Strona 1 z 2

[P11] Bardzo słaba siła hamowania tylnej osi

: 2009-12-23, 09:53
autor: GrzegorzPPP
Witajcie.

Dzisiaj robiłem przegląd i bardzo mnie zaniepokoiły wyniki siły hamowania tylnej osi...

Na hamulcu nożnym jest to 0,79kN lewa i 0,74kN prawa.
Ojcowska Primera po lifcie ma odpowiednio 1,82kN i 1,83kN.

Już ręczny lepiej mi trzyma bo na prawej stronie ma 1,61kN. Lewa niestety sporo mniej, ale podejrzewam że to przez linkę...


Wiecie czy da się coś z tym zrobić :?:


Może macie wyniki swoich Primer z badań technicznych :?: Chętnie bym porównał...

Pozdrawiam.

: 2009-12-23, 09:57
autor: BULI
GrzegorzPPP, a jaki stan tarcz i klocków, może należy posmarować prowadnice klocków. A ty masz bębny z tyłu chyba nie tarcze. Najlepiej rozebrać wyczyścić i posprawdzać. Może zaciski puszczają.

: 2009-12-23, 10:08
autor: GrzegorzPPP
Tarcze i klocki nowe, prowadnice przesmarowane, wszystko czyściutkie...
Z tyłu mam tarcze :) O ile się nie mylę do w wersjach SRi od początku produkcji były tarcze :)

: 2009-12-23, 11:41
autor: dylson
Moze korektory sily hamowania sa za to odpowiedzialne. Wrzuc z 200kg do bagaznika i jedz na sprawdzenie :-P

: 2009-12-23, 11:47
autor: GrzegorzPPP
Też o tym myślałem, ale w P11 chyba nie da się ich samemu wyregulować :?:

: 2009-12-23, 11:49
autor: dylson
W sumie jesli masz abs to mozesz korektory calkowicie usunac bo kol przeciez i tak nie zblokuje. Czy jest mozliwosc regulacji nie mam pojecia.

: 2009-12-23, 18:05
autor: maxsri
Ja miałem podobne wartości czyli po 0,8kN na tyle. Tyle że ja mam P10 z tymi nieszczęsnymi korektorami siły hamowania. Po podkręceniu korektorów skoczyło na 1,45kN. Ale zanim do tego doszedłem to kiepskie tarcze JC tak zardzewiały że do tej pory się jeszcze nie wytarły z tej rdzy. Jak wymienię je na coś porządnego to powinno być jeszcze lepiej.

Wydaje mi się że w P11 korektorów jako takich nie było są jakieś zwężki w układzie hamulcowym albo nie ma nic. Pewny nie jestem trzeba by popatrzeć pod auto na tylne zawieszenie i zobaczyć czy są czy ich nie ma :)

Z innych rzeczy to mogą być zatarte tłoczki w zacisku, zapowietrzone tylne zaciski lub przewody gumowe pod wpływem czasu „sflaczały”.

: 2009-12-24, 08:40
autor: GrzegorzPPP
Z tego co jest napisane w instrukcji to niema korektorów.
Trzeba chyba będzie podjechać do serwisu i popytać mechaników czy da się coś zrobić z tymi hamulcami.

A powiedz mi jak podkręciłeś te kolektory to jest różnica w hamowaniu :?:

: 2009-12-24, 09:54
autor: z2maciek
P11 za abs-em nie ma z tyłu korektorów.
Ja też nie jestem zadowolony z siły hamowania tyłu (P11GT). Nie pamiętam wyników na przeglądzie, ale trochę mało było. Z drugiej strony jednak auto jako całość hamuje potężnie więc nie martwię się tym szczególnie.
Druga sprawa - ręczny - wprawdzie piszą ten model tak ma, ale nie zadowala mnie to - u mnie na suchym asfalcie ciężko zablokować koła ręcznym, mimo że cały mechanizm sprawdzałem i wygląda na sprawny. Dopiero na mokrym asfalcie siła wystarcza do pewnego zablokowania kół. Przydałby się mocniejszy, ale nie wiem co z tym zrobić.

: 2009-12-24, 10:28
autor: Redwolf
u mnie na przeglądzie wyszło że tył w ogóle nie hamuje i ręcznego też nie ma. rozebrałem zaciski i okazało się, że 3 z 4 tłoczków były zapieczone. niestety tylko jedną stronę udało się zregenerować.

: 2009-12-24, 11:44
autor: ulisses
Dla porównania u mnie:
Przód mniej więcej po 2,5kN
Tył po 2kN
Ręczny po 1,6kN
Tyle, że mam kombi i tarcze przód 280mm, tył 278mm.
A i ręcznym da radę zablokować koła na suchym tylko na zimnych oponach, na rozgrzanych nie da rady.

: 2009-12-24, 12:31
autor: maxsri
GrzegorzPPP pisze:A powiedz mi jak podkręciłeś te kolektory to jest różnica w hamowaniu
Różnicę czuć w tym że auto dużo płynniej hamuje i nie ma takiego wrażenia „myszkowania przodu” podczas mocniejszego hamowania.

: 2009-12-25, 15:23
autor: GrzegorzPPP
Byłem w serwisie mówili że coś w pompie hamulcowej się reguluje żeby dawała większe ciśnienie i metodą prób i błędów. Wie ktoś może jak się do tego zabrać :?:

: 2009-12-25, 17:34
autor: dylson
A tulejki ktore sa w jarzmie nie sa zapieczone? U mnie w maximie w kazdym jedna tulejka byla zapieczona.

: 2009-12-25, 18:04
autor: Adams
Sprawdzilbym same zaciski ale zatarcie tloczkow srednio tlumaczy fakt ze reczny daje wieksza sile hamowania od "noznego". Kiedy wymieniales plyn hamulcowy? Moze masz zapowietrzony uklad gdzies z tylu albo przegotowany plyn?

: 2009-12-25, 22:42
autor: GrzegorzPPP
dylson pisze:A tulejki ktore sa w jarzmie nie sa zapieczone? U mnie w maximie w kazdym jedna tulejka byla zapieczona.
U mnie też jedna była, ale już jest przesmarowana i chodzi elegancko.

Układ zapowietrzony na bank nie jest, a płyn wymieniałem miesiąc temu.

: 2009-12-28, 22:16
autor: waichwaich
mam pytanie dotyczące podciągnięcia hamulca ręcznego gdzie można podciagnać tą linkę bo coś mi się o uszy obiło że przy dźwigni hamulca ręcznego jest jakaś śruba do regulacji :) jeśli ktoś to robił to powiedzcie mi czy muszę demontować cały ten tunel czy jakoś inaczej da się to zrobić :)

: 2009-12-29, 01:03
autor: MacGayver
jak zaciągniesz ręczny to pod nim masz nakrętkę na kluczyk 10, ale musi być nasadowy długi z dość długą przedłużką, bo inaczej bez zdejmowania tunelu nie podejdziesz.
POzdro
MacG

: 2009-12-29, 09:20
autor: waichwaich
Dzęki za pomoc dziś się za to biorę bo niedługo przegląd :P

: 2009-12-29, 10:41
autor: GrzegorzPPP
To po przeglądzie pochwal się wynikami hamowania :)
Jestem ciekawy jak to u innych użytkowników Primer wygląda.

: 2009-12-29, 11:03
autor: waichwaich
Ok jak nie zapomnę to na bank napiszę bo przeglad chyba jakoś w lutym mam ;)

edit:
Podciągnąłem linkę i nie ma porównania z tym co było wcześniej :) kiedyś na ręcznym to można było jechać a teraz delikatnie zaciągnę a kola stoją w miejscu jak wryte :) Oczywiście nie obeszło się bez demontażu tunelu bo nie miałem odpowiedniego klucza :/ ale to tylko 6 śrub :) 15 min roboty i wszystko jest tak jak być powinno :hah:

: 2010-01-02, 15:50
autor: hary7
U mnie słabo tył hamuje bo zapiekają się tłoczki hamulcowe a ręczny jest mocniejszy od nożnego. Po rozruszaniu tłoczków nożny robi się mocniejszy ale u mnie to pomaga na jakiś miesiąc a później jest wszystko po staremu :cry: Chyba mechanik będzie musiał to rozebrać i powymieniać zużyte elementy. Zdejmij zacisk i sprawdź czy tłoczek da się kręcić bez większego wysiłku w lewo i w prawo. Tylko nie próbuj go wciskać bo popsujesz. Tłoczki się wkręca.

: 2010-01-02, 18:29
autor: GrzegorzPPP
Tłoczki są sprawne, chodzą elegancko.

Ostatnio wymieniałem zacisk z tyłu i gdyby była to wina zacisku to przynajmniej jeden hamowałby inaczej. A one hamują z równą siłą

: 2010-01-03, 13:21
autor: hary7
GrzegorzPPP pisze:Tłoczki są sprawne, chodzą elegancko.

No to nie wiem jaka może być przyczyna. Ale dla jasności: tłoczek to ten element okrągły który naciska na klocek hamulcowy (zacisk ma jeden tłoczek) A prowadnice zacisku to te dwa sworznie na kluczyk 12mm. Te prowadnice muszą swobodnie dać się przesuwać a tłoczek powinien dać się obracać wokół swojej osi bez większego wysiłku. W ostateczności pozostaje jeszcze jakość klocków i ich przyleganie do tarczy ale te elementy wymieniaj na samym końcu. I jeszcze takie moje pytanie: tarcza hamulcowa cała się "błyszczy"? (miejsce styku klocka z tarczą)

: 2010-01-04, 08:46
autor: GrzegorzPPP
Zaciski na bank są sprawne. Jeden był wymieniany i hamuje tak samo...
Klocki mam ferodo a tarcze brembo...

: 2010-01-06, 16:17
autor: fago2002
moze mi podpowiecie panowie, wszytskie tarcze powymienialem na lukasa , powymienialem wszystkie klocki , linki od recznego, i mechanik mi podkrecal reczny, i jest podciagniety juz na maxa a auto nadal sie stacza, co to moze byc za przyczyna, bo juz mi rece opadaja, i w ogóle jak hamuje, to przod lapie a ten tyl tak slabiutko, czy u mnie tez sa te korektory sily hamowania na tyle?

: 2010-01-06, 16:48
autor: maxsri
W P10 korektory to standardowe wyposażenie, jeżeli masz tarcze z tyłu to prawie na 100% masz też korektory.

: 2010-01-06, 20:33
autor: fago2002
no mam tarcze a gdzie one sa jak to wyglada?

: 2010-01-06, 21:41
autor: maxsri
Korektory znajdują się na tylnym zawieszeniu. Najprościej można powiedzieć że to takie sprężynki dochodzące do wahaczy poprzecznych. Widać je np: jak się klęknie z tyłu auta.
Skany z poradnika Haynes-a zaznaczone gdzie się znajdują i jak wyglądają:
Obrazek

: 2011-08-22, 09:54
autor: Hiszpan 207
U mnie jest w tej chwili taki sam objaw jak u GrzegorzaPPP

P11 HB rok 98'
z przodu hamuje normalnie
z tyłu okolo 0,7-08 kN
Ręczny hamulec tak samo słabo.

tarcze i klocki z tyłu nowe. Płyn hamulcowy wymieniony.
Czy ktoś już rozgryzł ten temat?
Że to zapieczony cylinderek w zacisku? czy jeszcze jakiś inny powód?