Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P12/WP12] Tarcie hamulca w tylnym kole + brak recznego

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

vito84
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-06-03, 20:54
Lokalizacja: Polska

[P12/WP12] Tarcie hamulca w tylnym kole + brak recznego

Post autor: vito84 » 2015-05-20, 12:41

Witam

Posiadam Primere P12 2.2 dCi 2005r.

Mam ogromny problem z tylnymi hamulcami.
Otoz zostaly w zeszlym sezonie wymienione wszystkie tarcze wraz klockami i bardzo trze tylny prawy klocek o tarcze. Myslalem, ze sie ulozy.
Po przejechaniu kilku kilometrow wymienilem zacisk na zregenerowany.
Hamulec nadal trzyma, ale teraz troche lzej, tak ze da sie obrocic kolo reka ale zrobi ono max 2-3 obroty i hamuje.
Dodatkowo nie mam w ogole recznego na tym kole a na drugim jest bardzo slaby (wyszlo to na diagnostyce hamulcow przy przegladzie).
Reczny podciagnalem ale jest bardzo nadal slaby slaby.

Co moze byc przyczyna?
Ostatnio zmieniony 2015-05-20, 12:45 przez vito84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-05-20, 14:18

prowadnice w jarzmie stoją bądź tłoczek w zacisku, na pewno do rozebrania i przejrzenia..
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-20, 14:30

Jak ręczny nie łapie to zaciski do regeneracji.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vito84
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-06-03, 20:54
Lokalizacja: Polska

Post autor: vito84 » 2015-05-20, 14:50

zacisk byl najpierw regenerowany, ale przeciekal. Dlatego kupilem kompletny zregenerowany.

Prowadnice byly wyczszone i nasmarowane.

Wszystkie pozostale kola swobodnie sie kreca. Tylko prawe (te najdalej od pompy) trze.

Na dodatek nie ma tam recznego ale linka chodzi. Reczny uzywam caly czas z przyzwyczajenia.

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-05-20, 15:58

vito84 pisze:
Wszystkie pozostale kola swobodnie sie kreca. Tylko prawe (te najdalej od pompy) trze.
.
A odpowietrzałeś uklad przy wymianie? Moze w tym tkwi problem

vito84
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-06-03, 20:54
Lokalizacja: Polska

Post autor: vito84 » 2015-05-21, 07:25

trzykrotnie odpowietrzalem. Ostatni raz w zeszlym tygodniu.

Pytanie dlaczego zregenerowany zacisk z nowymi prowadnicami, ktore zostaly przesmarowane (smaru jest wystarczajaco, nie przesadzalem z iloscia) nie odbija. Wszystkie pozostale hamulce dzialaja poprawnie.

dodatkowo nie moge poradzic sobie z recznym. Jak za bardzo go podciagne to kola tra. Jak doslownie kilka obrotow nakretki regulujacej w kolumnie w aucie odkrece to w ogole nie mam recznego. Tak jak pisalem, recznego uzywam caly czas z przyzwyczajenia. Trzyma bardzo slabo na jedno tylko tylne kolo.

Pompy nie wymienie bo reszta hamulcow dziala dobrze.
Zacisk zostal caly wymieniony na zregenerowany.

Chyba ze ta sprezyna do konca nie odbija od recznego. Choc byla sprawdzana z mechanikiem i twierdzil ze normalnie chodzi.

Gdzie moze byc przyczyna i dlaczego tylko jedno kolo tak sie psuje? Nie wiem co tam jeszcze moge wymienic. Zaraz zostanie mi wymiana calego auta z uwagii na jeden hamulec :)

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-05-21, 07:33

vito84, a jesteś pewny, że ten zacisk jest zregenerowany i w założeniach działa tak jak powinien?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-05-21, 10:06

Jak dla mnie z tego co opisujesz to wina leży w zacisku albo lipa regeneracja lub coś źle poskładane . Ja u siebie regenerowałem sam miesiąc temu , to po złożeniu wszystko lekko chodziło i samo wracało . Jak zdejmiesz linkę ręcznego to cięgno samo wraca ?
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

vito84
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-06-03, 20:54
Lokalizacja: Polska

Post autor: vito84 » 2015-05-21, 10:09

jak mam to sprawdzic drogi kolego?

Wczesniej zregenerowalem sam stary zacisk. Ale ciekl i to bardzo. Wada byl oring. Prawdopodobnie przy wkladaniu tloczka ze sie ulozyl oring i lekko sie wyszczerbil, przez to ciekla. Poza tym ze ciekl to wszystko gladko chodzilo.

Postanowilem wiec kupic juz zregenerowany zeby nie grzebac w uszczelkach i taki zalozylem.
Ciezko mi sprawdzic czy zacisk zregenerowany naprawde jest dobry.


mowisz o tej sprezynie przy zacisku montowanej na belce? Musze to sprawdzic.

Mechanik wczesniej tam sprawdzal i mowil ze jest ok. Czy mozna ta sprezyne wymienic, czy wystarczy ja przesmarowac?

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-05-21, 10:24

Ta sprężyna będzie dawać radę pod warunkiem że zacisk jest sprawny .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

mack

Post autor: mack » 2015-06-02, 15:39

Zacisk - mam to samo. Co pół roku idzie tam kilogram smaru i jakoś da się jeździć. Aktualnie też nie mam ręcznego na lewym tyle i nie wiem co dalej, bo te regenerowane koledzy przerabiali (co prawda w innych samochodach) i problem wraca. Nowe zamienniki to też nic pewnego. Najpewniej nowy oryginał, ale pewnie kosztuje fortunę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”