[P11/WP11] Ocierający klocek hamulcowy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Ocierający klocek hamulcowy
Witam
Od ponad roku borykam się z problemem ocierającego w prawym przednim kole prawego klocka. Po wymianie klocków w serwisie nissana (pozostawiłem stare tarcze) podczas jazdy po pewnym czasie pojawiał się huk, buczenie z prawej, przedniej strony samochodu, po delikatnym naciśnięciu hamulca dźwięk ustawał, po puszczeniu znowu było głośno, pomagało na jakiś czas tylko mocne wciśnięcie hamulca.
W serwisie powiedzieli że założyłem na stare krzywe tarcze nowe klocki i dlatego tak się dzieje. Po 10tys km klocek został zjechany do blaszki przy czym pozostałe zużyły się w 1/4. Wymieniono mi tarcze + klocki jednak problem nie ustąpił, przejechałem kilka tysięcy i klocek jest w połowie starty. Mechanik stwierdził że tłoczek chodzi luźno, nie zacina się więc wymieniono przewód elastyczny doprowadzający płyn hamulcowy (nie pomogło).
Gdy ściągnę koło i kręcę tarczą w połowie obrotu idzie gładko, w połowie trze. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Jak samemu znaleźć usterkę?
Pozdrawiam
Od ponad roku borykam się z problemem ocierającego w prawym przednim kole prawego klocka. Po wymianie klocków w serwisie nissana (pozostawiłem stare tarcze) podczas jazdy po pewnym czasie pojawiał się huk, buczenie z prawej, przedniej strony samochodu, po delikatnym naciśnięciu hamulca dźwięk ustawał, po puszczeniu znowu było głośno, pomagało na jakiś czas tylko mocne wciśnięcie hamulca.
W serwisie powiedzieli że założyłem na stare krzywe tarcze nowe klocki i dlatego tak się dzieje. Po 10tys km klocek został zjechany do blaszki przy czym pozostałe zużyły się w 1/4. Wymieniono mi tarcze + klocki jednak problem nie ustąpił, przejechałem kilka tysięcy i klocek jest w połowie starty. Mechanik stwierdził że tłoczek chodzi luźno, nie zacina się więc wymieniono przewód elastyczny doprowadzający płyn hamulcowy (nie pomogło).
Gdy ściągnę koło i kręcę tarczą w połowie obrotu idzie gładko, w połowie trze. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Jak samemu znaleźć usterkę?
Pozdrawiam
Zdejmij kolo i tarcze. obij piaste ze rdzy. sprawdz zacisk czy nie ma luzu tak samo jak i prowadnice. jak to nie pomorze pisz sprubujemy rozwiazac inaczej problem:) pozdrawiam
ZdrowaśTurbinoPowietrzaśPełnaGaz z Toba BłogosławionaśtyMiędzyKolektorami i BłogosławionyOwocŻywotaTwojego Moment
ŚwiętaTurbinoMatkoMocyMódlSię za NamiWolnymiTeraz i w GodzinęBrakuWachyAmen
ŚwiętaTurbinoMatkoMocyMódlSię za NamiWolnymiTeraz i w GodzinęBrakuWachyAmen
Hej, ja u siebie miałem ten sam problem z prawym przednim kołem. Klocek wewnętrzny ścierał się do końca a reszta jak nówka. Po pewnym czasie słychać było juz piski (jak by się klocki blokowały) i przy naciśnięciu hamulca przestawało. Wymieniłem klocki, tarcze, płyn hamulcowy i nic.
Tłok chodził w miarę luźno, prowadnice też ale zdecydowałem się na regenerację zacisku, porządne czyszczenie prowadnice, jarzmo i smarowanie tłoka oraz prowadnic i dopiero wtedy problem ustąpił. Wyszło na to, że zacisk mimo, że chodził dość luźno to i tak się przyblokowywał. Do regeneracji użyłem reperaturki zacisku (gumka na tłok, gumowa osłona tłoka, nowe gumki na prowadnice) oraz pasty diamentowej do zacisków.
Koszt to około 30 zł + własna robocizna. Na forum znajdziesz fotorelację jak przeprowadzić całą operację Jak nie masz czasu na zabawy to oddaj zacisk do regeneracji (koszt około 150 zł)
Tłok chodził w miarę luźno, prowadnice też ale zdecydowałem się na regenerację zacisku, porządne czyszczenie prowadnice, jarzmo i smarowanie tłoka oraz prowadnic i dopiero wtedy problem ustąpił. Wyszło na to, że zacisk mimo, że chodził dość luźno to i tak się przyblokowywał. Do regeneracji użyłem reperaturki zacisku (gumka na tłok, gumowa osłona tłoka, nowe gumki na prowadnice) oraz pasty diamentowej do zacisków.
Koszt to około 30 zł + własna robocizna. Na forum znajdziesz fotorelację jak przeprowadzić całą operację Jak nie masz czasu na zabawy to oddaj zacisk do regeneracji (koszt około 150 zł)
Re: Blokada hamulców z tyłu
Witam mam nissana primere p12 czy może ktoś miał problem z blokowaniem tylnych hamulców ?
Bo mi calkiem zblokowało po wymianie klocków hamulcowych pojezdziłam ok150 km potem po zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego nacisnęłam hamulec nożny i całkiem zblokowało koła z tyłu i wymieniałam płyn i przewody hamulcowe i ciąglę blokuje może ktoś zna powód ?
Bo mi calkiem zblokowało po wymianie klocków hamulcowych pojezdziłam ok150 km potem po zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego nacisnęłam hamulec nożny i całkiem zblokowało koła z tyłu i wymieniałam płyn i przewody hamulcowe i ciąglę blokuje może ktoś zna powód ?
Ostatnio zmieniony 2014-03-08, 14:21 przez myszarda, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
moze prowadnice sa juz krzywe. ja tak mialem i jak przykrecem srubki od prowadnic mocno to zacisk sie przekrzywial i mi ciagle sie mocno hamulec grzal. musialem je dokrecic tak lekko zeby mi zacisku nie krzywiloi wtedy bylo ok. ale niestety jesli masz to co ja to zacisk/prowadnice do wymiany. bo ciagle tak jezdzic gdzie srubki ledwo trzymaja to nie za dobry pomysl.
Sprawdź prowadnice zacisku (to co jest pod gumowymi harmonijkami i przykręca się do tego zacisk), bo mogą być totalnie skorodowane, dlatego się zakleszczają. A dodatkowo jak zdejmiesz zacisk to podważ uszczelkę od tłoczka i zobacz czy tam też nie ma korozji. Tak jak pisali chłopaki wyżej, coś się dzieje z hamulcami niedobrego, to zacisk do regeneracji.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik