Strona 4 z 8
: 2013-10-16, 15:34
autor: wod2u
Ogólnie to siła razy ramię
Z forum rowerowego:
Tak więc: większa średnica tarczy, to także większe ramię siły w momencie, kiedy zacisk chwyta tarczę. Co za tym idzie? Głównie to, że siła hamowania jest zdecydowanie większa, a to generuje większe przeciążenia także dla ramy. Zdarzało się więc, że rower z delikatną, sztywną ramą i zamontowanymi tarczami w rozmiarze np. 203 mm ulegał destrukcji.
Jedne z przeprowadzonych badań wykazały, że droga hamowania przy zmianie tarczy ze 160mm na 180 mm zmniejsza się prawie o 20%! To samo tyczy się kolejnego przeskoku na tarczę o średnicy 203mm. Nie jest to więc teza wyssana z palca.
http://mtb.pl/porady/sprzet/730,1,duze- ... po-co.html
: 2013-10-16, 15:38
autor: Zielkq
W sumie chyba sam gdzieś na forum się tym artykułem kiedyś posłużyłem
Ale dziękuję, to teraz jest dla mnie wszystko jasne, że klocek musi być umiejscowiony dalej od środka koła i to na tym się całość skupia w przypadku większych tarcz.
Pozdrawiam
: 2014-02-24, 10:13
autor: sodemarco
Witam panowie mam problem , potrzebuje kupić tarcze + klocki na tył i widze że w moim modelu ( Primera p11.144 QG18DE 84kW 02.2000 ) w katalogach IC i Boscha są dwa wymiary tarcz - 257 i 278 mm , wiem że klocki są jedne ale odnośnie tarcz nie mogę znaleźć żadnej informacji.
Nie mam kompletnie czasu żeby to rozebrać ani żeby pojechać do mechanika , potrzebuje zamówić komplet i go wymienić któregoś dnia rano przed pracą a klocki zaczynają huczeć.
Dzięki z góry za wyrozumiałość !
: 2014-02-24, 10:23
autor: Wiooreck
Zdejmij jednego dnia przed pracą koło i zmierz - 10 minut roboty, a będziesz miał pewność co do tarczy. Najprostszy sposób. Po vinie chyba nie ma szans żeby to sprawdzić, a wróżkami nie jesteśmy
: 2014-02-24, 10:24
autor: bombel
sodemarco do 09.2000 powinny być 278 mm
: 2014-02-24, 12:04
autor: sodemarco
Dobra według aukcji na allegro i stron zagranicznych wychodzi że 278 mm , ryzyk fizyk , zamówiłem razem z klockami - najwyżej odeśle i strace.
Panowie do wymiany tarcz poza odkręceniem koła jakich kluczy będę potrzebował ? Z tego co pamiętam zacisk 12 a jarzmo 14 ? Tłoczek jest wciskany czy wkręcany ?
Będę to robił na ulicy pod blokiem bo naprawdę mam srogi za..l i nawet nie mam kiedy do rodziców do garażu pojechać :-?
: 2014-02-24, 12:18
autor: Rysiu83
17 albo 19 do jarzm,tłoczki są wkręcane.
Tak naprawdę,miła robota,no może nie pod blokiem,pamiętaj żeby oczyścić jarzma oraz piasty przed założeniem tarcz i klocków,same tarcze odtłuść przed założeniem.
: 2014-02-24, 12:44
autor: sodemarco
Ok , pytam tylko proforma.
Wiem wiem , odtłuszczacz do hebli też przy okazji kupiłem u gościa.
Szczotke i szczoteczki druciane mam , klucze i sprzęt też także będę działał pewnie pojutrze rano , chyba że ktoś mieszka na lewandów park II i przytrzyma latarke
Tłoczki wkręce pilnikiem bezproblemowo czy będę musiał przez jakąś dzwignie to zrobić ?
Przyrządu do tłoczków nie mam.
: 2014-02-24, 12:59
autor: nice-wawa
Mi się najlepiej wkręca kluczem rowerowym , takie jak kiedyś dawano w komplecie do np. Wigry 3 .
Do jakiej tarczy pasują te klocki? - TRW GDB3168
: 2014-04-30, 10:49
autor: lordkain
Hej.
Pomóżcie. Klocki nie pasują do tarczy 280mm ani 257mm - za małe do obu typów. Wiecie do czego to może pasować? Sprzedałem koledze z forum będąc przekonanym, że skoro nie pasują do moich 280mm to muszą do 257mm a tu skucha i szczerze nie mam już pojęcia co to za wynalazek.
: 2014-04-30, 10:57
autor: Sajmooon
ja bym stawiał, że mogą być na tarcze 280 mm ale do QG16... tył w nich się na pewno różni bo też się nadziałem i mi leżą i się kurzą...
: 2014-04-30, 11:01
autor: nice-wawa
Te klocki wg. mnie pasują pod tarcze 280 mm a jakie masz zaciski hamulcowe ATE czy lukasa . Bo u ciebie mogło nie pasować bo masz zaciski ate które montowano pod koniec produkcji p11
: 2014-04-30, 11:03
autor: lordkain
Mam P11.144 z 12/99 tarcza 280mm a jakiej firmy jest zacisk nie wiem. Do P11 z '96 2.0 SRI tarcza 257 też nie pasują.
: 2014-04-30, 11:09
autor: Sajmooon
nice-wawa, może mieć rację bo są takie same jak ja kupiłem Ferodo do siebie a mam zaciski TRW/Lucas .
: 2014-04-30, 11:27
autor: ulisses
280mm Lukasa na 100%.
: 2014-04-30, 14:52
autor: lordkain
No wygląda na to, że do Lukasa 280mm. Sprawdziłem, u mnie są zaciski ATE, tarcza 280mm i nie pasują. Dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia i usunięcia.
: 2014-07-26, 13:20
autor: grzeg255
Panowie a czy ktoś miał styczność z tarczami zimmermann standard ? szukam teraz tarczek na przód,a te wydają się mieć dobrą cenę. Od razu napiszę,że ate nie chcę, bo właśnie takie będę zwalał z auta, choć dopiero jeden klocek siedział na nich, a i tak śmietnik ,bo zwichrowana jedna, obawiam się,że z mojej winy tzn,zacisku ,poza tym za drogie.
Chyba,że jest coś innego godnego uwagi z 280mm w cenie ok.120zł/szt.
edit: jeszcze znalazłem febi, też w podobnej cenie., mogą być i jakieś tańsze oby nie rdzewiały po tygodniu
: 2014-07-26, 16:42
autor: janusz
Grzeg255, ja prawdopodobnie teraz do kolegi będę zakładał Zimmermanny. Do siebie może też założę, jak dojadę swoje tarcze.
: 2014-08-07, 14:01
autor: smd
Witam klubowiczów
ostatnio miałem problem z kontrolką, która mi się świeciła na blacie i okazało się, że z przodu to hamuje już blachami...czas więc na wymianę. Znalazłem na allegro taki wynalazek:
http://allegro.pl/tarcze-klocki-nissan- ... 43449.html
spotkaliście się już z taką firmą? trochę o niej poczytałem no i zajmują się od paru lat produkcją układu hamulcowego. Zauważyłem, że nikt wcześniej na forum o nich nie wspominał. Macie jakieś zdanie na temat tego zestawu?
: 2014-08-07, 14:22
autor: bombel
smd po cenie n isokuje, że zestaw mocno budżetowy. Tyle normalnie kosztuje jedna tarcza
: 2014-08-07, 14:23
autor: janusz
Smd, odpuść sobie. Miałem te klocki i kilka mocniejszych hamowań i klocki się zeszkliły. Hamowania nie było...... Ostatnio zmieniłem klocki na Mintexa i jest bez porównania. Hamowanie ze 190 to już nie problem.
Kup sobie coś od ATE, Zimmermanna, Mintexa, TRW
Kup tutaj:
http://www.hamulcesklep.pl/m/nissan
: 2014-08-07, 14:39
autor: smd
o w pytke... to faktycznie cenowo się różnią te firmy od tego co zaproponowałem. Ale macie racje, na tym nie ma co oszczędzać, poczekam jeszcze jakiś miesiąc i dołożę do czegoś lepszego. Dzięki za pomoc i dobre rady!
: 2014-08-07, 15:07
autor: janusz
Smd, zestaw, który pokazałeś to jest dla emerytów, którzy 50km/h nie przekraczają i jeżdżą tylko i wyłącznie w niedzielę do kościoła.....
Na hamulcach nie ma co oszczędzać! Wymiana płynu hamulcowego co 2 lata.
: 2014-08-07, 15:21
autor: smd
No do takowych się nie zaliczam tym bardziej, że robię długie trasy więc uzbieram i wymienię na coś konkretnego. Co do płynu to już wcześniej się własnie dowiedziałem, że płyn też mam do wymiany bo nie wymieniałem od kupna ale to przy wymianie tarcz i klocków dorzuce proces wymiany płynu.
: 2014-08-07, 17:42
autor: grzeg255
janusz, Możesz mi podpowiedzieć,czy do tarcz przednich 280mm są klocki w tym rozmiarze :
http://www.hamulcesklep.pl/o/23463.170.1 ,bo jak szukam też na allegro, to podają 123,9mm jak i 124,2.
: 2014-08-07, 18:00
autor: janusz
Grzeg255, to zależy od systemu hamulcowego - na przykład P11GT miała z przodu zaciski Lucasa albo TRW jak dobrze pamiętam.
Do kolegi braliśmy ostatnio do tarczy 280mm klocki ATE
http://www.hamulcesklep.pl/o/13.0460-5807.2 - 124mm i wszystko pasowało. Najlepiej jest wyciągnąć klocek i zmierzyć go.
: 2014-08-07, 19:11
autor: nice-wawa
Po lifcie też są zaciski ate z przodu.
: 2014-08-08, 11:04
autor: przetyc
Jestem na etapie zakupu nowego kompletu tarcz, bo stary się już mocno zwichrował.
Czy to możliwe że w mojej primerze P11 2.0 SRi 97' są małe przednie tarcze o rozmiarze 257mm??
Jeżeli tak to czy wymiana samych zacisków wystarczy by zamontować tarcze 280mm?
: 2014-08-08, 11:28
autor: janusz
Przetyc, wymieniasz jarzmo, zacisk, przewód hamulcowy elastyczny i ładujesz komplet 280mm
Felga obowiązkowo 15", bo 14" już nie wejdzie. Do kolegi ostatnio wrzuciłem zestaw Zimmermann + ATE - jak na razie sprawuje się bardzo dobrze.
: 2014-08-08, 19:23
autor: Zielkq
janusz, było gdzieś, że zacisk jest wszędzie ten sam, a różnica jest tylko w jarzmie.