Strona 1 z 6

[Primera] Słabe hamulce

: 2010-02-22, 14:14
autor: johny_fellow
Cześć!

Kolega ma P11.144 w Dieslu.
Problem jest tak, że szwankują mu hamulce. Jak silnik jest zapalony i pompuje się pedał to spada on do podłogi, i zapala się lampka hamulca ręcznego. Samochód na suchym hamuje makabrycznie. Na śliskim jest OK, ABS działa dobrze. Co dziwne na suchym bardziej hamuje prawym przednim kołem. Czuć to po włączaniu się ABSu.

Sprawdzona została już pompa hamulcowa, serwo, pompa vacuum, zaworek zwrotny, płyn hamulcowy i dalej nic. Zero poprawy. Nic nie cieknie, nie ucieka itd.

Ma ktoś wiedzę lub chociaż pomysł co to może być?

: 2010-02-22, 14:24
autor: Jastrząb
No mam nadzieję że takie rzeczy jak przepompowanie płynu w układzie, czy jak zwał odpowietrzenie na każdym kole zostało zrobione. Warto przepompować na każde koło z 200ml płynu.

Po drugie, sprawdzić stan tarcz i klocków hamulcowych. Jeżeli klocek i tarcza są bardzo zużyte, tłoczek musi bardzo dużo się wysunąć co powoduje że pedał leci w podłogę.

: 2010-02-22, 15:21
autor: nice-wawa
sprawdziłbym jeszcze przewody od podciśnienia i pompę abs - może coś się w niej popsuło
A na zgaszonym silniku pedał też wpada w podłogę ?

: 2010-02-23, 23:03
autor: Maniek-ol
A może sama pompa jest zapowietrzona ?

: 2010-02-24, 08:16
autor: BULI
Ja bym sprawdził tak jak Jastrząb radzi klocki i tarcze. Miałem podobny problem, że mi wcześniej brało jedno koło - źle się ułożyły klocki i blokowały koło. Z hamulcami nie ma żartów, jedź do dobrego mechanika - najlepiej rozebrać wszystko i sprawdzić, ciśnienie, przewody itd. itp.
Check ci nie wyskoczył? Sprawdź też czujniki i komputer ABS.

[P10/WP10] Hamulce

: 2010-04-03, 21:52
autor: rav020
Hej, potrzebuję pomocy.
Wymieniłem:
- Tarcze z tylu (na poczatku auto mialo zatarte zaciski i skorodowaly tarcze, klocki byly ok)
- Klocki przod (tarcze byly ok)
- Serwo (stare miało dziurawą membranę)
- Płyn hamulcowy

Czy ktoś wie, dlaczego hamulce nadal są słabe?

: 2010-04-06, 06:10
autor: hyzios
A czy odpowietrzyłeś układ po wymianie płynu hamulcowego?

: 2010-04-07, 13:08
autor: szneqz
I jak tam problem sie rozwiązał bo u mnie jest to samo pedał na zgaszonym wysoki a po odpaleniu wpada w podłoge klocki i tarcze powymieniane płyn też już nawet wywaliłem korektory siły hamowania koła niby się blokują ale po odpaleniu pedał leci w podłogę i słabo hamuje z tym że u mnie sie kontrolka nie zaświeca. Pedał hamulca powinien lekko spaść po odpaleniu jeżeli pompa jest sprawna ale chyba nie do samej podłogi.

: 2010-04-08, 14:22
autor: hary7
A w mojej nysce wygląda to tak: na wyłączonym silniku nacisnę pedał hamulca- trochę się wciśnie i tak zostaje a na włączonym silniku po naciśnięciu powoli opada aż zatrzyma się na podłodze :?: Mój mechanik stwierdził że to może pompa hamulcowa na segmentach już przepuszcza i jedyną pewną w 100% metodą naprawy jest wymiana kompletnej pompy hamulcowej bo same wymienianie uszczelek nie zawsze pomaga. Ale że podczas ostrego hamowania pompa ABSu od siebie nie pozwala aby pedał hamulca opadł na podłogę (pomimo gęstego drgania pedału mam jeszcze taki efekt pływania - falowania pedału) mechanik stwierdził żeby lepiej zostawić to jak jest. Z tym że u mnie poza zapiekaniem się tylnych hamulców to innych problemów nie mam.

: 2010-04-08, 19:41
autor: Andrzej
W TD zapalenie się kontroliki hamulca oznaczać też może spadek ciśnienia w pompie vacum -nawet w instrukcji jest to opisane- może czasami traci ciśnienie

: 2010-04-13, 17:40
autor: odmi
hary7 pisze:A w mojej nysce wygląda to tak: na wyłączonym silniku nacisnę pedał hamulca- trochę się wciśnie i tak zostaje a na włączonym silniku po naciśnięciu powoli opada aż zatrzyma się na podłodze
Sprawdziłem, mam tak samo, ale hamulce rewelacja, (dzisiaj znów "dobrze" sprawdzone przez stado dzików :-> ) może tylko przy zatrzymywaniu się (jak już się prawie staje) na moment "chrupnie" ABS, mimo że lekko cisnę.

: 2010-04-13, 21:27
autor: LISIDŁO
tak jak kolega napisał wyżej ->jako pierwsze sprawdź

jeśli to nie zadziała sprawdź:

serwo czy nie puszcza gdzieś na łączeniu

zobacz wężyki hamulcowe (gumowe) czy jakiś nie jest zapchany(spłowiała ,stara,sflaczała,guma)-z zewnątrz powinno być widać,jeśli masz stare wężyki-zuźyte

ostatecznie popatrz w jakim stanie jest całość,przewodów hamulcowych pod autem (miedziane najczęściej),czy gdzieś nie puszcza płynu-ubywałoby trochę ze zbiorniczka

: 2010-12-24, 09:38
autor: GrzegorzPPP
Panowie, mam problem.

Byłem dzisiaj na badaniu technicznym i hamowanie tylnej osi wyszło mi 0,5kN. Dla porównania ojca primera ma 1,81kN. Co to może być :?:

: 2010-12-24, 15:20
autor: hary7
GrzegorzPPP pisze:Panowie, mam problem.

Byłem dzisiaj na badaniu technicznym i hamowanie tylnej osi wyszło mi 0,5kN. Dla porównania ojca primera ma 1,81kN. Co to może być :?:
Oznacza to że musisz zajrzeć do obu tylnych zacisków hamulcowych. W najlepszym wypadku zużyły Ci się klocki hamulcowe (zakładam że masz tarcze hamulcowe z tyłu) ale to raczej diagnosta by zauważył a Ty podczas hamowania byś słyszał głośne chrobotanie z kół. Najbardziej prawdopodobne jest że zapiekły Ci się prowadniki zacisku. Nie zawadzi jak zajrzysz tu: viewtopic.php?t=2997&highlight=zacisk

: 2010-12-24, 19:40
autor: GrzegorzPPP
Klocki i tarcze nowe. Ręczny trzyma w miarę dobrze.

: 2010-12-25, 08:59
autor: D@wiD
J mialem tak samo w renault to nie jest zapowietrzenie itp tylko tak jak kolega wyżej pisal sprawdz tarcze czy nie ma ranciku i przedewszystkim cilinderki i styłu szczeki

: 2010-12-25, 09:20
autor: bonzo
GrzegorzPPP pisze:Klocki i tarcze nowe. Ręczny trzyma w miarę dobrze.
jak nowe to może się nie dotarło

: 2010-12-25, 13:14
autor: GrzegorzPPP
Znaczy nie, aż takie nowe. Mają ze 30kkm, ale w związku z tym że od dawna słabo hamowały (rok temu było 0,8kN) To klocki i tarcze wyglądają jak nowe.

: 2010-12-25, 16:20
autor: hary7
Nie wiem czy sam zakładałeś klocki ale będziesz musiał sprawdzić czy klocki pracują swobodnie w jażmie (czy dają się przysuwać i odsuwać od tarczy) Czy cały zacisk pracuje swobodnie na prowadnikach. I czy tłoczek hamulcowy lekko się przesuwa. Ręcznym na drodze gruntowej zablokujesz koła? Ale bez ciągnięcia za dźwignię z całej siły.

: 2010-12-25, 19:09
autor: GrzegorzPPP
Ręcznym nie ma szans zablokować kół (linka już troszkę się wyciągnęła). Zacisk z jednej strony był wymieniany. Ale hamuje tak jak ten który jest w aucie od nowości. Dlatego nie wiem, czy to coś z zaciskami czy może... coś innego. Może być np. za słabe ciśnienie płynu hamulcowego na tylne zaciski :?:

: 2010-12-25, 22:04
autor: odmi
A jakie klocki ?? Może głupie pytanie, ale jak jakaś tania podróbka to może nie trzymaja jak trzeba, są za twarde czy coś, albo przypalone i się slizgają ??

: 2010-12-26, 09:51
autor: GrzegorzPPP
odmi pisze:A jakie klocki ?? Może głupie pytanie, ale jak jakaś tania podróbka to może nie trzymaja jak trzeba, są za twarde czy coś, albo przypalone i się slizgają ??
Klocki Ferodo, tarcze brembo.

: 2010-12-26, 10:28
autor: D@wiD
z tego co piszecie to moze faktycznie cylinderki po prostu moze 1 sie zacina i przez to szwankuje

: 2010-12-26, 10:53
autor: hary7
GrzegorzPPP na hamowanie nie ma znaczenia czy linka się wyciągnęła. Rozciągnięcie linki daje tylko taki efekt że w kabinie wyżej idzie dźwignia ręcznego. Dopóki nie zajrzysz do obu zacisków to my Ci już nic więcej mądrego nie doradzimy. Zapoznaj się z tematem który wcześniej Ci podałem i sprawdź najpierw klocki,prowadnik a na końcu tłoczek. Ten nowy zacisk to jest taki całkiem nowy ze sklepu? Aha,jest też możliwość że tylne hamulce słabo hamują bo jest układ zapowietrzony ale... przeciwko temu pomysłowi świadczy fakt że wcześniej lepiej hamowały i słabo działający ręczny. A przeciwko Twojemu pomysłowi o zbyt niskim ciśnieniu płynu hamulcowego na tylnych zaciskach świadczy fakt że odkąd jestem na forum (ponad 2 lata) to nikt nie pisał o awarii ciśnieniowych korektorów siły hamowania (są w przedniej grodzi silnika na lewo od pompy hamulcowej) więc najlepiej najpierw wykluczyć najtańsze możliwe awarie i krok po kroku iść w kierunku tych droższych i bardziej skomplikowanych. Wyczyszczenie klocków i prowadnic zacisków to tylko Twoja praca ( około 40 minut na 2 koła) i ewentualnie 5zł za pastę do zacisków (gdyby prowadniki były zapieczone) Dopóki nie napiszesz co stwierdziłeś po obejrzeniu zacisków to ja porad udzielał nie będę. A skoro nareperowałem własne zaciski to jakieś doświadczenie mam 8-)

: 2010-12-28, 18:58
autor: cooliguana
Bardzo prawdopodobne że jest to jak wyżej kolega napisał korektor siły hamowania. Miałem podobny efekt a po wymianie w/w elementu wszystko wróciło do normy, a wcześniej także założyłem nowe tarcze i nowe klocki.

: 2010-12-28, 19:45
autor: ulisses
Z tego co wiem w p11 z ABS-em nie ma i nie było nigdy korektorów hamowania...

: 2010-12-28, 23:34
autor: hary7
ulisses pisze:Z tego co wiem w p11 z ABS-em nie ma i nie było nigdy korektorów hamowania...
Są,tylko nie takie tradycyjne przy tylnych kołach a "ciśnieniowe" w komorze silnika. To te dwie małe pierdółki na przewodach hamulcowych od tylnych hamulców.

: 2010-12-29, 14:06
autor: jswistow
GrzegorzPPP pisze:Ręcznym nie ma szans zablokować kół (linka już troszkę się wyciągnęła). Zacisk z jednej strony był wymieniany. Ale hamuje tak jak ten który jest w aucie od nowości. Dlatego nie wiem, czy to coś z zaciskami czy może... coś innego. Może być np. za słabe ciśnienie płynu hamulcowego na tylne zaciski :?:
sprawdź stan tylnych przewodów hamulcowych elastycznych
może być tak że są już stare i podczas hamowania puchną i stąd brak ciśnienia

: 2010-12-29, 14:10
autor: GrzegorzPPP
jswistow pisze:
GrzegorzPPP pisze:Ręcznym nie ma szans zablokować kół (linka już troszkę się wyciągnęła). Zacisk z jednej strony był wymieniany. Ale hamuje tak jak ten który jest w aucie od nowości. Dlatego nie wiem, czy to coś z zaciskami czy może... coś innego. Może być np. za słabe ciśnienie płynu hamulcowego na tylne zaciski :?:
sprawdź stan tylnych przewodów hamulcowych elastycznych
może być tak że są już stare i podczas hamowania puchną i stąd brak ciśnienia
To może być. Na pewno do wymiany mam te metalowe przewody. Jak będę miał trochę czasu to zajrzę w jakim stanie są te gumowe.

: 2010-12-29, 14:17
autor: jswistow
najlepiej jak byś miał kogoś do pomocy,jedna osoba mocno naciska na hamulec ,najlepiej na zapalonym silniku,a druga patrzy co się dzieje z przewodami