Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Ocierający klocek hamulcowy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

lukpad
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-09-07, 08:13
Lokalizacja: Kraków

[P11/WP11] Ocierający klocek hamulcowy

Post autor: lukpad » 2012-09-10, 17:00

Witam

Od ponad roku borykam się z problemem ocierającego w prawym przednim kole prawego klocka. Po wymianie klocków w serwisie nissana (pozostawiłem stare tarcze) podczas jazdy po pewnym czasie pojawiał się huk, buczenie z prawej, przedniej strony samochodu, po delikatnym naciśnięciu hamulca dźwięk ustawał, po puszczeniu znowu było głośno, pomagało na jakiś czas tylko mocne wciśnięcie hamulca.
W serwisie powiedzieli że założyłem na stare krzywe tarcze nowe klocki i dlatego tak się dzieje. Po 10tys km klocek został zjechany do blaszki przy czym pozostałe zużyły się w 1/4. Wymieniono mi tarcze + klocki jednak problem nie ustąpił, przejechałem kilka tysięcy i klocek jest w połowie starty. Mechanik stwierdził że tłoczek chodzi luźno, nie zacina się więc wymieniono przewód elastyczny doprowadzający płyn hamulcowy (nie pomogło).
Gdy ściągnę koło i kręcę tarczą w połowie obrotu idzie gładko, w połowie trze. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Jak samemu znaleźć usterkę?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-09-10, 17:03

Wymienić zacisk kontrolnie wraz z jarzmem...piasta może mieć bicie stąd obcierki.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-09-10, 17:50

Ja bym tak jak pisze Rysiu83 sprawdził bicie piasty, czujnik zegarowy i będzie wiadomo. Tylko to u mechanika raczej, najlepiej jakiegoś ogarniętego. Zacisk będzie drogi, więc to ew. później. Chociaż piasta tania też pewnie nie jest.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Paweł12
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2012-09-05, 21:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Paweł12 » 2012-09-10, 18:10

Zdejmij kolo i tarcze. obij piaste ze rdzy. sprawdz zacisk czy nie ma luzu tak samo jak i prowadnice. jak to nie pomorze pisz sprubujemy rozwiazac inaczej problem:) pozdrawiam
ZdrowaśTurbinoPowietrzaśPełnaGaz z Toba BłogosławionaśtyMiędzyKolektorami i BłogosławionyOwocŻywotaTwojego Moment
ŚwiętaTurbinoMatkoMocyMódlSię za NamiWolnymiTeraz i w GodzinęBrakuWachyAmen

bravomen
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2011-01-17, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bravomen » 2012-09-11, 06:35

Hej, ja u siebie miałem ten sam problem z prawym przednim kołem. Klocek wewnętrzny ścierał się do końca a reszta jak nówka. Po pewnym czasie słychać było juz piski (jak by się klocki blokowały) i przy naciśnięciu hamulca przestawało. Wymieniłem klocki, tarcze, płyn hamulcowy i nic.
Tłok chodził w miarę luźno, prowadnice też ale zdecydowałem się na regenerację zacisku, porządne czyszczenie prowadnice, jarzmo i smarowanie tłoka oraz prowadnic i dopiero wtedy problem ustąpił. Wyszło na to, że zacisk mimo, że chodził dość luźno to i tak się przyblokowywał. Do regeneracji użyłem reperaturki zacisku (gumka na tłok, gumowa osłona tłoka, nowe gumki na prowadnice) oraz pasty diamentowej do zacisków.
Koszt to około 30 zł + własna robocizna. Na forum znajdziesz fotorelację jak przeprowadzić całą operację :) Jak nie masz czasu na zabawy to oddaj zacisk do regeneracji (koszt około 150 zł)

lukpad
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-09-07, 08:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukpad » 2012-09-11, 07:20

Dzięki bravomen, spróbuje najpierw sam zregenerować tak jak opisujesz. Dam znać jak poszło:)

myszarda
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-03-08, 11:33
Lokalizacja: warszawa

Re: Blokada hamulców z tyłu

Post autor: myszarda » 2014-03-08, 11:51

Witam mam nissana primere p12 czy może ktoś miał problem z blokowaniem tylnych hamulców ?
Bo mi calkiem zblokowało po wymianie klocków hamulcowych pojezdziłam ok150 km potem po zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego nacisnęłam hamulec nożny i całkiem zblokowało koła z tyłu i wymieniałam płyn i przewody hamulcowe i ciąglę blokuje może ktoś zna powód ?
Ostatnio zmieniony 2014-03-08, 14:21 przez myszarda, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-08, 11:59

myszarda, tłoczki pewnie do wymiany

myszarda
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-03-08, 11:33
Lokalizacja: warszawa

Post autor: myszarda » 2014-03-08, 12:18

Tloczki są nowe

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-03-08, 12:43

Może są zbyt ciasno spasowane, albo prowadnice?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-08, 12:44

A wkrecane były czy wciskane?

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-03-08, 13:19

W P11 po wkręceniu tłoczków i złożeniu wszystkiego do kupy trzeba najpierw kilka razy zaciągnąć ręczny, żeby tłoczek "ustawił się" (wysunął) do nowej grubości klocków (a przez to ręczny zaczął łapać), może w P12 jest tak samo?
pozdr. Kamil

myszarda
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-03-08, 11:33
Lokalizacja: warszawa

Post autor: myszarda » 2014-03-08, 14:23

Tłoczek jest wkręcany, i z tym ręcznym też najpierw zaciągaliśmy a potem i tak po wciśnięciu nożnego nie odpuszczały te hamulce

[ Dodano: 2014-03-08, 14:35 ]
może jeszcze ma ktoś jakieś pomysły bo już nie mam pojęcia co tu zrobić a dopiero kupiliśmy autko a tu taki pech :-x

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-08, 14:57

Trzeba zregenerować zacisk w takim razie

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2014-03-09, 08:11

moze prowadnice sa juz krzywe. ja tak mialem i jak przykrecem srubki od prowadnic mocno to zacisk sie przekrzywial i mi ciagle sie mocno hamulec grzal. musialem je dokrecic tak lekko zeby mi zacisku nie krzywiloi wtedy bylo ok. ale niestety jesli masz to co ja to zacisk/prowadnice do wymiany. bo ciagle tak jezdzic gdzie srubki ledwo trzymaja to nie za dobry pomysl.
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

myszarda
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-03-08, 11:33
Lokalizacja: warszawa

Post autor: myszarda » 2014-03-10, 15:57

Ale tylko ci się grzał hamulec a mi całkiem trzyma teraz już tylko na odpalonym aucie jak tylko wcisnę hamulec nożny to już nie puszcza

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-03-10, 16:04

Sprawdź prowadnice zacisku (to co jest pod gumowymi harmonijkami i przykręca się do tego zacisk), bo mogą być totalnie skorodowane, dlatego się zakleszczają. A dodatkowo jak zdejmiesz zacisk to podważ uszczelkę od tłoczka i zobacz czy tam też nie ma korozji. Tak jak pisali chłopaki wyżej, coś się dzieje z hamulcami niedobrego, to zacisk do regeneracji.

myszarda
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-03-08, 11:33
Lokalizacja: warszawa

Post autor: myszarda » 2014-03-10, 16:23

bombel dzięki jednak chodziło o tłoczki koleś który nam sprzedał auto mówił że są nowe i też tak wyglądały lecz nie kupowaliśmy nowych tylko te co były wystarczyło rozkręcić i dobrze przeczyścić i działa :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-10, 17:29

myszarda, w takim razie zapraszamy teraz na spoty :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”