Strona 1 z 4

[P11/WP11] ABS brzęczy już podczas lekkiego naciśniecia hamu

: 2009-12-07, 11:51
autor: jarkk
jak w temacie, brzęczy absik już przy delikatnym nacisnięciu pedału, lecz nie za każdym razem. Podczas gwałtownego hamowania rozumiem, załącza się rozdziela ciśnienie - niech baręczy ale przy spokojnym hamowaniu???? macie moze jakieś doświadczenia z takim przypadkiem/ z góry dziękuje i pozdrawiam :?: :?:
_____________________________________________________________________________________

Na początek przeczyść pierścienie od ABS-u.
_____________________________________________________________________________________

Mam identyczny problem,czyli przy małej prędkości jak hamuję, ale tylko jak skręcam w prawo czy lewo to zaczyna chrobotać ,po czym zapala sie kontrolka abs i juz świeci do czasu ponownego uruchomienia silnika.
Czyszczenie pierścieni - ok, jednak żeby to zrobić w miarę dokładnie to chyba trzeba rozebrać co nieco by mieć całość na wierzchu,bo jak zerkałem na kanale to niewiele tego pierścienia widać.
_____________________________________________________________________________________
ale tylko jak skręcam
Jeśli pojawia sie przy skręcaniu to masz do wymiany kable od czujnika/czujników.
jak zerkałem na kanale to niewiele tego pierścienia widać
No i po kawałku można szczotką drucianą przeczyścić
_____________________________________________________________________________________

Mogą być pęknięte pierścienie ABS-u,miałem taką awarię 2x w P11.Najtaniej dorobić u znajomego tokarza i założyć na "ciepło" na przegubie,oryginalne są zrobione z g... stopu.
_____________________________________________________________________________________

moze pojawil sie luz na lozyskach i czujnik odczytuje to jako poslizg kola?
czujniki porownuja obroty kol, jak sa roznice to komp uruchamia modulator
_____________________________________________________________________________________

u mnie cos jakby sprezynuje metal, czyzby to modulator ?
gowniany ten abs ;) u mnie nie dosyc ze raz działa, raz nie działa (kontrolka), przy zalaczonym absie, nawet przy lekkim hamowaniu, przy zatrzymaniu sie pojazdu slychac dziwne brzeczenie - jakby sprezynował metal, zaczyna mnie to drażnić
_____________________________________________________________________________________

Miałem to samo, szczególnie w ciepłe dni. Z czasem się okazało że czujnik ABS był do wymiany.
_____________________________________________________________________________________

Mialem okazje sprawdzic na podnosniku czy pierscien jest walniety oraz czy kabel jest uszkodzony no i tutaj wsio jest ok.Kable sprawdzal mi elektryk,oba pokazuja opornosc ok 1,7 kOhm .Powiedzial ze taki pomiar jest dobry i wskazal ze uszkodzony musi byc czujnik.
_____________________________________________________________________________________

Żeby mieć pewność - ABS czy coś innego - najlepiej wyciągnąć bezpiecznik od ABSu. Jeżeli to ABS - powinno ustąpić. Wydaje mi się, że ABSowe turkotanie wymaga poruszania się pojazdu, choć niekoniecznie naciskania pedału hamulca.

_____________________________________________________________________________________

Hurrra! Pomogło zwykle odkręcenie kabli , poszarpanie i ABS znowu działa! Nareszcie ta kontrolka nie wali po gałach.Wiem jednak ,że to lewa strona szwankuje.
_____________________________________________________________________________________

czy po wymianie tego pierścienia trzeba robić reset kompa? Mechanik powiedział mi, żebym odłączył aku na 12-24 godziny i powinno być ok.
_____________________________________________________________________________________

Nie trzeba. Komputer od ABS'u sam się resetuje każdorazowo jak zapalasz auto
_____________________________________________________________________________________

wymienilem czujnik ABS dwa tygodnie temu (swiecila sie lamka od miesiaca) i sama zgasla od razu po wlaczeiu zaplonu bez zadnego reseta.
_____________________________________________________________________________________
jak wyciągnąć kabel z czujnika abs nie widizałem tam raczej żadnych wtyczek??
nie dasz rady - kabel i czujnik jest całością
Teraz pytanie czy 1,7kOhm ma mieć kabel czy czujnik???
ja miałem coś ok. 1,67 i mierzył gdzieś w okolicy czujnika i jak ruszał kablem (czujnikiem nie dasz rady) to leciało wysoko w górę
ja przy 15km/h mam załączanie ABS ale kiedy pada deszcz i jest wilgotno to nie występuje i ABS nie działa
raczej czujnik ci padł
_____________________________________________________________________________________

pierścień ABS-u jest na zewnętrznym przegubie bardzo blisko koła :) jest do niego dostęp i swobodnie możesz go wyczyścić a będzie brudny na bank.
W ofertach sprzedaży są przeguby z pierścieniami ABS jak i bez nich (z prostego powodu - nie każda Primera miała ABS i nie mam tu na myśli P11.144 :)
Pewnie że sam to zrobisz :)
zapomniałem o najważniejszym....ten pierścień jest przy każdym kole.
tak to wygląda...
Obrazek
_____________________________________________________________________________________

ontrolka abs swieciła prawie ciągle, czasami cos jej odwaliło i gasła. Opornośc była OK, popsikałem na pierścien abs płynem do mycia silnika, potem strumień wody- pomogło ale trochę. Zdjąłem koło popatrzyłem na przewód (solidnie wygląda, myślę ,że pękanie utlenianie to bajki) postanowiłem przygotawać się do wymiany czujnika i popsiukałem po nakrętce mocującej i po samym czujniku czums wrodzaju wd40- jakims penetratorem by spentrował i pozwolił na demontaż. I tu nagle..... kontrolka sie poprawiła proporcje się odwróciły, gaśnie tuż po odpaleniu, czasem sie zapali ale naprawdę rzadko :)) !!!!! dlaczego pomogło? nie wiem, moze obudowy pekają a penetrator wypiera wilgoć? nie wiem ale pomogło
_____________________________________________________________________________________

źródło: NKP

[P/WP11.144] ABS - problemy i naprawa

: 2009-12-21, 20:34
autor: BULI
Tu opisujemy wszelkie problemy z ABS'em jakie macie, mieliście w swoich P11.144.
Wiele rzeczy będzie się może dublowało z P11 i P12 ale niech zostaną dla P11, P11.144 i P12 osobne tematy.

[p11] problem z abs

: 2010-09-11, 20:36
autor: R.mac
Niedawno ktoś miał na forum podobny problem, tylko u mnie on się inaczej objawia.

Przy hamowaniu na suchej (prędkość od około 20km/h do 0 km/h) zaczyna "odbijać" abs.
Lampka abs się nie zapala i nie wykazuje żadnego błędu.
Uruchamia i wyłącza się standardowo przy odpalaniu.
Chciałem sprawdzić czy może z tą lampką jest coś nie tak ale po wyjęciu bezpiecznika abs lampka zaczyna się świecić czyli tutaj jest wszystko w porządku.

Mechanik powiedział mi, że najprawdopodobniej mam pompę abs do wymiany... :?

: 2010-09-11, 22:13
autor: nice-wawa
Sprawdź oporności na przednich czujnikach ABS kostki masz po wewnętrznej części kielichów w komorze silnika.
Wyczyść pierścienie ABS przy kołach i sprawdź czy któryś pierścień akurat nie ma pęknięcia. .Pompy raczej nie siadają często w primerach .

Re: [p11] problem z abs

: 2010-09-15, 08:18
autor: mariuszm
R.mac pisze:
Mechanik powiedział mi, że najprawdopodobniej mam pompę abs do wymiany... :?
A chociaż sprawdzał cokolwiek? Typowe objawy pęknięcia pierścienia ABS-u- u mnie załączało chyba dokładnie przy 15 km/h.
Jeśli pompa uszkodzona to nie powinna się załączać chyba :-) (pomijając fakt ze pompa to jeden moduł z elektroniką sterującą która pewnie może się zepsuć).

: 2010-09-15, 09:28
autor: Duchu
wiesz co ja miałem ten problem ale w N14 te same objawy problem był po stronie zapowietrzonej pomby abs-u niestety nie znalazłem w okolicy nikogo kto by się podjął naprawy, a że jazda z tą usterką była bardzo niebezpieczna poprostu wyłączyłem abs z bezpiecznika i od tej pory nie mam problemu z abs - em :)

: 2010-09-15, 10:15
autor: mariuszm
Duchu pisze:wiesz co ja miałem ten problem ale w N14 te same objawy problem był po stronie zapowietrzonej pomby abs-u niestety nie znalazłem w okolicy nikogo kto by się podjął naprawy, a że jazda z tą usterką była bardzo niebezpieczna poprostu wyłączyłem abs z bezpiecznika i od tej pory nie mam problemu z abs - em :)
W p11.144 wg service manuala odpowietrzanie układu hamulcowego przeprowadza się identycznie jak w układzie bez ABS- jedyna chyba różnica to wyjecie bezpiecznika ABS-u podczas odpowietrzania. Ja po demontazu zacisku przedniego odpowietrzyłem jedynie ten zacisk- czyli całkiem nieprzestrzegając zaleceń manuala (ale bezpiecznik wyjąłem) i wszystko jest w porzadku, żadnych objawów zapowietrzenia, na dodatek zrobilem to sam bez pomocy drugiej osoby.
Czyli myśle ze taka ewentualna przyczyna to żaden problem w p11. Ale chyba łatwiej najpierw sprawdzic pierścienie ABS niż "profilaktycznie" odpowietrzać i narażać się na ryzyko zapowietrzenia, czego nie można wykluczć.

: 2010-09-15, 10:24
autor: Duchu
u mnie wszystko było wykluczone i została tylko pompa, ze względów bezpieczeństwa stwierdziłem, że lepiej będzie jak wyłącze ABS już raz bym się rozbił bo ABS zaczął odbijać średnio było to przyjemne uczucie a nawet jak odpowietrze pompe to nie mam gwarancji, że problem nie powróci, więc jeżdzę bez ABS i nie narzekam :)

: 2010-09-15, 12:26
autor: BULI
Najlepiej sprawdzić jak podali inni oporność - wykluczysz wtedy uszkodzony czujnik - ja tak miałem. Jak czujnik to kup w sklepie oryginalny Bosch - prowizorki są dobre na chwile. Fota ma dobre ceny na te rzeczy. Albo pierścień strzelił.

Widzę, że kolega R.mac nie zainteresował się zbytnio tematem ;)

[ Dodano: 2010-09-15, 13:27 ]
R.mac, Tagujemy tematy, można ręcznie ale ładniej wygląda jak postępujesz wg zasad opisanych tutaj viewtopic.php?t=677

Zanim cokolwiek napiszesz to przeczytaj viewtopic.php?t=76

: 2010-09-15, 20:21
autor: gusta
Kolega Rmac rzeczywiści się tematem nie zainteresował ale dla potomnych: miałem taką awarię, to był pierścień ABS.

: 2010-09-19, 11:57
autor: R.mac
Zainteresowany, zainteresowany.

Tylko niestety nie mogłem cały poprzedni tydzień dostać się do mechanika więc stwierdziłem, że napiszę już po oględzinach co i jak.

Jutro będę wszystko wiedział. Rady zanotowałem (wielkie dzienx!) i będę sprawdzał

[ Dodano: 2010-09-20, 22:58 ]
Już wszystko wiem

To jednak pierścień w prawym przednim kole.


Teraz się muszę zorientować czy trzeba wymienić cały przegub czy da się założyć jakiś używany pierścień (o ile "nie walnie" przy zakładaniu)

Dzięki wielkie za pomoc!!!

P11 Głośno pracuje ABS

: 2010-12-26, 12:12
autor: misiek82
Witam tak jak w temacie przy hamowaniu glosno pracuje ABS co moze byc powodem ??

: 2010-12-26, 12:24
autor: bonzo
misiek82 pisze: co moze byc powodem ??
to ze jest bardziej ślisko?

: 2010-12-27, 18:52
autor: D@wiD
a miales juz kiedys ABS?

: 2010-12-27, 21:25
autor: Maniek-ol
W primerach ten typ tak ma. ABS pracuje właśnie głośno.

: 2011-01-05, 15:19
autor: misiek82
ok dzieki bo myślałem ze sa jakieś luzy czy cos w innych autach nie było tak głośno. pozdrawiam

: 2011-01-11, 18:30
autor: lukasgt
jak robi BZZ,BZZ to wszystko ok-ten ABS jest głośny poprostu

[P/WP11.144] wlaczanie sie ABS

: 2011-02-20, 21:45
autor: klonek
zdaza sie ze podczas hamowania, normalnego przy normalnej jezdzie doslownie chwilke przed tym jak auto staje zalacza sie ABS czuc chrobotanie na pedale czym to moze byc spowodowane??

: 2011-02-20, 21:59
autor: Rysiu83
1. uszkodzeniem lub zabrudzeniem czujnika lub pierścienia ABS-u
2. tematów na ten temat było dużo za dużo na forum,ko,lega nie szukał przed napisaniem postu
4. uszkodzenie przewodu czujnika ABS
3. to raczej normalna przypadłość Primer.

: 2011-02-20, 22:16
autor: Michalllo
ups :-o

: 2011-02-21, 13:51
autor: klonek
wyswietla mi kod nr 12 nic wiecej troche poczytalem i obstawiam na pierscien bede to sprawdzal

temat do zamkniecia

: 2011-02-21, 22:05
autor: odmi
Mam tak od półtora roku, pęknięty (w moim przypadku prawy) pierścieć na półośce od ABS. Trzeba wymienić półoś z pierścieniem, sam pierścień raczej ciężko dobrać.

: 2011-02-21, 23:24
autor: bonzo
pierścień jest na przegubie więc wystarczy wymienić przegub

: 2011-03-21, 17:27
autor: GrzegorzPPP
Przekopałem całe forum, ale nie znalazłem nurtującego mnie problemu (dziwne, bo wydaje mi się, że kiedyś ktoś miał podobny)

Otóż, po zapaleniu auto i ruszeniu zapala mi się kontrolka ABS i układ nie działa.
Problemy zaczęły się, po tym jak zmieniłem opony na letnie (na felgi 16") i przy okazji myjką ciśnieniową potraktowałem wszystko co się dało. Później pojawiły się stuki w zawieszeniu, ale ABS i wszystko chodziło. Przejechałem z 70km i zapaliła mi się kontrolka od ABS. Po zgaszeniu i odpaleniu auta, przez jakiś czas był spoój (20km) A ostatnio znowu podczas jazdy się zapaliła, po zgaszeniu i zapaleniu auta gaśnie, ale wystarczy przejechać 100m i się zapala. Teraz to się dzieje za każdym razem.

Macie jakieś pomysły :?:

Dziwne, że zaczęło się to razem ze stukami w zawieszeniu.

Niby rok temu też zapalała mi się kontrolka od ABS, ale to były sporadyczne przypadki. Może ze 2 razy na rok się zdarzyło.

: 2011-03-21, 17:32
autor: Rysiu83
teraz tylko kwestia czy to przód czy tył szwankuje....
jeśli przód to zrzuć koła i powyginaj trochę przewód od czujnika..jeśli się objawy uspokoją (lecz nie na długo) to masz winnego i zmieniaj kawałek przewodu.

w mojej padace tak właśnie było..prawy przedni przewód sztukowany i wymieniony..już kilka miesięcy spokoju - jeśli to zaś nie pomoże to raczej trzeba celować w czujnik,życzę oby to był przewód

: 2011-03-21, 18:51
autor: BULI
GrzegorzPPP, sprawdź ohmomierzem czujniki ABS w przednich kołach, powinno byc ok. 1,67 niech ktoś rusza kierownicą albo przewodem a ty mierz - jak wskazówka szaleje to masz znalezionego winowajcę. Przeważnie siadają czujniki w przednich kołach. Nie polecam sztukowania - dobre na chwilę. W sklepie Fota kupiłem oryginalny taniej niż na allegro, w ASO wzięli 100 zł za zmianę.

: 2011-03-21, 18:52
autor: GrzegorzPPP
Dobra jak będę miał trochę wolnego czasu to na pewno posprawdzam.

Dzięki.

: 2011-03-21, 20:39
autor: radziejwwl
Jak sie dobrze połaczy to działa dłuzej niz chwile u mnie tez juz długi czas mam spokoj po wymianie połamanego przewodu , obstawiał bym własnie to , przy uszkodzonym czujniku nie wlaczal by sie wcale abs

: 2011-03-21, 22:44
autor: siwy77
ja juz jestem po dwoch wymianach przewodu od czujnika ABS (prawy przod) :->

: 2011-03-23, 11:21
autor: chupa
witam.

Możliwe że jest to problem z pierścieniem abs na przegubie.