Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Skrzynia biegów....problemy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
saturn745
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2010-10-02, 18:28
Lokalizacja: wrocław

[P/WP11.144] Skrzynia biegów....problemy

Post autor: saturn745 » 2011-02-13, 17:58

Witam NISSANOMANIAKÓW mam problem ze skrzynią biegów (manualną) która współpracuje z SR20DE , a mianowicie po przejechaniu około 30 minut i powajchowaniu na mieście zaczyna sie problem z wbiciem biegu pierwszego i wstecznego.... ale nadmieniam że jak silnik jest zimny to biegi wchodzą idealnie....Koło domu , mimo że zaparkować nie mogłem i dośc na siłę musiałem wbijac wsteczny i jedynke, pozostałe też jakby gorzej....to rano cudowne ozdrowienie ...wszystko normalnie i po około 30 min znowu sie zaczyna, na jakimś skrzyżowaniu ... Jak sie samochód toczy minimalnie to jedynka wchodzi bez problemu , i jeszcze jedno jak chcę wbic wsteczny z dośc duzą siłą ...bo muszę,to w momencie naciskania na lewarek na pozycję wstecznego, czuję i słyszę jakbym skrzynię przestawiał ....coś poluzowane...jakaś poduszka.....niewiem jaki i ile mam oleju...jeśli to ma wpływ na takie zachowanie skrzyni...??? prosze o pomoc...
SATURN745

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2011-02-13, 19:12

Olej może mieć wpyw na zachowanie skrzyni. Ale sprawdź poduszki silnika - te które są po bokach. W p11 biegi idą po drążku i przesunięcie skrzyni(silnika) może powodować problem.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
saturn745
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2010-10-02, 18:28
Lokalizacja: wrocław

Post autor: saturn745 » 2011-02-18, 16:51

Ja powiem tak...olej sprawdzałem i jest oki...poduszki wszystkie też ,ale zauważyłem że cięgło te które pracuje po wklęsłej tulei przy skrzyni ma dwie tulejki z białego plastiku ,jak koles zmieniał biegi to widac nieznaczny luz...dopiero teraz zobaczyłem ,jak faktycznie tam przy skrzyni jest ,jakie to są nieznaczne ruchy tego cięgła...po dwa milimetry obrót i trzy do przodu i to jest przejscie z jedynki na dwójkę gdzie jeszcze był po drodze luz....także faktycznie patrząc na serwisówkę i budowe lewarka i jego bebechów do dołu a póżniej cięgła i jego składowych to trzeba sprawdzic wszystko od początku...a tak na marginesie te drugie cięgło do czego służy....ja nie zauważyłem żeby brało czynnie udział we wbiciu jakiegoś biegu...???
SATURN745

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2011-02-18, 22:13

Ono ma chyba za zadanie ustalać odległość mechanizmu lewarka zmiany biegów względem skrzyni biegów. Chodzi o to żeby przy ruchach silnika nie dochodziło do zmiany odległości - lewarek -skrzynia na cięgnie pracującym.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-02-18, 22:22

Sorki ale moim zdaniem wymień sprzęgło i będzie OK. To typowy objaw dla wysłużonego sprzęgła :) Ewentualnie jak masz hydrauliczne sprzęgło to może być objaw zużytej pompy lub wysprzeglika :) Miałem tak w Maxi J30.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2011-02-22, 20:19

witanko mialem ten sam problem na zimnym wszystko ok na goracym na chama wbijanie 1 i wsteka wymienilem wysprzeglik oraz dot4 co idzie do sprzegla i wszystko jest SUPER dziale jak w zegarku uwaga trzeba bardzo dobrze odpowietrzyc ja robilem 3 razy pojezdzilem kilka km i odpowietrzylem i tak 3 razy a cena wysprzeglika to kosz okolo 70 zl + dot 4 i jakies 30 mni roboty i dziala
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
saturn745
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2010-10-02, 18:28
Lokalizacja: wrocław

Post autor: saturn745 » 2011-02-23, 15:22

No to dobrze by było jakby tylko to było....bo już mi sie sniła wymiana skrzyni....albo sprzegła...,wymieniałem płyn i przepompowałem go z trzy razy....ale jednym ciągiem bez jazdy....i mimo tego drobniutkie banieczki szły cały czas po wężyku.....to może jeszcze trzeba faktycznie....a na tej kostce rozgałęziającej też trzeba odpowietrzyć ....? ,cena wysprzeglika to chyba używki...i skad będe miał pewność że taki sam dobry nie będzie....a ile cena nowego (zamiennika )ktoś wie ...???
SATURN745

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2011-02-23, 18:29

przeciesz napisalem w inter car zaplacilem za zammiennik jeden z najdrozszych 68 zl tez myslalem ze to beda jakies kosmicznea kasa :D
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”