Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Hamulce

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

[P11/WP11] Hamulce

Post autor: Puchacz » 2014-12-21, 22:02

Witam,
mam taki dziwny problem i proszę o pomoc.
Mianowicie nie ma ręcznego, gdy ściągnąłem koło i zaciągnę ręczny tarcza się kreci a sprężynka od ręcznego przy zacisku działa jednak tarcza dalej można kręcić, jeśli jednak nacisnę hamulec nożny to już tarcza stoi i czuć ze hamulec działa. rozebrałem tunel i próbowałem podciągnąć linkę nic jednak to nie dało wygląda jakby linka byłą za długa..;/
możliwe ze zaciski padły ? co sadzicie ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-12-21, 22:08

Może porostu zerwała się linka?

[ Dodano: 2014-12-21, 22:12 ]
Piszesz, że sprężynka działa to znaczy, że przy ruchu dźwignią ręcznego(w kabinie) porusza się dźwignia przy zacisku? Jeżeli tak to eliminuje to jednak pęknięcie linki.
Jeżeli linka cała dźwignia przy zacisku działa to coś w środku zacisku się zepsuło.
Było coś ruszane przy zaciskach czy to stało się tak samo z siebie?

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2014-12-21, 22:24

nic nie było ruszane w tym włąsnie rzecz
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-12-22, 13:44

Ręczny z tyłu w zacisku działa na zasadzie przekładni śruba-nakrętka. Czyli jak zaciągasz ręczny, linka przekręca cięgno zacisku, a śruba połączona z cięgnem poprzez gwint w tłoczku przesuwa go liniowo w stronę tarczy. Skoro zaciski nie były ruszane, może warto byłoby rozebrać je, przeczyścić, sprawdzić w jakiej kondycji są tłoczki i na nowo ustawić tłoczek oraz odpowietrzyć układ.

Czy jak zaciągasz ręczny hamulec, to obydwa zaciski tak samo reagują?

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-12-22, 14:14

Sprężynka odbija do końca na zacisku , jak nie to jest wina zacisku do regeneracji .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2014-12-22, 15:24

Czy jak zaciągasz ręczny hamulec, to obydwa zaciski tak samo reagują?
tak nie dzialaja oba na reczny a na noznym hamuja
Sprężynka odbija do końca na zacisku , jak nie to jest wina zacisku do regeneracji .
wiesz z tego co kojarze to wlasnie sprezynka chodzi dobrze i odbija do konca
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-12-22, 16:58

Linka cała?

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2014-12-23, 23:16

brakuje czarnego koszyczka w zacisku ;/ ma ktoś może jakis distep gdzie moznaby bylo to nabyc ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-12-24, 01:29

Puchacz, zaciski masz do regeneracji.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-12-24, 08:29

Puchacz pisze:nic nie było ruszane w tym włąsnie rzecz
potem
Puchacz pisze:brakuje czarnego koszyczka w zacisku
Czyli jednak było coś ruszane. I pewnie od tej "naprawy" ręczny przestał działać :)

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2014-12-24, 17:21

czesc wzystkim rozebralem ci zacisk wyczyscilem wszystko nasmarowalem i zregenerowalem, lapa od recznego smiga jak trza, zalozylem wszystko okazalo sie rowniez ze chyba linka jest nie naciagnieta i trzeba bd zajrzec pod spod bo jest luzna a w tunelu naciaganie juz nic nie da, po tym jak juz wszytko zalozylem i chcialem odpowietrzyc raz ukrecilem srube ktora podtrzymuje ta sprzezyne od łapy ale to najmniejszy problem problem w tym ze gdy naciskam hamulec cieknie z pod lapy od recznego, brak mi slow ;/
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-12-25, 12:31

Niestety musisz kupić zestaw naprawczy zacisku i wymienić uszczelnienia. Koszyczek też musi być.Nowego raczej nie kupisz, ratują Cię używane zaciski, ale jak znam życie to też będą do regeneracji.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2014-12-25, 18:50

czesc, udało mi sie zregenerowac jeden zacisk i jest gitarka chodzi lapa elegancko ale recznego nie ma linke trzeba naciagnac... wiecie jak to wyglada w p11 naciagnie od spodu ?co do drugiego zacisku...brak koszyczka ;/ kts bez pojecia tam chyba grzebal i zlozyl niekompletny zacisk;/
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-12-25, 21:18

Puchacz, jak nie będziesz miał drugiego sprawnego zacisku to ręczny będziesz zaciągał z tylnego fotela. Zrób drugi ręczny i powinno zacząć dobrze łapać od 2 lub 3 ząbka
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-12-25, 22:07

Ktoś nie włożył koszyczka, bo nie sprostał wyzwaniu. Nie lekko się go wkłada. Puchacz powinienem mieć gdzieś stare zaciski od P10, koszyczek może być pasowny do Twojego zacisku.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2014-12-25, 22:54

Maniek, było by super:) napewno się jakoś odwdzięczę ;)
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-12-26, 00:58

To poszukam
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2014-12-27, 16:40

i jak tam panie kolego ?:)
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”