[P/WP11.144] Tylne tarcze zardzewiałe, zaciski stoją?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Tylne tarcze zardzewiałe, zaciski stoją?
Panowie,
Ostatnio zauważyłem,że hamulce mam słabsze i słyszałem lekkie tarcie, więc z ciekawości zajrzałem na tylne tarcze (rok temu zmieniałem) i zauważyłem,że są prawie całe zardzewiałe, tak jakby zaciski stanęły Ręczny działa elegancko
Czy w takim wypadku kwalifikuje się to do regeneracji, czy wystarczy porządne czyszczenie i smarowanie, bo już sam nie wiem co robić. Druga sprawa, tarcze i klocki po takim czymś już śmietnik ?
Ostatnio zauważyłem,że hamulce mam słabsze i słyszałem lekkie tarcie, więc z ciekawości zajrzałem na tylne tarcze (rok temu zmieniałem) i zauważyłem,że są prawie całe zardzewiałe, tak jakby zaciski stanęły Ręczny działa elegancko
Czy w takim wypadku kwalifikuje się to do regeneracji, czy wystarczy porządne czyszczenie i smarowanie, bo już sam nie wiem co robić. Druga sprawa, tarcze i klocki po takim czymś już śmietnik ?
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Wiesz, mi tarcze potrafią zardzewieć po dwóch tygodniach "stania", kiedy samochód nie jeździ. Ale to schodzi po kilku hamowaniach Oczywiście sam musisz ocenić stan tarcz i klocków - chociażby ich grubość.
W każdym razie - zdejmij koła i posprawdzaj wszystko - w szczególności sprawdź w jakim stanie są prowadnice (na moje to one będą winne, jak mówisz, że ręczy działa). Wytrzyj, sprawdź czy nie mają rdzy i wżerów (delikatnie papierem ściernym jak mają), a następnie z delikatną ilością smaru do prowadnic składasz w całość (jak dasz go za dużo to też będzie problem).
Powodzenia
W każdym razie - zdejmij koła i posprawdzaj wszystko - w szczególności sprawdź w jakim stanie są prowadnice (na moje to one będą winne, jak mówisz, że ręczy działa). Wytrzyj, sprawdź czy nie mają rdzy i wżerów (delikatnie papierem ściernym jak mają), a następnie z delikatną ilością smaru do prowadnic składasz w całość (jak dasz go za dużo to też będzie problem).
Powodzenia
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Dobrze prognozowałeś, prowadnice stoją, po jednej na stronie. Jedyny minus,to ni cholery nie można ich ruszyć tak się zapiekły. Chyba mnie czeka szukanie używanych.
Czy ta część zacisku jarzmo? jest taka sama we wszystkich nyskach?? ja mam tarcze 278mm ,a nie wiem jak odróżnić je przy szukaniu?
http://allegro.pl/primera-p11-jarzmo-st ... 32949.html
Czy ta część zacisku jarzmo? jest taka sama we wszystkich nyskach?? ja mam tarcze 278mm ,a nie wiem jak odróżnić je przy szukaniu?
http://allegro.pl/primera-p11-jarzmo-st ... 32949.html
Ostatnio zmieniony 2014-07-30, 13:15 przez grzeg255, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Możesz spróbować podgrzać palnikiem wtedy powinno puścić. A jeżeli nie uda się to napisz do tych z linku z allegro jeżeli regeneruja zaciski to powinni wiedzieć czy jarzmo które sprzedają jest do tarcz 259 mm czy 278 mm. Ktoś zresztą kiedyś pisał jakie "wymiary" maja poszczególne jarzma, trzeba by poszukać.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Tak i to samo mi koleś z allegro powiedział, najlepiej żebym mu powiedział rozmiar i wtedy określi czy te to te pytał czy mam lucas czy trw, powiedziałem że lucas. Nie dam rady już dziś zwymiarować tego. Nie chcę już się pierdzielić z tym i wolę kupić nowe, czy tam używki w dobrym stanie. A tam gdzie były zdejmowane, palnika ni ma
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Używki też musisz rozebrać, ocenić ich stan, przetrzeć papierem w razie potrzeby i przesmarować.
A palnik można z powodzeniem zastąpić przenośną kuchenką turystyczną, albo nawet nad gazem w kuchni możesz próbować (masz prościej, bo jarzmo możesz z łatwością wyjąć i przenieść).
Pozdrawiam
A palnik można z powodzeniem zastąpić przenośną kuchenką turystyczną, albo nawet nad gazem w kuchni możesz próbować (masz prościej, bo jarzmo możesz z łatwością wyjąć i przenieść).
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Obawiam się,że same jarzma mało kto sprzedaje, a nawet jak coś jest na allegro,to od mniejszych. Ale znalazłem jednego sprzedającego używki i facet zna temat i powiedział,że ma takie i takie, za 100 z wysyłką.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Samo jarzmo za takie pieniądze?... Ekhm...
Pisałeś do kolegów?
viewtopic.php?t=16235
viewtopic.php?t=15486
Pisałeś do kolegów?
viewtopic.php?t=16235
viewtopic.php?t=15486
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
ja nie mam już jarzm pod 278mm, mam pod te mniejsze jak coś
i mogę zmierzyć u siebie odległość między śrubą a prowadnicą, jak dobrze pamiętam to coś ok 5cm jest w jarzmie pod tarczę 278, bo pod mniejsze tarcze ta odległość jest mniejsza
i mogę zmierzyć u siebie odległość między śrubą a prowadnicą, jak dobrze pamiętam to coś ok 5cm jest w jarzmie pod tarczę 278, bo pod mniejsze tarcze ta odległość jest mniejsza
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Jedno jarzmo liczą sobie wszyscy ok.40zł, tyle,że nie wszyscy wiedzą o co chodzi. Nie mam zbytnio czasu czekać i szukać. Zapłacę 80zł za jarzma + przesyłka.Zielkq pisze:Samo jarzmo za takie pieniądze?... Ekhm...
Z ciekawość zadzwoniłem do aso, żeby wyciągnąć info na temat numeru części i wymiaru,ale nie mają samych jarzm w sprzedaży,tylko całe zaciski po 1500zł zamienniki
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
jednak 60-61mm jest między środkiem śruby a środkiem prowadnicy w jarzmie pod tarczę 278mm
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
tak, ten wymiar
powiedz mi może wiesz.. między jarzmo a klocek hamulcowy idą jakieś blaszki tak jak z przodu?
powiedz mi może wiesz.. między jarzmo a klocek hamulcowy idą jakieś blaszki tak jak z przodu?
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
U mnie w dwóch primerach nie było zresztą http://nissan4u.com/parts/primera_wagon ... tration_2/ też nie ma
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
pytam bo porządnie wyczyściłem jarzma u siebie z rdzy i teraz klocek mi lata, tzn jest ok 2mm luzu i się zastanawiałem czy tam były blaszki czy nie
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
A ja o jeszcze jedno zapytam Jak widać na zdjęciu, jarzma są wysmarowane medziakiem. Czy zostawić jak jest,bo są różne opinie co do zastosowania smaru miedzianego,że nie powinno się stosować przy hamulcach??
Ostatnio zmieniony 2014-08-02, 13:43 przez grzeg255, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
ja kiedyś składałem prowadnice na towot ale to był błąd teraz składałem na smar miedziany i jest ok
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Ja składam prowadnice na smar do hamulców. Klocki też nim smaruję. Cisza i spokój. Prowadnice pracują bardzo ładnie
Marlos z przodu powinny być blaszki między klockiem a jarzmem. Blaszka zarówno na górze jak i na dole.
Marlos z przodu powinny być blaszki między klockiem a jarzmem. Blaszka zarówno na górze jak i na dole.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
racja, można dać np "SMAR PASTA BOSCH SUPERFIT DO HAMULCÓW I ZACISKÓW"
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
A ja chłopaki używam do smarowania smaru grafitowego. Ostatnim razem jak posmarowałem tawotem (bo mi tylko to zostało, a trzeba było hamulce poskładać) to po dwóch latach lewy tylni zacisk znowu stanął. grzeg255, u mnie też była prowadnica tak zapieczona, że nie dało rady jej wyjąć, ale jako, że dla mnie nie ma rzeczy niemożliwych, to włożyłem w imadło, a mam takie malutkie i tłukłem przez 10 minut, podlewając wd40. Poszło; później pilnik, papier ścierny, gniazdo prowadnicy i "bolec" zeszlifowane na lustro.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Do prowadnic: ATE bremszylinder paste
Do jarzm (styk klocek-jarzmo): ATE plastilube
Kiedyś do jarzm używałem miedzianego, ale nie dawał rady, wymywał się z czasem, do tego mimo natłuszczenia blaszki/klocki z czasem rdzewiały i klocek się blokował. Ten ATE jest tłusty i gęsty, niby łapie brud, ale nie wymywa się w ogóle i dzięki niemu nic nie rdzewieje (ani jarzmo ani klocek).
Do jarzm (styk klocek-jarzmo): ATE plastilube
Kiedyś do jarzm używałem miedzianego, ale nie dawał rady, wymywał się z czasem, do tego mimo natłuszczenia blaszki/klocki z czasem rdzewiały i klocek się blokował. Ten ATE jest tłusty i gęsty, niby łapie brud, ale nie wymywa się w ogóle i dzięki niemu nic nie rdzewieje (ani jarzmo ani klocek).
pozdr. Kamil
Dobra,jarzma wymienione, jedynie póki co słyszę szuranie, ale wydaje mi się,że to tarcze po prostu miały za dużo rdzy na sobie i teraz trzeba poczekać aż się znowu klocek ułoży i dotrze.
Klocków nie wkładałem nowych,bo te mają niby rok i były jeszcze grubaśne. Gorzej jak się nie ułoży, to wtedy będę myślał, bo kół już nic nie trzyma jak wcześniej.
Edit.Przy okazji wymiany przodu zabrałem się za tył i niestety nie poradziłem sobie Nie potrafiłem wcisnąć tłoczka. Dalej szura, pewnie tłoczki nawalają,ale to już będę musiał oddać do roboty.
Klocków nie wkładałem nowych,bo te mają niby rok i były jeszcze grubaśne. Gorzej jak się nie ułoży, to wtedy będę myślał, bo kół już nic nie trzyma jak wcześniej.
Edit.Przy okazji wymiany przodu zabrałem się za tył i niestety nie poradziłem sobie Nie potrafiłem wcisnąć tłoczka. Dalej szura, pewnie tłoczki nawalają,ale to już będę musiał oddać do roboty.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
grzeg255, pamiętaj że tłoczek z tyłu jest wkręcany i nie idzie on lekko.
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Najprosciej to znalezc klucz plaski w odpowiednim rozmiarze co do wystepow na tloczku (prostopadle do powierzchni tloczka) i z drugiej strony (jezeli to klucz plasko-oczkowy) w oczko klucza wlozyc dlugi srubokret. I jakos idzie
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
klucz od szlifierki lepiej podchodzi i ustaw tłoczek tak aby nacięcie trafiało na kołeczek wystający w klocku hamulcowym, 2razy naciśniesz pedał hamulca i ręczny będzie dobrze łapał
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B