nie dlatego że zaoszczędziłem co najmniej 1,5 tysia. Jazda i zmiana biegów jest jak najbardziej komfortowa i bez problemowa.
Oczywiście dla wprawnego kierowcy są wyczuwalne pewne różnice w eksploatacji między dwumasowym i sztywnym kołem zamachowym.
Ale jeżeli ktoś nie katuje silnika i nie strzela na każdych światłach ze sprzegła - jest OK.
Jeżeli ktoś bedzie miał szczegółowe pytania - zapraszam.
pozdr.
wrzuciłem zestał VALEO z kołem sztywnym.
Koszt 2,1 tysia cześci, bez kosztów robocizny, to była grubsza naprawa silnika (jest ten temat na forum) a sprzegło to dodatek.
Samochód odebrałem z warsztatu w piatek 26 sierpnia 2011, przez weekend przejechałem 500 kilometrów.
Jestem b. zadowolony i polecam innym to rozwiązanie. I nie dlatego że zaoszczędziłem co najmniej 1,5 tysia. Jazda i zmiana biegów jest jak najbardziej komfortowa i bez problemowa.
Oczywiście dla wprawnego kierowcy są wyczuwalne pewne różnice w eksploatacji między dwumasowym i sztywnym kołem zamachowym.
Ale jeżeli ktoś nie katuje silnika i nie strzela na każdych światłach ze sprzegła - jest OK.
Jeżeli ktoś bedzie miał szczegółowe pytania - zapraszam.
pozdr.
dla zainteresowanych,
mam na liczniku prawie 150 tysięcy, na sztywnym kole przejechałem 4 tysiące (wiekszość w ruchu miejskim)
jak najbardziej polecam to rozwiązanie. na początku tak jak juz pisałem, dla wprawnego kierowcy jest wyczuwalna różnica, ale teraz po dotarciu sprzęgła i reszty prawie nic.
a tą różnicę można wyczuć jedynie wtedy kiedy przy wyższych obrotach na biegu 3 i 4 odpuszczam gwałtownie gaz i to tylko przy bardziej agresywnej jeździe. a tak rzadko jeźdzę.
o skrzynie nie ma co sie raczej martwić - przecież tarcza sprzęgła ma tłumik drgań skretnych.
do Wiczka - symbolu nie znam, to mechanik kupował, ale z tego co pamietam jest tylko jeden zestaw sprzęgła VALEO do tego silnika, własnie do laguny.
i nic nie było przerabiane.
namiary: pan Marcin Mamaj 605591491. niezalezny warsztat nissana w Warszawie na Piotra Skargi 5.
pozdr.
mam na liczniku prawie 150 tysięcy, na sztywnym kole przejechałem 4 tysiące (wiekszość w ruchu miejskim)
jak najbardziej polecam to rozwiązanie. na początku tak jak juz pisałem, dla wprawnego kierowcy jest wyczuwalna różnica, ale teraz po dotarciu sprzęgła i reszty prawie nic.
a tą różnicę można wyczuć jedynie wtedy kiedy przy wyższych obrotach na biegu 3 i 4 odpuszczam gwałtownie gaz i to tylko przy bardziej agresywnej jeździe. a tak rzadko jeźdzę.
o skrzynie nie ma co sie raczej martwić - przecież tarcza sprzęgła ma tłumik drgań skretnych.
do Wiczka - symbolu nie znam, to mechanik kupował, ale z tego co pamietam jest tylko jeden zestaw sprzęgła VALEO do tego silnika, własnie do laguny.
i nic nie było przerabiane.
namiary: pan Marcin Mamaj 605591491. niezalezny warsztat nissana w Warszawie na Piotra Skargi 5.
pozdr.
zgadza się, jest jeden zestaw Valeo do 1.9 dCi, i jest on skatalogowany do Laguny II i Espace'a. rzeczywiście ponoć on pasuje, ale skontaktowałbym się najpierw z mechanikiem, tutaj propsy dla kolegi Gawrona za namiary:) sam zestawik można dorwać w naprawdę ładnej cenie, np. tutaj - sztywne koło zamachowe.