[P10/WP10] Jak działaja hamulce tylne tarczowe?
: 2015-03-18, 08:43
Apeluję do szanownych Moderatorów o nieblokowanie tematu - sprawa gardłowa
Bardzo proszę o pilne wskazówki.
Dotyczy tylnych hamulców tarczowych:
Czy w miarę zużywania się klocków szczelina spoczynkowa między tłoczkiem a klockiem rośnie i konieczna jest cykliczna manualna regulacja tej szczeliny poprzez wykręcanie tłoczka?
Czy w miarę zużywania się klocków szczelina spoczynkowa między tłoczkiem a klockiem utrzymywana jest automatycznie na tej samej wartości i nie ma potrzeby regulowania tej szczeliny poprzez wykręcanie tłoczka?
Moje pytanie bierze się z tego, że:
- przy nowych klockach szczelina była minimalna - klocki wręcz tarły o tarcze; na lince hamulca ręcznego nie było żadnego luzu; hamulec nożny był OK; hamulec ręczny był dostatecznie silny;
- po kilkudziesięciu tys. km szczelina ta wzrosła - klocki w stanie spoczynkowym w ogóle nie dotykają tarcz; ; hamulec nożny jest OK;hamulec ręczny jest niedostatecznie silny; na lince ręcznego jest luz na ponad 2 ząbki na dźwigni.
Bardzo proszę o pilne wskazówki.
Dotyczy tylnych hamulców tarczowych:
Czy w miarę zużywania się klocków szczelina spoczynkowa między tłoczkiem a klockiem rośnie i konieczna jest cykliczna manualna regulacja tej szczeliny poprzez wykręcanie tłoczka?
Czy w miarę zużywania się klocków szczelina spoczynkowa między tłoczkiem a klockiem utrzymywana jest automatycznie na tej samej wartości i nie ma potrzeby regulowania tej szczeliny poprzez wykręcanie tłoczka?
Moje pytanie bierze się z tego, że:
- przy nowych klockach szczelina była minimalna - klocki wręcz tarły o tarcze; na lince hamulca ręcznego nie było żadnego luzu; hamulec nożny był OK; hamulec ręczny był dostatecznie silny;
- po kilkudziesięciu tys. km szczelina ta wzrosła - klocki w stanie spoczynkowym w ogóle nie dotykają tarcz; ; hamulec nożny jest OK;hamulec ręczny jest niedostatecznie silny; na lince ręcznego jest luz na ponad 2 ząbki na dźwigni.