Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Primera] Słabe hamulce

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2013-05-05, 11:32

Rysiu93 widze odmłodzony :D Wymiana zaciskow na te z 200 sx to kwestia odkreenia kilku srubek i wymiany tarcz (trzeba oddac komus coby Ci otwory w nich nawiercił) i wsadzenie tego spowrotem. Kwestia jakie masz koła ...

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-05, 11:35

Bez odpowiedniego koła. może być zonk ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

[P11/WP11] Słabe hamulce

Post autor: byczynho » 2013-08-28, 16:24

Witam ponownie :-D

Do tej pory jeździłem głównie dookoła komina i nawet nie zwracałem na to uwagi, że hamulce słabo biorą. Dodatkowo miałem też kiepskie opony, które przy ciut mocniejszym hamowaniu traciły przyczepność. Opony zmieniłem na Dębica Passio i o dziwo teraz bardzo trudno jest uruchomić ABS hamując.
W sobotę jechałem na wesele 260 km od domu i dopiero wtedy zauważyłem, że hamulce działają bardzo słabo. Jechaliśmy na dwa samochody, ja jechałem za wujkiem - nagła sytuacja, hamowanie, i co? zatrzymałem się dosłownie na milimetry przed zderzakiem.... Żeby naprawdę dobrze zahamować pedał muszę wcisnąć w podłogę z dużą siłą.
Po powrocie przejechałem się wujka Skoda (prawie nowa, 50 tys. przejechane) i przy pierwszym hamowaniu mógłbym "wyjść" szybą - hamulce żyletki.

Dlaczego u mnie hamulce tak słabo biorą? Klocki z przodu wymienione na nowe parę miesięcy temu (jakieś tanie pewnie), tarcze są w dobrym stanie, szczęki z tyłu wymienione na nowe ATE parę dni temu. Dodam, że przy hamowaniu z lewego przedniego hamulca słychać dźwięk pstrykania.

Co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2013-08-28, 18:19

Generalnie hamulce w p11 to nie hamulce tylko spowalniacze . Wiele razy wałkowane , mozesz sobie pomoc dobrymi klockami (a nie jakimis tanimi) i tarczami . Moze cos pomoze , ale na cuda nie licz :)

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-08-28, 22:47

Piszesz poważnie? Nie zrobię z nich brzytew?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-08-29, 05:51

Zacznij od zmiany płynu hamulcowego

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-08-29, 05:57

albo kup Big brake Kit od Benka ;) jeżeli chcesz mieć hamulce brzytwy :) ja zmieniłem na 280 z P11 GT z przodu i dalej kiepsko nissan hamuje ;) więc też się powoli zastanawiam nad jakąś większą męską tarczą :D
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-08-29, 06:21

Boro1989 pisze: ja zmieniłem na 280 z P11 GT z przodu i dalej kiepsko nissan hamuje ;)
MOże pompa już pada

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-08-29, 06:36

może , w sumie nie wiem ;) nowy płyn itp , jeszcze pójdę w opcje wymiana tarcz na nacinane albo nawiercane i jak to nie pomoże to wleci z czasem big break kit :P czasem przyczyną kiepskiego hamowania bywają zapieczone zaciski z tyłu, warto je rozkręcić przeczyścić i na nowo skręcić :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-08-29, 06:55

Boro1989 pisze:jak to nie pomoże to wleci z czasem big break kit
Im większe hebelki tym seria pompa słabiej ogarnia. Także najpierw polecam przejrzeć pompę niż pchać hajs w wielkie tarcze, a uzyskać efekt odwrotny do oczekiwanego :)

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-08-29, 13:35

Jeśli jest tak jak piszesz że ciężko jest nacisnąć żeby włączył się ABS to jest problem gdzieś w ciśnieniu, czyli płyn, pompa, powietrze w układzie. Ja po robocie hamulców (regeneracja zacisków z tyłu, nowe klocki) boję się naciskać hamulca.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-08-29, 19:44

bombel pisze:Zacznij od zmiany płynu hamulcowego
Płyn nówka. Chłopaki wymienili na nowy i odpowietrzyli cały układ przy zmianie rurek hamulcowych.

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2013-08-29, 19:47

Ja wsadziłem 320 mm na przod i zaciski od 200sx , z tyłu pełna regeneracja. Teraz czeka juz nowy płyn i przewody w metal oplocie, niebawem załoze i zobacze. Jest lepiej , mam nadzieje ze bedzie po wszytskim juz dla mnie zadowlajaco , ale nadal to nie jest to co bym chciał .

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2013-08-29, 20:24

Nacinane / nawiercane tarcze zmniejszaja powierzchnie styku z klockiem wiec jakis rewelacji nie osiagniesz

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2013-08-29, 21:43

DiLGT pisze:Nacinane / nawiercane tarcze zmniejszaja powierzchnie styku z klockiem wiec jakis rewelacji nie osiagniesz
chyba ze poginasz po torze i liczy sie niegotowalnosc układu

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-08-30, 18:58

DiLGT pisze:Nacinane / nawiercane tarcze zmniejszaja powierzchnie styku z klockiem wiec jakis rewelacji nie osiagniesz
Ale nie tworzy się poduszka powietrzna i jest odprowadzany pył z klocków.
Są plusy i minusy.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-08-30, 19:49

zuh, ale trzeba je regularnie i często czyścić z tego pyłu, inaczej kończę się klocki i pękają tarcze dużo szybciej niż się tego spodziewasz :))

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-08-31, 13:56

No trzeba, pewnie że trzeba.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-08-31, 15:20

Panowie, nie pomagacie mi :D moim problemem nie jest zrobienie z seryjnych spowalniaczy sportowych brzytew do hamowania ze 160 do 0 w ułamkach sekund tylko polepszenie moich bardzo słabych hamulców. Jak sprawdzić czy serwo i pompa hamulcowa działają poprawnie? Po niedzieli wyczyszczę zaciski z przodu tylko muszę dziś zamówić pastę do cylinderków. Swoją drogą jak już będę czyściłk je na glanc to może warto by je pomalować na czerwono? Jakiej farby użyć i jak wyczyścić je ze stanu takiego
Obrazek
do stanu takiego
Obrazek
(zdjęcia przykładowe oczywiście).
Czy na tarczach napisane jest gdzieś jakiej są firmy? Dopasowałbym do nich klocki.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-08-31, 15:23

byczynho pisze:może warto by je pomalować na czerwono?
Dlaczego wszyscy na czerwono malują? :o
Wypoleruj cylinderki, wymień gumy, ogarnij prowadnice i powinno być git :)

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-08-31, 15:29

Ja chcę na czerwono ponieważ auto jest takiego koloru i wydaje mi się, że ładnie się będzie prezentowało. Tłoczek wypolerować pastą tempo? O gumy napisałem już do zecikka.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-08-31, 15:36

byczynho pisze: Tłoczek wypolerować pastą tempo?
Nie używaj pasty. Tylko papiery. Nie musi być lustro - on ma być po prostu gładki. Jeśli jest, to nie ruszaj. Jak ma wżery to sam musisz dobrać gradację papierów ;)

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2013-08-31, 16:36

2000, 1500 i 1000 niżej nie schodź jeśli chodzi o gradację papierów.
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-08-31, 18:36

byczynho pisze:(...) Swoją drogą jak już będę czyściłk je na glanc to może warto by je pomalować na czerwono? (...)
Pomalowaie zacisków na czerwono to +10% do siły hamowania


Sorry nie mogłem się powstrzymać
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-08-31, 18:36

DubSon pisze:Dlaczego wszyscy na czerwono malują?
Ja mam na niebiesko :-P

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-08-31, 19:50

janusz pisze:
byczynho pisze:(...) Swoją drogą jak już będę czyściłk je na glanc to może warto by je pomalować na czerwono? (...)
Pomalowaie zacisków na czerwono to +10% do siły hamowania


Sorry nie mogłem się powstrzymać
Wybaczam :D pomalowane zaciski ładnie wyglądają.

Ponawiam zapytanie, jakiej farby użyć i czym wyczyścić te zaciski?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-08-31, 19:52

byczynho jakiejś odpornej na wysokie temperatury - takiej do 650st.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-09-01, 07:25

A czym czyscic? Pewnie papierem sciernym sie troche pomeczyc :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-09-01, 11:32

Myślałem, że wystarczy jakimś środkiem potraktować :D

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-09-01, 11:45

Zielkq pisze:A czym czyscic? Pewnie papierem sciernym sie troche pomeczyc :)
albo druciakiem na wiertarce ;-)
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”