Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Primera] Słabe hamulce

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-09-08, 17:05

Wczoraj zdemontowałem zaciski w celu ich regeneracji. Przy okazji wyszła na jaw kolejna usterka - pęknięta osłona przegubu zewnętrznego. Klocki hamulcowe mam JPN więc pewnie część winy spoczywa tutaj. Klocki przetarłem papierem ściernym do chropowatości ponieważ były jakieś dziwnie śliskie. Cylinderki wżerów nie mają, śladowe ilości rdzy. Nie wiem czy tak być powinno ale cylinderki złapane kombinerkami nie chciały nawet drgnąć, dopiero sprężone powietrze je wypchnęło z wielkim hukiem. Czekam teraz na nową osłonę przegubu. We wtorek wszystko złoże do kupy i zobaczę na ile to wszystko pomogło - mam nadzieję, że będzie jakaś poprawa.

[ Dodano: 2013-09-11, 19:54 ]
Panowie, czy ktoś z Was przeprowadzał regeneracje? Rozebrać zacisk było łatwo, teraz nie mam zielonego pojęcia jak zamontować gumki.... Jak to zrobić?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-09-12, 15:46

Tak na prawdę najważniejsze przy seryjnym hamulcu było to, by tłoczek chodził płynnie i się nie zacinał, czego powodem może być właśnie rdza na nim. Ja osobiście, jak ostatnio koło mi się grzało, rozebrałem zacisk i założyłem nowy zestaw (tłoczek, oring, uszczelka harmonijkowa), bo stary już był mocno zniszczony, a poza tym porobiły się delikatne wżery w tłoczku od rdzy i czyszczenie tak na prawdę mało by dało. Zestaw nie kosztuje dużo (na tył), zapłaciłem chyba 40 zł. I trzeba pamiętać, że z tyłu są tłoczki wkręcane.

Jeśli chodzi o składanie, to jak już masz wszystko przygotowane, zakładasz uszczelkę do wewnętrznego rowka, wkręcasz tłoczek i cienkim śrubokrętem (uważając przy tym żeby nie przeciąć) wciskasz w rowek wyżej uszczelkę (harmonijkę), a później ją odpowiednio układasz żeby stawiała opór przy próbie wyciągnięcia. Ostatecznie zakładasz harmonijkę na tłoczek, też w rowek i składasz wszystko do kupy. Za pierwszym razem też mi to nie wyszło i wylazła, ale za drugim poszło lepiej (szczególnie że mój pierwszy raz był nie przy moim samochodzie) :)

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-09-16, 16:09

Hamulce dziś już poskładałem. Niestety było już za późno na odpowietrzanie. Testy przeprowadzę jutro. Skoro mowa już o odpowietrzaniu, to jak teraz należy odpowietrzyć hamulce? Tylko przód czy wszystkie 4 koła? Jeśli przód to które koło jako pierwsze?

[ Dodano: 2013-09-16, 17:09 ]
Auto już jeździ po naszych drogach. Niestety moja praca nie przyniosła żadnego efektu, auto nadal hamuje słabo. Powiem wam, że podczas hamowania wrażenie jest takie jakby klocki hamulcowe ślizgały się po tarczy a nie tarły. Przypuszczam, że po prostu są do dupy, stąd też takie słabe hamowanie. Moim zdaniem hamowanie w moim aucie następuje nie poprzez tarcie tarczy o klocki tylko poprzez ściskanie tarczy klockami. Eh, tak to jest kupić klocki JPN :D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-16, 16:38

Klocki muszą się ułożyć i dotrzeć nieco. Zazwyczaj potrzebne jest na to kilka ostrzejszych hamowań, ale bez przesady.
Ostatnio zmieniony 2013-09-16, 20:43 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-09-16, 17:39

W jaki sposób dociera się nowe klocki? czytałem gdzieś kiedyś o tym ale nie pamiętam. Chodzi mi o to jak dotrzeć klocki a ich nie spalić.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2013-09-16, 20:17

W taki iż pierwsze kilkaset km robisz hamując delikatnie.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-16, 20:43

Rysiu83 ja tam po wymianie kompletu tarcze+klocki - na wszystkich 4 kołach pogoniłem w trasę 500km :D Klocki ułożyły się i dotarły bardzo ładnie :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-09-16, 20:53

Rysiu83 pisze:W taki iż pierwsze kilkaset km robisz hamując delikatnie.
Tak robiłem ale całe koła grzały się niemiłosiernie, aż je zdejmowałem żeby sprawdzić czy przypadkiem nie popełniłem jakiegoś błędu przy składaniu. Wczoraj przejechałem się 100km i już się nie grzeją.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2013-09-16, 21:06

janusz pisze:na wszystkich 4 kołach pogoniłem w trasę 500km :D Klocki ułożyły się i dotarły bardzo ładnie :]
Najlepszy wariant :-)
Grzać się i tak w jakiś sposób będą....oby nie świeciły jak w Le Mans :hah: - to taki 24 godzinny wyścig,dla tych co nie widzą :-P
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-09-16, 21:15

Tak jak tutaj?;D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-16, 23:21

Ja mam klocki firmy DENCKERMANN, żadnych pisków nie było, tarcze nie pamiętam.


Rysiu83 pseudo Le Mans to ja miałem nie raz tylko w nieco innym wydaniu :] Po pracy w samochód i trasa 450km na noc, rzecz jasna albo weekendowe dwie nocki 2x450km. W przyszłym roku jak dobrze pójdzie to będę miał coś lepszego niż Le Mans - mianowicie Wrocław-Madryt z przerwami tylko na tankowanie :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-09-17, 09:16

byczynho pisze:W jaki sposób dociera się nowe klocki? czytałem gdzieś kiedyś o tym ale nie pamiętam. Chodzi mi o to jak dotrzeć klocki a ich nie spalić.
W komplecie z klockami ATE dostałem papierową instrukcję producenta o tym jak je montować i jak je docierać (mniej więcej tak, to była instrukcja obrazkowa...):
1. 10x hamowanie ze 100km/h do 50km/h -> pomiędzy hamowaniami jazda 50km/h przez 2 minuty
2. uważać na przegrzanie hamulców!
3. 5x hamowanie ze 100km/h do 20km/h
4. uważać na przegrzanie hamulców!
5. 10x hamowanie ze 100km/h do 50km/h -> pomiędzy hamowaniami jazda 50km/h przez 2 minuty

Ja osobiście dałem sobie z tym spokój, za dużo roboty i trzeba by znaleźć odpowiednią drogę do zabawy...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2013-09-17, 11:50

Ale co co to? Nie wystarczy zachować trochę spokoju podczas jazdy i hamowania przez kilka dni? :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1592
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2013-09-17, 18:47

Rysiu83 pisze:Ale co co to? Nie wystarczy zachować trochę spokoju podczas jazdy i hamowania przez kilka dni? :-)
Otoz to . Jednak działanie hamulców i tak się wiele nie poprawi , tak jak pisałem wcześniej :D

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-04, 22:24

Panowie ratunku, te hamulce mnie wykończą. Tego nawet hamowaniem nie można nazwać.... przecież to katastrofa.
Parę dni jeździłem siostry Almerą N15 i tam hamulce w porównaniu do mojego auta są żeby nie przesadzać sporo lepsze. Co zrobić?
Na nissanklub forum napisali, żeby sprawdzić serwo. może być walnięte? może pompa wakum?

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-04-04, 22:56

może przewody elastyczne puchnął jak wciskasz pedał, może tłoczki ciężko chodzą, może prowadnice ciężko chodzą albo złożone na towot zamiast na smar do hamulców, może płyn stary, sporo możliwości
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-04-04, 22:57

A płyn kiedy był wymieniany?

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-04, 23:02

Wszystko pisałem wcześniej. Płyn ma z pół roku, zaciski regenerowane, prowadnice nasmarowane. Pedał po prostu ciężko się wciska, jak sam użyje siły to hamuje dobrze, ale kładąc tylko nogę na pedał to tak jakbym prawie wcale nie hamował. Dziś jechałem kolegi Audi A4 i gdybym tam swobodnie położył stopę na pedale to samochód stanął by dęba.

[ Dodano: 2014-04-05, 00:05 ]
Byłem przed chwilą wykonać mały test. Na wyłączonym silniku napompowałem pedał tak żeby był twardy i włączyłem silnik, pedał trochę opadł. Na włączonym silniku jak się dobrze wgniata pedał to powoli wpada do podłogi.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-04-05, 08:50

Nie jest zapowietrzony układ? Szczelne wszystko jest?

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-05, 09:33

Nie jest, wszystko szczelne. Gdyby była jakaś nieszczelność, to pedał przy hamowaniu by leciał a on naprawdę niedużo wpada w podłogę podczas hamowania.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-04-05, 11:03

Pedał wpada w podłoge to albo zapowietrzony układ (powietrze jest ściskane) albo jest nieszczelność (delikatnie się poci i ucieka ciśnienie). Może też pompa przepuszczać ale to podchodzi po nieszczelność.
Jest jeszcze trzecia opcja puchną przewody.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-05, 12:12

Przewody miedziane były zmieniane. Płyn nie ucieka bo go nie ubywa. Czy pedał nawet na włączonym silniku nie powinien w ogóle opadać do dołu?

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-04-05, 19:36

Mówimy o elastycznych przewodach.
Przy naciskaniu powinien trochę opaść ale zatrzymać się, jeżeli opada cały czas aż do końca to coś jest nie tak.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-05, 21:03

Ja już nie pamiętam czy poruszałem tą kwestię, ale jakie masz te hamulce, jakiej średnicy tarcze z przodu/z tyłu?

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-04-05, 23:02

ja dziś sprawdzałem u siebie, odpaliłem silnik, hamulec do podłogi i było czuć że delikatnie opada ale nie do końca, a mam jak najbardziej sprawne hamulce
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-06, 00:54

Z tyłu mam bębny, z przodu tarcze chyba standardowe - nie mierzyłem nigdy. Chyba zamówię nowe klocki hamulcowe, czeka mnie wymiana obu przegubów więc od razu i klocki zmienię. Jakie klocki są najbardziej polecane do standardowych tarcz?

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-04-06, 08:55

Ferrodo Premire, bardzo dobre klocki żywotne i dobrze łapią.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-06, 11:21

A no to widzisz byczynho. Masz ten gorszy zestaw hamulcowy. Mniejszej średnicy tarcza z przodu (takiej jak u mnie z tyłu) 257 mm bodajże i bęben z tyłu, do ciężkiego diesla (z kierowcą 1,5 t) średnio moim zdaniem się sprawdzają. Jak masz do wymiany klocki, to może warto poszukać większego oryginalnego przedniego zestawu w dobrym stanie.

Druga sprawa. Service M. mówi, że w przypadku słabych hamulców (niezależnie od montowanych zestawów) należy sprawdzić przewód idący z pompy podciśnienia do serwa hamulcowego. Może być pęknięty, bądź sparciały, co skutkuje brakiem wspomagania hamulcy.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2014-04-06, 11:23

Ferodo owszem,są ok,ale im cieplejsze,tym lepiej hamują ;-) jeśli zaczną piszczeć po jakimś czasie,to zdejmij je i spiłuj trochę ranty klocków. No ale kibel sprawa z tymi hamulcami,mi to wygląda na pompę,podciśnienie jak to manual Ci powiedział albo serwo.

Pytanie,czy auto ma ABS?

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-04-06, 12:01

przy TD tarcze z przodu na 99% były tylko 280mm, a tył to na początku bębny, a później tarcze 278mm
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”