Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Jakie klocki i tarcze hamulcowe

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P11/WP11] Jakie klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: jarkk » 2009-12-07, 13:27

Witam, chyba w najbliższym czasie czeka mnie wymiana klocków... Tarcze też nie są za specjalne, a co za tym idzie, chciałbym zrobić to za jednym zamachem... Pytanie brzmi co moglibyscie mi polecić? Mam na myśli coś niedrogiego, a zarazem niezłego :) Nie wiem jak jest z nissanem, ale czy LUCAS robi klocki do primery? W poprzednich autach miałem lucasy i były ok... Ostatnio znajomy chwalił sobie tarcze Brembo... Czy miał ktoś doświadczenia z tą firmą? Rzekomo robią tarcze do wszystkich aut...? Z jakimi kosztami się muszę liczyć? Oczywiście mowa o samym zakupie tarcz i klocków?
_________________________________________________________________________________________

Dobry zestaw to tarcze Brembo, klocki Ferodo.
_________________________________________________________________________________________

Dobrą alternatywą dla Brembo są tarcze Mikoda. W tej cenie można nawet nacinane kupić
_________________________________________________________________________________________

Za 300zł kupisz spokojnie ferrodo premier przod i tyl. masz tu link do sklepu. ja we wtorek zmienialem tylne i wrzucilem wlasnie premiery. z przodu mam ferrodo ds performance ale to zbedny wydatek dla kogos kto nie hamuje ze 170 do 0
_________________________________________________________________________________________

ostatnio wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe na zestaw: klocki Lucas TRW + tarcze Lucas TRW i jak na razie rewelacja, żadnego piszczenia czy nadmiernego pylenia. Jak do tej pory, czyli po około 10000 km wszystko ok. Szczerze polecam
_________________________________________________________________________________________
klocki Lucas TRW + tarcze Lucas TRW
Potwierdzam!!!
Założyłem 1kkm temu tarcze i klocki Lucas - przód (z tyłu mam bębny z okładzinami Lucas) i hamują znakomicie nie pyląc przy tym i nie piszcząc. Hamowałem na początku (200-300 km) bardzo delikatnie aby ich nie przegrzać.
I jeszcze bardzo istotna sprawa - wymiany dokonałem samodzielnie wszystko idealnie czyszcząc i smarując. Wymiana u mechanika polega najczęściej niestety na zdjęciu starego elementu i wsadzeniu nowego - na brud, rdzę i całe to świństwo. Potem najczęściej klocki się zapiekają w prowadnicy, nie odbijają i popiskują nawet bez hamowania grzejąc cały układ i szybciej się zużywając.
Polecam pracę samodzielną - nawet wymianę tarcz można wykonać na podnośniku. Tylko klucze solidne należy mieć bo 2 śruby od tarczy są duże i zapieczone.
_________________________________________________________________________________________

Wg. mnie najlepsze klocki to textary bylem z nich zadowolony w Audi jak mialem, szkoda ze do nyski nie robi textar. Wymienilem na ferodo i mysle ze byl to dobry wybor.
_________________________________________________________________________________________

Klocki Ate i zapinać pasy
_________________________________________________________________________________________

nowe ATE to wszystkie dobre. problem zaczyna się później, tylko niektóre modele są udane - mechanik wymieniał mi numery , bo sobie zapisywał opinie klientów oraz przebieg jak został na nich zrobiony. na przynajmniej 3 znajomych mi forach moto, mówi się że te z lepszej (czyt. droższej) półki ATE są w porządku np. pod wzgledem trwalości
_________________________________________________________________________________________

A ja kupiłem na przód kpl. ATE, na tył kupiłem Ferodo Premier.
Zrobiłem już z 1500 tyś. km i sie zaczęło, przód piszczy jak cholera po nagrzaniu. Śmigam max. 130 km/h i staram się rzadko hamować, ale gdy po dłuższej trasie zatrzymuje się z 80 km/h do zera na światłach, piszczą jak cholera oczywiscie przednie heble. Docierke robiłem delikatnie, może kilka razy hamowałem mocniej z prędkości góra 100 km/h do zera. Co może nie być tak, obstawiam dupne klocki, ale może jeszcze się nie "ułożyły" jeżdże głównie na krótkich odcinkach z małymi prędkościami.
_________________________________________________________________________________________

Z przodu mam Ferodo Premier klocki a z tyłu szczęki TRW LUCAS

Nie ma pisku ani podczas jazdy ani przy hamowianiu i ręczny jak zaciągne to na aswalcie spale gume ale hamulce pogorszyły się z czasem. Po wymianie lekko naciskałem pedał hamulca a teraz gniote w sytuacjach awaryjnych
_________________________________________________________________________________________

A ja wrzuciłem na przód klocki lucasa i śmiało mogę powiedzieć żebyście nie kupowali tego szajsu jak lubicie czasem troche ostrzej pojechać. Nie dość że na pudełku powinno być w nazwie jeszcze napisane fadding np. Lucas shit fadding czy coś takiego to do tego masakrycznie śmierdzą jak je troche ostrzej potraktować, docieranie robiłem w miare normalnie jeżdżąc, ale teraz wystarczą dwa hamowania tak ze 160 albo troche ostrzejszej jazdy po mieście lub zakrętach i jest masakra, poprzednio były ferrodo premier i było super, a te lucasy to się nadają, na tył do taksówki.
_________________________________________________________________________________________

Mam Lucasy z przodu z tyłu ferrodo, ferrodo piszczą lucasy są cichutkie i jestem z nich super zadowolony. Do sportowej jazdy kupuje sie sportowe klocki kolego
_________________________________________________________________________________________

Do sportowej jazdy kupuje się sportowe samochody ;) wiesz w życiu nie założyłbym klocków innych niż ferrodo premier, które de facto też nie są klockami do sportu, a tylko troche lepszymi niż seryjne zamienniki, ale akurat robiłem przegląd samochodziku w domu przed dłuższą trasą i spojrzałem że z przodu zostały praktycznie żyletki zamiast klocków i lucas był najlepszym co miałem dostępne wtedy od ręki, nie twierdzę że do sportowej jazdy nie potrzeba sportowych klocków, ale dwa hamowania z prędkości w granicach 150km/h i te klocki już są poprostu tragiczne, więc tylko przestrzegam innych przed tym, lepiej dać ciut więcej i kupić troszkę lepsze ferrodo, hamowały pięknie do samego końca, żadnego zmęczenia przy troszkę ostrzejszej jeździe ani żadnych wrażeń zapachowych, chociaż na torze też pewnie by popłynęły, ale w końcu nie jeżdżę torowym autem, a tylko opisuję swoje doświadczenia żeby przestrzec innych.
A co do tych lucasów to chyba po wypłacie je wyrzucę, spodziewałem się po nich ciut więcej, ale kashiyamy które miałem kiedyś były od nich chyba ciut lepsze, może tylko trafiłem jakąś lipną serię.
_________________________________________________________________________________________

Mam w tej chwili w swojej P11 kończące sie KASHIYAMY przejechałem już na nich ponad 11 tyś km i słychać że zaczynają co jakiś czas trzeć , nie pylą mocno i nie piszczą - jeżdze w miare agresywnie i zdarza mi się ostro hamować - z tego tytułu chciał bym wsadzić coś lepszego i żebym dłużej na nich pojeżdził
_________________________________________________________________________________________

Ja na Lucasach (przód) przejechałem już ponad 40 000km i myślę że do 50 000km lekko dobije.
_________________________________________________________________________________________

źródło: NKP

Awatar użytkownika
martins
fanatyk nissana
Posty: 279
Rejestracja: 2009-12-09, 11:31
Lokalizacja: Poznań/Człuchów

[P10/WP10] Klocki ATE - zwykłe tarcze - pasuje?

Post autor: martins » 2009-12-17, 13:36

Mam zamiar wymienić na dniach klocki i tarcze z przodu. Zdecydowałem się na klocki ATE a tarcze jeszcze nie wiem jakie wybiorę ale pewnie nic drogiego. Chce się zmieścić w 350pln ;-p Czy te klocki to dobry wybór, czy powinny pasować z jakimiś niedrogimi, nieoryginalnymi tarczami? Wiem, że lepiej mieć zestaw jednej bądź dwóch uznanych na rynku firm, ale cóż.... święta idą, sianko się rozlatuje z prędkością błyskawicy a hamulce trzeba zrobić...
sie remontuje sie Obrazek

Awatar użytkownika
lisek
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-12-09, 09:11
Lokalizacja: Kielce / Warszawa
Kontakt:

Post autor: lisek » 2009-12-17, 16:10

Klocki ATE są dobre, co prawda musze się zgodzic z opinią że obecne produkty ATE nijak się mają do tych z czasów starych mercedesów, ale jak by nie było to bardzo poważny koncern specjalizujący sie w hamulcach.

Tarcze - możesz założyc dowolne, unikaj jednak badziewia najtańszego z hurtowni brendowanego marką danego dystrybutora. Wszystko będzie fajnie, ale takie tarcze lubią się szybko krzywic po rozgrzaniu. Wszystkie klocki musza pasowac do wszystkich tarcz.

Awatar użytkownika
martins
fanatyk nissana
Posty: 279
Rejestracja: 2009-12-09, 11:31
Lokalizacja: Poznań/Człuchów

Post autor: martins » 2009-12-17, 18:35

No to cieszę się, że dokonałem słusznego wyboru odnośnie klocków. Z tarczami jeszcze zobaczę, ale też najtańszego badziewia nie będę kupował ;-)
sie remontuje sie Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2009-12-17, 20:10

Wczoraj właśnie dojechał do mojej WP11.144 zestaw Brembo+Ferrodo Premier w cenie 440zł+wysyłka. Podobno najlepszy zestaw "cywilnych" spowalniaczy -sądzę że warto dołożyć stówkę i mieć pewność.

Awatar użytkownika
martins
fanatyk nissana
Posty: 279
Rejestracja: 2009-12-09, 11:31
Lokalizacja: Poznań/Człuchów

Post autor: martins » 2009-12-17, 22:37

Brembo + ferrodo słyszałem i czytałem, że to dobry zestaw, ale wręcz jestem zmuszony założyć coś tańszego, dlatego biorę lepsze klocki a gorsze tarcze. Poza tym nie rozwijam zbyt dużych prędkości i mało jeżdżę, bo po mieście do pracy lepiej i szybciej się jeździ tramwajami :-P
sie remontuje sie Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2009-12-17, 23:12

To lepiej kup sobie cały zestaw TRW ( 350 zł powinno starczyć ) a nie dobre klocki i marne tarcze .
Kupić badziewie to nie sztuka ale przemyśl , żebyś za jakiś czas nie kupił drugi raz tarcz.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
martins
fanatyk nissana
Posty: 279
Rejestracja: 2009-12-09, 11:31
Lokalizacja: Poznań/Człuchów

Post autor: martins » 2009-12-17, 23:22

nice-wawa, a jakies opinie o TRW? Dobry zestaw? Sam go posiadasz?
sie remontuje sie Obrazek

Awatar użytkownika
lisek
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-12-09, 09:11
Lokalizacja: Kielce / Warszawa
Kontakt:

Post autor: lisek » 2009-12-18, 06:52

Ja mam komplet TRW wszędzie - głównie dlatego że w mojej nysie wszystko fabrycznie było z tego koncernu więc wlasciwie zmieniam na to samo.

Z kompletu jestem zadowolony. Na tarczach zjechałem już 3 komplety klocków. Klocki nie piszczą, hamuje się dobrz, nie zużywają się za szybko, nie pylą strasznie (w normie). Wszystko kupowałem w Intercarsie po zniżkach. W 350zł jak masz jakieś zniżki to sie spokojnie zmieścisz Z tego co pamiętam to za tarcze płaciłem jakieś 80-90zł / sztuke, klocki bodajże 130-140zł.

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: jarkk » 2009-12-18, 08:44

ja również polecam zestaw tarcze+klocki TRW

jak kupisz twarde klocki (jak ATE) i słabe tarcze to za jakiś czas możesz mieć te tarcze mocno podjechane
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl

Awatar użytkownika
martins
fanatyk nissana
Posty: 279
Rejestracja: 2009-12-09, 11:31
Lokalizacja: Poznań/Człuchów

Post autor: martins » 2009-12-18, 11:26

No to jeszcze podpytam dokładnie o TRW, no i chyba jednak macie racje, ze lepiej komplet jednej firmy... Także jutro jeszcze się rozejrzę bo mam trochę czasu na wymianę. Dzięki za dobre rady :-)
sie remontuje sie Obrazek

Awatar użytkownika
Krissu
fanatyk nissana
Posty: 587
Rejestracja: 2009-12-09, 14:12
Lokalizacja: Zgierz/Łódź

Post autor: Krissu » 2009-12-18, 11:50

jestem szczęśliwym posiadaczem kompletu TRW w mojej P11 i spisują się świetnie, mogę polecić, bo jestem bardzo zadowolony :!:
była Primera P11 SLX 96' 1,6 16V 99KM
była Primera WP12 Visia 05' 1,8 16V 116KM
jest Duster IFL Black Shadow 17' 1,6 16V 114KM

Awatar użytkownika
LISIDŁO
fanatyk nissana
Posty: 282
Rejestracja: 2009-12-10, 15:54
Lokalizacja: Poznań/Promnice

Post autor: LISIDŁO » 2009-12-18, 19:47

powiem Ci tak kolego z klubu WLKP ATE to dobre klocuszki
co do tercz to masz brembo,trw,ferrodo,textar-obojętnie jakie założysz bedziesz zadowolony.

[ Dodano: 2009-12-18, 19:51 ]
ps. możesz mi wierzyć czy nie ale TRV (Lucas)inaczej jest produkowany we fabrykach Textara (po godzinach i nie tylko).
są jeszcze tarcze delphi-i tutaj różnie co do spisywania się w autach-we francuzach np. OK,nie wiem jak w innych.

[ Dodano: 2009-12-18, 19:53 ]
Poza tym nie ma co oszczędzać na "hamulcach",ale jak do ok. 350zł to tarcze ate,textar odpadają.
Tanie części do aut - dzwoń nr 600 584 326 hasło Nissan - Wielkopolska

Awatar użytkownika
rambo321
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2010-01-03, 20:56
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: rambo321 » 2010-03-12, 13:12

W sierpniu 2009r wymieniłem z przodu tarcze brembo i klocki ferodo przy okazji wszystko zostało wyczyszczone i nasmarowane tam gdzie to było wymagane. Tłoczki nie zapieczone gumowe osłony w porządku. Jazda odbywała się bez żadnych pisków i problemów. Wczoraj podczas mycia auta zerknołem na tarcze i zauważyłem mały rancik delikatny na obu tarczach. Od wymiany przejechałem jakieś 12tys km raczej nie rajdowej jazdy. Mam takie pytanie czy to normalny objaw po takim przebiegu?? I na ile takie tarcze powinny wystarczyć??
Rambo321 ma się dobrze :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Patogen
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2009-12-11, 13:06
Lokalizacja: Zielonka/Wołomin

[P11/WP11] klocki i tarcze

Post autor: Patogen » 2010-04-22, 20:07

Witam, potrzebuję pomocy w rozwianiu moich wątpliwości, przymierzam się do kupna klocków i tarcz na przód do mojej P11 GT. Na oku mam 2 zestawy:
1. tarcze TRW + klocki TRW
2. tarcze Mikoda nawiercane + klocki TRW (?)

I teraz mam kilka pytań:
- co do zestawu 1 to czy takie coś będzie dobre?:

http://www.allegro.pl/item1011478431_ta ... a_p11.html

mam pewne wątpliwości co do tych klocków ponieważ na opakowaniu jest napisane że pasują do tarczy 257mm, ale czy to ma znaczenie? W różnych miejscach pytałem i jeżeli chodzi o TRW to zawsze podawali mi taki numer klocka jak jest w tym linku. O co tu chodzi?

Druga sprawa to czym się różni TRW od TRW Lucas:
http://www.allegro.pl/item999048001_tar ... a_n16.html

Cena praktycznie identyczna, więc gdzie jest różnica?

- co do zestawu 2 to czy klocki TRW będą odpowiednie do tarczy nawiercanej i nacinanej. Słyszałem że jak się kupuje taką tarczę to powinno się pod nią dobierać klocki tylko nikt nie umie powiedzieć jakie są odpowiednie. Może ktoś z was ma podobny zestaw i się wypowie.

A i jeszcze jedna sprawa o co chodzi z tym systemem Lucas i Ate? Przy różnych klockach różnych firm jest czasami właśnie napisane np system ate.

Pozdrawiam

PS. wiem że istnieje specjalny temat o klockach i tarczach do primy, ale nikt tam praktycznie nie zagląda dlatego założyłem tutaj drugi i bardzo proszę na razie go nie usówać a potem można podpiąć pod stary. Dzięki.
Ostatnio zmieniony 2010-04-22, 21:21 przez Patogen, łącznie zmieniany 1 raz.
Play fair no matter when or where

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

elo

Post autor: oskazip » 2010-04-22, 20:56

kolegodo gt przód klocki i tarcze takie samejak n16 2.2d i 1.5d
- przód zestaw trw lucas

Tarcze TRW LUCAS DF 4169 + Klocki TRW LUCAS GDB 3168

Oś przednia TARCZE

* Tarcza hamulcowa wentylowana
* Srednica tarczy 280 mm
* Grubosć tarczy hamulcowej nominalna 22 mm
* Minimalna grubość 20 mm
* Wysokośc 49.2 mm
* Ilosc otworów 4

KLOCKI HAMULCOWE TRW LUCAS

* Ośprzednia
* System hamulcowy TRW
* Długosć klocka 124.5 mm
* Wysokosc 57 mm
* Grubosć nominalna 16.5

UWAGA zeby to nie były do primy po lifcie
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: jarkk » 2010-04-23, 08:18

Patogen tu na podstawie zwykłych P11 są zamieszczone opinie: http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=310
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl

Awatar użytkownika
Patogen
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2009-12-11, 13:06
Lokalizacja: Zielonka/Wołomin

Post autor: Patogen » 2010-04-23, 11:05

jarkk pisze:Patogen tu na podstawie zwykłych P11 są zamieszczone opinie: http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=310
Tak tak wiem, właśnie o tym poście pisałem że nikt tam nie zagląda. Opinie czytałem ale pojawiły się wątpliwości o których napisałem wyżej dlatego założyłem ten temat. Jeżeli można to poczekaj kilka dni i jak nikt więcej nie odpowie to można podpiąć pod ten stary temat.

Pozdrawiam
Play fair no matter when or where

Awatar użytkownika
kejno
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2010-04-23, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kejno » 2010-04-23, 16:07

Parę odpowiedzi na Twoje pytania Patogen, pozwolę sobie bez cytowania:
1. Jeśli chodzi o producenta to Lucas = TRW
2. Opisy co do systemu Lucas/TRW lub ATE: w Primerach były stosowane dwa rodzaje montażu hamulców, albo ATE albo Lucas/TRW. Oprócz rodzaju zaczepów różnią się one też rozmiarem. Obejrzyj link: katalog Ferodo Przypuszczam, że z tego tytulu kolega oskazip wskazuje na różnice pomiędzy GT a p11.144, moim zdanie to właśnie różnice w sposobie montażu które występują między modelami. Do GT będziesz miał tarcze 280mm - czyli klocki muszą też być do tego dopasowane.
3. Co do tarcz nacinanych - do nich muszą być kupione odpowiednio twarde klocki (np. seria DS z Ferodo, coś lepszego z EBC - greenstuff, redstuff, bądź jakieś fajne mieszanki Mintexa :) ). Jeśli dasz standardowe klocki do takich tarcz to wtedy raz dwa znikną Ci klocki :)
4. Ja osobiście u siebie mam tarcze z przodu Zimmermann + klocki Mintex (jak kupowałem to cena była 110 za tarczę, a 120 zł za komplet klocków na przód), tył tarcze oryginalne jeszcze od nowości - czyli TRW, na standardowym teście siły hamowania w stacji kontroli wyszedł przód około 3,6 kN na koło, a tył około 2,2 kN. Łącznie jakies 11 kN. Działają nawet jak się nagrzeją - raz już dym z hamulców leciał po kilku hamowaniach 190 - 0, a nadal hamował. Ogólnie jestem zadowolony.
W drugim aucie mam kombinację tarcze Brembo + klocki Mintex.
Info dodatkowe: Zimmermann robi fabryczny montaż do BMW, Mintex firma z UK robiąca głównie klocki sportowe.
5. Jak chcesz jeździć "cywilnie" alelepiej niż fabryczny zestaw hamulców to bierz tarcze Brembo + klocki Ferodo Premier (FDB), albo Zimmermann + klocki Mintex. Nie kupuj Ferodo FSL słabsze są. TRW to fabryczny montaż
A jak chcesz ostrzej to tarcze Brembo Max albo Zimermann Sport, a klocuszki to Ferodo DS, jakiś Mintex sportowy albo EBC Greenstuff.

W razie pytań pytaj :)
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia

Awatar użytkownika
Patogen
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2009-12-11, 13:06
Lokalizacja: Zielonka/Wołomin

Post autor: Patogen » 2010-04-23, 21:26

Dzięki za odpowiedzi, czyli tak:
1. Wreszcie jaki jest system w tej mojej Primie TRW czy ATE czy żeby to sprawdzić to trzeba zdjąć koło i coś pomierzyć? Niby z tego katalogu Ferrodo wynika że powinien być system TRW.
2. Tarcze mam 280mm to dlaczego na klockach TRW o symbolu GDB3168 jest na pudełku wyraźnie narysowana tarcza i napisane 257x22. Są to klocki które mają pasować do mojego auta czyli do tarczy 280mm ale czy tak jest na pewno?
3. Myślałem nad tarczami Zimmermana ale nikt o nich nie wspominał na forum dlatego zacząłem myśleć o TRW, teraz widzę że jednak ktoś na nich śmiga więc może i ja się skuszę. Co do klocków Mintexa słyszałem dobre opinie, może też się skuszę, myślałem jeszcze o klockach Remsa ale muszę poszukać czy się nadają. A może klocki Zimmermana?

Czyli generalnie stoję na tym że do końca nie wiem jakie mam klocki, nawet jak gdzieś dzwonię po sklepach to pada pytanie czy widziałem te klocki bo były 2 rodzaje. Czy może ktoś wie jak rozpoznać czy mam system TRW czy ATE?

Pozdrawiam
Play fair no matter when or where

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-04-23, 22:35

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 80aef.html
Ja mam mikody GT + klocki TRW Lucas i 0 problemów. Tarcze są bardzo tanie w porównaniu z zagranicznymi produktami a dobrze się sprawują. W końcu mikoda robi dla brembo tarcze, pewnie temu się wiele nie reklamuje w kraju, bo na brembo lepiej zarabiają.

A ten system to mocowaniem klocków się nie różnił ? Zajrzyj do książki haynes'a tam coś chyba było pokazane i opisane.
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
kejno
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2010-04-23, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kejno » 2010-04-24, 10:09

Aby zobaczyć jaki masz system mocowania musisz rozebrać i zobaczyć - w którymś z katalogów chyba nawet ten ferodo są rysunki jak wyglądają oba rodzaje klocków z ich wymiarami. Obstawiam że masz TRW - to są takie bez haków po bokach.
Co do tych klocków TRW co podałeś to może jest jakiś błąd w opisie albo coś takiego - nawet ktoś na allegro sprzedaje ten komplet bo się okazało że są za małe do jego primy...
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia

Awatar użytkownika
Patogen
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2009-12-11, 13:06
Lokalizacja: Zielonka/Wołomin

Post autor: Patogen » 2010-04-24, 14:25

oskazip pisze:Tarcze TRW LUCAS DF 4169 + Klocki TRW LUCAS GDB 3168
Zobaczcie na post oskazipa, on ma GT, moja prima to Top Sport czyli pr cznie to samo no i podaje numer klocka taki jaki podał czyli do do tarczy 257mm (teoretycznie), w tych linkach które podałem są zestawy tarcze+klocki TRW do primy GT i tam też są identyczne numery jak te które podał okazip czyli do końca nie wiadomo jak to jest.
Truszczu pisze:Ja mam mikody GT + klocki TRW Lucas i 0 problemów. Tarcze są bardzo tanie w porównaniu z zagranicznymi produktami a dobrze się sprawują. W końcu mikoda robi dla brembo tarcze, pewnie temu się wiele nie reklamuje w kraju, bo na brembo lepiej zarabiają.
Truszczu jak pamiętasz to podaj proszę numery tych klocków. Ile km już zrobiłeś na tym zestawie Mikoda + TRW? Ładnie to się prezentuje i jeżeli działa jak powinno to może się zdecyduję na takie zestaw.
kn pisze:Aby zobaczyć jaki masz system mocowania musisz rozebrać i zobaczyć
No chyba nic innego mi nie pozostaje bo nie chcę się pomylić.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Czekam na więcej 8-)
Play fair no matter when or where

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-04-24, 21:39

Kurcze wywaliłem wszelkie pudełka i papiery od klocków i tarcz. Mogę jak chcesz podać namiary na typka od którego ja kupiłem tarcze i klocki i to on mi dobierał klocki. Początkowo chciałem klocki ferodo premier, ale typek mi odradził i powiedział, że TRW dobrze z tymi tarczami się spisują. Więc mu zaufałem ;) Jak na razie mam koło 1000km zrobione i 0 problemów.

Typek ma nick: Bozarto. Klocki 119zł u niego.
http://www.allegro.pl/item1004364404_sp ... er_gt.html
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
truedomel1
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-03-25, 17:14
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: truedomel1 » 2010-04-24, 22:54

Cholera jasna nie chcę się mądrzyć ale weź wyjmij jeden klocek z fury zmierz i po kłopocie.Ja ostatnio wymieniałem ,też po raz pierwszy w Primerze i jak szukałem w necie to zauważyłem ,że sa klocki w dwóch wymiarach 124 coś tam coś tam i 129 ble ble ble ,kopsnąłem sie do bryki i zmierzyłem klocek nie zdejmując nawet koła. A tak w ogóle z tego co pamiętam to jak wymieniałem klocki to na zacisku chyba było odlane jaki to system (u mnie TRW ,znaczy Lucas wiadomo nie).To naprawdę niewiele roboty wyciągnąć klocek - pieprzone 10 minut i po sprawie.

Awatar użytkownika
Patogen
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2009-12-11, 13:06
Lokalizacja: Zielonka/Wołomin

Post autor: Patogen » 2010-04-26, 08:12

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, zrobię tak jak pisał truedomel1, zdejmę koło, ogarnę i dam znać.

Wygląda na to że pewnie zdecyduję się na opcję tarcze Mikoda sport + klocki TRW, lub tarcze Zimmerman + klocki Mintex albo Remsa zobaczę co wyjdzie lepiej cenowo i jeszcze poszukam opinii w necie i w śród znajomych.

Taka refleksja mnie złapała że na mój post dotyczący w sumie Primery P11 większość odpowiedzi uzyskałem od użytkowników P11.144.

Pozdrawiam
Play fair no matter when or where

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2010-05-02, 10:22

panowie nie ma co dyskutować do p11 gt wymieniałem i takie wymiary jak w w/w linku montowałem i już
w p11.144 są inne klocki z przodu są bardziej wygięte wzrokowo sie różnią
ELO
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-05-12, 12:47

kolega kn napisał żebyś zastanowił sięnad zestawem BREMBO/FERODO PREMIER-a ja mówięże to zestaw z kibla--szybko sie kończy i cały czas piszczą heble

zaś u mnie mam wierconą mikodę 280mm i klocki seryjne TRW-dobrze było przez 10 tyś km a teraz skuteczność znacznie spadła-choć podejrzewam że sam zgrzałem klocki kilka razy ostrym heblowaniem--teraz zakupię EBC GREEN STUFF
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Patogen
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2009-12-11, 13:06
Lokalizacja: Zielonka/Wołomin

Post autor: Patogen » 2010-05-12, 15:43

Dzięki za wszelakie odpowiedzi, zakupiłem zestaw Mikoda GT + TRW na przód, na tył na razie nie miałem kasy na tarcze dlatego zakupiłem same klocki Remsa, zobaczymy czy to dobre. Ja generalnie rzadko hamuję ostro, raczej staram się jeździć ekonomicznie i hamować silnikiem więc mam nadzieje że będzie dobrze.

Jeszcze takie pytanko, ostatnio zaczyna czuć na pedale hamulca takie odbijanie jakby ABS się włączał, tylko że dzieje się to na prostej nawierzchni już przy końcówce hamowania. Praktycznie codziennie jeżdżę w korku i nawet mimo bardzo powolnej jazdy (czasami jak jest 10km/h to jest dobrze) takie coś się dzieje. Co może być przyczyną? Czy wymiana klocków pomoże? A może ten typ tak ma?

Pozdrawiam
Play fair no matter when or where

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-05-12, 22:23

Sprawdź pierścienie ABS na przegubach czy któryś nie pęknięty (wyczyść je przy okazji ) i pomierz oporności czujników .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”