Strona 1 z 1

[P10/WP10] wymiana tarcz 242mm na 257mm

: 2013-09-04, 20:18
autor: creativesb
Witam, mam w primerze z przodu tarcze 242mm, które są do wymiany, chcem założyć 257mm, potrzebuje tylko zaciski, do tego tarcze i klocki ? jeśli tak, to może ktoś ma do sprzedania zaciski pod 257mm :)

: 2013-09-04, 21:09
autor: radziejwwl
Nie jestem pewien , ale pewnie wystarcza jażma, a nie całe zaciski.Przynajmniej z tylnymi tak jest. skoro jest wieksza tarcza tzn ze tarcze trzeba zmienic to chyba jasne , ale czy to cos zmieni ? taka zmiana ?:)

: 2013-09-04, 21:26
autor: Zielkq
Większa tarcza i większy klocek to większa powierzchnia styku, a w konsekwencji większa powierzchnia trąca i hamująca samochód :)

: 2013-09-04, 22:18
autor: radziejwwl
Czepiasz sie zarobionego ;P No większa ale czy tak czuć tą różnicę żeby inwestować w to ? Nie miałem doświadczenia więc pytam

: 2013-09-04, 23:20
autor: Zielkq
Na szybko o samochodach nie mogę nic w polskim internecie znaleźć, ale hamulce rowerowe działają przecież na podobnej zasadzie:
http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pok ... -hamowania
Sens jest taki:
Test wykazał, że droga hamowania w tym samych warunkach (ta sam prędkość, podłoże, warunki itd.) przy użyciu tarczy 180 mm jest o 16% krótsza niż w przypadku 160 mm. Z kolei stosując tarczę 203 mm odcinek potrzebny na zatrzymanie roweru jest o 14% krótszy niż przy dysku O 180 mm. Jak łatwo sie zorientować dystans potrzebny do zatrzymania rowery za pomocą 203-tki jest o 30% mniejszy w porównaniu z 160-tką.
I jeszcze angielski artykuł na temat czynników wpływających na skuteczność hamowania (w tym także wielkość tarczy) już na przykładzie samochodu :)
http://www.wcengineering.com/articles/brakes.html

Moment wymiany kompletu tarcze+klocki jest chyba najlepszym do podmianki na większe. I tak trzeba kupić nowe. Dlaczego więc nie kupić trochę większych i nie dostosować systemu (zaciski)? Choć przeważnie większe są odrobinę droższe od ich mniejszych odpowiedników (sprawdzałem na przykładzie P11/WP11).
Inna sprawa, czy nie lepiej zainwestować w mniejsze porządne klocki i tarcze, niż większe, ale kiepskich firm?

: 2013-09-05, 03:10
autor: creativesb
zaciski do p10 z 1.6 to tania rzecz, hamulce w primerze szczegolnie w takim zestawie sa slable, i czy zostana te czy zmienie na wieksze to i tak beda to jakies markowe elementy

: 2013-09-05, 09:25
autor: vixo
Mam z P10 eGT parę kompletów zacisków jakby ktoś chciał :)

: 2013-09-05, 15:38
autor: MagicalFire

: 2013-09-05, 15:57
autor: Zielkq
MagicalFire, przyznam, ze nie rozumiem Twojego 'juz lepiej'...
Vixo mowi o zaciskach, a Ty wrzucasz link do sklepu z tarczami i klockami :P

: 2013-09-05, 16:06
autor: vixo
Jak wyżej.
może chodzi o to, że bez zacisków będzie lepiej <mysli>

: 2013-09-05, 16:10
autor: KrzychuB
Zielkq, chyba wiem o co kaman viewtopic.php?p=306714&highlight=#306714 :evil:

: 2013-09-05, 16:15
autor: vixo
Reklama dźwignią handlu czy kolega się pyta czy już lepiej strona wygląda ?

: 2013-09-05, 16:16
autor: MagicalFire
KrzychuB, nie to nie o to chodzi porostu lepiej zainwestować w lepsze tarcze i klocki
i bez żadnych podejrzeń o spam !!!

: 2013-09-05, 16:23
autor: KrzychuB
MagicalFire, a no to gitara :) jakbyś dopisał pod linkiem oco Ci chodzi to by się obyło bez tego :P

: 2013-09-05, 16:30
autor: vixo
Oczywista oczywistość że na byle go#&nie nie będzie dobrze hamować ;)

: 2013-09-05, 21:39
autor: MagicalFire
dla tego mówie ze lepiej zainwestować w ceramikę/ Tarcze nacinane i wiercone niż w byle jakie oby duże tarcze/ klocki bo z tym idzie wymiana jarzma/ tłoczkowe zaciski ni i nie zapomnijmy o wymianie felg na większe

: 2013-09-05, 22:10
autor: radziejwwl
Z felgami to bym nie przesadzał jednak jest wiecej zabawy , a podejzewam ze w tym modelu to niestety bedzie znikomy efekt . bedzie ze sie powtarzam , ale dopiero 4 tłoki z 200sx cokolwiek zmieniaja

: 2013-09-05, 22:40
autor: vixo
Jak założyłem 4tłoki i pojechałem na jazdę testową to wróciłem bez przedniej szyby xD
Jestem tego samego zdania co kolega wyżej ;)

: 2013-09-06, 17:11
autor: creativesb
I wyszło na wasze, kupiłem dziś tarcze brembo i klocki ATE pod 242mm, z jednego prostego powodu, mam zimowe 13" po jednym sezonie które przy obecnym zacisku mieszczą się na milimetry