[P/WP11.144] Pęknięty pierścień ABS
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- truedomel1
- nowy na forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-03-25, 17:14
- Lokalizacja: Libiąż
[P/WP11.144] Pęknięty pierścień ABS
Jak w temacie ,mam pęknięty pierścień abs-u.W związku z tym parę pytań do fachowców:
Czym grozi jazda z takim pierścieniem ?
mam tu na myśli zarówno wpływ na bezpieczeństwo w czasie jazdy ,jak również możliwość spowodowania uszkodzenia innych elementów.
I druga sprawa ,czy można kupić i wymienić sam pierścień ,czy trzeba wymienić cały przegub.
Jeśli tak to proszę podpowiedzcie jakiej firmy przegub kupić, akurat producenci przegubów nie są mi zbyt znani, no może poza SKF. Nie oczekuje ,że uzyskam odpowiedź w stylu "przegub firmy xxx jest najlepszy genialny i tani jak barszcz", zdaję sobie sprawę, że jak zwykle ilu forumowiczów tyle opinii. Chodzi mi o to ,aby kupić przegub przyzwoitej jakości za niewygórowaną cenę ,zdając sobie sprawe ,że oczekując dobrej jakości muszę wydać dużo więcej niz za najtańszą chińszczyznę.Jednocześnie odpadają części z najwyższej półki cenowej.
TAGUJEMY TEMATY!!!
Czym grozi jazda z takim pierścieniem ?
mam tu na myśli zarówno wpływ na bezpieczeństwo w czasie jazdy ,jak również możliwość spowodowania uszkodzenia innych elementów.
I druga sprawa ,czy można kupić i wymienić sam pierścień ,czy trzeba wymienić cały przegub.
Jeśli tak to proszę podpowiedzcie jakiej firmy przegub kupić, akurat producenci przegubów nie są mi zbyt znani, no może poza SKF. Nie oczekuje ,że uzyskam odpowiedź w stylu "przegub firmy xxx jest najlepszy genialny i tani jak barszcz", zdaję sobie sprawę, że jak zwykle ilu forumowiczów tyle opinii. Chodzi mi o to ,aby kupić przegub przyzwoitej jakości za niewygórowaną cenę ,zdając sobie sprawe ,że oczekując dobrej jakości muszę wydać dużo więcej niz za najtańszą chińszczyznę.Jednocześnie odpadają części z najwyższej półki cenowej.
TAGUJEMY TEMATY!!!
Ostatnio zmieniony 2010-05-22, 06:28 przez truedomel1, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoro piszesz o tym pierścieniu to raczej nie działa Ci poprawnie ABS...skąd wiesz że to akurat pierścień a nie czujnik? byłeś na diagnostyce?
Wybija na desce kontrolkę ABS-u czy nie? masz charakterystyczne terkotanie chwilę przed zatrzymaniem auta nawet hamując łagodnie?
Wybija na desce kontrolkę ABS-u czy nie? masz charakterystyczne terkotanie chwilę przed zatrzymaniem auta nawet hamując łagodnie?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
- truedomel1
- nowy na forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-03-25, 17:14
- Lokalizacja: Libiąż
Ogólnie GLO i HDK to dobre firmy.
Co do tego czy coś się może stać. Raczej nie ja już od ponad roku tak jeżdżę. Ktoś uszkodził u mnie pierścień i czujnik próbując go wypchnąć śrubokrętem. Na czujniku są takie zadziory wręcz od dziobania śrubokrętem. Przegub wymieniłem teraz ABS trochę mniej się włącza ale problem z ABSem wciąż jest.
Co do tego czy coś się może stać. Raczej nie ja już od ponad roku tak jeżdżę. Ktoś uszkodził u mnie pierścień i czujnik próbując go wypchnąć śrubokrętem. Na czujniku są takie zadziory wręcz od dziobania śrubokrętem. Przegub wymieniłem teraz ABS trochę mniej się włącza ale problem z ABSem wciąż jest.
hmm, rozumiem że to terkotanie przed samym zatrzymaniem jest niestety związane z awarią czujnika lub pierścienie Ostatnio właśnie zaczęło mi się coś takiego pojawiać, takie lekkie terkotanie i łapanie ABS, ale tylko w momencie jak auto prawie że się już zatrzymuje i to w sumie jak łagodnie hamuje, a kontrolka hamulców(ABS) mi się nie zapala.Rysiu83 pisze:Wybija na desce kontrolkę ABS-u czy nie? masz charakterystyczne terkotanie chwilę przed zatrzymaniem auta nawet hamując łagodnie?
Siemandero
Jak tam leci blabla
Jak tam leci blabla
Hmm u mnie działy się podobne rzeczy i powiem wam że po wymianie tarcz i klocków ustało. Nie widziałem pierścienia ABS bo to nie ja wymieniałem hamulce, ale mechaników nie prosiłem o sprawdzenie czy coś więc raczej nic tam nie grzebali. Może to nie był pierścień ani czujniki tylko klocki i zryte tarcze .
Play fair no matter when or where
z tego co ja czytałem to jest tak:
-świeci się kontrolka to coś od czujnika bądź kabla (może być uszkodzony)
-terkocze przy delikatnym hamowaniu to jest pierścień walnięty
-jeżeli dzieją się obie sprawy to znaczy że oby dwie rzeczy do sprawdzenia/wymiany
niestety ale ja u siebie mam oby dwa "efekty" ale co najśmieszniejsze tylko jak jest ciepło, gdy jeździłem zimą kontrolka się nie zapalała, nie było terkotania przy łagodnym hamowaniu, gdy tylko się ociepliło i założyłem letnie buty od razu terkotanie i kontrolka ABS...
-świeci się kontrolka to coś od czujnika bądź kabla (może być uszkodzony)
-terkocze przy delikatnym hamowaniu to jest pierścień walnięty
-jeżeli dzieją się obie sprawy to znaczy że oby dwie rzeczy do sprawdzenia/wymiany
niestety ale ja u siebie mam oby dwa "efekty" ale co najśmieszniejsze tylko jak jest ciepło, gdy jeździłem zimą kontrolka się nie zapalała, nie było terkotania przy łagodnym hamowaniu, gdy tylko się ociepliło i założyłem letnie buty od razu terkotanie i kontrolka ABS...
- truedomel1
- nowy na forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-03-25, 17:14
- Lokalizacja: Libiąż
Dzięki Truszczu.Czy ten Holzer to to samo co HDK czy tylko ściema sprzedawcy.Truszczu pisze:Ogólnie GLO i HDK to dobre firmy.
Co do tego czy coś się może stać. Raczej nie ja już od ponad roku tak jeżdżę. Ktoś uszkodził u mnie pierścień i czujnik próbując go wypchnąć śrubokrętem. Na czujniku są takie zadziory wręcz od dziobania śrubokrętem. Przegub wymieniłem teraz ABS trochę mniej się włącza ale problem z ABSem wciąż jest.
A co warte sa takie firmy jak HERZOG GERMANY ,JAPAN LINE ,GSP
Prawdę mówiąc nie wierzę w tego typu sformułowania typu produkowane na licencji sony, HDK itp.
Ja uznałem, że chcę zrobić raz a dobrze i nie chcę z nim kolejny raz się pierdzielić z tym rozkręcaniem a zwłaszcza wybijaniem (musiałem rozcinać bo nie chciał zejść) to wybrałem markowy i tyle
Mój HDK był z reklamacji, ktoś kupił i okazało się, że nie pasuje. Dzięki temu kupiłem go po bardzo okazyjnej cenie
Ja uznałem, że chcę zrobić raz a dobrze i nie chcę z nim kolejny raz się pierdzielić z tym rozkręcaniem a zwłaszcza wybijaniem (musiałem rozcinać bo nie chciał zejść) to wybrałem markowy i tyle
Mój HDK był z reklamacji, ktoś kupił i okazało się, że nie pasuje. Dzięki temu kupiłem go po bardzo okazyjnej cenie
No i u mnie wyszło że również mam pęknięty pierścień, na warsztacie mieli jakieś ale okazało się że wszystkie nie pasują, jak stwierdził fachura, p11,144 wyszła jakaś seria z innymi pierścieniami i są problemy, w p11 nigdy nie było kłopotu. Nowy przegub z pierścieniem, jakaś taniocha 160 pln, porządny, nie pamiętam firmy 375 pln. Na razie się wstrzymam z wymianą.
Siemandero
Jak tam leci blabla
Jak tam leci blabla
co do przegubów polecam firmę LOBRO a co do abs-u u mnie co rok mniej więcej na wiosnę pojawia sie to tertkotanie przy malej prędkości i potrafi sie zaświecić,wtedy rozbieram przod,wyjmuję przeguby ze zwrotnicy,czyszczę pierscienie,czujniki i po problemie,a problem moim zdaniem pojawia sie dlatego że pierscienie abs-u są u nas pochowane w zwrotnicy i cały bród sie osadza na nich i na czujnikach,stąd problem,w innych samochodach cały pierscień abs-u jest widoczny i sam pod wpływem siły odśrodkowej sie oczyszcza