[P10] Nierówne zużycie klocka.
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10] Nierówne zużycie klocka.
Cześć.
Kilka dni temu zauważyłem że, w prawym tylnym kole klocek hamulca nie pracuje na całej powierzchni tarczy. Wszystko luźno chodzi i jest przesmarowane. Macie jakieś pomysły co możne być tego przyczyną , czyżby krzywe prowadnice?
Kilka dni temu zauważyłem że, w prawym tylnym kole klocek hamulca nie pracuje na całej powierzchni tarczy. Wszystko luźno chodzi i jest przesmarowane. Macie jakieś pomysły co możne być tego przyczyną , czyżby krzywe prowadnice?
U mnie przyczyną był niedobijający i nieodbijający do końca tłoczek zacisku. Po rozebraniu zacisku okazało się, że tłoczek próbował przemieszczać się tylko po połowie obwodu bo z drugiej strony ruda go unieruchamiała + nieodbijający do końca ręczny - stąd nierówny docisk i nadmierne zużycie jednego z klocków.
[ Dodano: 2015-11-03, 12:00 ]
Najłatwiej zdiagnozować co jest nie tak ściągając zacisk, prowadnice, rozebrać wszystko na części pierwsze choć fakt, że z demontażem i montażem segera szału idzie dostać a niestety jest to konieczne, żeby zregenerować ręczny, który w naszych Nyskach często nie odbija. Łatwiejsza ale niestety droższa droga to kupić zregenerowany albo nowy zacisk. Jak zregenerować: link
[ Dodano: 2015-11-03, 12:00 ]
Prędzej zardzewiałe prowadnice a raczej jedna z nich - mało prawdopodobne aby wygięły się. Kiedy tylko jedna pracuje jak należy klocek będzie nierównomiernie dociskany mocniej z jednej strony a słabo albo wcale z drugiej.diavel pisze: ...co możne być tego przyczyną , czyżby krzywe prowadnice?
Nie jest to normalne. Mimo, że idzie 30% siły klocek powinien być dociskany równomiernie. Na początku u mnie było ok, potem się popsuło i też nie zbierało po całej powierzchni a po naprawie wszystko wróciło do normy i znów klocek zbiera jak należy.Oskr5 pisze:... Też tak mam w Hondzie oraz Maximie i jest wszystko w porządku, jeśli chodzi o siłę hamowania .Powodem tego jest to że na tył idzie 30% siły hamowania.
Najłatwiej zdiagnozować co jest nie tak ściągając zacisk, prowadnice, rozebrać wszystko na części pierwsze choć fakt, że z demontażem i montażem segera szału idzie dostać a niestety jest to konieczne, żeby zregenerować ręczny, który w naszych Nyskach często nie odbija. Łatwiejsza ale niestety droższa droga to kupić zregenerowany albo nowy zacisk. Jak zregenerować: link