Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Pęknięty pierścień ABS

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
truedomel1
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-03-25, 17:14
Lokalizacja: Libiąż

[P/WP11.144] Pęknięty pierścień ABS

Post autor: truedomel1 » 2010-05-21, 20:12

Jak w temacie ,mam pęknięty pierścień abs-u.W związku z tym parę pytań do fachowców:
Czym grozi jazda z takim pierścieniem ?
mam tu na myśli zarówno wpływ na bezpieczeństwo w czasie jazdy ,jak również możliwość spowodowania uszkodzenia innych elementów.
I druga sprawa ,czy można kupić i wymienić sam pierścień ,czy trzeba wymienić cały przegub.
Jeśli tak to proszę podpowiedzcie jakiej firmy przegub kupić, akurat producenci przegubów nie są mi zbyt znani, no może poza SKF. Nie oczekuje ,że uzyskam odpowiedź w stylu "przegub firmy xxx jest najlepszy genialny i tani jak barszcz", zdaję sobie sprawę, że jak zwykle ilu forumowiczów tyle opinii. Chodzi mi o to ,aby kupić przegub przyzwoitej jakości za niewygórowaną cenę ,zdając sobie sprawe ,że oczekując dobrej jakości muszę wydać dużo więcej niz za najtańszą chińszczyznę.Jednocześnie odpadają części z najwyższej półki cenowej.

TAGUJEMY TEMATY!!!
Ostatnio zmieniony 2010-05-22, 06:28 przez truedomel1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-05-21, 20:46

Skoro piszesz o tym pierścieniu to raczej nie działa Ci poprawnie ABS...skąd wiesz że to akurat pierścień a nie czujnik? byłeś na diagnostyce?
Wybija na desce kontrolkę ABS-u czy nie? masz charakterystyczne terkotanie chwilę przed zatrzymaniem auta nawet hamując łagodnie?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
truedomel1
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-03-25, 17:14
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: truedomel1 » 2010-05-22, 03:25

Wiem, że to pierścień bo widziałem, że jest pęknięty. Mam charakterystczne terkotanie przed zatrzymaniem.Kontrolka się nie świeci.

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-05-22, 06:11

Ogólnie GLO i HDK to dobre firmy.
Co do tego czy coś się może stać. Raczej nie ja już od ponad roku tak jeżdżę. Ktoś uszkodził u mnie pierścień i czujnik próbując go wypchnąć śrubokrętem. Na czujniku są takie zadziory wręcz od dziobania śrubokrętem. Przegub wymieniłem teraz ABS trochę mniej się włącza ale problem z ABSem wciąż jest.
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-05-22, 08:27

Rysiu83 pisze:Wybija na desce kontrolkę ABS-u czy nie? masz charakterystyczne terkotanie chwilę przed zatrzymaniem auta nawet hamując łagodnie?
hmm, rozumiem że to terkotanie przed samym zatrzymaniem jest niestety związane z awarią czujnika lub pierścienie :/ Ostatnio właśnie zaczęło mi się coś takiego pojawiać, takie lekkie terkotanie i łapanie ABS, ale tylko w momencie jak auto prawie że się już zatrzymuje i to w sumie jak łagodnie hamuje, a kontrolka hamulców(ABS) mi się nie zapala.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-05-22, 10:55

też tu w mojej było i okazało się że prawa tylna czujka zdychała powoli (objawy jakie opisałem) ale już czujkę wymieniłem :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Patogen
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2009-12-11, 13:06
Lokalizacja: Zielonka/Wołomin

Post autor: Patogen » 2010-05-22, 19:29

Hmm u mnie działy się podobne rzeczy i powiem wam że po wymianie tarcz i klocków ustało. Nie widziałem pierścienia ABS bo to nie ja wymieniałem hamulce, ale mechaników nie prosiłem o sprawdzenie czy coś więc raczej nic tam nie grzebali. Może to nie był pierścień ani czujniki tylko klocki i zryte tarcze :roll: .
Play fair no matter when or where

Awatar użytkownika
rafi1990
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2010-03-10, 15:15
Lokalizacja: Turek

Post autor: rafi1990 » 2010-05-22, 19:47

z tego co ja czytałem to jest tak:
-świeci się kontrolka to coś od czujnika bądź kabla (może być uszkodzony)
-terkocze przy delikatnym hamowaniu to jest pierścień walnięty
-jeżeli dzieją się obie sprawy to znaczy że oby dwie rzeczy do sprawdzenia/wymiany

niestety ale ja u siebie mam oby dwa "efekty" ale co najśmieszniejsze tylko jak jest ciepło, gdy jeździłem zimą kontrolka się nie zapalała, nie było terkotania przy łagodnym hamowaniu, gdy tylko się ociepliło i założyłem letnie buty od razu terkotanie i kontrolka ABS...
[center]Obrazek [/center]

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-05-22, 19:48

Ja z przodu wymieniałem tarcze i klocki, z tyłu już mam cienkie, może masz i rację, muszę sprawdzić.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
truedomel1
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-03-25, 17:14
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: truedomel1 » 2010-05-22, 20:50

Truszczu pisze:Ogólnie GLO i HDK to dobre firmy.
Co do tego czy coś się może stać. Raczej nie ja już od ponad roku tak jeżdżę. Ktoś uszkodził u mnie pierścień i czujnik próbując go wypchnąć śrubokrętem. Na czujniku są takie zadziory wręcz od dziobania śrubokrętem. Przegub wymieniłem teraz ABS trochę mniej się włącza ale problem z ABSem wciąż jest.
Dzięki Truszczu.Czy ten Holzer to to samo co HDK czy tylko ściema sprzedawcy.
A co warte sa takie firmy jak HERZOG GERMANY ,JAPAN LINE ,GSP

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-05-26, 08:29

Prawdę mówiąc nie wierzę w tego typu sformułowania typu produkowane na licencji sony, HDK itp.
Ja uznałem, że chcę zrobić raz a dobrze i nie chcę z nim kolejny raz się pierdzielić z tym rozkręcaniem a zwłaszcza wybijaniem (musiałem rozcinać bo nie chciał zejść) to wybrałem markowy i tyle ;)
Mój HDK był z reklamacji, ktoś kupił i okazało się, że nie pasuje. Dzięki temu kupiłem go po bardzo okazyjnej cenie :)
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-06-09, 16:01

No i u mnie wyszło że również mam pęknięty pierścień, na warsztacie mieli jakieś ale okazało się że wszystkie nie pasują, jak stwierdził fachura, p11,144 wyszła jakaś seria z innymi pierścieniami i są problemy, w p11 nigdy nie było kłopotu. Nowy przegub z pierścieniem, jakaś taniocha 160 pln, porządny, nie pamiętam firmy 375 pln. Na razie się wstrzymam z wymianą. 8-)
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2010-06-09, 16:35

co do przegubów polecam firmę LOBRO a co do abs-u u mnie co rok mniej więcej na wiosnę pojawia sie to tertkotanie przy malej prędkości i potrafi sie zaświecić,wtedy rozbieram przod,wyjmuję przeguby ze zwrotnicy,czyszczę pierscienie,czujniki i po problemie,a problem moim zdaniem pojawia sie dlatego że pierscienie abs-u są u nas pochowane w zwrotnicy i cały bród sie osadza na nich i na czujnikach,stąd problem,w innych samochodach cały pierscień abs-u jest widoczny i sam pod wpływem siły odśrodkowej sie oczyszcza

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”