Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Primera] Słabe hamulce

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

[Primera] Słabe hamulce

Post autor: johny_fellow » 2010-02-22, 14:14

Cześć!

Kolega ma P11.144 w Dieslu.
Problem jest tak, że szwankują mu hamulce. Jak silnik jest zapalony i pompuje się pedał to spada on do podłogi, i zapala się lampka hamulca ręcznego. Samochód na suchym hamuje makabrycznie. Na śliskim jest OK, ABS działa dobrze. Co dziwne na suchym bardziej hamuje prawym przednim kołem. Czuć to po włączaniu się ABSu.

Sprawdzona została już pompa hamulcowa, serwo, pompa vacuum, zaworek zwrotny, płyn hamulcowy i dalej nic. Zero poprawy. Nic nie cieknie, nie ucieka itd.

Ma ktoś wiedzę lub chociaż pomysł co to może być?
Ostatnio zmieniony 2014-01-17, 10:55 przez johny_fellow, łącznie zmieniany 2 razy.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-02-22, 14:24

No mam nadzieję że takie rzeczy jak przepompowanie płynu w układzie, czy jak zwał odpowietrzenie na każdym kole zostało zrobione. Warto przepompować na każde koło z 200ml płynu.

Po drugie, sprawdzić stan tarcz i klocków hamulcowych. Jeżeli klocek i tarcza są bardzo zużyte, tłoczek musi bardzo dużo się wysunąć co powoduje że pedał leci w podłogę.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-02-22, 15:21

sprawdziłbym jeszcze przewody od podciśnienia i pompę abs - może coś się w niej popsuło
A na zgaszonym silniku pedał też wpada w podłogę ?
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-02-23, 23:03

A może sama pompa jest zapowietrzona ?
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-02-24, 08:16

Ja bym sprawdził tak jak Jastrząb radzi klocki i tarcze. Miałem podobny problem, że mi wcześniej brało jedno koło - źle się ułożyły klocki i blokowały koło. Z hamulcami nie ma żartów, jedź do dobrego mechanika - najlepiej rozebrać wszystko i sprawdzić, ciśnienie, przewody itd. itp.
Check ci nie wyskoczył? Sprawdź też czujniki i komputer ABS.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

rav020
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-01-21, 02:00
Lokalizacja: Gdańsk

[P10/WP10] Hamulce

Post autor: rav020 » 2010-04-03, 21:52

Hej, potrzebuję pomocy.
Wymieniłem:
- Tarcze z tylu (na poczatku auto mialo zatarte zaciski i skorodowaly tarcze, klocki byly ok)
- Klocki przod (tarcze byly ok)
- Serwo (stare miało dziurawą membranę)
- Płyn hamulcowy

Czy ktoś wie, dlaczego hamulce nadal są słabe?

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2010-04-06, 06:10

A czy odpowietrzyłeś układ po wymianie płynu hamulcowego?

szneqz
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-02-09, 12:26
Lokalizacja: Ostrzeszów/Marcinki

Post autor: szneqz » 2010-04-07, 13:08

I jak tam problem sie rozwiązał bo u mnie jest to samo pedał na zgaszonym wysoki a po odpaleniu wpada w podłoge klocki i tarcze powymieniane płyn też już nawet wywaliłem korektory siły hamowania koła niby się blokują ale po odpaleniu pedał leci w podłogę i słabo hamuje z tym że u mnie sie kontrolka nie zaświeca. Pedał hamulca powinien lekko spaść po odpaleniu jeżeli pompa jest sprawna ale chyba nie do samej podłogi.

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-04-08, 14:22

A w mojej nysce wygląda to tak: na wyłączonym silniku nacisnę pedał hamulca- trochę się wciśnie i tak zostaje a na włączonym silniku po naciśnięciu powoli opada aż zatrzyma się na podłodze :?: Mój mechanik stwierdził że to może pompa hamulcowa na segmentach już przepuszcza i jedyną pewną w 100% metodą naprawy jest wymiana kompletnej pompy hamulcowej bo same wymienianie uszczelek nie zawsze pomaga. Ale że podczas ostrego hamowania pompa ABSu od siebie nie pozwala aby pedał hamulca opadł na podłogę (pomimo gęstego drgania pedału mam jeszcze taki efekt pływania - falowania pedału) mechanik stwierdził żeby lepiej zostawić to jak jest. Z tym że u mnie poza zapiekaniem się tylnych hamulców to innych problemów nie mam.

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2010-04-08, 19:41

W TD zapalenie się kontroliki hamulca oznaczać też może spadek ciśnienia w pompie vacum -nawet w instrukcji jest to opisane- może czasami traci ciśnienie

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-04-13, 17:40

hary7 pisze:A w mojej nysce wygląda to tak: na wyłączonym silniku nacisnę pedał hamulca- trochę się wciśnie i tak zostaje a na włączonym silniku po naciśnięciu powoli opada aż zatrzyma się na podłodze
Sprawdziłem, mam tak samo, ale hamulce rewelacja, (dzisiaj znów "dobrze" sprawdzone przez stado dzików :-> ) może tylko przy zatrzymywaniu się (jak już się prawie staje) na moment "chrupnie" ABS, mimo że lekko cisnę.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
LISIDŁO
fanatyk nissana
Posty: 282
Rejestracja: 2009-12-10, 15:54
Lokalizacja: Poznań/Promnice

Post autor: LISIDŁO » 2010-04-13, 21:27

tak jak kolega napisał wyżej ->jako pierwsze sprawdź

jeśli to nie zadziała sprawdź:

serwo czy nie puszcza gdzieś na łączeniu

zobacz wężyki hamulcowe (gumowe) czy jakiś nie jest zapchany(spłowiała ,stara,sflaczała,guma)-z zewnątrz powinno być widać,jeśli masz stare wężyki-zuźyte

ostatecznie popatrz w jakim stanie jest całość,przewodów hamulcowych pod autem (miedziane najczęściej),czy gdzieś nie puszcza płynu-ubywałoby trochę ze zbiorniczka
Tanie części do aut - dzwoń nr 600 584 326 hasło Nissan - Wielkopolska

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-12-24, 09:38

Panowie, mam problem.

Byłem dzisiaj na badaniu technicznym i hamowanie tylnej osi wyszło mi 0,5kN. Dla porównania ojca primera ma 1,81kN. Co to może być :?:

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-12-24, 15:20

GrzegorzPPP pisze:Panowie, mam problem.

Byłem dzisiaj na badaniu technicznym i hamowanie tylnej osi wyszło mi 0,5kN. Dla porównania ojca primera ma 1,81kN. Co to może być :?:
Oznacza to że musisz zajrzeć do obu tylnych zacisków hamulcowych. W najlepszym wypadku zużyły Ci się klocki hamulcowe (zakładam że masz tarcze hamulcowe z tyłu) ale to raczej diagnosta by zauważył a Ty podczas hamowania byś słyszał głośne chrobotanie z kół. Najbardziej prawdopodobne jest że zapiekły Ci się prowadniki zacisku. Nie zawadzi jak zajrzysz tu: viewtopic.php?t=2997&highlight=zacisk

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-12-24, 19:40

Klocki i tarcze nowe. Ręczny trzyma w miarę dobrze.

D@wiD
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-11-08, 13:14
Lokalizacja: Świecie
Kontakt:

Post autor: D@wiD » 2010-12-25, 08:59

J mialem tak samo w renault to nie jest zapowietrzenie itp tylko tak jak kolega wyżej pisal sprawdz tarcze czy nie ma ranciku i przedewszystkim cilinderki i styłu szczeki
Pierwszy w polsce klub nissana Primery--->>> www.PrimeraKlub.pl Dołącz do nas juz dziś!!!

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-12-25, 09:20

GrzegorzPPP pisze:Klocki i tarcze nowe. Ręczny trzyma w miarę dobrze.
jak nowe to może się nie dotarło
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-12-25, 13:14

Znaczy nie, aż takie nowe. Mają ze 30kkm, ale w związku z tym że od dawna słabo hamowały (rok temu było 0,8kN) To klocki i tarcze wyglądają jak nowe.

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-12-25, 16:20

Nie wiem czy sam zakładałeś klocki ale będziesz musiał sprawdzić czy klocki pracują swobodnie w jażmie (czy dają się przysuwać i odsuwać od tarczy) Czy cały zacisk pracuje swobodnie na prowadnikach. I czy tłoczek hamulcowy lekko się przesuwa. Ręcznym na drodze gruntowej zablokujesz koła? Ale bez ciągnięcia za dźwignię z całej siły.

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-12-25, 19:09

Ręcznym nie ma szans zablokować kół (linka już troszkę się wyciągnęła). Zacisk z jednej strony był wymieniany. Ale hamuje tak jak ten który jest w aucie od nowości. Dlatego nie wiem, czy to coś z zaciskami czy może... coś innego. Może być np. za słabe ciśnienie płynu hamulcowego na tylne zaciski :?:

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-12-25, 22:04

A jakie klocki ?? Może głupie pytanie, ale jak jakaś tania podróbka to może nie trzymaja jak trzeba, są za twarde czy coś, albo przypalone i się slizgają ??
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-12-26, 09:51

odmi pisze:A jakie klocki ?? Może głupie pytanie, ale jak jakaś tania podróbka to może nie trzymaja jak trzeba, są za twarde czy coś, albo przypalone i się slizgają ??
Klocki Ferodo, tarcze brembo.

D@wiD
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-11-08, 13:14
Lokalizacja: Świecie
Kontakt:

Post autor: D@wiD » 2010-12-26, 10:28

z tego co piszecie to moze faktycznie cylinderki po prostu moze 1 sie zacina i przez to szwankuje
Pierwszy w polsce klub nissana Primery--->>> www.PrimeraKlub.pl Dołącz do nas juz dziś!!!

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-12-26, 10:53

GrzegorzPPP na hamowanie nie ma znaczenia czy linka się wyciągnęła. Rozciągnięcie linki daje tylko taki efekt że w kabinie wyżej idzie dźwignia ręcznego. Dopóki nie zajrzysz do obu zacisków to my Ci już nic więcej mądrego nie doradzimy. Zapoznaj się z tematem który wcześniej Ci podałem i sprawdź najpierw klocki,prowadnik a na końcu tłoczek. Ten nowy zacisk to jest taki całkiem nowy ze sklepu? Aha,jest też możliwość że tylne hamulce słabo hamują bo jest układ zapowietrzony ale... przeciwko temu pomysłowi świadczy fakt że wcześniej lepiej hamowały i słabo działający ręczny. A przeciwko Twojemu pomysłowi o zbyt niskim ciśnieniu płynu hamulcowego na tylnych zaciskach świadczy fakt że odkąd jestem na forum (ponad 2 lata) to nikt nie pisał o awarii ciśnieniowych korektorów siły hamowania (są w przedniej grodzi silnika na lewo od pompy hamulcowej) więc najlepiej najpierw wykluczyć najtańsze możliwe awarie i krok po kroku iść w kierunku tych droższych i bardziej skomplikowanych. Wyczyszczenie klocków i prowadnic zacisków to tylko Twoja praca ( około 40 minut na 2 koła) i ewentualnie 5zł za pastę do zacisków (gdyby prowadniki były zapieczone) Dopóki nie napiszesz co stwierdziłeś po obejrzeniu zacisków to ja porad udzielał nie będę. A skoro nareperowałem własne zaciski to jakieś doświadczenie mam 8-)

cooliguana

Post autor: cooliguana » 2010-12-28, 18:58

Bardzo prawdopodobne że jest to jak wyżej kolega napisał korektor siły hamowania. Miałem podobny efekt a po wymianie w/w elementu wszystko wróciło do normy, a wcześniej także założyłem nowe tarcze i nowe klocki.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2010-12-28, 19:45

Z tego co wiem w p11 z ABS-em nie ma i nie było nigdy korektorów hamowania...
Obrazek

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-12-28, 23:34

ulisses pisze:Z tego co wiem w p11 z ABS-em nie ma i nie było nigdy korektorów hamowania...
Są,tylko nie takie tradycyjne przy tylnych kołach a "ciśnieniowe" w komorze silnika. To te dwie małe pierdółki na przewodach hamulcowych od tylnych hamulców.

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2010-12-29, 14:06

GrzegorzPPP pisze:Ręcznym nie ma szans zablokować kół (linka już troszkę się wyciągnęła). Zacisk z jednej strony był wymieniany. Ale hamuje tak jak ten który jest w aucie od nowości. Dlatego nie wiem, czy to coś z zaciskami czy może... coś innego. Może być np. za słabe ciśnienie płynu hamulcowego na tylne zaciski :?:
sprawdź stan tylnych przewodów hamulcowych elastycznych
może być tak że są już stare i podczas hamowania puchną i stąd brak ciśnienia

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-12-29, 14:10

jswistow pisze:
GrzegorzPPP pisze:Ręcznym nie ma szans zablokować kół (linka już troszkę się wyciągnęła). Zacisk z jednej strony był wymieniany. Ale hamuje tak jak ten który jest w aucie od nowości. Dlatego nie wiem, czy to coś z zaciskami czy może... coś innego. Może być np. za słabe ciśnienie płynu hamulcowego na tylne zaciski :?:
sprawdź stan tylnych przewodów hamulcowych elastycznych
może być tak że są już stare i podczas hamowania puchną i stąd brak ciśnienia
To może być. Na pewno do wymiany mam te metalowe przewody. Jak będę miał trochę czasu to zajrzę w jakim stanie są te gumowe.

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2010-12-29, 14:17

najlepiej jak byś miał kogoś do pomocy,jedna osoba mocno naciska na hamulec ,najlepiej na zapalonym silniku,a druga patrzy co się dzieje z przewodami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”