Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11] Wymiana gumki przeciwpyłkowej w zacisku przednim ATE

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

[P11] Wymiana gumki przeciwpyłkowej w zacisku przednim ATE

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-03-20, 14:32

Przez nie uwagę rozciąłem gumkę przeciwpyłkową. Teraz mam problem, ponieważ mam zaciski z Primery P11.144 SPORT firmy ATE. I z tego co widzę gumka jest inna i inaczej mocowana niż w zaciskach Lucasa.

Wymieniał może ktoś gumki w tym zacisku :?: Ewentualnie może podpowiecie jak wyciągnąć gumkę z zacisku lucasa, bo mam dwa stare, ale chyba nie będą pasowały :(

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-03-20, 15:09

Jeśli średnica tłoka jest taka sama to powinno pasować
Żeby to wymienić musisz wycisnąć tłok na zewnątrz,żeby założyć najlepiej zaopatrzyć sie w wazelinę techniczną i robić to w dwie osoby, o wiele łatwiej
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-03-20, 18:01

już z fotki widze ze zacisk zywcem z opla wyciągnięty hee.. najpierw zapytaj w sklepie o zestaw naprawczy podaj mu średnice tłoka taki zestaw kosztuje w granisach 20 złoty masz w nim dodatkowo uszczelniacz tloka po rozebraniu go ujrzysz .. lepiej mieć to wszystko nowe...jest to ATE wiec nie powinno być problemu z dostępnością.. teraz jeżeli nie masz dostępu do kompresora pompuj pedałem ham do puki tłok nie wypadnie.. czesem nie tak łatwo go ręcznie wyciągnąć... wszystko wyczyść oblukaj czy nie ma rdzy... nasmaruj czym tam chcesz i składaj.. najpierw zainstaluj ten uszczelniacz czy tam orind w srodkuzacisku. tą osłone musisz wpierw nałozyć końcem na tłok a 2 koniec ma być swobodny i wejść w rowek zacisku.. póżniej wsio wcisnąć wejdzie ręką..
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-03-21, 08:08

ooo, dzięki wielkie :)
Nie wpadłbym na to żeby szukać do innego samochodu zacisku napraczego. W Vectrach faktycznie mają bardzo podobne zaciski, a co najważniejsze średnica tłoczka jest taka sama :) Tak więc może będzie pasowało. Jutro zadzwonię do intercarsu, mam nadzieje że będą mieli od ręki.

A powiedzcie mi jeszcze, jak wypchnę całkiem tłoczek to układ się zapowietrzy :?:

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-03-21, 09:29

Jak wypchniesz tłok to zaciśnij przewód bo ucieknie Ci cały płyn :!: i od razu dolej tez do zbiorniczka
na koniec będziesz musiał odpowietrzyć
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-03-21, 12:36

tak jak pisze bonzo, czy wypchniesz pompując ham... czy wykręcisz i wypchniesz powietrzem układ sie rozszczelni i bedziesz musiał go odpowietrzyć... na aucie tego nie zrobisz lepiej wyciągnąć go jest wygodniej ... jak nie masz czym zacisnąć węża wraż kawałek gómowej rórki w otwór po śrubie( wąż ham..) jak byś tam widział drobne naloty z rdzy na tłoczku.. mozesz to śmiało przeczyścić drobnym papierkiem.... rowki pod uszczelniacze w zacisku dobrzy wyczyść wyskrob....


jeszcze jedno. te zdjęcia to twoje auto czy tylko przykladowe foto????
jezeli twoje to widze ze jak jest dokręcona pół oś (przegób) brak jest na nakrętce takiej osłonki metalowej czy jak tam i przez nią powinna być przełozona zawleczka... zapobiega to odkręceniu sie nakrętki(jej ruchowi) masz samą zawleczke wiec nakrętka nie spadnie ale zanim dojdzie do zawleczki poluzuje sie i uszkodzisz lozysko... robiłem to kiedyś kumplowi... ktoś wymieniał przegób i złożył jak u ciebie na foto po jakimś czesie musiała sie odkręcić zanim doszła do zawleczki łozysko miało już luz i wsio w kosz...
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-03-21, 13:35

Tak to moje autko. Tej osłonki niestety nie mam, ale to już ze 2 lata bez niej samochód jeździ.

Dzięki jeszcze raz za rady.

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-03-21, 13:37

psie grosze kosztuje w sklepie tylko rozmier nakrętki podaj czy tam klucza.. po mojemu to lepiej mieć .
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-03-22, 12:03

Kurcze, gumka kupiona, próbuję ją założyć, ale cały czas mi się ściąga :(
Znaczy na tym rancie nie chce zostać, poprzednią musiałem śrubokrętem ściągać i to z dużym oporem...

Próbuję ją zakładać na zacisku, bo nie chce mi się go zdejmować i później zakładać i odpowietrzać...

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-03-22, 17:34

zdejmij zacisk,odkręć go od przewodu hamulcowego i na imadło z tym - szkoda kombinowania!

po wyjęciu starej gumy tłoczka (obejrzyj go przy okazji i wyczyść jak jest po\kryty rdzawym nalotem) dokładnie oczyść ten rowek w który będziesz musiał wcisnąć nową z jednej strony (im głębiej go osadzisz tym mniejsze ryzyko rozcięcia jej przez tłoczek który będziesz wciskał potem (rowek pordzewiał itp...) co uniemożliwia dokładne osadzenie gumy w nim

robiłem to tak...na połowę długości tłoczka naciągałem gumkę a jej koniec wsadzałem do rowka jednocześnie wsuwając do korpusu tłoczek oraz poprawiałem miejsca w którym guma ta od strony korpusu wychodziła lub się zaginała - grunt to aby wsadzić koniec gumy w ten rowek od strony korpusu - dalej...z góreczki (robiłem niedawno oba tylne zaciski i robota lekka,łatwa i przyjemna

Ważne - po odkręceniu przewodu hamulcowego zaciśnij go coby płyn nie wyciekał - tyle

potem po złożeniu odpowietrzanie i jazda - możesz też przesmarować tłoczek pastą do tłoczków - lekko będzie chodził
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-03-23, 08:29

pisałem tam ale moze mało zrozumiale Rysiu83, opisal ci to dokładniej ten koniec gumy który na tlok wkładasz na tłok tylko przesuwasz do końca tak aby część gumy ktora wchodzi w zacisk była swobodna... znaczy nie była osadzona na tłoku...
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-03-26, 17:20

Dzięki za rady, ale w ATE jest inaczej ;) niż w Lucasie :)

Gumkę udało mi się założyć bez rozbierania zacisku :)

Po prostu trzeba wbić tą osłonę na siłę (ja to zrobiłem z pomocą kolegi i młotka, kolega trzymał od dołu i boku żeby się nie wyślizgnęła, a ja za pomocą tępego kawałka blaszki nabijałem na gwint :))

Na zdjęciu zaznaczyłem ten kołnierz który trzeba było nabić :-)
Na początku miałem jeszcze obawy czy gumka nie spadnie, ale po 4 dniach patrzyłem i elegancko siedzi :)

Obrazek


Wielkie dzięki kolego donn_primerra że podpowiedziałeś z tym zaciskiem od opla :) Do nissana oczywiście nie było zestawu naprawczego, za to do Vectry dostałem od ręki :-)

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-03-26, 22:44

w pytke zbysia to ze od opla ci powiedziałem ale opis ci dałem do naszych a ate ma przecież pierścieńi nie wchodzi w środek.. no nic ważne ze sie udało... bo w nissanie nie masz prawa tam zaglądać chyba ze przedziurawisz a w oplu i owszem nie kończy sie na zaciskach... wiem coś o tymm :lol:
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

dami
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2011-07-25, 23:44
Lokalizacja: Chodzież

Post autor: dami » 2011-07-26, 11:49

Witam.
Możecie Koledzy poratować ?. Też mam najprawdopodobniej zacisk ATE i brak możliwości wymontowania samemu tegoż zacisku i powędrowania do sklepu. Muszę zamówić tak w ciemno a przede wszystkim pojechać spory kawał drogi do serwisu. Konkretnie -jakiś numer katalogowy albo przynajmniej od jakiego Opla to pasuje ?.
dami

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2011-07-31, 19:03

Od Vectry pasuje, bodajże 2.0DTI.

Sprawdź średnicę tłoczka i po problemie :)

dami
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2011-07-25, 23:44
Lokalizacja: Chodzież

Post autor: dami » 2011-08-01, 19:39

Ok., dziękuję .
dami

zachu
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2009-12-11, 22:11
Lokalizacja: osieck

Post autor: zachu » 2012-06-22, 17:50

:-D witam podłączę się do tem.

kupiłem od opla tą osłonkę średnica tłoka to samo i ni cholery nie pasuje na zacisk ate nissana, czy mogą być różne te oplowskie gumki 57 mm . Ja wybrałem vectrę b 2,2dti 120km i numer gumki autofren D4-134. Gdzie jest błąd.



W końcu doszedłem do tej reperaturki nr to autofren D4-592 :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”