Strona 1 z 1
[P10/WP10] Zaciski + tarcze - co zrobić?
: 2015-03-29, 15:22
autor: jefrey91
Witam. Zbliża się wiosna/lato więc zamierzam coś w końcu zadziałać z wyglądem dolnych partii auta.
W aucie mam seryjne felgi 14 a więc i tarcze 257 mm (przód i tył) + abs.
Na felgi już mam pomysł ale mam pytanie o zaciski (chce je pomalować)
Czy lepiej oddać do czyszczenia te co mam i je malować ?
Czy może lepiej się wstrzymać i uzbierać na swap na większe tarcze + lepsze zaciski i do tego nowe alusy?
Pozdrawiam.
: 2015-03-29, 15:27
autor: vixo
Jak chcesz
: 2015-03-29, 15:29
autor: jefrey91
Może inaczej
Czy taki swap na tarcze 280 mm i lepsze zaciski da mi odczuwalną różnicę w kwestii hamowania?
: 2015-03-29, 15:35
autor: janusz
Jefrey91 szczotka druciana, usunąć luźne osady, odtłuścić i pomalować Hammeritem
: 2015-03-29, 15:35
autor: vixo
Tak

: 2015-03-29, 15:38
autor: jefrey91
To teraz następne pytanie
Czego potrzebuje aby mieć tarcze 280 z przodu i z tyłu?
Tarcze to wiadomo, zaciski też są dedykowane do 280 czy te od 258 też się nadają?
Co jeszcze ?
Co do malowania obecnych zacisków to sam nie dam rady bo są już trochę pokorodowane także że aż wżery są
Jakie alusy muszą być aby weszły na 280 ? 16 cali czy 15 już wystarczy ?
: 2015-03-29, 15:39
autor: janusz
Jefrey91, bez przesady, malujesz pędzlem
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Zobacz u mnie w topicu jest gdzieś foto jak wyglądało przed i jak po malowaniu
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
2-3 warstw załatwia sprawę
280mm ma P11GT i felga 15"
: 2015-03-29, 16:22
autor: Rysiu83
jefrey91 pisze:Czego potrzebuje aby mieć tarcze 280 z przodu i z tyłu?
Tarcze to wiadomo, zaciski też są dedykowane do 280 czy te od 258 też się nadają?
Co jeszcze ?
Z tyłu jeśli już to 278mm,potrzebujesz tylko jarzm i minimum 15" felg.
[ Dodano: 2015-03-29, 17:24 ]
jefrey91 pisze:Co do malowania obecnych zacisków to sam nie dam rady bo są już trochę pokorodowane także że aż wżery są

A ja nie widzę problemu,druciak i jazda,możesz wyrównać podkładem,na to baza i tyle.
: 2015-03-29, 16:24
autor: jefrey91
No dobrze. A jakiej firmy zaciski polecacie do P10? No i tarcze jakiej firmy ?
: 2015-03-29, 16:25
autor: Rysiu83
Zaciski...fabryczne jeśli nic nie kombinujesz...a jakie tarcze/klocki,jest takowy temat na forum przerabiany,musisz poszukać

: 2015-03-29, 16:28
autor: jefrey91
A jeśli bym chciał coś pokombinować lub te zaciski co mam jakieś problemy by stwarzały to jakie szukać ?
Bo przeglądałem strony z częściami to rozbieżność między różnymi firmami jest ogromna xD
Jedne są za 190 inne za 600 złociszy.
: 2015-03-29, 16:31
autor: Rysiu83
Jeśli będzie zapieczony tłoczek (albo będzie miał już wżery),wymieniasz wraz ze wszystkimi gumami zacisku (są w zestawie naprawczym zacisku) no ale to musisz wtedy zacisk zdjąć z auta,potem na stół i pełna sekcja (czyli oględziny plus ewentualna reanimacja),tył też może szwankować (albo zapieczony tłoczek albo niesprawny mechanizm ręcznego - najczęściej)
: 2015-03-29, 17:09
autor: jefrey91
A ściągniecie zacisków to jakiś duży problem ?
: 2015-03-29, 17:28
autor: Rysiu83
To zależy od zdolności manualnych

: 2015-03-29, 17:48
autor: jefrey91
Powiedzmy że dwóch lewych rąk nie mam xD
Na jakie rzeczy uważać, jakieś rady ?
Jak już zdejmę zacisk to po prostu wyjmuje tłoczek, wymieniam go na ten z zestawu i wszelkie inne uszczelki też wymieniam. Przy okazji czyszczę wszystko i maluje sobie tak ?
: 2015-03-29, 18:11
autor: nice-wawa
Tu masz regeneracje zacisku tylnego który jest dużo trudniejszy w regeneracji ale powinno ci pomóc .
viewtopic.php?t=2997