Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] wymiana tarcz 242mm na 257mm

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

[P10/WP10] wymiana tarcz 242mm na 257mm

Post autor: creativesb » 2013-09-04, 20:18

Witam, mam w primerze z przodu tarcze 242mm, które są do wymiany, chcem założyć 257mm, potrzebuje tylko zaciski, do tego tarcze i klocki ? jeśli tak, to może ktoś ma do sprzedania zaciski pod 257mm :)
Ostatnio zmieniony 2013-09-04, 21:16 przez creativesb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2013-09-04, 21:09

Nie jestem pewien , ale pewnie wystarcza jażma, a nie całe zaciski.Przynajmniej z tylnymi tak jest. skoro jest wieksza tarcza tzn ze tarcze trzeba zmienic to chyba jasne , ale czy to cos zmieni ? taka zmiana ?:)
Ostatnio zmieniony 2013-09-04, 22:18 przez radziejwwl, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-09-04, 21:26

Większa tarcza i większy klocek to większa powierzchnia styku, a w konsekwencji większa powierzchnia trąca i hamująca samochód :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2013-09-04, 22:18

Czepiasz sie zarobionego ;P No większa ale czy tak czuć tą różnicę żeby inwestować w to ? Nie miałem doświadczenia więc pytam

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-09-04, 23:20

Na szybko o samochodach nie mogę nic w polskim internecie znaleźć, ale hamulce rowerowe działają przecież na podobnej zasadzie:
http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pok ... -hamowania
Sens jest taki:
Test wykazał, że droga hamowania w tym samych warunkach (ta sam prędkość, podłoże, warunki itd.) przy użyciu tarczy 180 mm jest o 16% krótsza niż w przypadku 160 mm. Z kolei stosując tarczę 203 mm odcinek potrzebny na zatrzymanie roweru jest o 14% krótszy niż przy dysku O 180 mm. Jak łatwo sie zorientować dystans potrzebny do zatrzymania rowery za pomocą 203-tki jest o 30% mniejszy w porównaniu z 160-tką.
I jeszcze angielski artykuł na temat czynników wpływających na skuteczność hamowania (w tym także wielkość tarczy) już na przykładzie samochodu :)
http://www.wcengineering.com/articles/brakes.html

Moment wymiany kompletu tarcze+klocki jest chyba najlepszym do podmianki na większe. I tak trzeba kupić nowe. Dlaczego więc nie kupić trochę większych i nie dostosować systemu (zaciski)? Choć przeważnie większe są odrobinę droższe od ich mniejszych odpowiedników (sprawdzałem na przykładzie P11/WP11).
Inna sprawa, czy nie lepiej zainwestować w mniejsze porządne klocki i tarcze, niż większe, ale kiepskich firm?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: creativesb » 2013-09-05, 03:10

zaciski do p10 z 1.6 to tania rzecz, hamulce w primerze szczegolnie w takim zestawie sa slable, i czy zostana te czy zmienie na wieksze to i tak beda to jakies markowe elementy

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-09-05, 09:25

Mam z P10 eGT parę kompletów zacisków jakby ktoś chciał :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-09-05, 15:38


Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-09-05, 15:57

MagicalFire, przyznam, ze nie rozumiem Twojego 'juz lepiej'...
Vixo mowi o zaciskach, a Ty wrzucasz link do sklepu z tarczami i klockami :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-09-05, 16:06

Jak wyżej.
może chodzi o to, że bez zacisków będzie lepiej <mysli>
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

KrzychuB
fanatyk nissana
Posty: 273
Rejestracja: 2013-07-07, 09:51
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: KrzychuB » 2013-09-05, 16:10

Zielkq, chyba wiem o co kaman viewtopic.php?p=306714&highlight=#306714 :evil:

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-09-05, 16:15

Reklama dźwignią handlu czy kolega się pyta czy już lepiej strona wygląda ?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-09-05, 16:16

KrzychuB, nie to nie o to chodzi porostu lepiej zainwestować w lepsze tarcze i klocki
i bez żadnych podejrzeń o spam !!!

KrzychuB
fanatyk nissana
Posty: 273
Rejestracja: 2013-07-07, 09:51
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: KrzychuB » 2013-09-05, 16:23

MagicalFire, a no to gitara :) jakbyś dopisał pod linkiem oco Ci chodzi to by się obyło bez tego :P

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-09-05, 16:30

Oczywista oczywistość że na byle go#&nie nie będzie dobrze hamować ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-09-05, 21:39

dla tego mówie ze lepiej zainwestować w ceramikę/ Tarcze nacinane i wiercone niż w byle jakie oby duże tarcze/ klocki bo z tym idzie wymiana jarzma/ tłoczkowe zaciski ni i nie zapomnijmy o wymianie felg na większe

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2013-09-05, 22:10

Z felgami to bym nie przesadzał jednak jest wiecej zabawy , a podejzewam ze w tym modelu to niestety bedzie znikomy efekt . bedzie ze sie powtarzam , ale dopiero 4 tłoki z 200sx cokolwiek zmieniaja

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-09-05, 22:40

Jak założyłem 4tłoki i pojechałem na jazdę testową to wróciłem bez przedniej szyby xD
Jestem tego samego zdania co kolega wyżej ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: creativesb » 2013-09-06, 17:11

I wyszło na wasze, kupiłem dziś tarcze brembo i klocki ATE pod 242mm, z jednego prostego powodu, mam zimowe 13" po jednym sezonie które przy obecnym zacisku mieszczą się na milimetry

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”