Strona 1 z 1
					
				[P/WP11.144] Zbyt małe klocki hamulcowe z tyłu
				: 2014-12-08, 12:35
				autor: matt-primera
				Witam,
Czy ktoś z Was spotkał się z problemem zbyt małych klocków hamulcowych z tyłu?
Wcześniej były założone klocki, z którymi nie było problemów, ale przyszedł czas na ich wymianę. Niestety kupiłem niemarkowe klocki, chyba Sanko czy Samko... U mechanika okazało się, że są prawie o 2 mm za małe, choć wg sprzedawcy są przeznaczone do tego modelu. 
Okazało się, że klocki trzaskają przy delikatnym hamowaniu, np. dojeżdżanie do skrzyżowania, prędkość < 50 km/h i na chwile przed zatrzymaniem słychać dosyć głośny trzask (metal o metal) z tylnej osi. Wyraźnie wygląda na to, że niedopasowane klocki uderzają o zacisk.
Primera P11 po lifcie, silnik 1.8 114 KM.
			 
			
					
				
				: 2014-12-08, 12:37
				autor: bombel
				matt-primera, a jakie masz tarcze z tyłu? 278 czy 258 mm?
			 
			
					
				
				: 2014-12-08, 12:43
				autor: matt-primera
				bombel, z tyłu mam tarcze 278 mm.
			 
			
					
				
				: 2014-12-08, 12:50
				autor: vixo
				A masz blaszki między klockiem a zaciskiem 

 
			
					
				
				: 2014-12-08, 13:05
				autor: nice-wawa
				Vixo z tyły w P11 nie ma blaszek , bardziej mnie zastanawia czy wszystko prawidłowo poskładane i dokręcone .Sprawdził bym czy dobrze zacisk przykręcony a po drugie czy klocek jest prawidłowo wsadzony , na klocku jest wypustka a na tłoczku  wycięcie w które musi wejść wypustka z klocka . Rozebrać sprawdzić ale obstawiam źle klocek wsadzony 
[ Dodano: 2014-12-08, 13:10 ]
Bombel ten sam typ klocka jest dla 258 i 278 mm tarcz .
			 
			
					
				
				: 2014-12-08, 13:15
				autor: PrzeRuSco
				Może vixo chodziło o blaszkę miedzy klockiem a tłoczkiem?
			 
			
					
				
				: 2014-12-08, 13:34
				autor: matt-primera
				Myślałem, żeby wsadzić takie blaszki, ale jak mówi nice-wawa, dowiedziałem się, że z tyłu nie powinno być blaszek.
Wymieniałem klocki u sprawdzonego mechanika, poprzedni samochód też naprawiałem u niego i nigdy mnie nie zawiódł. Zły montaż postawiłbym na ostatnim miejscu.
Czy przyczyna może być inna, czy klocki renomowanych firm są o nieszczęsne 2 mm szersze? 
[ Dodano: 2014-12-08, 13:43 ]
Nie wiem czy jasno wytłumaczyłem - po ściągnięciu koła wyraźnie widać, że między klockiem, a jarzmem jest około 2 mm szczelina. Nie wpływa to na skuteczność hamowania, ale obawiam się, że prędzej czy później może to mieć wpływ na bezpieczeństwo, poza tym nagły trzask przy hamowaniu rozprasza uwagę i zaczyna mnie to denerwować.
			 
			
					
				
				: 2014-12-08, 13:44
				autor: NEO NFS
				Napewno Vixo chodziło o te blaszki/nakładki na klocki. Ich brak powodować może trzaskanie klocka o prowadzenie w jarzmie. Ich brak daje właśnie ok 2/3mm luzu. Poza tym blaszki te przy ABS likwidują "telepanie/dzwonienie" klocków. W marnych zamiennikach czasem ich brak, lub gdy są do wersji bez ABS-u. Lecz wtedy raczej pasują wysokością. Trafiłem kiedyś takie w poprzedniej wp11, wystarczyło przyszlifować po ok1mm brzegi prowadzenia i przełożyć blaszki z starych klocków h. 

matt blaszki z tyłu powinny być jeśli masz ABS i z przodu też. Z tym że na przodzie są jeszcze stałe dociskowe na jarzmie i ta blaszka jeśli jest to obejmuje/zaczepiona jest tylko w szerokości klocka, natomiast z tyłu zaczepy blaszki obejmują zarówno szerokość i wysokość klocka! Poza tym o ile pamietam to są innne klocki do 2typów wysokości tarcz, nie wspominając o ABS i innych jarzmach.
 
			
					
				
				: 2014-12-08, 13:45
				autor: ulisses
				Firmowe klocki mają blaszki antywibracyjne: 

, których pewnie tutaj brakuje.
 
			
					
				
				: 2014-12-08, 13:51
				autor: vixo
				NEO NFS pisze:Napewno Vixo chodziło o te blaszki/nakładki na klocki
 
Dokładnie
 
			
					
				
				: 2014-12-08, 14:03
				autor: matt-primera
				Wydaje mi się, że w Samko nie ma takich blaszek, myślałem, że chodzi o blaszki, które powinny być na bokach klocków, między klockiem, a jarzmem. 
W takiej sytuacji domyślam się, że wyrzuciłem pieniądze w błoto kupując klocki Samko. Czy możecie polecić klocki ze wspomnianymi blaszkami, w rozsądniej cenie?
Primera P11 po liftingu, 07.03.2000, oś tylna, tarcze 278 mm, 1.8 114 KM.
			 
			
					
				
				: 2014-12-08, 14:26
				autor: NEO NFS
				Kup n.p. Remssa, Girling(pakowany podobno do TRW-nie produkuje nic) Srednio miękkie, nie pylą mocno. Albo może podleć do mech., może ma twoje stare z blaszkami  

 kosztują w granicach 80/95pln
 
			
					
				
				: 2014-12-08, 14:52
				autor: Gawa
				http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... y-kpl.html     tu masz dokładne zdjęcie o co chodzi z tymi blaszkami , te blaszki są  z tyłu i jednocześnie są ogięte na boki tam gdzie klocek się opiera o jarzmo , całkowita długość klocka  powinna wynosić 84mm a bez tych blaszek chyba coś ok 82,1mm . zmierz swoje i porównaj. otwórz sobie zdjęcie z tej strony co podałem to zaczaisz o co kaman. TRW jest niezłą marką, u nas takie klocki kosztują 85zł.
 
			 
			
					
				
				: 2014-12-08, 16:36
				autor: matt-primera
				Dziękuję wszystkim za pomoc. Teraz rozumiem, TRW ma "wbudowane" blaszki, to chyba będzie najlepszy wybór. A jaki jest koszt przesyłki?
			 
			
					
				
				: 2014-12-08, 17:09
				autor: Rysiu83
				nice-wawa pisze:Bombel ten sam typ klocka jest dla 258 i 278 mm tarcz .
Prawda,no właśnie jestem zdziwiony dlaczego stukają,u siebie miałem także bez tych blaszek i było wszystko ok,choć faktycznie bez nich klocek teoretycznie powinien siedzieć trochę luźniej w zacisku.
Dobre klocki to według mnie ATE,TRW,Ferodo i wszystkie owe blaszki posiadają  

 
			
					
				
				: 2014-12-08, 18:00
				autor: Gawa
				matt-primera nie musisz kupować z przesyłką. idź do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i Ci ściągnął jak nie będą mieli na miejscu.  podaj im ten numer TRW  "GDB3092" to albo sobie kupisz je albo jakieś inne które będą zamienne.
			 
			
					
				
				: 2014-12-09, 16:37
				autor: matt-primera
				Dziękuję jeszcze raz za pomoc. Klocki TRW GDB3092 zamówione, jutro będą do odbioru, koszt 100 złotych.
Po zamontowaniu, napiszę czy problem zniknął - może przyda się innym osobom z podobnym problemem.
			 
			
					
				
				: 2014-12-11, 11:07
				autor: wod2u
				Ja miałem taką samą sytuację z klockami EBC, też były za luźne i stukały, ale to akurat jest najmniejszy problem. Gorzej, że w tą przerwę między klockiem a jarzmem dostaje się brud i piasek, a w efekcie klocek przesuwając się (i wzdłuż i w poprzek) rysuje się o ten brud (piasek). Dodaj do tego łatwiejsze wymywanie (wyciskanie) smaru i efekt jest taki, że klocek szybko rdzewieje, a w konsekwencji nawet blokuje się w jarzmie (a zaczynał "za luźno").
			 
			
					
				
				: 2014-12-19, 12:12
				autor: matt-primera
				Klocki zostały wymienione, właśnie na TRW GDB3092. Od momentu wymiany żadnych stuków, byłem przy ich wymianie, siedzą w jarzmie idealnie, żadnego luzu. Dziękuje wszystkim za pomoc i jeżeli ktoś ma problem ze zbyt małymi klockami to polecam TRW GDB3092.