Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] ABS brzęczy już podczas lekkiego naciśniecia hamu

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

scandalieross
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-18, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Ilość czujników ABS

Post autor: scandalieross » 2014-08-27, 18:03

Witam

Proszę o podpowiedz, czy w WP11.144 1.8 KOMBI, czy przy każdym kole jest tzw. czujnik ABS?
U mnie występuję właśnie taka anomalia że podczas hamowania, z minimalnej prędkości, załącza się ABS. Chciałbym sprawdzić te czujniki i ewentualnie je wyczyścić. Sądzę że od nowości nie były czyszczone, a auto mam z drugiej ręki. Co jeszcze zaobserwowałem, a mianowicie, podczas załączania ABS, zaczynają migać światła mijania, dosłownie na moment załączenia ABS.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-08-27, 19:10

Tak, przy każdym kole jest czujnik ABS. Jak bardzo migać, aż zgasną czy tylko lekko się ściemnią?

scandalieross
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-18, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: scandalieross » 2014-08-28, 16:59

powiem tak, proporcjonalnie do działania ABS

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-28, 17:08

Scandalieross, przeczyść masy na zasilaniu :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-08-29, 09:13

janusz dobrze prawi. Poza tym, w astrze rodziców też to zauważyłem, ale to tylko delikatne spadki napięcia. W p11 nie pamiętam, bo ostatnio jeżdżę z rozpiętym absem.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-08-30, 18:34

Ja miałem i padnięty czujnik i padnięty pierścień, objawy są zupełnie różne, załączanie się ABSu przy delikatnym hamowaniu to był pierścień, a jak czujnik padł to miałem zaświeconą kontrolkę ABSu i tyle.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
kejno
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2010-04-23, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kejno » 2014-09-01, 14:00

Dokładnie jak przedmówca napisał.
Przerabiałem obie przypadłości, ale nie równocześnie :)
Załączający się ABS przy hamowaniu z bardzo niskiej prędkości to najczęściej przerwany pierścień ABSu.
Kontrolka od ABS - najlepiej wymrygać kod błędu, ale najczęściej to przerwa na którymś z przednich przewodów idących do czujnika ABSu przy kole.
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-04-20, 12:06

Mam pytanko co do mierzenia tej opornosci na kablu, miernik posiadam ale jeszcze sie nie zagłębiałem w jego działaniu. Jesli zlokalizuje te kostki przy kielichach to mam je odłączyc i w te 2 wejscia w kostkach podpiąć miernik i wskaze mi opornosc?

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-04-20, 18:38

Dokładnie mierzysz przednie masz przy kielichach , jak rozłączysz wtyczkę zobaczysz 2 piny
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-04-20, 18:43

A pytanko co do wymiany tego kabelka, to z tego co wyczytalem to w czujniku nie da rady tam przylutowac? Trzeba zostawic kawałek kabelka i tam lutowac z nowym?

Bo z tego co widzialem po ostatnim demontażu koła z przodu to ten przewód nigdzie nie był przetarty itp..

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-04-20, 18:46

W środku przewodu jest gdzieś przerwa a na zewnątrz cały przewód będzie wyglądał dobrze .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-20, 18:51

hortex, jak jeździsz to przewód pracuje, jak pracuje to wiązka miedzi w przewodzie po jakimś czasie pęka i stąd tworzą się problemy.

Sztukować przewód można :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-04-25, 19:12

Dzisiaj powalczylem z absem, po prawej mam 1,77 a po lewej bylo chyba 8 cos :D odpialem kabel i chcialem wymontowac czujnik ale po 1h zrezygnowalem.. Spadała mi cały czas opornosc az do 1,77-1.78 myslalem ze bedzie dobrze ale dalej nie dziala, a podobno po przekreceniu kluczyka sie resetuje.. Jutro bede ucinal kabel i sztukowal zobaczymy co to z tego bedzie..

Pytanko jeszcze takie, wpinaliscie kabel do tej kostki? Wypinane są piny czy trzeba przed kostką lutowac?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-25, 19:15

Hortex, do lutowania wypinasz kable. Ciąć możesz sobie w nadkolu, nie musisz przy kostce. Utnij sobie kawałek za przejściem z komory silnika do nadkola i po problemie. Jak znajdziesz mi foto nadkola ze ściągniętym kołem to Ci zaznaczę gdzie ciąć.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-04-25, 21:32

Nie moge znalesc, rozumiem ze rozchodzi sie o wymiane kabla tylko od czujnika abs tak mniej wiecej 5-10cm od czujnika do tego przejscia z nadkola do komory silnika bo tylko w nadkolu kabel pracuje itd. ?

Jesli to wina kabla to przypuszczam ze jak go utne przy czujniku to powinienem miec juz te 1.77 i to bedzie znak ze warto bawic sie w sztukowanie?

Abs mi sie zresetuje czy odpinac kleme itd?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-25, 21:50

Hortex, poszukam gdzieś fotek w swoich zasobach i Ci zaznaczę. Do sztukowania wystarczy, że odepniesz wtyczkę od czujnika.

_______________________________________


Masz zaznaczone, gdzie ciąć. Łącz kolor do koloru.

Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-05-02, 11:07

Dzieki janusz :)

Musze Wam powiedziec ze jestem zaskoczony Waszą pomocą, zazwyczaj na forach spotykałem buraków którzy sie tylko wymądrzali i odsyłali do google.. :D Dzieki jeszcze raz :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-02, 11:10

Hortex, jeżeli pojawiają się tematy, które są oklepane i znalezienie informacji to są 2 min to też odsyłamy go googla.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-05-16, 18:40

Kabel wymieniony, czujnik dalej nie działa.. Opornosc od poprzedniego pomiaru spadła do 1.72 a jak "postukam" w czujnik to róznica chwilowo skacze i powraca do 1.72..

Przy poprzednim podejsciu próbowałem wyjąć czujnik abs i sie z nim namordowałem i wtedy mi wlasnie spadła opornosc do 1.78+/- i teraz sie zastanawiam jak to dziadostwo wyjąc zeby wymienic cały czujnik? Ma ktos jakies patenty bo strasznie mocno on siedzi.. ;/

*Dodam jeszcze ze kabel(miedz) była w idealnym stanie...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-16, 21:03

Hortex, oporność na poziomie 1,72k jest w porządku. Jak zesztukowałeś przewód to przejedź się kawałek, zgaś silnik odpal na nowo i nie powinno się już świecić - jeśli wszystko jest OK.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-05-19, 19:10

A jak na 2 z przodu mam 1.78 to jest róznica, niby nie wielka ale nie wiem jak to sie ma do dzialania abs?
3 dni jazdy i abs dalej nie działa, chociaz wszystko wnioskowało ze to jednak przód prawy nie działa bo tam opornosc byla kosmiczna na początku..

Czy zwykly odczyt błędów metodą wspinaczkową mi pomoze? Czy musze robic ten "serwis" abs czy jak to sie fachowo zwie?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-19, 19:46

Hortex, na spinacz da radę, ale trzeba inne piny zewrzeć.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-05-19, 20:08

Dobra poszukam na forum instrukcji i bede musial w ten sposób sprawdzic problem.. Tylko jedyne co mnie w tym sprawdzaniu abs niepokoilo z tego co pamietam to ze trzeba jechac jakis czas 30km/h gdzie ja to zrobie to nie wiem xD

Dzieki za pomoc janusz =)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-19, 20:15

Hortex, e-tam, jak się ABS świeci cały czas i nie gaśnie po załączeniu zapłonu, to na spinacz to wykryje i nie trzeba wcale jechać.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-05-28, 14:17

Omg.. Szukam dzis od rana bo akurat mam wolny czas i dalej nie wiem jak sprawdzic ten abs..

Doszedłem tylko do tego ze mam 14 pinów jak w almerach i prawdopodobnie wiem jak sprawdzic błedy silnika ale co do abs to jedyną metodą która mozna znalesc to ta od Jarkk
viewtopic.php?t=158

Z której ciezko cos wywnioskować bo przetłumaczenie jest kiepskie a org wersji nie ma. I nie wiadomo do jakiej wersji złącza ten sposób działa..

2 sposób który znalazłem to z forum almery, zeby połączyc 4 pin z 9, metoda taka sama jak u Jarkk tylko piny inne..

Nie chce nic popalic wiec wole sie upewnic, moze ktos ma podobne złącze do mojego i bedzie w stanie mi doradzic..

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2015-05-28, 19:03

sorry... mistake...
Ale skoro. Faktycznie znalazłem w necie coś takiego do Almery z obd 14pin:
UWAGA: Nie należy naciskać pedału hamulca podczas diagnostyki
- Uruchomić silnik
- Rozpędzić pojazd powyżej 20 mph i utrzymywać przez okres dłuższy niż 1 minuta
- Zatrzymać się, puścić hamulec, wyłączyć zapłon.
- Zmostkować pin 4 z pin 9 w gnieździe diagnostycznym
- Włączyć zapłon
- Kontrolka zacznie mrugać kody (długa dziesiątki, krótka jedności)
- Po zakończeniu wyłączyć zapłon

Nic nie powinno się popalić. Zajrzyj na opis pinów tutaj:
http://pinoutsguide.com/CarElectronics/ ... nout.shtml

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-05-28, 21:01

Moze jeszcze dzis uda mi sie przetestowac, wielkie dzieki za pomoc :)

Kod 12 Rozpoczecie sekcji i 35 cos z lewym kołem.. Kabelki od czujnika?

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2015-05-29, 10:39

Więc lewy tył. Sprawdź multimetrem czy kabel przewodzi i czy przypadkiem nie zwiera do masy. (przetarcie przewodu?) Jeżeli wszystko ok to szlag trafił czujnik najprawdopodobniej.

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-05-29, 18:37

Próbowałem zmierzyc opornosc na przewodzie ale nie wiem czemu nic mi nie wyskakiwało na multimetrze. Poruszałem troche kablem i przeczyscilem styki bo jeden był zaśniedziały podpiąłem złożyłem do kupy odpalam i abs zgasł, nie wiem co jest grane ale przypuszczam ze do gwałtownego hamowania sie zapali ale to sie okaże jak pojezdze..

Awatar użytkownika
szymon-uni
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2015-07-01, 19:26
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: szymon-uni » 2015-07-13, 20:19

Witam

Dziś właśnie zapaliła mi się kontrolka abs-u. Wcześniej faktycznie było tak jak pisaliście wcześniej czyli nawet przy niskich prędkościach podczas hamowania załączał się system. Teraz zapaliła się lampka czyli rozumiem że abs padł. Pytanie brzmi czy da się z tym jeździć przez jakiś czas do naprawy (bo rozumiem że do wymiany będą i czujniki i pierścienie) bezpiecznie ?? Mocno to wpływa na jakość hamowania ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”