[Primera] Słabe hamulce

Moderatorzy: Sajmooon, Zielkq, janusz, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1424
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-06, 12:31

Ne ne marlos90 :D w zależności od wersji wyposażenia, albo bębny i małe tarcze, albo duże tarcze i małe tarcze (i różne przy nich zaciski z tyłu), a później duże tarcze i duże tarcze. Tak w skrócie ;p ja się spotkałem z małymi tarczami z przodu w TD, co mnie osobiście zszokowało :-o

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 430
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-06, 13:59

Auto ma ABS, oglądałem przewód i na oko jest ok.
Gdybym chciał zmienić mój śmieszny zestaw hamowania na ten większy to muszę kupić większe zaciski + tarcze tak? Nowe to drogi interes, może coś używanego.
Jak sprawdzić czy przewody puchną?
Serwo chyba działa dobrze, skoro pedał po odpaleniu silnika wpadł trochę głębiej?

Awatar użytkownika
Emu89
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2013-11-17, 11:39
Lokalizacja: Sanok/Holandia

Post autor: Emu89 » 2014-04-06, 14:01

Ale z uzywanymi wiesz jak jest tez nie wiesz co kupisz ;) chyba ze masz kogos pewnego ;)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7959
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-06, 14:04

Byczynho ładuj hamulce z GT'ka. Jasiek chyba powinien mieć jeszcze komplet na przód+tył lub sam przód viewtopic.php?t=14933 . Co to przewodów to zobacz czy nie są popękane.

Tu masz przykład jak nie powinien wyglądać przewód hamulcowy:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-04-06, 14:07 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Emu89
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2013-11-17, 11:39
Lokalizacja: Sanok/Holandia

Post autor: Emu89 » 2014-04-06, 14:06

Januszku przy tym to raczej by wystapil juz brak hamulca hehehe :D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7959
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-06, 14:08

Emu89 to są przewody hamulcowe, które wyciągnęliśmy z auta Zielkq :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 662
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-04-06, 15:56

Wiooreck, niestety raczej obalę Twoją teorię ;p wersje z jakimi ja miałem do czynienia
1przykłąd P11 HB 96r. 2.0TD GX przód 280mm tył bębny + abs
2przykład P11 HB 99r. 2.0TD GX przód 280mm tył 278mm + abs
3przykład P11 HB 99r. 2.0TD SLX przód 280mm tył 278mm + abs

bez przesady żeby hamulce zależały o wersji wyposażenia, fakt faktem że też widziałem małe tarcze na przodzie w TD ale ktoś musiał się pomylić przy zakupie bo 1cm klocka hamulcowego wystawał poza tarczę ;p

kolejna kwestia żeby przejść z przodu na 280mm potrzebne są jarzma i tarcze tylko
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 430
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-06, 17:08

Eh czyli w końcu jak? samych jarzm raczej nikt nie sprzeda. Nie chce mi się ściągać kół bo bym wam dokładnie powiedział jakie mam tarcze. Druga sprawa, jak wymienię tarczę na większe to automatycznie muszę zwalić osłonę tarczy, można tak?

[ Dodano: 2014-04-06, 18:10 ]
Panowie, może rozjaśnię wasze i moje wątpliwości. Auto kupiłem na felgach 14' z czego wynika' że tarcze 280 tam nie podchodzą.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7959
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-06, 17:11

byczynho z tego co widzę na zdjęciach w Jaśka temacie to on ma komplet razem z jarzmami. Myślę, że osłony też sprzeda do kompletu :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 430
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-06, 17:21

Ja przy wymianie piasty u siebie przyglądałem się osłonom i one nie są przykręcane tylko jakby hmm zgrzewane czy jak to nazwać. Trudno będzie to przełożyć.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2093
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2014-04-06, 17:58

Są odkręcane...ale teoretycznie nie odkręcisz tych wkrętów..zostaje albo wyrwać..albo puknąć parę razy czymś i je odgiąć do tyłu,ewentualnie odciąć ten zagięty element :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 430
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-06, 18:11

janusz pisze:Byczynho ładuj hamulce z GT'ka. Jasiek chyba powinien mieć jeszcze komplet na przód+tył lub sam przód viewtopic.php?t=14933 .
Janusz, wspominasz tutaj o tyle. Czytałem gdzieś, że przerobienie tyłu z bębnów na tarcze to koszt, który w naszych primerkach się nie opłaca. Tak jest czy inaczej?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1424
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-06, 19:02

marlos90, może za mało jeszcze diesli widzielliśmy :D ja mam slx'a, tarcze przednie 280, tylne 257, ale zaciski tylne są od maximy tzn. o wiele większy klocek (i jeszcze na dodatek wszystko zmontowane w fabryce).
marlos90 pisze:bez przesady żeby hamulce zależały o wersji wyposażenia
spotkałem się też w astrze G z takim czymś. 1.7 dti isuzu nie jest wcale lżejsze niż 2.0 lub 2.2 dtl, a ma bębny z tyłu i mniejsze tarcze z przodu, tak samo były różnice w dwulitrówkach (jedna moc). Natomiast 2.2 już w standardzie były oferowane z zestawem tarcz.

byczynho, co do przerobienia tyłu na tarcze, to też lepiej szukać całej tylnej belki z zaciskami i tarczami. Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz nawet niezjeżdżony zestaw. A później tylko przekładka. Wiadomo, wiąże się to z innym mocowaniem linki ręcznego, więc i linka by się przydała. Trochę roboty jest niestety... Lepsze efekty da zmiana przodu, a dodatkowo jak dorwiesz jakieś dwu-lub cztero-tłoczkowe zaciski... :D

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1036
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-04-06, 20:02

marlos90 pisze:kolejna kwestia żeby przejść z przodu na 280mm potrzebne są jarzma i tarcze tylko

Jak wrzucałem do siebie tarcze 280 na przód i te większe na tył, to z przodu musiałem też wymienić zaciski bo były inne, tzn miały taki drucik na zacisku a te zaciski z małych tarcz nie miały tego drucika. Z tyłu wystarczyło zmienić tylko jarzma i tarcze.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 430
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-06, 21:57

Ja wam powiem, wszystko da się zrobić jak fundusz na to pozwala. U mnie budżet jest ograniczony i wiadomo, że chce to zrobić po kosztach :/
Czyli na przód większe jarzma i tarcze tak? Skąd wziąć te zaciski dwu tłoczkowe? pewnie ich cena jest kolosalna :/
Właśnie, przypomniało mi się, u mnie to mam wrażenie, że hamuje sam tył.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1424
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-07, 07:42

To zrób prosty test, rozpędź się na pustej prostej drodze (dla bezpieczeństwa oczywiście) i najpierw zahamuj ręcznym, a później nożnym.
Co do zacisków wielotłoczkowych, należy szukać z innych modeli nissana lub w ogóle innych marek. Na forum się dużo postów w różnych tematach pojawia.

Zdejmij sobie koło i zmierz średnicę swojej tarczy, to będziesz wiedział czy masz ta mniejsza czy większą. Wtedy będziesz miał pewność jakim zestawem dysponujesz.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1036
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-04-07, 20:39

Jak masz koła 14cali to masz mniejsze tarcze. Na tarcze 280mm 14 cali nie wejdzie.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 430
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-07, 23:32

W takim razie trzeba poszukać dawcy :D warto interesować się używanymi tarczami?

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 551
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-04-08, 06:01

byczynho, jak chcesz mam komplet zacisków i jarzm pod 280mm, tanio oddam :-)

Co do tarcz i klocków to lepiej nowe.
[center] Obrazek [/center]

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 430
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-08, 12:06

Dziś miałem parę minut wolnego czasu i pozwalałem koła.
Tarcze są te mniejsze, 257 czy tam 258.
Dodatkowo, klocki które założyłem 13kkm temu wyglądają teraz dosłownie tak samo jak wtedy, lustro się zrobiło i jak to ma hamować... przetarłem papierem ściernym do chropowatości ale pewnie zaraz będzie to samo.
Zauważyłem jeszcze, że elastyczny wąż jest pęknięty.
Obrazek
Obrazek
Wielkością osłony proszę się nie sugerować bo piasta z tej strony jest od GT bodajże.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1424
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-08, 12:19

marlos90, ha! Pisałem, że ma te mniejsze ;p

byczynho, jak już będziesz robił porządek z hamulcami, to lepiej zainwestuj w obydwa nowe elastyczne przewody hamulcowe, bo i tak będziesz musiał je odkręcić, po prostu zrobisz najważniejsze rzeczy za jednym zamachem. Przypomnij, jakiej firmy masz tarcze i klocki?

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 430
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-08, 12:32

Tarcz nie dotykałem więc nie wiem jaka to firma :D klocki to JPN.... a przewody właśnie oba zamierzałem zamówić.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1424
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-08, 13:14

Hmm, z JPN się nigdy nie spotkałem, nie wiem jakiej to są jakości części, ale sądząc po cenie na allegro to chyba z takiej niższej półki. Więc może też masz winowajcę słabego hamowania.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7959
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-08, 13:15

Klocki się zeszkliły i dlatego nie hamuje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 430
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-08, 23:39

Przetarcie ich papierem nic nie dało, dziadostwo jedno małe....

[ Dodano: 2014-04-09, 13:22 ]
Panowie, czy ktoś z was posiada na sprzedanie te większe osłony tarcz hamulcowych?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1424
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-09, 14:46

Zdemontuj je i odegnij na płasko.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 430
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-10, 01:21

Będzie beznadziejnie wyglądało :D

Awatar użytkownika
Niedział
stały bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2014-04-10, 10:00

toć jedną osłonę już masz, brakuje Ci drugiej ;-) Jak coś to PW

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 430
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-13, 23:14

Wiooreck pisze:To zrób prosty test, rozpędź się na pustej prostej drodze (dla bezpieczeństwa oczywiście) i najpierw zahamuj ręcznym, a później nożnym.
Co do zacisków wielotłoczkowych, należy szukać z innych modeli nissana lub w ogóle innych marek. Na forum się dużo postów w różnych tematach pojawia.

Zdejmij sobie koło i zmierz średnicę swojej tarczy, to będziesz wiedział czy masz ta mniejsza czy większą. Wtedy będziesz miał pewność jakim zestawem dysponujesz.
Próbowałem hamować ręcznym i nie ma mowy, żeby sam ręczny zblokował koła, dopiero jak wspomogłem nożnym to usłyszałem pisk.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1424
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-14, 07:33

To czy tył na ręcznym się zblokuje też zależy od wielu czynników, m. in. od pary w łapach :D rób byczynho porządek najpierw z przednimi tarczami, tak duże auto musi mieć czym hamować na drodze, a jak już poczujesz różnicę to od razu i Ty poczujesz się lepiej ;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”