Strona 1 z 1

[P12/WP12] Tarcie hamulca w tylnym kole + brak recznego

: 2015-05-20, 12:41
autor: vito84
Witam

Posiadam Primere P12 2.2 dCi 2005r.

Mam ogromny problem z tylnymi hamulcami.
Otoz zostaly w zeszlym sezonie wymienione wszystkie tarcze wraz klockami i bardzo trze tylny prawy klocek o tarcze. Myslalem, ze sie ulozy.
Po przejechaniu kilku kilometrow wymienilem zacisk na zregenerowany.
Hamulec nadal trzyma, ale teraz troche lzej, tak ze da sie obrocic kolo reka ale zrobi ono max 2-3 obroty i hamuje.
Dodatkowo nie mam w ogole recznego na tym kole a na drugim jest bardzo slaby (wyszlo to na diagnostyce hamulcow przy przegladzie).
Reczny podciagnalem ale jest bardzo nadal slaby slaby.

Co moze byc przyczyna?

: 2015-05-20, 14:18
autor: marlos90
prowadnice w jarzmie stoją bądź tłoczek w zacisku, na pewno do rozebrania i przejrzenia..

: 2015-05-20, 14:30
autor: janusz
Jak ręczny nie łapie to zaciski do regeneracji.

: 2015-05-20, 14:50
autor: vito84
zacisk byl najpierw regenerowany, ale przeciekal. Dlatego kupilem kompletny zregenerowany.

Prowadnice byly wyczszone i nasmarowane.

Wszystkie pozostale kola swobodnie sie kreca. Tylko prawe (te najdalej od pompy) trze.

Na dodatek nie ma tam recznego ale linka chodzi. Reczny uzywam caly czas z przyzwyczajenia.

: 2015-05-20, 15:58
autor: hortex
vito84 pisze:
Wszystkie pozostale kola swobodnie sie kreca. Tylko prawe (te najdalej od pompy) trze.
.
A odpowietrzałeś uklad przy wymianie? Moze w tym tkwi problem

: 2015-05-21, 07:25
autor: vito84
trzykrotnie odpowietrzalem. Ostatni raz w zeszlym tygodniu.

Pytanie dlaczego zregenerowany zacisk z nowymi prowadnicami, ktore zostaly przesmarowane (smaru jest wystarczajaco, nie przesadzalem z iloscia) nie odbija. Wszystkie pozostale hamulce dzialaja poprawnie.

dodatkowo nie moge poradzic sobie z recznym. Jak za bardzo go podciagne to kola tra. Jak doslownie kilka obrotow nakretki regulujacej w kolumnie w aucie odkrece to w ogole nie mam recznego. Tak jak pisalem, recznego uzywam caly czas z przyzwyczajenia. Trzyma bardzo slabo na jedno tylko tylne kolo.

Pompy nie wymienie bo reszta hamulcow dziala dobrze.
Zacisk zostal caly wymieniony na zregenerowany.

Chyba ze ta sprezyna do konca nie odbija od recznego. Choc byla sprawdzana z mechanikiem i twierdzil ze normalnie chodzi.

Gdzie moze byc przyczyna i dlaczego tylko jedno kolo tak sie psuje? Nie wiem co tam jeszcze moge wymienic. Zaraz zostanie mi wymiana calego auta z uwagii na jeden hamulec :)

: 2015-05-21, 07:33
autor: Zielkq
vito84, a jesteś pewny, że ten zacisk jest zregenerowany i w założeniach działa tak jak powinien?

: 2015-05-21, 10:06
autor: nice-wawa
Jak dla mnie z tego co opisujesz to wina leży w zacisku albo lipa regeneracja lub coś źle poskładane . Ja u siebie regenerowałem sam miesiąc temu , to po złożeniu wszystko lekko chodziło i samo wracało . Jak zdejmiesz linkę ręcznego to cięgno samo wraca ?

: 2015-05-21, 10:09
autor: vito84
jak mam to sprawdzic drogi kolego?

Wczesniej zregenerowalem sam stary zacisk. Ale ciekl i to bardzo. Wada byl oring. Prawdopodobnie przy wkladaniu tloczka ze sie ulozyl oring i lekko sie wyszczerbil, przez to ciekla. Poza tym ze ciekl to wszystko gladko chodzilo.

Postanowilem wiec kupic juz zregenerowany zeby nie grzebac w uszczelkach i taki zalozylem.
Ciezko mi sprawdzic czy zacisk zregenerowany naprawde jest dobry.


mowisz o tej sprezynie przy zacisku montowanej na belce? Musze to sprawdzic.

Mechanik wczesniej tam sprawdzal i mowil ze jest ok. Czy mozna ta sprezyne wymienic, czy wystarczy ja przesmarowac?

: 2015-05-21, 10:24
autor: nice-wawa
Ta sprężyna będzie dawać radę pod warunkiem że zacisk jest sprawny .

: 2015-06-02, 15:39
autor: mack
Zacisk - mam to samo. Co pół roku idzie tam kilogram smaru i jakoś da się jeździć. Aktualnie też nie mam ręcznego na lewym tyle i nie wiem co dalej, bo te regenerowane koledzy przerabiali (co prawda w innych samochodach) i problem wraca. Nowe zamienniki to też nic pewnego. Najpewniej nowy oryginał, ale pewnie kosztuje fortunę.