[P10/WP10] wymiana tarcz 242mm na 257mm
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- creativesb
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
- Lokalizacja: Suwałki
[P10/WP10] wymiana tarcz 242mm na 257mm
Witam, mam w primerze z przodu tarcze 242mm, które są do wymiany, chcem założyć 257mm, potrzebuje tylko zaciski, do tego tarcze i klocki ? jeśli tak, to może ktoś ma do sprzedania zaciski pod 257mm
Ostatnio zmieniony 2013-09-04, 21:16 przez creativesb, łącznie zmieniany 1 raz.
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Nie jestem pewien , ale pewnie wystarcza jażma, a nie całe zaciski.Przynajmniej z tylnymi tak jest. skoro jest wieksza tarcza tzn ze tarcze trzeba zmienic to chyba jasne , ale czy to cos zmieni ? taka zmiana ?:)
Ostatnio zmieniony 2013-09-04, 22:18 przez radziejwwl, łącznie zmieniany 4 razy.
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
Większa tarcza i większy klocek to większa powierzchnia styku, a w konsekwencji większa powierzchnia trąca i hamująca samochód
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Czepiasz sie zarobionego ;P No większa ale czy tak czuć tą różnicę żeby inwestować w to ? Nie miałem doświadczenia więc pytam
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
Na szybko o samochodach nie mogę nic w polskim internecie znaleźć, ale hamulce rowerowe działają przecież na podobnej zasadzie:
http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pok ... -hamowania
Sens jest taki:
http://www.wcengineering.com/articles/brakes.html
Moment wymiany kompletu tarcze+klocki jest chyba najlepszym do podmianki na większe. I tak trzeba kupić nowe. Dlaczego więc nie kupić trochę większych i nie dostosować systemu (zaciski)? Choć przeważnie większe są odrobinę droższe od ich mniejszych odpowiedników (sprawdzałem na przykładzie P11/WP11).
Inna sprawa, czy nie lepiej zainwestować w mniejsze porządne klocki i tarcze, niż większe, ale kiepskich firm?
http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pok ... -hamowania
Sens jest taki:
I jeszcze angielski artykuł na temat czynników wpływających na skuteczność hamowania (w tym także wielkość tarczy) już na przykładzie samochoduTest wykazał, że droga hamowania w tym samych warunkach (ta sam prędkość, podłoże, warunki itd.) przy użyciu tarczy 180 mm jest o 16% krótsza niż w przypadku 160 mm. Z kolei stosując tarczę 203 mm odcinek potrzebny na zatrzymanie roweru jest o 14% krótszy niż przy dysku O 180 mm. Jak łatwo sie zorientować dystans potrzebny do zatrzymania rowery za pomocą 203-tki jest o 30% mniejszy w porównaniu z 160-tką.
http://www.wcengineering.com/articles/brakes.html
Moment wymiany kompletu tarcze+klocki jest chyba najlepszym do podmianki na większe. I tak trzeba kupić nowe. Dlaczego więc nie kupić trochę większych i nie dostosować systemu (zaciski)? Choć przeważnie większe są odrobinę droższe od ich mniejszych odpowiedników (sprawdzałem na przykładzie P11/WP11).
Inna sprawa, czy nie lepiej zainwestować w mniejsze porządne klocki i tarcze, niż większe, ale kiepskich firm?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
- creativesb
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
- Lokalizacja: Suwałki
- MagicalFire
- doświadczony forumowicz
- Posty: 252
- Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
- Lokalizacja: Cybinka
- Kontakt:
juz lepiej http://www.brakes.pl/
MagicalFire, przyznam, ze nie rozumiem Twojego 'juz lepiej'...
Vixo mowi o zaciskach, a Ty wrzucasz link do sklepu z tarczami i klockami
Vixo mowi o zaciskach, a Ty wrzucasz link do sklepu z tarczami i klockami
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zielkq, chyba wiem o co kaman viewtopic.php?p=306714&highlight=#306714
- MagicalFire
- doświadczony forumowicz
- Posty: 252
- Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
- Lokalizacja: Cybinka
- Kontakt:
- MagicalFire
- doświadczony forumowicz
- Posty: 252
- Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
- Lokalizacja: Cybinka
- Kontakt:
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Z felgami to bym nie przesadzał jednak jest wiecej zabawy , a podejzewam ze w tym modelu to niestety bedzie znikomy efekt . bedzie ze sie powtarzam , ale dopiero 4 tłoki z 200sx cokolwiek zmieniaja
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
Jak założyłem 4tłoki i pojechałem na jazdę testową to wróciłem bez przedniej szyby xD
Jestem tego samego zdania co kolega wyżej
Jestem tego samego zdania co kolega wyżej
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
- creativesb
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
- Lokalizacja: Suwałki