Strona 1 z 2
[P11] Bardzo słaba siła hamowania tylnej osi
: 2009-12-23, 09:53
autor: GrzegorzPPP
Witajcie.
Dzisiaj robiłem przegląd i bardzo mnie zaniepokoiły wyniki siły hamowania tylnej osi...
Na hamulcu nożnym jest to 0,79kN lewa i 0,74kN prawa.
Ojcowska Primera po lifcie ma odpowiednio 1,82kN i 1,83kN.
Już ręczny lepiej mi trzyma bo na prawej stronie ma 1,61kN. Lewa niestety sporo mniej, ale podejrzewam że to przez linkę...
Wiecie czy da się coś z tym zrobić
Może macie wyniki swoich Primer z badań technicznych

Chętnie bym porównał...
Pozdrawiam.
: 2009-12-23, 09:57
autor: BULI
GrzegorzPPP, a jaki stan tarcz i klocków, może należy posmarować prowadnice klocków. A ty masz bębny z tyłu chyba nie tarcze. Najlepiej rozebrać wyczyścić i posprawdzać. Może zaciski puszczają.
: 2009-12-23, 10:08
autor: GrzegorzPPP
Tarcze i klocki nowe, prowadnice przesmarowane, wszystko czyściutkie...
Z tyłu mam tarcze

O ile się nie mylę do w wersjach SRi od początku produkcji były tarcze

: 2009-12-23, 11:41
autor: dylson
Moze korektory sily hamowania sa za to odpowiedzialne. Wrzuc z 200kg do bagaznika i jedz na sprawdzenie

: 2009-12-23, 11:47
autor: GrzegorzPPP
Też o tym myślałem, ale w P11 chyba nie da się ich samemu wyregulować

: 2009-12-23, 11:49
autor: dylson
W sumie jesli masz abs to mozesz korektory calkowicie usunac bo kol przeciez i tak nie zblokuje. Czy jest mozliwosc regulacji nie mam pojecia.
: 2009-12-23, 18:05
autor: maxsri
Ja miałem podobne wartości czyli po 0,8kN na tyle. Tyle że ja mam P10 z tymi nieszczęsnymi korektorami siły hamowania. Po podkręceniu korektorów skoczyło na 1,45kN. Ale zanim do tego doszedłem to kiepskie tarcze JC tak zardzewiały że do tej pory się jeszcze nie wytarły z tej rdzy. Jak wymienię je na coś porządnego to powinno być jeszcze lepiej.
Wydaje mi się że w P11 korektorów jako takich nie było są jakieś zwężki w układzie hamulcowym albo nie ma nic. Pewny nie jestem trzeba by popatrzeć pod auto na tylne zawieszenie i zobaczyć czy są czy ich nie ma
Z innych rzeczy to mogą być zatarte tłoczki w zacisku, zapowietrzone tylne zaciski lub przewody gumowe pod wpływem czasu „sflaczały”.
: 2009-12-24, 08:40
autor: GrzegorzPPP
Z tego co jest napisane w instrukcji to niema korektorów.
Trzeba chyba będzie podjechać do serwisu i popytać mechaników czy da się coś zrobić z tymi hamulcami.
A powiedz mi jak podkręciłeś te kolektory to jest różnica w hamowaniu

: 2009-12-24, 09:54
autor: z2maciek
P11 za abs-em nie ma z tyłu korektorów.
Ja też nie jestem zadowolony z siły hamowania tyłu (P11GT). Nie pamiętam wyników na przeglądzie, ale trochę mało było. Z drugiej strony jednak auto jako całość hamuje potężnie więc nie martwię się tym szczególnie.
Druga sprawa - ręczny - wprawdzie piszą ten model tak ma, ale nie zadowala mnie to - u mnie na suchym asfalcie ciężko zablokować koła ręcznym, mimo że cały mechanizm sprawdzałem i wygląda na sprawny. Dopiero na mokrym asfalcie siła wystarcza do pewnego zablokowania kół. Przydałby się mocniejszy, ale nie wiem co z tym zrobić.
: 2009-12-24, 10:28
autor: Redwolf
u mnie na przeglądzie wyszło że tył w ogóle nie hamuje i ręcznego też nie ma. rozebrałem zaciski i okazało się, że 3 z 4 tłoczków były zapieczone. niestety tylko jedną stronę udało się zregenerować.
: 2009-12-24, 11:44
autor: ulisses
Dla porównania u mnie:
Przód mniej więcej po 2,5kN
Tył po 2kN
Ręczny po 1,6kN
Tyle, że mam kombi i tarcze przód 280mm, tył 278mm.
A i ręcznym da radę zablokować koła na suchym tylko na zimnych oponach, na rozgrzanych nie da rady.
: 2009-12-24, 12:31
autor: maxsri
GrzegorzPPP pisze:A powiedz mi jak podkręciłeś te kolektory to jest różnica w hamowaniu
Różnicę czuć w tym że auto dużo płynniej hamuje i nie ma takiego wrażenia „myszkowania przodu” podczas mocniejszego hamowania.
: 2009-12-25, 15:23
autor: GrzegorzPPP
Byłem w serwisie mówili że coś w pompie hamulcowej się reguluje żeby dawała większe ciśnienie i metodą prób i błędów. Wie ktoś może jak się do tego zabrać

: 2009-12-25, 17:34
autor: dylson
A tulejki ktore sa w jarzmie nie sa zapieczone? U mnie w maximie w kazdym jedna tulejka byla zapieczona.
: 2009-12-25, 18:04
autor: Adams
Sprawdzilbym same zaciski ale zatarcie tloczkow srednio tlumaczy fakt ze reczny daje wieksza sile hamowania od "noznego". Kiedy wymieniales plyn hamulcowy? Moze masz zapowietrzony uklad gdzies z tylu albo przegotowany plyn?
: 2009-12-25, 22:42
autor: GrzegorzPPP
dylson pisze:A tulejki ktore sa w jarzmie nie sa zapieczone? U mnie w maximie w kazdym jedna tulejka byla zapieczona.
U mnie też jedna była, ale już jest przesmarowana i chodzi elegancko.
Układ zapowietrzony na bank nie jest, a płyn wymieniałem miesiąc temu.
: 2009-12-28, 22:16
autor: waichwaich
mam pytanie dotyczące podciągnięcia hamulca ręcznego gdzie można podciagnać tą linkę bo coś mi się o uszy obiło że przy dźwigni hamulca ręcznego jest jakaś śruba do regulacji

jeśli ktoś to robił to powiedzcie mi czy muszę demontować cały ten tunel czy jakoś inaczej da się to zrobić

: 2009-12-29, 01:03
autor: MacGayver
jak zaciągniesz ręczny to pod nim masz nakrętkę na kluczyk 10, ale musi być nasadowy długi z dość długą przedłużką, bo inaczej bez zdejmowania tunelu nie podejdziesz.
POzdro
MacG
: 2009-12-29, 09:20
autor: waichwaich
Dzęki za pomoc dziś się za to biorę bo niedługo przegląd

: 2009-12-29, 10:41
autor: GrzegorzPPP
To po przeglądzie pochwal się wynikami hamowania

Jestem ciekawy jak to u innych użytkowników Primer wygląda.
: 2009-12-29, 11:03
autor: waichwaich
Ok jak nie zapomnę to na bank napiszę bo przeglad chyba jakoś w lutym mam
edit:
Podciągnąłem linkę i nie ma porównania z tym co było wcześniej

kiedyś na ręcznym to można było jechać a teraz delikatnie zaciągnę a kola stoją w miejscu jak wryte

Oczywiście nie obeszło się bez demontażu tunelu bo nie miałem odpowiedniego klucza

ale to tylko 6 śrub

15 min roboty i wszystko jest tak jak być powinno

: 2010-01-02, 15:50
autor: hary7
U mnie słabo tył hamuje bo zapiekają się tłoczki hamulcowe a ręczny jest mocniejszy od nożnego. Po rozruszaniu tłoczków nożny robi się mocniejszy ale u mnie to pomaga na jakiś miesiąc a później jest wszystko po staremu

Chyba mechanik będzie musiał to rozebrać i powymieniać zużyte elementy. Zdejmij zacisk i sprawdź czy tłoczek da się kręcić bez większego wysiłku w lewo i w prawo. Tylko nie próbuj go wciskać bo popsujesz. Tłoczki się wkręca.
: 2010-01-02, 18:29
autor: GrzegorzPPP
Tłoczki są sprawne, chodzą elegancko.
Ostatnio wymieniałem zacisk z tyłu i gdyby była to wina zacisku to przynajmniej jeden hamowałby inaczej. A one hamują z równą siłą
: 2010-01-03, 13:21
autor: hary7
GrzegorzPPP pisze:Tłoczki są sprawne, chodzą elegancko.
No to nie wiem jaka może być przyczyna. Ale dla jasności: tłoczek to ten element okrągły który naciska na klocek hamulcowy (zacisk ma jeden tłoczek) A prowadnice zacisku to te dwa sworznie na kluczyk 12mm. Te prowadnice muszą swobodnie dać się przesuwać a tłoczek powinien dać się obracać wokół swojej osi bez większego wysiłku. W ostateczności pozostaje jeszcze jakość klocków i ich przyleganie do tarczy ale te elementy wymieniaj na samym końcu. I jeszcze takie moje pytanie: tarcza hamulcowa cała się "błyszczy"? (miejsce styku klocka z tarczą)
: 2010-01-04, 08:46
autor: GrzegorzPPP
Zaciski na bank są sprawne. Jeden był wymieniany i hamuje tak samo...
Klocki mam ferodo a tarcze brembo...
: 2010-01-06, 16:17
autor: fago2002
moze mi podpowiecie panowie, wszytskie tarcze powymienialem na lukasa , powymienialem wszystkie klocki , linki od recznego, i mechanik mi podkrecal reczny, i jest podciagniety juz na maxa a auto nadal sie stacza, co to moze byc za przyczyna, bo juz mi rece opadaja, i w ogóle jak hamuje, to przod lapie a ten tyl tak slabiutko, czy u mnie tez sa te korektory sily hamowania na tyle?
: 2010-01-06, 16:48
autor: maxsri
W P10 korektory to standardowe wyposażenie, jeżeli masz tarcze z tyłu to prawie na 100% masz też korektory.
: 2010-01-06, 20:33
autor: fago2002
no mam tarcze a gdzie one sa jak to wyglada?
: 2010-01-06, 21:41
autor: maxsri
Korektory znajdują się na tylnym zawieszeniu. Najprościej można powiedzieć że to takie sprężynki dochodzące do wahaczy poprzecznych. Widać je np: jak się klęknie z tyłu auta.
Skany z poradnika Haynes-a zaznaczone gdzie się znajdują i jak wyglądają:

: 2011-08-22, 09:54
autor: Hiszpan 207
U mnie jest w tej chwili taki sam objaw jak u GrzegorzaPPP
P11 HB rok 98'
z przodu hamuje normalnie
z tyłu okolo 0,7-08 kN
Ręczny hamulec tak samo słabo.
tarcze i klocki z tyłu nowe. Płyn hamulcowy wymieniony.
Czy ktoś już rozgryzł ten temat?
Że to zapieczony cylinderek w zacisku? czy jeszcze jakiś inny powód?