Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Skrzynia

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

frytek09
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-10-05, 18:46
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

[P/WP11.144] Skrzynia

Post autor: frytek09 » 2011-10-05, 19:22

Witam Wszystkich. Pierw chciałbym się przedstawić. Na imię mam Marcin, mieszkam na Dolnym Śląsku w małej wsi (okolice Lubiąża), mam 18 lat i za 2 tyg mam egzamin na Prawko. Przechodząc do sedna sprawy a mianowicie: wczoraj pojawił się problem ze skrzynią CVT. Skrzynia na zimnym silniku strasznie szarpie a i nawet potrafi zgasić motor. Wszystko się dzieje gdy wbija się jakiś bieg, auto po prostu schodzi z obrotów to jakichś 500 i czuć stuk, tak jakby ktoś na was wjechał przy prędkości 15 km/h. Następna rzecz jaką zaobserwowałem to że gdy jedzie się 50+ km/h i odpuszcza się gaz albo zaczyna się lekko hamować to auto przy jakichś 5-15 km/h szarpnie. Uczucie jest identyczne jak w manualnej skrzyni robi się redukcje i zbyt gwałtownie odpuści się sprzęgło, lekkie szarpnięcie i tyle. Auto przy przyśpieszaniu elegancko zmienia biegi. Czy ktoś spotkał się już z czymś takim? Te skrzynie z wiekiem tak mają czy czeka mnie wymiana/remont skrzyni?

Z góry dziękuję za Pomoc

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-06, 07:48

frytek09 ja zrezygnowałem z tej skrzyni, bo:

1. Co 30.000 km trzeba wymieniać olej w skrzyni w ASO, inaczej skrzynia padnie
2. Przy dynamicznej jeździe wyciąga się łańcuch w skrzyni, który nie wystepuje jako element wymienny

Co do Twoich objawów, to być może jest to sprzęgło, ale nie dowiesz sie jak nie wyciagniesz skrzyni z auta. Jak bedzie ok to czeka Cię szukanie skrzyni. JA bym poszedł krok dalej i wsadził manual

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2011-10-06, 07:56

Oj naciągasz prawdę bombel :-P , olej wymienia się co 60kkm a łańcuch jest dostępny: http://midparts.com.pl/pl/p/RE0F06A-Lan ... n-OEM/2790 (prawie 3kPLN). Co nie zmienia faktu, że lepiej wsadzić manuala zamiast cvt.
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-06, 08:12

ulisses pomyliły mi sie cyferki :) Co do Łancucha to widocznie, ktos zaczal robić bo jak ja szukałem auta to nawet w ASO nie było

frytek09
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-10-05, 18:46
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Post autor: frytek09 » 2011-10-06, 18:55

A wymiana oleju coś może poprawić czy nawet się w to nie bawić?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-06, 18:58

frytek09 pisze:A wymiana oleju coś może poprawić czy nawet się w to nie bawić?
500 zł to kosztuje. Zależy jak stoisz z kasą, ale raczej jak szarpie, a nie dzwoni to może nic nie dać

frytek09
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-10-05, 18:46
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Post autor: frytek09 » 2011-10-06, 19:06

Znaczy przy zmianach z N na P i odwrotnie słychać takie piszczenie dziwne. Dopiero dziś to zauważyłem.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-06, 19:09

POd maską wg manuala powinieneś mieć bagnet do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni. Jak jest sucho, to może wymiana na nowy wystarczy

frytek09
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-10-05, 18:46
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Post autor: frytek09 » 2011-10-06, 19:13

Jest 2/3 stanu czyli norma

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-06, 19:19

frytek09 ściagnij manual i poczytaj część at.pdf. OD strony 34 są testy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”