Strona 1 z 1
[P11/WP11] Ocierający klocek hamulcowy
: 2012-09-10, 17:00
autor: lukpad
Witam
Od ponad roku borykam się z problemem ocierającego w prawym przednim kole prawego klocka. Po wymianie klocków w serwisie nissana (pozostawiłem stare tarcze) podczas jazdy po pewnym czasie pojawiał się huk, buczenie z prawej, przedniej strony samochodu, po delikatnym naciśnięciu hamulca dźwięk ustawał, po puszczeniu znowu było głośno, pomagało na jakiś czas tylko mocne wciśnięcie hamulca.
W serwisie powiedzieli że założyłem na stare krzywe tarcze nowe klocki i dlatego tak się dzieje. Po 10tys km klocek został zjechany do blaszki przy czym pozostałe zużyły się w 1/4. Wymieniono mi tarcze + klocki jednak problem nie ustąpił, przejechałem kilka tysięcy i klocek jest w połowie starty. Mechanik stwierdził że tłoczek chodzi luźno, nie zacina się więc wymieniono przewód elastyczny doprowadzający płyn hamulcowy (nie pomogło).
Gdy ściągnę koło i kręcę tarczą w połowie obrotu idzie gładko, w połowie trze. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Jak samemu znaleźć usterkę?
Pozdrawiam
: 2012-09-10, 17:03
autor: Rysiu83
Wymienić zacisk kontrolnie wraz z jarzmem...piasta może mieć bicie stąd obcierki.
: 2012-09-10, 17:50
autor: wod2u
Ja bym tak jak pisze Rysiu83 sprawdził bicie piasty, czujnik zegarowy i będzie wiadomo. Tylko to u mechanika raczej, najlepiej jakiegoś ogarniętego. Zacisk będzie drogi, więc to ew. później. Chociaż piasta tania też pewnie nie jest.
: 2012-09-10, 18:10
autor: Paweł12
Zdejmij kolo i tarcze. obij piaste ze rdzy. sprawdz zacisk czy nie ma luzu tak samo jak i prowadnice. jak to nie pomorze pisz sprubujemy rozwiazac inaczej problem:) pozdrawiam
: 2012-09-11, 06:35
autor: bravomen
Hej, ja u siebie miałem ten sam problem z prawym przednim kołem. Klocek wewnętrzny ścierał się do końca a reszta jak nówka. Po pewnym czasie słychać było juz piski (jak by się klocki blokowały) i przy naciśnięciu hamulca przestawało. Wymieniłem klocki, tarcze, płyn hamulcowy i nic.
Tłok chodził w miarę luźno, prowadnice też ale zdecydowałem się na regenerację zacisku, porządne czyszczenie prowadnice, jarzmo i smarowanie tłoka oraz prowadnic i dopiero wtedy problem ustąpił. Wyszło na to, że zacisk mimo, że chodził dość luźno to i tak się przyblokowywał. Do regeneracji użyłem reperaturki zacisku (gumka na tłok, gumowa osłona tłoka, nowe gumki na prowadnice) oraz pasty diamentowej do zacisków.
Koszt to około 30 zł + własna robocizna. Na forum znajdziesz fotorelację jak przeprowadzić całą operację

Jak nie masz czasu na zabawy to oddaj zacisk do regeneracji (koszt około 150 zł)
: 2012-09-11, 07:20
autor: lukpad
Dzięki bravomen, spróbuje najpierw sam zregenerować tak jak opisujesz. Dam znać jak poszło:)
Re: Blokada hamulców z tyłu
: 2014-03-08, 11:51
autor: myszarda
Witam mam nissana primere p12 czy może ktoś miał problem z blokowaniem tylnych hamulców ?
Bo mi calkiem zblokowało po wymianie klocków hamulcowych pojezdziłam ok150 km potem po zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego nacisnęłam hamulec nożny i całkiem zblokowało koła z tyłu i wymieniałam płyn i przewody hamulcowe i ciąglę blokuje może ktoś zna powód ?
: 2014-03-08, 11:59
autor: bombel
myszarda, tłoczki pewnie do wymiany
: 2014-03-08, 12:18
autor: myszarda
Tloczki są nowe
: 2014-03-08, 12:43
autor: DubSon
Może są zbyt ciasno spasowane, albo prowadnice?
: 2014-03-08, 12:44
autor: bombel
A wkrecane były czy wciskane?
: 2014-03-08, 13:19
autor: wod2u
W P11 po wkręceniu tłoczków i złożeniu wszystkiego do kupy trzeba najpierw kilka razy zaciągnąć ręczny, żeby tłoczek "ustawił się" (wysunął) do nowej grubości klocków (a przez to ręczny zaczął łapać), może w P12 jest tak samo?
: 2014-03-08, 14:23
autor: myszarda
Tłoczek jest wkręcany, i z tym ręcznym też najpierw zaciągaliśmy a potem i tak po wciśnięciu nożnego nie odpuszczały te hamulce
[ Dodano: 2014-03-08, 14:35 ]
może jeszcze ma ktoś jakieś pomysły bo już nie mam pojęcia co tu zrobić a dopiero kupiliśmy autko a tu taki pech

: 2014-03-08, 14:57
autor: bombel
Trzeba zregenerować zacisk w takim razie
: 2014-03-09, 08:11
autor: primeraP10
moze prowadnice sa juz krzywe. ja tak mialem i jak przykrecem srubki od prowadnic mocno to zacisk sie przekrzywial i mi ciagle sie mocno hamulec grzal. musialem je dokrecic tak lekko zeby mi zacisku nie krzywiloi wtedy bylo ok. ale niestety jesli masz to co ja to zacisk/prowadnice do wymiany. bo ciagle tak jezdzic gdzie srubki ledwo trzymaja to nie za dobry pomysl.
: 2014-03-10, 15:57
autor: myszarda
Ale tylko ci się grzał hamulec a mi całkiem trzyma teraz już tylko na odpalonym aucie jak tylko wcisnę hamulec nożny to już nie puszcza
: 2014-03-10, 16:04
autor: Wiooreck
Sprawdź prowadnice zacisku (to co jest pod gumowymi harmonijkami i przykręca się do tego zacisk), bo mogą być totalnie skorodowane, dlatego się zakleszczają. A dodatkowo jak zdejmiesz zacisk to podważ uszczelkę od tłoczka i zobacz czy tam też nie ma korozji. Tak jak pisali chłopaki wyżej, coś się dzieje z hamulcami niedobrego, to zacisk do regeneracji.
: 2014-03-10, 16:23
autor: myszarda
bombel dzięki jednak chodziło o tłoczki koleś który nam sprzedał auto mówił że są nowe i też tak wyglądały lecz nie kupowaliśmy nowych tylko te co były wystarczyło rozkręcić i dobrze przeczyścić i działa

: 2014-03-10, 17:29
autor: bombel
myszarda, w takim razie zapraszamy teraz na spoty
